Звіт про періодичне відстеження результативності дії регуляторного акту - рішення Кам’янської міської ради від 28.10.2011 №242-14/VI «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Кам’янське»
1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується. Рішення міської ради від 28.10.2011 №242-14/VI «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м. Кам’янське».
2. Назва виконавця заходів з відстеження. Департамент муніципальних послуг та регуляторної політики Кам’янської міської ради (далі – департамент).
3. Цілі прийняття регуляторного акта.
Проблема, яку планувалось розв’язати з прийняттям даного рішення полягала в посиленні заходів щодо протидії продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, активізації профілактичних, просвітницьких заходів, спрямованих на попередження вживання алкогольних напоїв, тютюнових виробів серед дітей та молоді; формування в суспільстві здорового способу життя, реалізації законних прав та державних гарантій громадян на захист фізичного і психічного здоров’я дітей, їх захист від негативного впливу алкогольної і тютюнової продукції.
Метою цього регуляторного акта є врегулювання питання щодо впорядкування торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом на території міста, а також обмеження продажу та споживання алкогольної та тютюнової продукції в місцях проведення загальноміських заходів.
4. Строк виконання заходів з відстеження - 01.08.2018 – 15.08.2018.
5. Тип відстеження – періодичне відстеження.
6. Методи одержання результатів відстеження.
Відстеження результативності дії регуляторного акту здійснювалося на підставі інформації, наданої Кам’янським відділом поліції ГУНП в Дніпропетровській області щодо кількості виявлених фактів порушень за ст.156 (Порушення торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом), та за ч.2 ст. 156 (Реалізація алкогольних напоїв неповнолітнім) КУпАП про:
- об’єкти торгівлі, ресторанного господарства та тимчасові споруди для здійснення підприємницької діяльності, в яких порушується чинне законодавство щодо реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема здійснення продажу зазначених товарів неповнолітнім особам;
- використання територіальною громадою міста законних прав та державних гарантій щодо захисту фізичного і психічного здоров’я дітей, негативного впливу на них алкоголю чи тютюну; недопущення фактів вживання такої продукції неповнолітніми та формування в суспільстві здорового способу життя.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також засоби їх одержання.
Відстеження проведено у період дії регуляторного акта на основі інформації наданої адміністративними комісіями адміністрацій Заводського, Дніпровського та Південного районів міської ради та Кам’янської ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з питання інформування про факти порушення в об’єктах торгівлі вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в частині продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років та інформації Кам’янського відділу поліції ГУ Національної поліції в Дніпропетровській області з питання виявлення фактів продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.
До уваги було взято факти, викладені у зверненнях мешканців міста з питання реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива підліткам, а також кількість виявлених фактів незаконної торгівлі вищезазначеними товарами відповідно до ст.156 КУпАП.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта.
Станом на 01.08.2018 року у місті нараховується біля 220 об'єктів торгівлі та ресторанного господарства (у тому числі 61 тимчасових споруд), які розташовані поблизу земельних ділянок дошкільних, навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, місцях проведення спортивних змагань. З цього приводу до органів міської влади надходять чисельні скарги щодо порушення громадського порядку, зростання рівня злочинності, зокрема серед неповнолітніх.
Аналіз роботи щодо проведених заходів, які вживаються органами місцевого самоврядування спільно з правоохоронними органами з питання впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста у період дії рішення Кам’янської міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Кам’янське» свідчить, що прийняття зазначеного регуляторного акту активізує контрольно-перевірочну роботу Кам’янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області та Кам’янської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області з питання виявлення, попередження фактів продажу алкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів особам віком до 18 років з вжиттям заходів відповідно до вимог чинного законодавства.
№ з/п |
Кількісні показники |
Січень -липень 2016 |
Січень -липень 2017 |
Відхи лення |
% до 2016 |
Січень -липень 2018 |
Відхи лення |
% до 2017 |
1. |
Кількість виявлених фактів незаконної торгівлі алкогольними напоями, пивом та тютюновими виробами ГУ НП в Дніпропетровській області за ст.156 КУпАП. |
68 |
75 |
+7 |
110,3 |
20 |
-55 |
26,7 |
2. |
Кількість виявлених фактів продажу алкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів неповнолітнім ГУ НП в Дніпропетровській області за ч.2 ст.156 КУпАП |
28 |
15 |
-13 |
53,6 |
22 |
+7 |
146,7 |
3. |
Сума накладених штрафних санкцій адміністративними комісіями адміністрацій Заводського, Дніпровського та Південного районів міської ради за ч.2 ст.156 КУпАП (тис.грн.) |
8,5 |
6,97 |
-1,53 |
82,0 |
2,55 |
-4,42 |
36,6 |
4. |
Сума накладених штрафних санкцій Кам’янською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області за ч.2 ст. 156 (тис.грн.) |
95,2 |
34,0 |
-61,2 |
35,7 |
34,0 |
0 |
100 |
Як свідчать дані, які наведені в таблиці, в місті спостерігається зменшення фактів незаконної торгівлі алкогольними напоями, пивом та тютюновими виробами (ст. 156 КУпАП), проте в місті залишаються випадки продажу зазначених вище товарів неповнолітнім (ч.2 ст.156 КУпАП) переважно у тимчасових спорудах, незаконно розташованих на території міста.
В місті вживаються комплексні заходи щодо недопущення незаконної торгівлі алкогольними напоями, пивом та тютюновими виробами на території міста та виконавчим комітетом Кам’янської міської ради прийнято низку рішень щодо звільнення території міста від самовільно встановлених тимчасових споруд.
З керівниками підприємств торгівлі, працівники яких допустили зазначені вище порушення, постійно проводиться робота щодо вжиття заходів дисциплінарного стягнення до підлеглих.
Матеріали щодо виявлених фактів з реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива неповнолітнім висвітлюються у міських засобах масової інформації. Так, наприклад, в щотижневику «Первая социальная газета Каменского «Любимый город» було опубліковано статтю «Алкоголь і діти».
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеню досягнення визначених цілей.
Проведений аналіз періодичного відстеження свідчить, що дія рішення міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Кам’янське» є одним із заходів місцевої влади щодо боротьби із вживанням алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема під час та на час проведення загальноміських заходів, а також в загальноміській протиалкогольно-тютюновій кампанії стосовно дітей важелем впливу на господарську діяльність у сфері торгівлі та відіграє значну роль як у формуванні свідомості суб’єктів господарювання так і підростаючого покоління.
Висновок:
В цілому дія зазначеного регуляторного акта має певний ступінь досягнення визначених цілей, результати реалізації його положень мають позитивну динаміку в упорядкуванні торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста завдяки недопущенню продажу та споживанню алкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів неповнолітніми.
За період дії регуляторного акта пропозиції та зауваження до зазначеного рішення міської ради від громадян, суб’єктів господарювання та їх об’єднань не надходили.
Даний регуляторний акт відповідає вимогам актів вищої юридичної сили, а також компетенції департаменту та не потребує внесення змін та доповнень.
Оцінка ефективності зазначеного вище рішення міської ради в подальшому буде здійснюватиметься за допомогою проведення періодичного відстеження результативності зазначеного регуляторного акту відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Міський голова А.Л.БІЛОУСОВ