Формування трудових життєвих компетентностей учнів – вимога часу

опубліковано: 14 квітня 2016 оновлено: 14 квітня 2016

12 квітня у Дніпродзержинську на базі середньої загальноосвітньої школа №6 за ініціативою управління освіти і науки міської ради під науковим керівництвом методиста Ніни Заіки в рамках соціального професійнозорієнтованого педагогічного проекту регіонального рівня «Формування життєвої компетентності особистості в інтересах сталого розвитку засобами технологічної освіти» проведено методичний коворкінг для учасників проекту.

Метою заходу визначено пошук освітянами інноваційних підходів до теоретико-практичних засад у формуванні життєвої компетентності особистості, спрямування вектору профорієнтаційної роботи на робітничі спеціальності.

До заходу були залучені учасники проекту, учителі трудового навчання навчальних закладів: СЗШ № 5,10,18,19,28,35,38  НВК № 26,34, «Гармонія», гімназії № 39.

Директор СЗШ №6 Наталія Рутенко презентувала досвід роботи закладу з набуття компетентностей учасників навчально-виховного процесу, пов'язані з ремеслами регіону та творчі здобутки учнів та вчителів в проектній художньо – естетичній діяльності.

Цікавими для практичного застосування знань, умінь і навичок, отриманих на уроках праці, стали проведені майстер-класи з виготовлення: квітів зі стрічок, коктейлів та тістових виробів – майстри виробничого навчання Центру підготовки та перепідготовки робітничих кадрів (директор Ірина Донченко), квітів з холодного фарфору – керівник студії «Паперопластика» Центру позашкільної роботи та дитячої творчості Юлія Мигаленко  (директор Тетяна Анікєєва), сувенірних кошиків – учитель праці СЗШ № 6   Віра Брагінець.

Родзинкою творчої зустрічі стало психолого-педагогічне тренінгове заняття «Від творчого учителя до творчого учня», проведене учителем декоративно – вжиткового мистецтва СЗШ № 6 Тамара Шаповал.

Підводячи підсумки роботи учасників коворкінгу, науковий керівник проекту Ніна Заіка, зауважила, що особливістю сучасного уроку трудового навчання є навчання учнів не лише конкретним трудовим операціям, але й підготовка їх до життя, формування таких цінностей особистості, які допоможуть стати успішним у виборі свого життєвого шляху.