Топонімічні зміни не створять проблем для громадян
У Дніпропетровській обласній державній адміністрації дали відповіді на запитання, які найчастіше ставляться жителями області у зв’язку з перейменуванням об’єктів топоніміки населених пунктів.
Чи потрібно терміново ставити нову відмітку про місце реєстрації у паспорті після перейменування населеного пункту/вулиці?
Після перейменування громадянин не мусить спеціально звертатись до органів Державної міграційної служби України, щоб зробити відмітку про нову адресу.
Такі зміни можна зробити, коли буде зручно – наприклад, по досягненні віку, коли до паспорта треба вклеїти нове фото, або під час зміни місця проживання.
Штамп із новою адресою у паспортному столі обійдеться відповідно до встановленого розміру державного мита – 0,05 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (0,85 грн.).
Чи потрібно змінювати документи про власність на нерухомість та інше майно у зв’язку із перейменуваннями?
Не потрібно спеціально змінювати правовстановлюючі документи на майно.
Законодавство України не передбачає кінцевих термінів зміни документів у цьому випадку.
Зміна назви вулиці не є зміною місця проживання. Тому всі необхідні зміни в документи можуть бути внесені тоді, коли це буде зручно їх власникові. Наприклад, коли людина бажає змінити місце проживання – переїхати на іншу вулицю або в інший населений пункт.
Документи на право власності на квартири, будинки, земельні ділянки, будь-яке інше майно, у яких вказані старі назви, залишаються дійсними.
Зміни до них треба буде вносити, тільки якщо власник захоче вчинити нотаріальні дії із нерухомим майном – продати, подарувати або передати у спадок свою квартиру, будинок чи інше майно. У такому випадку в документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва.
Проте на вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься: покупець і продавець платитимуть нотаріусу таку ж суму, як і в тих випадках, коли назва вулиці, населеного пункту не змінюється.
Непотрібно спеціально міняти документи на автомобілі та номерні знаки.
Перейменування вулиці не є зміною фактичного місця проживання, а тому й не є підставою для обов’язкової перереєстрації транспортного засобу і внесення змін до техпаспорта автомобіля.
Його власник зможе зробити це, коли буде продавати або дарувати авто. На вартості процедури перереєстрації це не позначиться, жодних додаткових платежів не передбачено.
Чи зможуть громадяни оформити субсидію та проголосувати на виборах, якщо у паспорті залишилася стара адреса реєстрації?
Громадяни зможуть проголосувати на виборах і отримати субсидію.
Про зміни назв вулиць будуть повідомлені всі державні органи, а тому вони мають приймати документи як із новими назвами у адресах, так і зі старими.
Усі реєстри громадян мають бути приведені у відповідність до змін, певний час там паралельно «співіснуватимуть» старі й нові назви. Тому зміна назви в адресі не є підставою для відмови в отриманні субсидії.
Так само стара адреса у паспорті не може бути підставою не видавати виборцеві бюлетень. Дільничні виборчі комісії отримають списки вулиць, які були перейменовані, і зобов’язані видати бюлетені усім виборцям, які є у списках на цій дільниці.
Банки чи органи державної влади не мають права відмовляти громадянам у прийомі документів у зв'язку з перейменуваннями
Законодавство України забороняє органам влади та підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, у тому числі і банкам, відмовляти громадянам у разі їх звернення.
У разі розбіжностей назви вулиці, зазначеної у документах громадянина, та фактичною перейменованою вулицею посадова особа органу повинна самостійно перевірити факт перейменування вулиці (іншого об’єкту топоніміки), а у разі необхідності направити запит до відповідних органів.
Стосовно необхідності перереєстрації юридичних осіб у зв'язку з новою адресою
Оскільки Закон не визначає кінцевого терміну для зазначених дій, зміни можна вносити тоді, коли для цього буде необхідність, наприклад зміна керівника, власника чи виду економічної діяльності. У такому разі потрібно буде також вписати нову назву вулиці чи населеного пункту.
Телефони для довідок в Головному територіальному управлінні юстиції у Дніпропетровській області:
з питань реєстрації речових прав: (056) 713-46-90;
з питань реєстрації юридичних осіб: (0562) 31-46-52.