Звіт про періодичне відстеження результативності дії рішення виконавчого комітету міської ради від 26.10.2011 року №455 «Про державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів» (зі змінами)

опубліковано: 27 червня 2022 оновлено: 10 жовтня 2024

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується.

Рішення виконавчого комітету міської ради від 26.10.2011 року №455 «Про державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів»
(зі змінами).

2. Назва виконавця заходів з відстеження.

Департамент муніципальних послуг та регуляторної політики Кам’янської міської ради (далі – департамент).

3. Цілі прийняття регуляторного акта.

Забезпечення реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів в торгівлі, ресторанному господарстві, сфері та механізмом їх реалізації.побутовому та іншому обслуговуванні населення, незалежно від форм власності. Здійснення державного нагляду (контролю) з питань дотримання законодавства про захист прав споживачів у відповідності до вимог чинного законодавства органами місцевого самоврядування у суб’єктів господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства, побутового та інших форм обслуговування населення незалежно від форм власності. Активізація профілактичних, просвітницьких заходів серед мешканців міста з метою ознайомлення їх з основними вимогами законодавства про захист прав споживачів, правами громадян у цій сфері та механізмом їх реалізації.

Метою цього регуляторного акта є сприяння зменшенню кількості надходження неякісних товарів на споживчий ринок, додержання вимог щодо безпеки продукції, а також проведення роз’яснювальної роботи та надання методичної допомоги суб’єктам господарювання міста з питань захисту прав споживачів.

4. Строк виконання заходів з відстеження - 01.03.2022 – 26.03.2022.

5. Тип відстеження – періодичне відстеження.

6. Методи одержання результатів.

Відстеження результативності дії регуляторного акту здійснювалося за даними департаменту та на підставі інформації, наданої Кам’янським районним управлінням поліції ГУНП в Дніпропетровській області.

Використання територіальною громадою міста законних прав та державних гарантій щодо захисту здоров’я і безпеки мешканців, їх законних прав та інтересів. Вдосконалення міської системи управління щодо захисту прав споживачів.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також засоби їх одержання.

Головним чинником результативності цього регуляторного акта є зменшення надходження на споживчий ринок неякісної, фальсифікованої та небезпечної для життя і здоров’я, майна споживачів і навколишнього середовища продукції, в тому числі, яка не супроводжується необхідною доступною, достовірною, своєчасною інформацією та відповідними документами, підвищення відповідної, правової обізнаності громадян та суб’єктів господарювання. Відстеження проведено у період дії зазначеного вище регуляторного акта. До уваги було взято факти, викладені у зверненнях мешканців міста з питання придбання товарів неналежної якості та неякісно наданих послуг.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності
дії регуляторного акта.

 

Кількісні

показники

2019

рік

2020

рік

Відхилення

 

%

 до 2019 року

2021

рік

Відхилення

 

%

 до

2020

року

Кількість

звернень всього в т.ч. письмових

597

545

-52

-8,7

370

-175

-32,1

Після розгляду звернень сума коштів, повернутих споживачам, тис.грн

67,6

69,2

+1,6

+2,4

48,4

-20,8

-30,0

Обмін товарів. (тис.грн)

48,6

52,8

+4.2

+8,6

42,3

-10,5

-19,9

Відремонтовано товарів (тис.грн)

66,3

68,6

+2,3

+3,5

78,4

+9,8

+14,3

Кількість проведених планових перевірок

-

-

-

-

-

-

-

Кількість проведених позапланових перевірок

-

-

-

-

-

-

-

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Враховуючи ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-V (із змінами та доповненнями) щодо встановлення органів, уповноважених здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності та постанову КМУ від 18.12.2017 №1104 «Про затвердження переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», у 2019-2021 роках державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів відповідно до зазначеного рішення було призупинено.

На теперішній час, відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» (ст.28) та Закону України «Про місцеве самоврядування» (ст.18, ст.30) органи місцевого самоврядування не мають встановлених законом повноважень самостійно проводити перевірки дотримання суб’єктами господарювання законодавства про захист прав споживачів.

Одночасно, у період 2019-2021 роки департаментом спільно з Кам’янським районним управлінням поліції ГУ Національної поліції в Дніпропетровській області систематично проводилася скоординована робота щодо профілактики правопорушень на внутрішньому ринку та впорядкування торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

З метою недопущення реалізації алкогольних напоїв, пива, тютюнових виробів з порушенням норм чинного законодавства та запровадження дієвого контролю за реалізацією товарів, особливо горілчаних і тютюнових виробів, а також з питання придбання товарів неналежної якості та неякісно наданих послуг, департаментом протягом 2021 року було направлено 45 відповідних листів до Кам’янського районного управління поліції ГУ Національної поліції в Дніпропетровській області, 15 – до Головного управління Держпродспоживслужби у Дніпропетровській області та 9 – до а Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

В засобах масової інформації проводилась роз’яснювальна робота, спрямована на інформування населення про роботу департаменту, поглиблення правових знань споживачів. Зокрема, в щотижневику «Первая социальная газета Каменского «Любимый город» було надруковано статті: «15 березня – Всесвітній день прав споживача «Право споживача на належну якість продукції!», «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» щодо гарантійних зобов’язань в електронному вигляді» та дотримання норм чинного законодавства про захист прав споживачів «Не допустимо продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім», «Як отримати якісну послуг при оформленні замовлення?» «Придбання товарів через інтернет-магазини», «Ціна товару повинна відповідати ціні, зазначеній у ціннику», «Про порядок звернення у разі порушення прав споживачів» та інші. 

На офіційному сайті Кам’янської міської ради департаментом було створено сторінку захисту прав споживачів, на якій в рубриці «Захист прав споживачів» постійно розміщується корисна інформація, а саме: зразки претензій про захист прав споживачів у разі придбання або продажу товарів неналежної якості та у разі порушення умов договору при виконанні робіт (наданні послуг), інформація про роботу департаменту.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеню досягнення визначених цілей.

Враховуючи зміни, які відбулися в чинному законодавстві, проведене періодичне відстеження свідчить, що впровадження рішення виконавчого комітету Кам’янської міської ради від 26.10.2011 року №455
«Про державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів» (зі змінами) на теперішній час не досягає поставленої мети та втратило актуальність.

Висновок:

За результатами періодичного відстеження результативності дії регуляторного акта, розробник вважає доцільним рішення виконавчого комітету Кам’янської міської ради від 26.10.2011 року №455 «Про державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів» (зі змінами) визнати таким, що втратило чинність.

 

 

 

Міський голова                                                                     Андрій БІЛОУСОВ