Увага! Нові електронні послуги у сфері будівництва
опубліковано:
10 грудня 2020
оновлено:
12 листопада 2024
З 01.12.2020 документи для отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, щодо об’єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками можуть подаватися виключно в електронній формі.
Так, відповідно до пункту 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» з 01 грудня 2020 року починає застосовуватися стаття 261 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Зазначеною статтею передбачено, що виключно в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є суб’єкт звернення та суб’єкт надання відповідної послуги, подаються документи для отримання таких адміністративних та інших визначених цим Законом послуг щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України «Про державну таємницю»):
Доступ заявника до результатів адміністративних та інших визначених цим Законом послуг, що надаються за допомогою електронної системи, здійснюється через:
1) портал електронної системи в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України в Порядку ведення електронної системи;
2) електронний кабінет (у разі його наявності);
3) іншу державну інформаційну систему, користувачами якої є суб’єкт звернення та суб’єкт надання відповідної адміністративної послуги, - у разі подання документів для отримання адміністративних та інших визначених цим Законом послуг з використанням такої системи.
На порталі «Дія» вже доступні відповідні електронні послуги у сфері будівництва:
1) дозвіл на виконання будівельних робіт;
2) внесення змін у дозвіл на виконання будівельних робіт;
3) анулювання дозволу на виконання будівельних робіт;
4) сертифікат про прийняття об’єкта в експлуатацію.
Електронні форми документів з автоматичною перевіркою та підказками зменшують ризик допущення помилок при їх заповненні. Значно пришвидшується і процес розгляду документів від суб’єктів звернення, результати надання послуги направляються заявнику також у електронному вигляді. Ще одна перевага сучасних інформаційних технологій – максимальна прозорість та унеможливлення будь-яких корупційних чинників.