15 березня – Всесвітній день прав споживачів!
15 березня – Всесвітній день прав споживачів!
15 березня у всьому світі традиційно відзначають Всесвітній день прав споживачів! Незалежно від віку, статі, освіти, соціального статусу та займаної посади всі ми є споживачами. Впродовж усього життя ми споживаємо продукти харчування, купуємо товари, замовляємо послуги та платимо за них.
Всесвітній день прав споживачів – це ще одна нагода для застереження бути пильними і обачними. Адже саме спільні зусилля держави та споживачів щодо боротьби із недобросовісними виробниками та продавцями зможуть подолати труднощі, які виникають на споживчому ринку України, забезпечать підвищення конкурентоспроможності вітчизняної продукції та безпечності і якості нашого життя.
У державах із розвиненою економікою споживач здійснює керівну функцію на споживчому ринку. А це можливо лише за активної життєвої позиції кожного громадянина країни та підтримки з боку держави. Щорічно, починаючи з 1983 року, він проводиться під егідою Організації Об’єднаних Націй. 15 березня 1962 року відбувся історичний виступ в конгресі США 35-го президента США Джона Кеннеді, в якому він вперше дав визначення поняттю «споживач» і виділив чотири невід’ємних його права: на інформацію, на безпеку товарів та послуг, на вибір товарів і послуг на конкурентній основі, бути почутим.
Згодом, у 1985 році, незалежне неполітичне об’єднання – Міжнародна організація спілок споживачів – доповнила Кодекс споживача ще однією «четвіркою» прав: на відшкодування збитку, на споживчу освіту, на задоволення базових потреб та на здорове навколишнє середовище. Того ж року Генасамблея ООН прийняла керівні засади захисту інтересів споживачів, якими повинні керуватися уряди при визначенні політики і розробці законодавства у сфері захисту інтересів споживачів.
Незважаючи на норми чинного законодавства на українські прилавки інколи потрапляють неякісні продукти харчування та неякісні товари широкого вжитку. Трапляються випадки, що український споживач отримує послуги, рівень яких є надто незадовільним.
Пам’ятка споживачу: Під час придбання будь-яких товарів споживач повинен отримати від суб’єкта господарювання, в якого було придбано товар, документ, який засвідчує факт купівлі товару (товарний чек з позначкою про найменування товару, дату продажу, найменування суб’єкта господарювання, що його видав, його адресу або місцезнаходження, вартість товару, підпис продавця). Це гарантія на випадок, якщо товар виявиться неякісним.
Всі претензії щодо якості товару необхідно пред’являти виключно продавцю (виконавцю) в письмовій формі, оформлюючи звернення в 2-х примірниках, один примірник якої реєструється у продавця (виконавця) та залишається у споживача, а другий – залишається у продавця (виконавця). Якщо продавець відмовляється приймати та реєструвати претензію, даний примірник претензії направляється рекомендованим листом з повідомленням за місцем здійснення господарської діяльності суб’єкта господарювання або вручається при свідках.
Будьте дуже уважні перед тим, як підписуєте будь-які документи, уважно перечитуйте їх, при виникненні запитань – перепитуйте. Ставлячи свій підпис, Ви погоджуєтесь на ті умови, що Вам пропонують. Приймаючи техніку з ремонту, перевіряйте її справність, комплектність, цілісність та повне заповнення гарантійних документів одразу на місці.
Департамент муніципальних послуг та регуляторної політики Кам’янської міської ради вітає мешканців міста з Всесвітнім днем прав споживачів та бажає добросовісних надавачів послуг, привітних продавців та приємних покупок!
У разі виникнення непорозумінь під час придбання товарів неналежної якості звертайтеся за консультацією до відділу споживчого ринку та підприємництва департаменту муніципальних послуг та регуляторної політики Кам’янської міської ради за адресою: просп.Василя Стуса, 10/12, м.Кам’янське (приміщення ЦНАП),
тел. 067-326-08-55.