Права споживача на належну якість та безпеку продукції (товарів, послуг)

опубліковано: 27 січня 2017 оновлено: 27 січня 2017

Права споживача на належну якість та безпеку продукції (товарів, робіт)

       Споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника;
       Споживач повинен знати, що придбана ним продукція (товари, наслідки робіт) повинна відповідати певним вимогам.
       Відповідно до статтей 6, 14 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право на те, щоб якість придбаної продукції (виконаної роботи, наданої послуги) відповідала вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів, умовам договору, а також на інформацію про товар, яку надає продавець (виконавець, виробник).
       Споживач має право ознайомитися з документами, що підтверджують відповідність товару вимогам нормативно-технічної документації.
       На ряд товарів виробник або продавець встановлюють гарантійний термін. Цей термін можна визначити як період часу, протягом якого виробник (продавець) відповідає за недоліки товару перед споживачем. До більшості товарів, на які встановлений гарантійний термін, прикладається спеціальний гарантійний талон, в якому вказується строк гарантії, адреси сервісних центрів та інше.
        Придбані товари (роботи, послуги) за звичайних умов їх використання, зберігання, транспортування повинні бути безпечними для життя та здоров’я споживача, навколишнього середовища, а також повинні не завдавати шкоди майну споживача.
        Якщо для безпечного використання продукції, ії зберігання, транспортування та утилізації необхідно додержуватися спеціальних правил, виробник зобов’язаний розробити такі правила та довести до продавця або споживача, а продавець – до споживача.
        На товари (наслідки робіт), використання яких понад визначений термін є небезпечним, встановлюється строк служби (строк придатності). Наприклад, такі строки придатності встановлюються на всі харчові продукти, косметичні вироби, лікарські засоби та інші товари.
        Виробник (виконавець, продавець) повинен попереджати споживача про встановлений строк служби (придатності) товару, (наслідків роботи) про обов’язкові умови його використання, можливі наслідки в разі їх невиконання, а також про необхідні дії після закінчення цього строку.
        Строк придатності звичайно вказується на етикетках, ярликах, упаковках або в інших документах, що додаються до товару при його продажу. Строк придатності обчислюється днями, місяцями, роками від дня виготовлення, який теж повинен бути зазначений на етикетці, ярлику, упаковці тощо.
        Продаж товарів, на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, а також товарів строк придатності яких минув забороняється.