Звіт про результати періодичного відстеження рішення виконавчого комітету міської ради від 26.05.2010 №187 «Про забезпечення в місті надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»

опубліковано: 31 травня 2016 оновлено: 31 травня 2016
Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується.
Рішення виконавчого комітету міської ради від 26.05.2010 №187 «Про забезпечення в місті надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».
Назва виконавця заходів з відстеження.
Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Дніпродзержинської міської ради.
Цілі прийняття регуляторного акта.
Метою прийняття даного регуляторного акта було затвердження: переліку мінімальних послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, виконання яких забезпечує їх належний санітарно-гігієнічний, протипожежний та технічний стан; переліку додаткових послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, які можуть надаватися суб’єктами господарювання за окремими договорами; періодичність надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій з урахуванням нормативної чисельності робітників житлових підприємств; вимог щодо показників якості надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій та зменшення тарифу у разі зниження цих показників або надання послуг не в повному обсязі; порядку нарахування оплати за фактично надані послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій.
Строк виконання заходів з відстеження: з 01.09.2015 по 30.09.2015.
Тип відстеження: періодичне.
Методи одержання результатів відстеження:
Методами відстеження результатів регуляторного акта є проведення моніторингу фінансових результатів діяльності підприємств-виконавців послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій в частині нарахування оплати за фактично надані послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій.
Для проведення періодичного відстеження використано статистичний метод одержання результатів відстеження.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також спосіб їх одержання.
Для встановлення кількісних та якісних показників результативності регуляторного акту використовувались статистичні данні та інформація, надана підприємствами, які обслуговують житловий фонд міста, а саме: ТОВ «Крона», ТОВ «Стелла», ТОВ «Оселя», ТОВ «Толока» та КЖЕП «Оріон» станом на 01.01.2013, 01.01.2014, 01.01.2015
Результативність дії даного регуляторного акта визначають і показники соціально-економічного напряму – рівень якості життя мешканців міста, рівень надання житлово-комунальних послуг зміна фінансово-економічного стану підприємств, які надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Для визначення результативності регуляторного акту використовувалися наступні показники: заборгованість населення за отримані послуги, у т.ч. прострочена (більше 3 місяців), рівень проплат населення за надані послуги, обсяг деяких виконаних робіт з обслуговування будинків і споруд та прибудинкових територій.
Після систематизації одержаних показників результативності встановлено наступне.
Заборгованість населення за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій станом на 01.01.2013 становила 6,63 млн. грн, протягом 2013 року вона зросла на 84% та станом на 01.01.2014 становила 12,2 млн. грн. Протягом 2014 року також спостерігалося зростання заборгованості населення на надані послуги на 34,6%, станом на 01.01.2015 вона становила 16,44 млн. грн.
Доля простроченої (більше 3 місяців) у загальній заборгованості населення за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинковх територій сягала рівня близько 80% :
-         на 01.01.2013 – 81,6% (5,41 млн. грн),
-         на 01.01.2014 – 77,2% (9,42 млн. грн),
-         на 01.01.2015 – 78,3% (12,88 млн. грн)
Також спостерігалося і зростання простроченої заборгованості (більше 3 місяців): у 2013 році на 74%, у 2014 році на 36,7%.
Крім того, наряду з зазначеним вище відбувалося негативна динаміка у зміні рівня проплат населення за надані послуги, а саме :
-         на 01.01.2013 – 94,3%;
-         на 01.01.2014 – 90,3%;
-         на 01.01.2015 – 88,1%.
Аналізуючи обсяг деяких виконаних робіт з обслуговування будинків і споруд та прибудинкових територій (а саме: ремонт покрівель, під’їздів, інженерних мереж, заміна арматури) виявлено зменшення обсягів в натуральних одиницях в середньому на 20-70% в той час коли в грошовому вимірі обсяги виконаних робіт залишилися не змінними. Це обумовлено зростанням вартості закладених в тариф витрат, в той час як сам тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій залишився незмінним з 2008 року.
Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення цілей.
Проведене періодичне відстеження рішення виконавчого комітету міської ради від 26.05.2010 №187 «Про забезпечення в місті надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» свідчить, що результативність даного регуляторного акту відстежувалась за рахунок здійснення аналізу заборгованості населення за отримані послуги, у т.ч. прострочена (більше 3 місяців), рівня проплат населення за надані послуги, обсягу деяких виконаних робіт з обслуговування будинків і споруд та прибудинкових територій.
За результатами оцінки реалізації даного рішення встановлено, що перелік мінімальних послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, виконання яких забезпечує їх належний санітарно-гігієнічний, протипожежний та технічний стан; переліку додаткових послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, які можуть надаватися суб’єктами господарювання за окремими договорами; періодичність надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій з урахуванням нормативної чисельності робітників житлових підприємств; вимог щодо показників якості надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій не відповідає рівню діючого на теперішній час тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та нормам чинного законодавства. Якість наданих послуг має тенденцію до погіршення.
Висновок.
Аналіз періодичного відстеження результативності регуляторного акту – рішення виконавчого комітету міської ради від 26.05.2010 №187 «Про забезпечення в місті надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» свідчить про недостатній рівень досягнення поставлених цілей черезприйняття постанови КМУ від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги».
Відповідно вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» виконавчим комітетом Дніпродзержинської міської ради було прийнято рішення від 27.06.2012 №233 «Про забезпечення в місті надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», яке набуде чинності з дати затвердження/погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій відповідно до постанови КМУ від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги».
 
 
 
Міський голова                                                                     С.О.САФРОНОВ