Чи обов’язково в торговельному приміщенні розміщувати куточок споживача (покупця) і яка інформація в ньому повинна бути?
ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ !!!
«Наявність куточка споживача (покупця) в об’єктах торгівлі, побутового обслуговування населення та закладах ресторанного господарства обов’язкова!»
Останнім часом до департаменту муніципальних послуг та регуляторної політики Кам’янської міської ради (далі – департамент) надходять звернення від споживачів та суб’єктів господарської діяльності з питанням:
Чи обов’язково в торговельному приміщенні розміщувати куточок споживача (покупця) і яка інформація в ньому повинна бути?
Враховуючи звернення надаємо відповідну інформацію.
Куточок споживача (покупця) оформлюють для того, щоб покупці та замовники послуг могли отримати належну інформацію про продавця та свої права. Оформлення куточка споживача (покупця) залежить від сфери діяльності та категорії товарів і послуг, які реалізує чи надає суб’єкт господарювання.
Куточок споживача (покупця) оформлюють у вигляді стенду та встановлюють на видному і доступному для відвідувачів місці: в торговому залі магазину, відділу, секції.
Якщо магазин на кілька відділів і вони суміжні, не ізольовані один від одного, можна встановити один куточок, але так, щоб його бачив весь потік покупців.
У закладах ресторанного господарства, в майстернях, хімчистках, перукарнях тощо куточок споживача (покупця) розміщується на видному і доступному для ознайомлення відвідувачів місці, там, де приймається
чи видається замовлення.
Департамент інформує, що відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів», «Про затвердження правил побутового обслуговування населення» всі суб’єкти господарювання, що здійснюють торговельну діяльність через роздрібну, дрібнороздрібну торговельну мережу та мережу закладів ресторанного господарства, надають побутові послуги населенню повинні забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка споживача (покупця), в якому розміщується:
-інформація про найменування суб’єкта господарювання;
- інформація про адресу та номери телефонів органів, що забезпечують державний захист прав споживачів;
- інформацію про продаж товарів та їх обмін згідно з установленими правилами і нормами;
- копія ліцензії (у разі наявності);
- нормативні документи, що регламентують провадження підприємницької діяльності відповідно до спеціалізації об’єкта бізнесу та виду господарської діяльності.
Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №168 «Про внесення змін до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» внесено зміни до «Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 №833. Відповідно до цих змін скасовано обов’язкову наявність книги відгуків та пропозицій у суб’єктів господарювання в об’єктах торгівлі, побутового обслуговування населення та закладах ресторанного господарства.
Одночасно, ст.1 Закону України «Про звернення громадян» передбачено, що громадяни мають право звернутися до підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
З огляду на викладене вище, для врегулювання конфліктних ситуацій пропонуємо розміщувати у куточку споживача (покупця) інформацію про контактний номер телефону суб’єкта господарювання.
Департамент звертає увагу суб’єктів господарювання м.Кам’янського щодо неухильного виконання чинного законодавства та необхідності розміщення куточків споживача (покупця) у підпорядкованих об’єктах торгівлі, надання побутових послуг населенню та закладах ресторанного господарства.