Поради споживачам при придбанні продукції через інтернет-магазини

опубліковано: 27 січня 2017 оновлено: 27 січня 2017

Поради споживачам при придбанні продукції через інтернет-магазини

         На сьогоднішній день торгівля з використанням Інтернет є досить поширеною. Чимало тих громадян, у кого є доступ до Інтернету, хто останнім часом купує різні товари у всесвітній мережі.
         Це й не дивно, адже там, не встаючи з улюбленого крісла, можна вибрати й замовити майже все – постільну білизну, одяг, найрізноманітнішу побутову техніку тощо. Все це підкріплюється яскравими картинками та неймовірно низькими цінами. Як тут не зацікавитися і не купити привабливий товар?
         Проте коли омріяна посилка приходить, у більшості випадків ілюзії зникають. Інколи приходять речі кольору інакшого від того, що на фото, відмінної тканини. Та найбільше проблем виникає із розмірами, хоча замовлення речі було здійснено за розміром, виміряного за наданою на сайті таблицею. Також є випадки, коли товар не має належного товарного вигляду, пошкоджений, з дефектом, у неповній комплектації, не тієї моделі, без супровідних документів тощо.

  Радимо споживачам-покупцям при придбанні товарів у інтернет-магазинах дотримуватися певних правил:
    - перед укладанням договору купівлі-продажу товару необхідно ознайомитися з інформацією про суб’єкта господарювання (його найменування, місцезнаходження), отримати інформацію про продукцію (основні споживчі характеристики, гарантійні строки, строки служби, вартість тощо), умови оплати та доставки (дати та часу), порядок розірвання договору;
    - при прийомі-передачі товару уважно ознайомитися з супровідними документами до товару (інструкцією по експлуатації, гарантійними зобов’язаннями, адресами авторизованих сервісних центрів тощо), перевірити споживчі властивості товару (справність товару) та оглянути його зовнішній (товарний) вигляд;
    - проводити розрахунки за товар після його доставки, перевірки експлуатаційних документів, заповнення гарантійних талонів, а також зовнішнього вигляду товару, комплектності та його споживчих властивостей;
    - вимагати видачу розрахункових документів, які підтверджують факт придбання продукції, із зазначенням найменування суб’єкта господарювання, його адреси, дати продажу товару.

         У яких випадках споживач має право на обмін товару або повернення коштів?

         Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

         Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
         Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
         Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.
         Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору- в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
        Також споживач має право на свій вибір вимагати обмін товару або повернення коштів у разі виявлення істотного недоліку та його підтвердження авторизованим сервісним центром.

         Чи має право споживач на повернення товару у разі виявлення механічного пошкодження?

          Якщо споживач виявив механічне пошкодження товару після його отримання (прийому-передачі), то у цьому випадку буває складно вирішити мирним шляхом питання стосовно обміну товару на інший якісний або повернення коштів, оскільки споживач-покупець при прийомі-передачі товару своїм особистим підписом підтвердив, що претензій до якості товару та його товарного вигляду він не має.
          Це спірне питання між покупцем і суб’єктом господарювання (продавцем) стосовно неналежного товарного вигляду товару, який втрачено чи з вини виробника, чи продавця, чи особи, яка транспортує, доставляє товар, чи споживача-покупця, можна вирішувати у судовому порядку за наявністю свідків та відповідних доказів.