Звіт про результати роботи відділу споживчого ринку та захисту прав споживачів департаменту муніципальних послуг та регуляторної політики Кам’янської міської ради за I півріччя 2017 року

опубліковано: 12 липня 2017 оновлено: 12 липня 2017

Звіт про результати роботи відділу споживчого ринку та захисту прав споживачів департаменту муніципальних послуг та регуляторної політики Камянської міської ради
за I півріччя 2017 року

   Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб, мають право на:

          -         захист своїх прав державою;
          -         належну якість продукції та обслуговування;
          -         безпеку продукції;
          -         необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
          -         відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
         -         звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;-         об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).

         На жаль, практично кожен з нас купував неякісні товари. А завжди повні корзинки з чеками у супермаркетах свідчать, що мало хто має звичку забирати чеки. А дарма… Адже головною умовою ефективного захисту своїх прав  є наявність документу, що підтверджує факт купівлі-продажу. Це можуть бути договори, квитанції, чеки, акти виконаних робіт. Чим більше ви матимете таких документальних доказів, тим більше шансів на успіх  для відстоювання своїх прав споживача у разі їх порушення.
         Всі претензії щодо якості товару рекомендуємо пред’являти виключно продавцю (виконавцю) в письмовій формі, оформлюючи претензію, заяву, скаргу в 2-х екземплярах, один примірник якої реєструється у продавця (виконавця) та залишається у споживача, а другий – залишається у продавця (виконавця). Якщо продавець відмовляється приймати та реєструвати претензію, то даний екземпляр претензії направляється рекомендованим листом з повідомленням за місцем здійснення підприємницької діяльності суб’єкта господарювання або вручається при свідках.
         Будьте дуже уважні перед тим, як підписуєте будь-які документи, уважно перечитуйте їх, при виникненні запитань – перепитуйте. Ставлячи свій підпис, Ви погоджуєтесь на ті умови, що Вам пропонують. Приймаючи техніку з ремонту, перевіряйте її справність, комплектність, цілісність та повне заповнення гарантійних документів одразу на місці.
         Захист прав споживачів у м. Кам’янському здійснює відділ споживчого ринку та захисту прав споживачів департаменту муніципальних послуг та регуляторної політики Кам’янської міської ради.
         Робота департаменту спрямована відповідно до покладених на нього завдань на створення належних умов для реалізації у місті законних прав та інтересів громадян, як споживачів, підвищення рівня правової освіти населення.

         За І півріччя 2017 року до департаменту надійшло 387 звернень громадян з питань якості продукції та послуг та з інших питань, з яких 162 письмових звернень.
         За результатами розгляду письмових звернень мешканцям міста:
            - повернуто 21,6 тис. грн. за придбані неякісні товари;
            -   замінено неякісних товарів на якісні на суму 31,3 тис. грн.;
            -   відремонтовано товарів на суму 35,4 тис. грн.;
            -   виконано робіт (послуг) на суму 26,6 тис. грн.;
            -   надано допомогу більш як 300 громадянам у складанні претензій (у т.ч. позовних) до суб’єктів господарювання.

           Звернення надходили з питань придбання товарів неналежної якості (скарги на якість вітчизняних та іноземних непродовольчих товарів, таких як складна побутова техніка, мобільні телефони, взуття та інші промислові товари), з питань несвоєчасного виконання замовлень по виготовленню металопластикових вікон та дверей, меблів тощо. Найбільша кількість звернень надходить з питань якості складної побутової техніки, мобільних телефонів.
98 % порушених питань вирішено позитивно на користь споживачів.

          Якщо у Вас виникли питання, щодо придбання неякісних покупок Ви можете звернутися до за адресою: просп. Василя Стуса, 10/12, тел.2-61-50, де Ви зможете одержати кваліфіковану допомогу. 

Директор департамент муніципальних
послуг та регуляторної політики
Кам’янської міської ради                                                                              М.Г.ГУРСЬКА