Права споживача у разі придбання взуття неналежної якості

опубліковано: 27 січня 2017 оновлено: 27 січня 2017

Права споживача у разі придбання взуття неналежної якості

       Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.
       На вимогу споживача продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість.
       Належна якість товару, роботи або послуги - властивість продукції, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативно-правових актах і нормативних документах, та умовам договору із споживачем.

      Суб’єкт господарювання (продавець) повинен видати обов’язково покупцю розрахунковий документ, який засвідчує факт придбання взуття, із зазначенням найменування суб’єкта господарювання (продавця взуття), його місце знаходження, найменування товару, вартість, дата продажу, а також документ, у якому зазначено гарантійний строк (гарантійні зобов’язання).

      Гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.

      На сезонні товари (взуття) гарантійний строк встановлюється з початку відповідного сезону (постанова Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 №172):
         - зимового асортименту - з 15 листопада по 15 березня;
         - весняно-осіннього асортименту - з 15 березня по 15 травня та, з 15 вересня по 15 листопада;
         - літнього асортименту - з 15 травня по 15 вересня.
      Тобто, наприклад, якщо споживач придбав взуття літнього асортименту взимку з гарантійним строком 30 днів, то цей гарантійний строк буде відраховуватися з 15 травня.

      У разі придбання товару неналежної якості, вимоги пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.
      Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють зазначені вище вимоги.

        У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
       1) пропорційного зменшення ціни;
       2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
       3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

        При виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування продукції в ремонті.

        У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
        1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
        2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
        При обміні товару його гарантійний строк обчислюється заново від дня обміну.

        Відповідно до п.30 наказу Міністерства економіки України від 19.04.2007 №104 «Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами» продавець (виробник) зобов'язані прийняти товар неналежної якості в споживача, видати йому документ, що підтверджує одержання товару, і задовольнити його вимогу на підставі письмової заяви, яка подається споживачем у двох примірниках. Один примірник цієї заяви повертається споживачу з відміткою продавця, (виробника), дати прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву, другий - залишається у продавця (виробника).
       Тобто, якщо протягом встановленого гарантійного строку виявлено недолік у товарі, то споживачу необхідно в першу чергу звернутися письмово до керівництва магазину (продавця), у якому придбано взуття.

        У разі виникнення спірного питання щодо втрати якості взуття у період гарантійного строку, необхідно звернутися письмово до керівництва магазину (продавця) з вимогою щодо організації незалежної експертизи згідно ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів».

       Вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а також документа, у якому зазначено гарантійний строк.

       Радимо споживачам не купувати взуття у тих підприємців, які не видають розрахунковий документ і гарантійні зобов’язання.