Звіт про періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта - рішення виконавчого комітету міської ради від 26.10.2011 року №455 «Про державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів»

опубліковано: 03 квітня 2019 оновлено: 10 жовтня 2024

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується. Рішення виконавчого комітету міської ради від 26.10.2011 року №455 «Про державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів».

2. Назва виконавця заходів з відстеження.Департамент муніципальних послуг та регуляторної політики Кам’янської міської ради (далі – департамент).

3. Цілі прийняття регуляторного актаЗабезпечення реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів в торгівлі, ресторанному господарстві, побутовому та іншому обслуговуванні населення, незалежно від форм власності. Здійснення державного нагляду (контролю) з питань дотримання законодавства про захист прав споживачів у відповідності до вимог чинного законодавства органами місцевого самоврядування у суб’єктів господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства, побутового, транспортного та інших форм обслуговування населення незалежно від форм власності. Активізація профілактичних, просвітницьких заходів серед мешканців міста з метою ознайомлення їх з основними вимогами законодавства про захист прав споживачів, правами громадян у цій сфері та механізмом їх реалізації.

Метою цього регуляторного акта є сприяння зменшенню кількості надходження неякісних товарів на споживчий ринок, додержання вимог щодо безпеки продукції, а також проведення роз’яснювальної роботи та надання методичної допомоги суб’єктам господарювання міста з питань захисту прав споживачів.

4. Строк виконання заходів з відстеження - 01.03.2019 – 26.03.2019.

5. Тип відстеження – періодичне відстеження.

6. Методи одержання результатів. Відстеження результативності дії регуляторного акту здійснювалося за даними департаменту та на підставі інформації, наданої Кам’янським відділом поліції ГУНП в Дніпропетровській області.

Використання територіальною громадою міста законних прав та державних гарантій щодо захисту здоров’я і безпеки мешканців, їх законних прав та інтересів. Вдосконалення міської системи управління щодо захисту прав споживачів.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також засоби їх одержання. Головним чинником результативності цього регуляторного акта є зменшення надходження на споживчий ринок неякісної, фальсифікованої та небезпечної для життя і здоров’я, майна споживачів і навколишнього середовища продукції, в тому числі, яка не супроводжується необхідною доступною, достовірною, своєчасною інформацією та відповідними документами, підвищення відповідної, правової обізнаності громадян та суб’єктів господарювання. Відстеження проведено у період дії зазначеного вище регуляторного акта. До уваги було взято факти, викладені у зверненнях мешканців міста з питання придбання товарів неналежної якості та неякісно наданих послуг.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта.

Кількісні

показники

2016

рік

2017

рік

Відхилення

 

% до 2016 року

2018

рік

Відхилення

 

% до

201

року7

Кількість

звернень всього в т.ч. письмових

915

616

-299

-32,7

641

+25

+4,06

Після розгляду звернень сума коштів, повернутих споживачам, тис.грн

25,9

23,6

-2,3

-8,9

24,1

+0,5

+2,12

Обмін товарів. (тис.грн)

55,4

46,7

-8,7

-15,70

48,5

+1,8

+1,04

Відремонтовано товарів (тис.грн)

92,2

82,5

-9,7

-10,52

56,3

-26,2

-31,76

Кількість проведених планових перевірок

-

-

-

-

-

-

-

Кількість проведених позапланових перевірок

-

-

-

-

-

-

-

 

Відповідно до Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо встановлення до 31 грудня 2018 року мораторію на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, враховуючи ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (із змінами та доповненнями) щодо встановлення органів, уповноважених здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності та постанову КМУ від 18.12.2017 №1104 «Про затвердження переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія вище зазначеного закону, у 2016-2018 роках державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів відповідно до зазначеного рішення було призупинено.

На теперішній час, відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» (ст. 28) та Закону України «Про місцеве самоврядування» (ст.18, ст.30) органи місцевого самоврядування не мають встановлених законом повноважень самостійно проводити перевірки дотримання суб’єктами господарювання законодавства про захист прав споживачів.

У період 2016-2018 роки департаментом спільно з Кам’янським відділом поліції ГУ Національної поліції в Дніпропетровській області систематично проводиласяся скоординована робота щодо профілактики правопорушень на внутрішньому ринку та впорядкування торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

З метою недопущення реалізації алкогольних напоїв, пива, тютюнових виробів з порушенням норм чинного законодавства та запровадження дієвого контролю за реалізацією товарів, особливо горілчаних і тютюнових виробів, а також з питання придбання товарів неналежної якості та неякісно наданих послуг, департаментом протягом 2018 року було направлено 66 відповідних листів до Кам’янського відділу поліції ГУ Національної поліції в Дніпропетровській області, 11 - до Головного управління Держпродспоживслужби у Дніпропетровській області та 19 - до Кам’янської ОДПІ та Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

В засобах масової інформації проводилась роз’яснювальна робота, спрямована на інформування населення про роботу департаменту, поглиблення правових знань споживачів. Зокрема, в щотижневику «Первая социальная газета Каменского «Любимый город» було надруковано статті: «Алкоголь і діти», «15 березня – Всесвітній день прав споживача», «Про актуальні питання щодо прав споживачів при придбанні товарів (послуг) неналежної якості», «Як захистити свої права як споживача?», «Як придбати якісні та безпечні іграшки для дітей?». В газеті «Наш репортер» було опубліковано статтю: «Як можна замінити нове взуття, які правила повернення взуття, яка гарантія
на придбане взуття?».

На офіційному сайті Кам’янської міської ради департаментом було створено сторінку захисту прав споживачів, на якій в рубриці «Захист прав споживачів» постійно розміщується корисна інформація, а саме: зразки претензій про захист прав споживачів у разі придбання або продажу товарів неналежної якості та у разі порушення умов договору при виконанні робіт (наданні послуг), інформація про роботу департаменту.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеню досягнення визначених цілей.

За результатами періодичного відстеження та враховуючи зміни, які відбулися в чинному законодавстві, основні положення рішення виконавчого комітету Кам’янської міської ради від 26.10.2011 року №455 «Про державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів» на сьогоднішній день не відповідають нормам чинного законодавства.

Висновок:

Рішення виконавчого комітету міської ради від 26.10.20111 №455 «Про державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів» потребує приведення у відповідність до норм чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін.

 

Міський голова                                                                     А.Л.БІЛОУСОВ