Звіт про періодичне відстеження результативності рішення міської ради від 22.12.2017 №952-21/VII «Про деякі питання утримання об’єктів (елементів) благоустрою на території м.Кам’янського»
Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення міської ради від 22.12.2017 №952-21/VII «Про деякі питання утриманняоб’єктів (елементів) благоустрою на території м.Кам’янського».
Назва виконавця заходів з відстеження: департамент муніципальних послуг та регуляторної політики міської ради (далі – департамент).
Цілі прийняття акта:
- забезпечення належного стану благоустрою міста на територіях,
що відносяться до об’єктів сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг, створення умов для ефективного використання об’єктів (елементів) благоустрою;
- впровадження ефективного контролю за станом благоустрою на територіях, що відносяться до об’єктів сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг;
- створення механізму для надання бізнесу можливості реалізовувати інвестиційні проєкти розвитку шляхом тимчасового використання об’єктів (елементів) благоустрою не за цільовим призначенням при реалізації потреб об’єктів сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг;
- наповнення міського бюджету за рахунок коштів, отриманих від передачі об’єктів (елементів) благоустрою на території м.Кам’янського
в тимчасове використання не за цільовим призначенням при реалізації потреб для об’єктів сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг шляхом укладання відповідних договорів;
- створення механізму виявлення та притягнення до відповідальності порушників правил благоустрою.
Строк виконання заходів з відстеження: 16.11.2022 по 30.11.2022.
Тип відстеження: періодичне.
Методи одержання результатів відстеження: відстеження результативності регуляторного актаздійснено на підставі фактичних та прогнозних даних за період 2020-2022 років, наданих КП КМР «Благоустрій».
Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також спосіб одержання даних: відстеження результативності даного регуляторного акта здійснювалось шляхом аналізу кількісних та якісних показників визначених в аналізі регуляторного впливу. Спосіб одержання даних – документальний.
Кількісні та якісні значення показників результативності акта:
для систематизації одержаних кількісних показників результативності за період 2020-2022 років, їх значення занесені в таблицю
№ з/р |
Показник |
Од. виміру |
Фактичне значення, станом на 31.12.2020 |
Фактичне значення, станом на 31.12.2021 |
Фактичне значення, станом на 01.10.2022 (за І-ІІІ квартали 2022 року) |
Прогнозне значення, станом на 01.12.2022 |
1. |
Кількість суб’єктів господарювання з якими укладено договори про використання об’єктів (елементів) благоустрою міста не за їх цільовим призначенням |
од. |
570 |
1071 |
1062 |
1092 |
2. |
Кількість укладених договорів про використання об’єктів (елементів) благоустрою міста не за їх цільовим призначенням |
од. |
612 |
1124 |
1182 |
1212 |
3. |
Кошти, які надійшли від суб’єктів господарювання на підставі укладених договорів про використання об’єктів (елементів) благоустрою міста не за їх цільовим призначенням |
тис. грн. |
4998,9 |
7320,9 |
5693,1 |
7763,2 |
4. |
Кількість робіт, які були виконанні на підставі Порядку звільнення об’єктів (елементів) благоустрою на території м.Кам’янського від визначеного даним порядком майна (об’єктів) |
од. |
5 |
- |
2 |
8 |
5. |
Відрахування частини чистого прибутку (доходу) до місцевого бюджету |
тис. грн. |
- |
57,9 |
107,0 |
175,3 |
Щодо якісних показників слід зазначити, що для покращення стану благоустрою міста підприємством здійснюються заходи щодо попередження порушень місцевих правил благоустрою суб’єктами господарювання, проведення роз’яснювальної роботи щодо необхідності утримання місць для здійснення підприємницької діяльності у належному санітарному стані та своєчасного укладення договорів про використання об’єктів (елементів) благоустрою міста не за їх цільовим призначенням, а також застосування до злісних порушників заходів впливу, передбачених ст.152 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Так, в поточному році інспекторами інспекції з контролю благоустрою складно 81 протокол про адміністративне правопорушення.
Протягом звітного періоду інспекторами інспекції з контролю благоустрою здійснювалися перевірки фактів порушення суб’єктами підприємницької діяльності та громадянами законодавства у сфері благоустрою населених пунктів, правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, перевірявся стан виконання робіт з відновлення покриття тротуарів по просп.В.Стуса, вул.сержанта Коновалова, просп.Т.Шевченка, просп.Свободи, просп.Конституції, вул.Чорновола, просп.Перемоги, бульв.Будівельників, просп.Металургів. Тільки протягом 3 кварталу 2022 року було обстежено 116 об’єктів, з яких на 65 об’єктах відновлено покриття тротуарів, на 25 об’єктах – роботи проводяться або заплановано їх проведення, з власниками інших об’єктів проводиться робота щодо приведення у належний стан об’єкта благоустрою.
До Дня міста за кошти підприємства в поточному році по проспекту Свободи встановлено дитячий майданчик, облаштований 6 елементами.
Завершуються роботи щодо встановлення зовнішнього освітлення території земельної ділянки по вул.Набережній (човнова станція).
Підприємством постійно здійснюється робота з укладення договорів про використання об’єктів (елементів) благоустрою не за їх цільовим призначенням, а також аналіз діяльності суб’єктів господарювання щодо дотримання ними графіка внесення плати за тимчасове використання об’єктів благоустрою міста, направлення попереджень про розірвання договорів у разі невиконання суб’єктами господарювання умов договору.
