До Кам’янської міської ради торік надійшло на розгляд майже 20 тисяч звернень громадян

опубліковано: 28 березня 2017 оновлено: 28 березня 2017

За 2016 рік до виконавчих органів Кам’янської міської ради на розгляд надійшло 19803 звернення: до відділу звернень громадян міської ради – 16426, до адміністрацій районів – 3377 (Дніпровського району – 930, Заводського – 1192, Південного – 1255). Про це повідомили у відділі звернень громадян міської ради.

Загалом у 2016 році до міської ради надійшло на 18,7% звернень більше, ніж у попередньому, – 19803 проти 16688. Зростання їх кількості пов’язане, по-перше, з тим, що за досить короткий час у місті відбулися позитивні зміни, вирішувалися по суті життєво важливі та нагальні питання для громадян, внаслідок чого зросла довіра до міської влади.

По-друге, на сьогодні у Кам’янській міській раді створено технічну можливість подання індивідуальних та колективних звернень в електронній формі з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронні звернення), усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку, телефонних «гарячих ліній», подання електронної петиції.

У 2016 році кількість електронних петицій, електронних звернень та звернень через засоби телефонного зв’язку значно збільшилася у зв’язку з тим, що прийнятий Закон України щодо електронного звернення та електронної петиції набрав чинності тільки з 30 жовтня 2015 року.

У зареєстрованих електронних петиціях, на підтримку яких зібрано не менш як 250 підписів громадян з дня оприлюднення петиції, мешканцями порушувалися важливі для міста і територіальної громади питання щодо: визнання Кам’янського зоною екологічної небезпеки; залучення інвесторів у місто; будівництва в місті спортивних і дитячих майданчиків, облаштування велодоріжок; облаштування фонтану та зони відпочинку в міському парку тощо.

За 2016 рік громадянами у зверненнях порушено понад 21 тисячу питань. Громадське реагування на розвиток подій в країні пов’язувалося із важливістю вирішення економічних і соціальних проблем, задоволення повсякденних потреб людей.

Це виявилося у збільшенні кількості звернень соціальної проблематики, зокрема, виплат соціальної державної допомоги та звернень з питань захисту прав споживачів, ціноутворення на продовольчі товари і ліки. Гострою проблемою для заявників є вирішення питань житлово-комунального господарства та благоустрою. Громадян турбували питання, пов’язані із зростанням комунальних тарифів.

У загальній кількості звернень переважають питання у сфері комунального господарства (62%), соціального захисту (9,5%), житлової політики (5,5%).

Аналіз статистичних даних свідчить, що найбільше звернень торік надійшло від пенсіонерів (25,9%), робітників (16,2%) та безробітних (5,5%). Значною залишається кількість звернень від учасників бойових дій, громадян найменш соціально захищених категорій.

Особлива увага приділяється вирішенню питань, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, учасники бойових дій, члени багатодітних сімей, одинокі матері, ліквідатори наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Зокрема, за рахунок міського бюджету для підтримки 3566 сімей громадян зазначених категорій протягом 2016 року виділено понад 3,6 млн. гривень, у тому числі 493 учасникам бойових дій АТО – більше 2 млн. гривень для надання одноразової матеріальної допомоги.

На особистий прийом до керівництва міської ради та її виконавчого комітету торік звернулось 1094 мешканці, з них до громадської приймальні міської ради – 898, до адміністрацій районів – 196. Як свідчить порівняльний аналіз, в цілому по місту у 2016 році кількість відвідувачів, які звернулися на особистий прийом, зменшилася на 7,5%. Це пов’язано з тим, що громадянам міста, перебуваючи вдома, не витрачаючи особистий час та кошти на проїзд, зручніше в телефонному режимі звернутися на «гарячі лінії», зареєструвати звернення через засоби телефонного зв’язку, написати електронне звернення для вирішення будь-яких питань або нагальних проблем.

У виконавчих органах Кам’янської міської ради громадянам міста надається безоплатна первинна правова допомога. Зокрема, в приміщенні громадської приймальні здійснюється особистий прийом осіб, які потребують такої допомоги, головним спеціалістом-юрисконсультом відділу звернень громадян міської ради. Протягом 2016 року безоплатну первинну правову допомогу отримали 184 мешканці міста.

Для поліпшення організації роботи зі зверненнями громадян, здійснення більш ефективного контролю, оперативного реагування на звернення у виконавчих органах Кам’янської міської ради найближчим часом буде запроваджено єдину систему реєстрації звернень громадян із встановленням програмного забезпечення електронної бази персональних даних «Звернення громадян», яка відповідатиме вимогам чинного законодавства.