Положення про управління

опубліковано: 09 лютого 2016 оновлено: 06 березня 2019
ПОЛОЖЕННЯ про управління державного архітектурно-будівельного контролю Кам’янської міської ради (код ЄДРПОУ 40419648) І. Загальні положення 1.1. Управління державного архітектурно-будівельного контролю Камʼянської міської ради (далі – Управління) є виконавчим органом Кам’янської міської ради, що утворюється Кам’янською міською радою (код ЄДРПОУ 24604168). Управління є підзвітним та підконтрольним міській раді, підпорядкованим виконавчому комітету, Камʼянському міському голові. Управління з питань здійснення повноважень, передбачених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» є підконтрольним Державній інспекції архітектури та містобудування України (далі – ДІАМ). 1.2. Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний кошторис, рахунки в органах казначейства, в банківських установах, має печатку з зображенням Державного Герба України, із своїм найменуванням та іншими реквізитами, власні бланки, печатки, штампи, передбачені діловодством. 1.3. Управління є правонаступником прав та обов’язків Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо здійснення повноважень відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та продовжує здійснювати повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю після початку здійснення відповідних повноважень та виконання відповідних функцій Державною інспекцією архітектури та містобудування України. (ч.2,п.2 постанови КМУ від 15.09.2021 №958) 1.4. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства розвитку громад та територій України (далі – Мінрегіон) та ДІАМ, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, іншими нормативними актами, а також цим Положенням. 1.5. Чисельність працівників, структура, кошторис та штатний розпис Управління затверджується в установленому законодавством порядку. 1.6. Джерелом формування коштів Управління є: - кошти міського бюджету; - кошти з інших джерел, не заборонених чинним законодавством. 1.7. У складі Управління можуть створюватися структурні підрозділи без права юридичної особи. 1.8. Покладання на Управління обов’язків, не передбачених цим положенням, не допускається. 1.9. Місцезнаходження Управління: 51931, м. Кам’янське, вулиця Героїв Рятувальників, будинок 14. 1.10. Скороченим найменуванням Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кам'янської міської ради є: Управління ДАБК КМР. II. Основні завдання Основними завданнями Управління є здійснення відповідно до закону державного архітектурно-будівельного контролю, виконання дозвільних та реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності в межах міста Камʼянське. ІІІ. Функції Управління відповідно до покладених на нього завдань має такі функції: 3.1. Надання, отримання, реєстрація, повернення документів на доопрацювання, відмова у видачі чи анулювання, скасування документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт. 3.2. Надання (реєстрація), повернення (відмова у видачі) чи скасування реєстрації документів, що підтверджують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. 3.3. Приймає в експлуатацію закінчені будівництвом об’єкти (видає сертифікати, реєструє декларації про готовність об’єкта до експлуатації та повертає такі декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків). 3.4. Здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об’єктів містобудування, проектної документації щодо об’єктів, розташованих у межах міста Камʼянське. 3.5. Здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням порядку здійснення авторського та технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт, виконавчої документації, складання актів на виконанні будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи. 3.6. Здійснення контролю за виконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю. 3.7. Розгляд відповідно до Закону справ про адміністративні правопорушення, пов’язаних з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю. 3.8. Проведення перевірок: 3.8.1. Відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що застосовуються під час будівництва об’єктів, вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, технічним умовам, затвердженим проектним вимогам, рішенням. 3.8.2. Своєчасності та якості проведення передбачених нормативно - технічною і проектною документацією зйомок, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів (у тому числі наявності у виконавця будівельних робіт сертифікатів на будівельні матеріали, вироби і конструкції) та іншої документації. 3.8.3. Дотримання порядків прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, проведення обстеження об’єктів та реалізації заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації; 3.8.4 Розгляд відповідно до Закону справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності із прийняттям відповідних рішень. 3.9. Організація розгляду звернень громадян з питань, що належать до його компетенції, виявляє та усуває причини, що призводять до подання громадянами скарг, надає відповіді. 3.10. Безоплатна первинна допомога особам, які звертаються з питань, щодо оформлення, надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів:, щодо відповідності чинному Законодавству, але що не суперечить чинному Законодавству. 3.11. Організація ведення діловодства та зберігання документів відповідно до встановлених правил. 3.12. Здійснення інших повноважень, визначених Законом. ІV. Права Посадові особи Управління для виконання покладених на них завдань під час перевірки мають право: 4.1. Безперешкодного доступу до місця будівництва об’єкта та до прийнятих в експлуатацію об’єктів, що підлягають обов’язковому обстеженню. 