Атестація педагогів навчальних закладів міста Дніпродзержинськ: на шляху до творчого зростання

опубліковано: 14 квітня 2016 оновлено: 14 квітня 2016

Атестація як заключний етап п’ятирічного циклу педагогічної діяльності – не лише перевірка педагогічної майстерності та фахової компетентності, а й можливість окреслення власного вектору розвитку, самоаналіз та самоактуалізація в  умовах конкурентного педагогічного середовища, адже кожен учитель в період проходження атестації намагається представити колегам результати своєї роботи за п’ять років, висвітливши якомога більше граней різнопланової педагогічної творчості. Про це повідомили в управлінні освіти і науки Дніпродзержинської міської ради.

Цей складний та відповідальний процес вимагає значних зусиль не лише від самого педагога, а й від групи експертів, що входять до атестаційної комісії і мають дати об’єктивну оцінку кожному педагогічному працівнику, що проходить атестацію. Цього року педагогічні колективи дошкільних та загальноосвітніх закладів  Дніпродзержинська обрали багато цікавих неординарних форм проведення підсумкового засідання атестаційної комісії. Це й педагогічна мозаїка (ДНЗ №4, №34), і скринька творчих знахідок (ДНЗ №8), фестиваль ідей (ДНЗ№29, №27), педагогічний калейдоскоп (ДНЗ №33), педагогічний ринг (ДНЗ №37), дошкільний Інтернет (СДНЗ №13), педагогічний дайджест (ДНЗ №24), ярмарок педагогічних ідей (колегіум №16), методичний квест (НВК №3), методичний турнір (НВК №24), освітянська виставка (гімназія №39), методичний тренінг (гімназія №11), скарбниця творчих надбань (будинок дитячої творчості та юнацтва).

Не менш цікаво пройшло засідання атестаційної комісії другого рівня при управлінні освіти і науки міської ради. Протягом двох днів, завідувачі дошкільними навчальними закладами, директори шкіл та позашкільних установ разом з головами профспілкових комітетів звітували про результати проведення атестації в своїх закладах та представляли свої творчі досягнення. Директор СЗШ №37 Наталія Гончар підготувала віршований творчий звіт про кожного учителя; випуском шкільної телепередачі «39 ТV», присвяченої атестації педагогів, похвалилася директор гімназії Сніжана Занєгіна; практичними виробами декоративно-ужиткового мистецтва дивувала директор СЗШ №5 Тетяна Романко; колектив директорів НВК №3, 24,7 та СЗШ №23 (Людмила Нагай, Тетяна Котенко, Марія Лисенко, Любов Школяр) не лише в оригінальній формі представили педагогічні надбання закладів, а й подарували голові атестаційної комісії лієчку з власноруч виготовленими паперовими квітами, підвівши до того, що вчителі, як квіти, потребують постійного догляду, любові, уваги та турботи. Кожен керівник освітнього закладу, що виступав перед атестаційною комісією з творчим звітом, доводив, що педагоги і роблять все, аби «нива знань рясніше колосилась», а повага дітей та батьків до вчительської професії не зникала.

Члени атестаційної комісії цікавилися не лише досягненнями педагогів, а й управлінською політикою керівників, адже деякі директори та заступники атестувалися саме як освітні менеджери.  В.о. начальника управління освіти і науки міської ради Тетяна Онищенко запитувала про те, як директори навчальних установ міста бачать перспективу розвитку своїх закладів з огляду на нову реформу в освіті, про ближні та дальні їх плани як керівників. Звичайно, звітувати перед комісією другого рівня - відповідальна справа, тож не дивно, що завідувачі та директори дуже хвилювалися, та доброзичлива атмосфера й толерантність членів атестаційної комісії допомагали їм достойно представити свої установи. До того ж працівники управління освіти і науки міської ради  Юлія Попова та Валентина Ващенко детально та виважено давали характеристику кожному закладу та кожному керівнику, акцентуючи увагу на позитивні аспекти.

Приємно зазначити й те, що цього року відповідально поставилися до презентації власного досвіду методисти управління освіти і науки. Так, Маргарита Бабенко на розгляд комісії подала кілька методичних збірок з власного досвіду роботи, а Валентина Ващенко приємно вразила глибиною презентованого матеріалу, де висвітлювалася її діяльність  і як вчителя-предметника, і як завідуючої методичним кабінетом управління освіти і науки. На здивування членів комісії, буцімто працівникам управління можна б і не представляти власну роботу, бо вони й так на виду, в.о. начальник управління освіти і науки міської ради Тетяна Онищенко заперечила: «Ми керівники, тож починати  треба з себе, власним прикладом працювати на тому рівні, якого ми вимагаємо від інших педагогів».

Таким чином, атестація дала змогу об’єктивно й неупереджено проаналізувати діяльність кожного закладу та кожного керівника та методиста. Члени атестаційної комісії, серед яких були не лише працівники управління освіти, а й директори шкіл та завідуючі дошкільних закладів, взяли на озброєння деякі родзинки досвіду колег та переконалися, що праця педагога передусім - процес творчий, а успіх безпосередньо залежить від особистості вчителя. Тож всім педагогам, що успішно пройшли цьогорічну атестацію,  хочеться побажати й надалі постійно вдосконалювати свою педагогічну майстерність, завжди прагнути оригінальності в роботі, помічати в собі та інших найкраще, перетворювати процес навчання на радість,упевненим кроком йти вперед та отримувати професійне задоволення від праці.