Як проходитиме навчальний процес в закладах освіти Кам’янського

опубліковано: 28 серпня 2020 оновлено: 28 серпня 2020

Наразі Дніпропетровщина має «зелений» рівень епідеміологічної безпеки. Отже, 1 вересня у навчальних закладах міста розпочнеться новий навчальний рік і майже 25,5 тисяч кам’янчан підуть до шкіл, але традиційні святкові лінійки не проводитимуться.

З метою запобігання спалахів інфекції, забезпечення стабільного та впорядкованого відновлення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти міста в умовах дії карантинних обмежень департаментом з гуманітарних питань міської ради було затверджено Тимчасовий порядок роботи закладів загальної середньої освіти м. Кам’янського в умовах адаптивного карантину в 2020/2021 навчальному році

Як повідомили в департаменті з гуманітарних питань міської ради, порядок розроблено на підставі діючих законодавчих і нормативних актів.

У відповідності із затвердженим порядком до навчальних закладів буде обмежено доступ батьків, крім супроводжуючих осіб з інвалідністю, а спілкування педагогічних працівників із батьками рекомендується здійснювати дистанційно. Вхід до приміщень закладу освіти та перехід коридором між кабінетами – лише в захисних масках. Ця норма не застосовується для учнів 1-4 класів. Не вдягати захисну маску дозволяється й під час занять.

Усі педагогічні працівники та персонал навчальних закладів щодня проходитимуть температурний скринінг. За наявності температури понад 37,2 працівник до роботи не допускатиметься. Після кожного заняття приміщення має провітрюватися не менше ніж 10 хвилин, а наприкінці робочого дня проводитиметься очищення і дезінфекція дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил тощо.

Керівники закладів освіти мають створити умови для соціального дистанціювання та уникнення скупчень, зокрема збільшити відстань між партами та використовувати для потреб навчання великі приміщення.

Не допускається організація харчування за типом «шведського столу» та шляхом самообслуговування. Відстань між столами має складати не менш як 1,5 м, а за одним столом можуть перебувати не більше 4-х осіб.

Перед початком занять педагогічні працівники опитуватимуть учнів щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби. У разі виявлення ознак гострої респіраторної хвороби учень тимчасово ізолюватиметься у спеціально відведеному приміщенні закладу.

В свою чергу батьки мають проводити вранці перед виходом з дому температурний скринінг дітей. У разі виявлення симптомів респіраторних захворювань у дитини чи в когось із членів сім’ї залишити дитину вдома та попередити класного керівника. Також батьки мають забезпечити дітей захисними масками та повідомити вчителя про наявність у дітей алергічних реакцій на спиртовмісні дезінфікуючі засоби.

Як зазначила заступник директора департаменту – начальник відділу освіти Оксана Живага, керівник закладу освіти має забезпечити збереження неперервності освітнього процесу протягом усього навчального року з урахуванням динаміки епідемічної ситуації та рівня небезпеки. При «зеленому» та «жовтому» рівнях епідеміологічної ситуації освітній процес здійснюється наближено до «звичайного» формату за очною формою навчання. Повністю дистанційне навчання здійснюватиметься при «червоному» рівні.

Департаментом запропоновані наступні варіанти організації освітнього процесу:

- в два потоки (дві зміни): І потік - 8-00 - 13-00 - початкова школа та школа ІІІ ступеня, ІІ потік - 13-30 - 18-00 - базова школа;

- скорочення кількості перерв  шляхом об’єднання уроків у пари по 30 хвилин (відпрацювання решти часу - через проведення консультацій або організацію дистанційного навчання);

- запровадження для учнів базової та старшої школи режиму навчання «тиждень/через тиждень», при якому клас ділиться навпіл за алфавітом, перший тиждень відвідує заклад перша половина класу, а друга навчається вдома самостійно, під час другого тижня міняються - навчається очно друга частина класу, а перша знаходиться вдома (рекомендовано при загостренні епідемситуації до «помаранчевого» рівня);

- викладання окремих предметів (художньо-естетичного напряму, інформатики, фізичної культури, технологій) в онлайн-режимі з консультативним днем офлайн.

- здійснювати планування роботи таким чином, щоб матеріал групувався для паралельного опрацювання у класі та дистанційно (інформаційні матеріали з теми, завдання для самостійного опрацювання надавати дистанційно; у класі - розглядати матеріал, який потребує пояснення, виконувати практичні роботи, проводити різні види контролю).

Кожен навчальний заклад має розробити індивідуальну модель організації освітнього процесу в умовах адаптивного карантину з урахуванням та відображенням специфіки та реальної можливості закладу, а також з передбаченням можливої необхідності оперативного переходу з очної форми навчання на дистанційну і навпаки у зв’язку з посиленням чи послабленням карантинних обмежень через поширення коронавірусної хвороби.