Пам`ятка споживачу у разі порушення його прав, як споживача
Пам’ятка споживачу у разі порушення його прав, як споживача
Час від часу ми купуємо непродовольчі товари для своїх потреб. Але іноді трапляється, що після придбання товарів (складно-побутова техніка, мобільні телефони, меблі тощо) у товарах проявляються недоліки. Що робити споживачу, якщо протягом гарантійного терміну в товарі проявився дефект?
Ця ситуація законодавчо урегульована ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон), де описано права споживача в цьому випадку.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач, в порядку та у строки встановлені законодавством, має право вимагати:
пропорційного зменшення ціни;
безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
він взагалі не може бути усунутий;
його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.
Звертаємо увагу, що у разі виявлення споживачем порушення його прав, споживачеві необхідно звернутися з письмовою заявою, в якій викладено суть порушеного питання, до суб’єкта господарювання.
Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача та проставити на другому примірнику відмітку про її отримання (із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла заяву, її підписом). Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомлення про вручення. У разі відмови у прийнятті заяви суб’єктом господарювання, споживачу необхідно скерувати дане звернення рекомендованим листом через пошту.
Також, звертаємо увагу, що ст.8 Закону передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Для отримання консультації з питань положень та норм Закону України «Про захист прав споживачів» можна звернутися до відділу споживчого ринку та підприємництва департаменту муніципальних послуг та регуляторної політики Кам’янської міської ради за адресою: просп.Василя Стуса, 10/12, м.Кам’янське, 51900 (приміщення ЦНАП), тел.067-326-08-55.