4.2. Складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевірок, накладати штрафи відповідно до Закону. 4.3. Видавати обов’язкові для виконання приписи щодо: - усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил; - зупинення підготовчих та будівельних робіт, що не відповідають вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності, зокрема будівельним нормам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт. 4.4. Проводити перевірки відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомок, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у випадках, передбачених законодавством, паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації. 4.5. Проводити згідно із законодавством перевірки відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об’єктів, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил. 4.6. Залучати до проведення перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експертних та громадських організацій (за погодженням з їх керівниками), фахівців галузевих науково-дослідних та науково-технічних організацій. 4.7. Отримувати безоплатно від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю. 4.8. Вимагати у випадках, передбачених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій. 4.9. Забороняти за вмотивованим письмовим рішенням начальника Управління чи його заступника експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, не прийнятих в експлуатацію. 4.10. Здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням аудіо - та відеотехніки. 4.11. Здійснювати контроль за дотриманням порядку обстеження та паспортизації об’єктів, а також за здійсненням заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації. 4.12. Взаємодіяти під час перевірок з виконавчими органами міської ради, а також з підприємствами, установами, організаціями, громадянами та їх об’єднаннями, незалежно від форми власності та підпорядкування. 4.13. Управління може набувати майнових і немайнових прав та обов’язків, виступати від свого імені позивачем та відповідачем у судах згідно з чинним законодавством України та стягувачем в органах державної виконавчої служби. V. Організація роботи 5.1. Управління очолює начальник Управління, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою у встановленому законодавством порядку. 5.2. На посаду начальника Управління призначається особа з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста за відповідним напрямом професійного спрямування (будівництво та архітектура або право), стажем роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та/або державній службі на керівних посадах не менш як три роки або на керівних посадах в іншій сфері не менш як п’ять років. 5.3. Управління протягом трьох днів після призначення начальника Управління письмово інформує про це ДІАМ. 5.4. Начальник Управління: - очолює Управління, здійснює керівництво його діяльністю, представляє його у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами, організаціями в Україні та за її межами, несе персональну відповідальність за виконання покладених Законом на зазначений орган завдань; - організовує та контролює виконання в Управлінні Конституції та законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінрегіону, ДІАМ, рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування; - без довіреності представляє інтереси Управління у відносинах з установами, організаціями та підприємствами всіх форм власності; - видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням; - у разі утворення у складі Управління структурних підрозділів, начальник Управління затверджує відповідні положення; - здійснює інші повноваження, визначені Законом. 5.5. Управління видає акти у передбаченій законом формі, організовує та контролює їх виконання. 5.6. Начальник Управління має заступника (заступників), який призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до чинного законодавства. 5.7. На посади спеціалістів Управління призначаються особи, що мають вищу освіту за відповідним напрямом професійного спрямування з урахуванням Типових професійно-кваліфікаційних характеристик посадових осіб місцевого самоврядування. 5.8. Працівники Управління діють у межах повноважень, визначених посадовими інструкціями які затверджуються міським головою за попереднім погодженням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради за напрямом діяльності. В окремих випадках, у разі службової необхідності, за письмовим дорученням начальника Управління виконують повноваження не передбачені посадовими інструкціями. 5.9. Посадові особи Управління зобов’язані: - дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених розпорядчими документами міської ради, виконавчого комітету міської ради, міського голови та Законом України «Про запобігання корупції»; - вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; - письмово повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів, міського голову; - не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; - вживати заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів. 5.10. Управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, а також підприємствами, установами та організаціями. 5.11. Управління забезпечується умовами для роботи і підвищення кваліфікації працівників, окремим приміщенням, телефонним зв'язком, транспортом для виконання службових обов’язків, сучасними засобами оргтехніки та доступу до мережі Інтернет, законодавчими й іншими нормативними актами та довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань. 5.12. Створення, реорганізація та ліквідація Управління здійснюється в порядку, встановленому чинним законодавством України. Секретар міської ради Наталія КТІТАРОВА