Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акту – рішення Кам’янської міської ради від 02.11.2018 №1223-29/VІІ «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті»

опубліковано: 24 січня 2023 оновлено: 10 жовтня 2024

ЗВІТ

про періодичне відстеження результативності регуляторного акту – рішення Кам’янської міської ради від 02.11.2018 №1223-29/VІІ «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті»

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується.

Рішення Кам’янської міської ради від 02.11.2018 №1223-29/VІІ
«Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне
від земельної ділянки, у місті».

2. Назва виконавця заходів з відстеження.

           Департамент фінансів Кам’янської міської ради.

 3. Цілі прийняття регуляторного акта.

Рішення прийнято з метою приведення до типової форми, визначеної постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», забезпечення реалізації норм пп. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, а також нормативно-правовового врегулювання відносин між платниками Податку, податковими органами та органами місцевої влади.

           Рівень поінформованості з основними положеннями регуляторного акту
 є високим, так як юридичні та фізичні особи були поінформовані стосовно прийняття даного регуляторного акту міської ради через засоби масової інформації (щотижневик «Любиме місто ДЗ») та мережу Інтернет (офіційний вебсайт Кам’янської міської ради www.kam.gov.ua (у підрозділі «Регуляторні проекти» розділу «Нормативні акти»)).

4. Строк виконання заходів з відстеження.

Листопад-грудень 2022 року.

5. Тип відстеження.

Періодичне.

6. Метод одержання результатів відстеження.

Статистичний.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність,
а також спосіб їх одержання.

Відстеження результативності даного регуляторного акту міської ради здійснювалося станом на 01.10.2022 порівняно до аналогічного періоду 2018 року шляхом збору, узагальнення і аналізу статистичної інформації отриманої
від управління Державної казначейської служби Україниу м. Кам’янському
та Кам’янського управління Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області, щодо фактичних надходжень до Кам’янської міської територіальної громади коштів від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та кількості юридичних і фізичних осіб - платників зазначеного податку.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акту.

Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначено відповідно до діючого законодавства у фіксованому розмірі (з урахуванням межі, визначеної Податковим кодексом України (1,5%)) у відсотках від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року
за 1 кв.м бази оподаткування. А саме: для платників податку фізичних і юридичних осіб, які є власниками об'єктів житлової нерухомості ставка податку становить 1,0%, для платників податку фізичних і юридичних осіб, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості – 0,1%, 0,25%, 0,3%, 0,4% та 1,5% в залежності від типу об’єктів нерухомості. Слід зазначити, що при прийнятті рішення за типовою формою розмір ставок податку міською радою не переглядався і залишився без змін.

Департаментом фінансів міської ради, в межах компетенції, здійснено аналіз результативності прийнятого рішення шляхом моніторингу статистичної інформації за такими якісними та кількісними показниками, як кількість платників юридичних
та фізичних осіб, на яких поширюється дія акту, та фактичні надходження
до бюджету Кам’янської міської територіальної громади коштів від сплати податку
на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, станом на 01.10.2022
порівняно з аналогічним періодом базового відстеження.

Показники результативності регуляторного акта узагальнено
у нижченаведеній таблиці.

 

 

Показники/ вид відстеження

 

Базове

 

Повторне

 

Періодичне

Відхилення  та темп росту показників періодичного відстеження до базового

станом на 01.07.2018

станом на 01.10.2019

станом на 01.10.2022

(+,-)

%

Кількість платників податку - фізичних осіб, які є власниками об'єктів житлової нерухомості, осіб

2060

2547

3816

1756

1,8 рази

Кількість платників податку - юридичних осіб, які є власниками об'єктів житлової нерухомості, осіб

40

31

26

-14

65,0

Кількість платників податку - фізичних осіб, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості, осіб

3970

3071

2388

-1582

60,2

Кількість платників податку - юридичних осіб, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості, осіб

420

305

351

-69

83,6

Сума надходжень до бюджету громади податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, тис.грн.

5 299,3

12 396,2

17 888,0

12 588,7

3,4 рази

Надходження залежать від кількості платників податку, зростання рівня мінімальної зарплати, що враховуються при розрахунку податкового зобов’язання для юридичних і фізичних осіб, розміру ставок та бази оподаткування.

Однак, слід зазначити, що розпочата росією 24.02.2022 року відкрита військова агресія проти України завдала важкого удару як по українській економіці, так і всім територіальним громадам, що в свою чергу негативно вплинуло, зокрема і на стан сплати податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та на кількісний склад платників.

За результатами періодичного відстеження встановлено, що станом
на 01.10.2022 року загальні надходження до бюджету Кам’янської міської територіальної громади коштів від сплати податку на нерухоме майно, відмінне
від земельної ділянки, збільшились порівняно з базовими показниками
на 12 588,7 тис.грн, або у 3,4 рази. На загальний обсяг надходжень мало позитивний вплив зростання порівняно з базовим показником 2018 року розміру мінімальної заробітної плати у 1,7 рази (для юридичних осіб, податковим періодом для яких
є 2022 рік) та у 1,6 рази – для фізичних осіб (податковим періодом є 2021 рік),
а також розширення кола платників – фізичних осіб за об’єкти житлової нерухомості. При цьому, з моменту прийняття рішення, розмір ставок, затверджений даним регуляторним актом, не збільшувався. 

Проведений аналіз кількості платників юридичних та фізичних осіб, на яких поширюється дія акту, свідчить, що кількість фізичних осіб, які є власниками житлової нерухомості – платників податку збільшилась порівняно з базовим показником 2018 року на 1756 осіб, або у 1,8 рази. Натомість зменшилась кількість платників податку: юридичних осіб, які є власниками об'єктів житлової нерухомості (на 14 осіб, або на 35,0%), юридичних осіб, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості (на 69 осіб, або на 16,4%), фізичних осіб, які є власниками об'єктів нежитлової нерухомості (на 1582 осіб, або на 39,8%).

Значний вплив на скорочення кількості платників має повномасштабна військова агресія росії проти України, яка так чи інакше торкнулася кожного українця, кожного мешканця міста: хтось втратив роботу, хтось змушений був покинути домівку, а хтось на невизначений строк зупинив господарську діяльність. Таким чином не тільки зменшилась кількість платників податку, але й значно уповільнився темп росту надходжень до бюджету громади у 2022 році, що стало одним з важелів збільшення недоїмки до бюджету Кам’янської міської територіальної громади із зазначеного податку, обсяг якої з початку 2022 року збільшився на 2,4 млн.грн, або на 27,2% і станом на 01.10.2022 становив
11,3 млн.грн (у т.ч. юридичні особи – 3,6 млн.грн, фізичні особи – 7,7 млн.грн).

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення цілей.

За результатами проведеного періодичного відстеження результативності регуляторного акту – рішення Кам’янської міської ради від 02.11.2018 №1223-29/УІІ «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне
від земельної ділянки, у місті» встановлено, що даний регуляторний акт міської ради відповідає вимогам Податкового кодексу України, забезпечує нормативно-правове врегулювання відносин між платниками Податку, податковими органами та органами місцевої влади навіть в умовах воєнного стану та високого ступеня невизначеності
та непередбачуваності наслідків бойових дій.

 

 

Міський голова                                                                                 Андрій  БІЛОУСОВ