У Кам`янському прийнято Програму розвитку транспортного комплексу міста
З метою стабільного та ефективного функціонування транспорту, підвищення рівня обслуговування населення міським транспортом загального користування, міська рада затвердила Програму розвитку транспортного комплексу Кам'янського на 2018-2022 роки.
До складу транспортного комплексу міста входять автомобільний та електричний транспорт. На ринку пасажирських перевезень Кам'янського працюють 5 підприємств транспорту, які обслуговують міські автобусні маршрути. Одне підприємство – КП «Трамвай» – виконує перевезення пасажирів електротранспортом.
У ході обстеження маршрутної мережі, аналізу структури рухомого складу, виробничих баз тощо було встановлено, що основними проблемами удосконалення системи міських пасажирських перевезень є нераціональне співвідношення між різними видами і типами рухомого складу, який обслуговує міські маршрути; відсутність динаміки нарощування кількості рухомого складу електричного транспорту та автобусів особливо великої місткості; недостатнє відновлення рухомого складу електротранспорту, а також парку автобусів.
Основними завданнями програми визначено: пріоритетний розвиток міського пасажирського транспорту великої місткості; збільшення питомої ваги електротранспорту у міських пасажирських перевезеннях та припинення дублювання його маломісним автотранспортом; створення належних умов для забезпечення населення високоякісними послугами з перевезення; покращення матеріально-технічної бази підприємств транспортного комплексу, підвищення рівня технічного оснащення, експлуатаційної надійності основних засобів, ефективності їх роботи; вдосконалення стану організації дорожнього руху та його безпеки на автомобільних дорогах і вулицях міста через впровадження інформаційних та інтелектуальних технологій і новітніх технічних засобів; підвищення рівня технічного оснащення підприємств транспортного комплексу та ефективності їх роботи.
Першочерговими завданнями вдосконалення маршрутної мережі є постійний моніторинг її стану, визначення й уточнення пасажиропотоків на різних напрямках та поточне корегування. Таким чином, усі категорії пасажирів зможуть задовольнити власні потреби в перевезеннях, обравши той вид транспорту, що найбільше влаштовує їх за співвідношенням «час поїздки – комфортність – ціна».
При формуванні ринку послуг міських пасажирських перевезень має бути дотримано вимоги ефективної конкуренції, недопущення монополізації ринку. Розподіл маршрутів між перевізниками має здійснюватись винятково на конкурсній основі, враховуючи організаційно-технічні, економічні та інші фактори.
Пріоритетним напрямом інвестицій є відновлення парку трамваїв і автобусів. Особливістю цього напряму є та обставина, що протягом найближчих років заміні підлягає практично весь парк таких автобусів. Інвестиції у відновлення парку автобусів середнього класу передбачається здійснювати переважно за рахунок коштів транспортних підприємств. За умови вдосконалення тарифної політики цілком реальним є також залучення інвестиційних коштів.
Соціальна функція пасажирського транспорту – загальнодоступність його послуг для всього населення – потребує збереження державного регулювання тарифів на соціально значимих маршрутах. Тарифна політика міста повинна полягати в максимальному стримуванні тарифів на перевезення даними маршрутами.
Економічні методи регулювання діяльності міського пасажирського транспорту повинні забезпечити захист економічних інтересів пасажирів, інвестиційну привабливість ринку міських пасажирських перевезень, захист інтересів перевізників при здійсненні пільгових перевезень та роботі за регульованими тарифами.
Джерелами фінансування заходів Програми є власні доходи транспортних підприємств, кошти міського бюджету, інвестиції, гранти, благодійні внески та інші не заборонені чинним законодавством кошти. Обсяги фінансування Програми погоджуються у процесі формування міського бюджету на кожний бюджетний рік.