Проте через введення карантинних обмежень та військового стану
на території міста не проводяться масові заходи з використанням виносної торгівлі, святкові та ярмаркові заходи, приурочені до визначних дат міста тощо, що впливає на активність підприємницької діяльності та кількість укладання договорів про використання об’єктів (елементів) благоустрою міста не за їх цільовим призначенням.
Враховуючи зазначене вище, якісними показниками результативності регуляторного акта є:
- достатній рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основними положеннями регуляторного акта (рішення міської ради від 22.12.2017 №952-21/VII «Про деякі питання утриманняоб’єктів (елементів) благоустрою на території м.Кам’янського» оприлюднено у повному обсязі на офіційному сайті Кам’янської міської ради http://so.kam.gov.ua/ua/treezas_so/pg/261217198371329_d1/);
- виконання основних положень регуляторного акта щодо здійснення благоустрою та контролю за його станом при реалізації потреб для об’єктів сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг;
- попередження випадків неналежного утримання об’єктів благоустрою, пошкодження елементів благоустрою, розташування самовільно встановлених тимчасових споруд тощо;
- врегулювання питання щодо улаштування сезонних майданчиків об’єктів дрібнороздрібної торгівлі та ресторанного бізнесу, експозиційно-виставкових майданчиків, розташування нестаціонарних об’єктів сфери відпочинку та розваг, технічних засобів з проведення маркетингових заходів тощо;
- дотримання та реалізація основних положень рішення на місцевому рівні є ефективною складовою комплексних заходів щодо недопущення випадків несанкціонованої (стихійної) торгівлі, а також недопущення порушень діючого законодавства з продажу алкогольних напоїв у тимчасових спорудах та їх невпинного збільшення без дозвільних документів;
- покращення якості стану благоустрою міста та підвищення зручності громадських просторів загального користування шляхом ефективного використання ресурсів територіальної громади, підвищення свідомості та відповідальності суб’єктів підприємницької діяльності.
Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення цілей:
Наведені вище показники результативності даного регуляторного акта свідчать, що уповноваженим комунальним підприємством забезпечується поетапна реалізація основних положень рішення міської ради від 22.12.2017 №952-21/VII, зазначений регуляторний акт має достатній рівень досягнення визначених цілей.
Однак враховуючи лист Державної регуляторної служби України (далі - ДРСУ) від 09.11.2021 №7702/0/20-21 (опрацьовано та надано відповідь до ДРСУ за №2вих-11/443 від 14.12.2021),Кам’янською міською радою враховані зауваження та вжито заходи щодо приведення у відповідність до вимог чинного законодавства рішення міської ради від 22.12.2017 №952-21/VII «Про деякі питання утримання об’єктів (елементів) благоустрою на території м.Кам’янського», відповідні назви проєктів було внесено до Плану діяльності міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік. Розробник також звернувся з клопотанням до ДРСУ щодо надання рекомендацій стосовно розроблення механізмів вирішення вказаних нижче питань у відповідності до норм чинного законодавства, а саме:
- впорядкування питання тимчасового розміщення на території громади об’єктів сезонної торгівлі, споживчого ринку та відпочинку;
- компенсації витрат від пошкодження елементів благоустрою під час здійснення дрібнороздрібної торгівлі (в т.ч. несанкціонованої), улаштування тимчасових споруд під час проведення масових заходів розважального характеру (фестивалі, ярмарки, концертні виступи тощо), улаштування тимчасових майданчиків ресторанного господарства та експозиційно-виставкових майданчиків на території загального користування;
- самостійне зведення вхідних груп (сходів, ганків), які використовуються без правовстановлюючих документів та в свою чергу погіршують естетичний вигляд території;
- самостійне розриття твердого покриття доріг та тротуарів,
не відновлення благоустрою після проведення земляних та інших ремонтних робіт тощо;
- забезпечення додаткового наповнення бюджету міста у скрутний економічний час за рахунок оплачуваного тимчасового використання об’єктів благоустрою міста.
Подальша процедура прийняття зазначених регуляторних актів повинна здійснюватися відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) але у зв’язку з обмеженнями, пов’язаними з введенням воєнного стану, а також враховуючи роз’яснення ДРСУ щодо особливостей підготовки проєктів регуляторних актів органами місцевого самоврядування, військово-цивільними адміністраціями, а також їх посадовими особами в умовах воєнного стану з урахуванням Закону України від 12.05.2022 №2259-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану», регуляторна процедура не була завершена, підготовка та розгляд регуляторних актів відтерміновано через неможливість забезпечення розробником здійснення державної регуляторної політики відповідно до процедур, визначених Законом про регуляторну політику.
Висновок:
В цілому дія зазначеного регуляторного акта позитивно впливає на стан благоустрою міста та підвищення зручності громадських просторів загального користування, підвищення свідомості та відповідальності суб’єктів підприємницької діяльності.
Опрацювання питань щодо утриманняоб’єктів (елементів) благоустрою на території м.Кам’янського здійснюється уповноваженим органом контролю – КП КМР «Благоустрій».
На підставі показників результативності регуляторного акта можливо зробити висновок, що в цілому регуляторний акт має певний рівень досягнення визначених цілей проте, враховуючи позицію ДРСУ, рішення міської ради від 22.12.2017 №952-21/VII «Про деякі питання утримання об’єктів (елементів) благоустрою на території м.Кам’янського» потребує внесення змін та доповнень.
Міський голова Андрій БІЛОУСОВ
Марина Гурська 067 326 08 55