ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку міста Кам’янське на період до 2027 року

опубліковано: 28 серпня 2020 оновлено: 28 серпня 2020

 

1) Замовник: Кам’янська міська рада

2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Вид документу державного планування: Стратегія розвитку міста Кам’янське на період до 2027 року.

Основні цілі Стратегії: економічне зростання, створення сприятливих умов для бізнесу, екологічна безпека та енергоефективність, створення безпечного середовища та високих стандартів життя.

Стратегічне бачення.

Кам’янське у майбутньому — конкурентоспроможне заможне місто з великим діловим потенціалом, відкрите до співпраці, партнерства та розвитку, екологічно безпечний індустріальний центр з багатогранною інфраструктурою, місто інноваційних перетворень, комфортне для життя, територія розвиненого бізнесу, відкритого для інвестицій.

Зв’язок з іншими документами державного планування:

Стратегія узгоджується з Державною стратегією регіонального розвитку на 2021–2027 роки та Стратегії розвитку Дніпропетровської області на період до 2027 року.

3) Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності a6o розміщення ресурсів)

Стратегія розвитку міста Кам’янське на період до 2027 року розроблена відповідно до Методики розроблення, проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації, затвердженої Наказом Мінрегіону №79 від 31.03.2016 та передбачає розроблення Плану її реалізації, з визначенням території впливу, часових рамок і засобів впровадження, індикаторів результативності та орієнтовного обсягу фінансування, а також з урахуванням їх взаємного посилення і доповнення.

Для кожного з визначених напрямів розвитку розробляються стратегічні (загальні) та оперативні цілі. За кожною оперативною ціллю розробляється низка проєктів, серед яких можуть бути проєкти, які, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

4) Ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

У ході здійснення CEO мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії.

Мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля:

атмосферне повітря;

грунти та земельні ресурси;

водні ресурси;

біорізноманіття та рекреаційні зони;

відходи;

а також наслідки для здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом

Території з природоохоронним статусом відсутні. Центральний парк культури та відпочинку є пам’яткою садово-паркового мистецтва місцевого значення.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Транскордонні наслідки відсутні в рамках зазначеної стратегічної оцінки.

5)  Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено:

Базуючись на демографічних тенденціях, аналізі соціально-економічної ситуації в місті, а також прогнозах макроекономічних впливів можна припустити наступні сценарії розвитку:

  1. Оптимістичний сценарій розвитку демонструє позитивну динаміку, що буде можлива або за умови успішної реалізації Стратегії розвитку міста шляхом повноцінного використання наявного потенціалу, підтримки сильних сторін міста внутрішніми й зовнішніми можливостями a6o через вдалий збіг обставин.
  2. Реалістичний сценарій розвитку передбачає запобігання погіршенню та утримання темпів поступового зростання основних соціально-економічних показників міста за відносно стабільних макроекономічних умов. Досягнення стратегічних цілей розвитку Кам’янського в реальному вимірі має спиратися на використання сильних сторін міста, мінімізацію втрат його ресурсного потенціалу, активізацію роботи зі слабкими сторонами.
  3. Песимістичний сценарій розвитку в своїй основі має припущення щодо інтенсивного вичерпання наявних сильних сторін Кам’янського, враховуючи лише часткову реалізацію потенційних можливостей стійкого розвитку та підвищення ступеня впливу загроз стратегічного характеру, прояв яких посилиться. За заданих умов слабкі сторони розвитку міста виявляються надзвичайно вразливими до дії внутрішніх та зовнішніх чинників.

6) Дослідження, які необхідно провести, методи i критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки:

Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля, статистична інформація щодо стану довкілля та здоров’я населення, дані моніторингу стану довкілля, експертні оцінки, інша доступна інформація.

Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані аналітичні методи: аналіз тенденцій, оцінка ймовірних наслідків відповідно до контрольного переліку, цільовий аналіз. Будуть використані наступні методи участі громадськості: інформування, консультування, коментування та обговорення.

7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимor:

а) раціонального i економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

6) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища i безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення заходів щодо збереження i невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров'я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку:

Звіт про Стратегічну екологічну оцінку буде виконаний в обсягах, визначених відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Передбачається така структура та зміст звіту:

Структура та зміст Звіту про стратегічну екологічну оцінку Стратегії:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3 -5 та 10- 15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних i тимчасових, позитивних i негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8)  обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9)   заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10)   опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11)    резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9) Орган, до якого подаються зауваження i пропозиції, та строки ïx подання.

Зауваження i пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту Стратегії розвитку міста Кам’янське на період до 2027 року подаються до департаменту економічного розвитку Камянської міської ради за адресою: майдан Петра Калнишевського, 2, м.Кам’янське Дніпропетровської області, 51931.

Адреса електронної пошти: [email protected]

Телефони для довідок: (0569) 55 41 33, 55 41 34

Відповідальна особа: Швець Ірина Леонідівна, (0569) 55 41 34

Строк подання зауважень i пропозицій становить 15 днів з дати оприлюднення заяви на офіційному сайті Кам’янської міської ради.