Звіт базового відстеження результативності регуляторного акта – рішення міської ради від 29.07.2016 №266-09/VII „Про затвердження Порядку розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг на території м.Кам’янське”

опубліковано: 05 травня 2017 оновлено: 10 жовтня 2024

ЗВІТ
базового відстеження результативності
рішення міської ради від 29.07.2016 №266-09/
VII
„Про затвердження Порядку розміщення засобів пересувної
дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг
на території м.Кам’янське”

Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення міської ради від 29.07.2016 №266-09/VII „Про затвердження Порядку розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг на території м.Кам’янське”.

Назва виконавця заходів з відстеження: управління містобудування та архітектури Кам’янської міської ради.

Цілі прийняття акта: метою даного регуляторного акта є створення єдиних правил на здійснення даного виду діяльності, спрощення процедури та забезпечення прозорості вирішення питання доцільності розміщення засобів пересувної мережі, забезпечення умов для задоволення підприємницької ініціативи у здійсненні сезонної торгівлі та надання послуг у сфері розваг на території міста, врегулювання питань здійснення роздрібної торгівлі через дрібно роздрібну торговельну мережу, поліпшення торговельного обслуговування населення, захисту споживчого ринку від неякісних та небезпечних товарів, ліквідації стихійної торгівлі на території міста шляхом затвердження відповідного Порядку розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг на території міста.

Строк виконання заходів з відстеження: 01.11.2016 по 28.03.2017.

Тип відстеження: базове.

Методи одержання результатів: аналіз статистичних даних щодо кількості:

- звернень суб’єктів господарювання про наміри щодо розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг
на території міста;

- наданих погоджень та відмов місць розміщення таких засобів;

- укладених договорів про пайову участь в утриманні об’єкту благоустрою з КП „Благоустрій”.

Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також спосіб одержання даних: відстеження результативності даного регуляторного акта здійснювалось шляхом аналізу проблеми хаотичного розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг на території міста, що обмежує безперешкодний доступ громадян до місць загального користування та забезпечення належного утримання об’єктів благоустрою, на яких розміщено засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, що впливає на загальний благоустрій міста в цілому.

Результативність дії регуляторного акта визначає прозорість реалізації прав суб’єктів господарювання на розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг; створення чіткої організаційної схеми взаємодії між органами місцевого самоврядування, підприємствами та організаціями міста з питань організації пересувної дрібнороздрібної торгівлі та сфери послуг на території міста, розвитком підприємницької інфраструктури міста; забезпечення мешканців міста якісними послугами та продуктами під час сезонної торгівлі, належне утримання об’єктів благоустрою, на яких розміщаються засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі.

Кількісні та якісні значення показників результативності акта: для систематизації одержаних показників результативності отримані висновки занесено в таблицю:

Кількісні показники:

Найменування показника

Одиниці виміру

Показники результативності регуляторного акта

Кількість поданих суб’єктами   господарювання заяв про наміри щодо розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг

з 01.11.2016 по 28.03.2017

одиниць

69

Загальна кількість суб’єктів господарювання, яким відмовлено
в погоджені місць розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної мережі

з 01.11.2016 по 28.03.2017

одиниць

16

Кількість погоджених місць розміщення засобів пересувної дрібнорозрібної мережі відповідно
до рішень виконавчого комітету міської ради

з 01.11.2016 по 28.03.2017

одиниць

32

Кількість укладених договорів про пайову участь в утриманні об’єктів благоустрою з комунальним підприємством Кам’янської міської ради „Благоустрій”

з 01.11.2016 по 28.03.2017

одиниць

24

Якісні показники: покращення якості стану благоустрою та підвищення зручності громадських просторів загального користування у зв’язку з впорядкуванням розміщення засобів дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг, розвиток підприємницької інфраструктури міста.

Наведені показники будуть використані в якості джерела порівняльних даних для результативності рішення міської ради під час подальших періодичних відстежень.

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення цілей: результативність даного регуляторного акта відстежувалась за рахунок здійснення аналізу запровадженого механізму впорядкування роботи по розміщенню та облаштуванню некапітальної забудови на території районів міста, задоволення інтересів територіальної громади з питань благоустрою, вдосконалення системи ефективного використання земельних ресурсів міста з урахуванням перспектив розвитку міста.

Оскільки наявність достовірної інформації щодо реєстрації даних по розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг на території міста Кам’янське відіграє значну роль, прийняття даного регуляторного акта опосередковано впливає на розміщення та функціонування засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг
на території міста.

Ефективність регуляторного акта характеризується забезпеченням повноти достовірної інформації щодо місця розташування засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг, що буде визначено на основі порівняльних даних при проведенні повторного та періодичного відстеження результативності зазначеного регуляторного акту відповідно до вимог Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

Результатом реалізації регуляторного акта є надходження достовірної інформації по розміщенню суб’єктами господарювання засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та сфери послуг на території міста та дотримання ними правил благоустрою; приведення торговельної мережі міста у відповідність до вимог чинного законодавства; покращення благоустрою міста.

На підставі показників результативності регуляторного акта можливо зробити висновок, що в цілому регуляторний акт має недостатній рівень досягнення визначених цілей:

- не врахована законодавча база, що стосується тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, складовою яких є пересувні ТС (засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі);

- в переліку документів, що додаються замовником до заяви, відсутня запропонована замовником схема прив’язки засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, що ускладнює процес підготовки прив’язки об’єкта до місцевості (додатки до рішення виконавчого комітету міської ради про погодження місця розташування засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі);

- не прописано механізм інформаційної взаємодії між управлінням містобудування та архітектури міської ради (далі – Управління) та КП „Благоустрій” в частині надання інформації про укладання договору про пайову участь в утриманні об’єкту благоустрою та сплати відповідного пайового внеску. Це не дає можливості Управлінню належним чином та у встановлені терміни виконувати п.4.12. Порядку;

- у п.4.12. Порядку не визначений спосіб його виконання;

- неможливість виконання контролю за дотриманням правил роботи дрібно роздрібної торговельної мережі та забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, передбачених Порядком, не дає можливості контролювати дотримання замовниками зазначених правил, так як останнє не відноситься до повноважень ні Управління, ні КП „Благоустрій”;

- подання заяви за один місяць до дати функціонування засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі не відповідає Регламенту підготовки рішень виконавчого комітету міської ради.

Ураховуючи викладене вище, вважаємо, що даний регуляторний акт потребує доопрацювання та внесення змін.

 

 

Міський голова                                                                  А.Л.БІЛОУСОВ

 

 

 

Саєнко Юлія Вячеславівна 53 19 89

Яковенко Світлана Олексіївна 53 19 89