У бібліотеці Кам`янського пройшов семінар для батьків

опубліковано: 18 жовтня 2017 оновлено: 18 жовтня 2017

Нещодавно в юнацькому відділі центральної міської бібліотеки імені Т.Г.Шевченка пройшов семінар-практикум для батьків «Дитяча агресія і грубість». Захід відбувся в рамках спільного проекту «Психологія для всіх» бібліотеки та благодійного фонду «Златоуст». Участь у семінарі взяла практикуючий психолог Інна Нікітіна.

Вона розповіла слухачам, що таке агресія і якою вона буває. За формою агресія поділяється на фізичну (побиття, поранення) і вербальну (образа, наклеп, відмова від спілкування). Згідно з деякими теоріями, агресія є невід'ємною частиною людської природи. Така поведінка найчастіше несвідома, її характер багато в чому визначається віковими особливостями. Перехід від віку до віку супроводжується природними піками агресивності (вікові кризи). Вони пов'язані з появою нових потреб, які не задовольняються з різних причин. Якщо дорослі переживають вікові кризи кожні 7-10 років, то у дитини це спостерігається значно частіше.

У цілому, дитяча агресія є зворотною стороною беззахисності. Незахищеність породжує страх. Намагаючись впоратися зі своїми страхами, дитина вдається до захисно-агресивної поведінки.

У дітей дошкільного віку агресія зазвичай проявляється у вигляді псування іграшок, кидання предметів, грубого поводження з тваринами, плачу, крику, непоступливості та впертості.

У молодших школярів агресія найчастіше проявляється у словесній формі (глузування, лайки) стосовно слабших – наприклад, однокласників. Не рідкісні й бійки. Негативна реакція вчителя може тільки посилити таку поведінку, але все ж його авторитет спонукає дитину стримувати себе.

Агресивна поведінка підлітків часто означає «бути дорослим і сильним». Залежність підлітків від думки однолітків – їх особливість. У цьому віці спостерігається найбільший відсоток дітей з поведінкою, що відхиляється від норми. Взагалі вікова динаміка агресії відповідає кризам у 3-4 роки, 6-7 років і 14-15 років.

Психолог дала батькам поради, як поводитись із агресивною дитиною.

Правило 1. Ігноруйте незначну агресію.

Правило 2. Акцентуйте увагу на вчинках (поведінці), а не на особистості дитини.

Правило 3. Контролюйте власні негативні емоції.

Правило 4. Зберігайте позитивну репутацію дитини.

Правило 5. Демонструйте неагресивну поведінку.

За словами батьків, семінар став дуже корисним і цікавим. Вони щиро дякували організаторам за змістовний захід.