Кам`янське – краще в області за впровадженням концепції нової української школи
Нещодавно відбувся візит представників Міністерства освіти і науки України до Дніпропетровщини, під час якого фахівці знайомились із впровадженням концепції нової української школи у різних населених пунктах регіону, в тому числі, і в Кам`янському. За результатами візиту було визнано, що кращі умови для реалізації концепції нової української школи у початковій школі створено саме у нашому місті. А 23 серпня Кам`янське з робочим візитом відвідає Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Про це 15 серпня повідомила директор департаменту з гуманітарних питань міської ради Тетяна Онищенко під час брифінгу для місцевих ЗМІ.
За її словами, пілотним навчальним закладом для реалізації освітніх реформ у місті стала гімназія №39. Концепція нової української школи передбачає зміну підходів до навчання, формування в учнів компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві та патріотизму, автономію школи, педагогіку партнерства між учнями, вчителями та батьками. План запровадження реформи наступний: у 2016-2018 роках підготовка реформи та її старт в початковій школі; в 2019-2022 роках – початок роботи базової школи, в 2023-2029 роках – старт роботи профільної школи, й тільки в 2029 році в Україні може з'явитися 12-й клас.
Тетяна Онищенко також повідомила про законодавчі зміни, які стосуються інклюзивної освіти. Відтепер діти з особливими потребами можуть здобувати освіту не лише у спеціалізованому, а й у будь-якому навчальному закладі.
У Кам'янському на сьогодні є три опорних навчальних заклади, що спеціалізуються на інклюзивній освіті: СШ № 22, № 40 та НВК № 3. Кожен з цих навчальних закладів отримав субвенцію з державного бюджету, зокрема, 300 тисяч гривень на виконання ремонтних робіт, і 75 тисяч гривень на створення медіатеки (облаштування кімнат психологічного розвантаження). Також у цьому навчальному році для дітей з особливими потребами працюватимуть інклюзивні групи у дитячих садках №40, 35 та 30.
«Думки про інклюзивну освіту різняться. Особисто я вважаю, що це правильний підхід до навчання дітей, адже всі повинні мати рівний доступ до якісної освіти. Проте є заперечення з боку деяких батьків, та й діагнози у діток є різні. Але я думаю, якщо в інших країнах діти з особливостями розвитку навчаються в одному закладі зі звичайними учнями, то і у нас це можливо. Повинен пройти час, щоб і діти з нозологіями, і діти без відхилень звикли і адаптувалися до навчання в одному колективі », – зазначила Тетяна Онищенко.