Звіт про роботу департаменту у ІІ кварталі 2023 року

опубліковано: 01 серпня 2023 оновлено: 16 жовтня 2023

ЗВІТ

про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у ІІ кварталі 202
3 року

 

 

1. Аналітична робота                

Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:

Рішень міської ради – 200 а саме:

-     12 з питань комунальної власності;

-     188 з земельних питань.

Рішень виконавчого комітету міської ради – 7 , а саме:

-     про виключення з числа службових жилих приміщень – 3;

-     про затвердження акта приймання передачі - 1;

-     про переведення жилого приміщення у нежиле – 1;

-     про внесення змін до рішення про утворення комісії з питань приймання майна у комунальну власність міста – 1;

-     про оформлення за Кам’янською міською територіальною громадою права власності на об’єкти нерухомого майна – 1;

Розпоряджень міського голови – 4.

Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 111, а саме:

-відділ обліку та управління комунальною власністю – 18;

-загальний відділ – 65;

-відділ оренди майна та обліку житлової площі – 28.

Управління комунальної власності

Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено 12 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на засіданнях міської ради                 у травні, червні 2023 року.

На підставі рішень міської ради було:

-     надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади об’єктів комунальної інфраструктури, медичного обладнання, ноутбуків та генератора;

-     закріплено комунальне майно на праві оперативного управління                         за Комунальним некомерційним підприємством Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунальним некомерційним підприємством Кам’янської міської ради «Міська лікарня №7» та Комунальним закладом «Спортивний комбінат «Прометей» Кам’янської міської ради;

-     затверджено статути Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Новий Квартал», Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №1» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №3» Кам’янської міської ради та Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №4» Кам’янської міської ради в новій редакції;

-     надано згоду на безоплатну передачу автомобіля ГАЗ 6614                                 з комунальної власності Кам’янської міської територіальної громади                             у державну власність для задоволення потреб військової частини А4712;

-                   надано дозвіл на списання комунального майна.

Опрацьовані статути: Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Новий Квартал», Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №1» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №3» Кам’янської міської ради та Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №4» Кам’янської міської ради.

З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази                              про передачу 67 одиниць комунального майна.

Протягом ІІ кварталу 2023 року від комунальних підприємств, установ                   та закладів надійшли пакети документів на списання 22 721 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані                       та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.

На підставі опрацьованих документів міською радою прийнято рішення «Про надання дозволу на списання комунального майна», яким надано дозвіл на списання 162 одиниць основних засобів, які обліковувались на балансах комунальних підприємств, установ та закладів міської ради.

Оформлено право власності за територіальною громадою міста                          на 7 об’єктів нерухомого майна комунальної власності.

Відділом оренди майна та обліку житлової площі за звітний період підготовлено:

-                                                     -        рішень міської ради - 2;

-                                                     -        рішень виконавчого комітету міської ради - 4;

-                                                     -        проєктів рішень виконавчого комітету міської ради – 3;

- розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 97, а саме:

- про передачу квартир у власність громадян – 67;

- про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 30.

Видано:

- свідоцтв про право власності на житло - 68;

- дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами - 29.

На підставі рішень міської ради було:

-    внесено доповнення до рішення міської ради від 26.03.2010 №920-49/V «Про затвердження переліку гуртожитків, жилі приміщення яких підлягають приватизації»;

-    включено до фонду житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб гуртожиток за адресою: м.Кам’янське,
просп.Гімназичний, 61.

На підставі рішень виконавчого комітету міської ради:

- затверджено акт приймання передачі гуртожитку
за адресою: вул.Волкова, 10;

   виключені з числа службових жилих приміщень Комунального підприємства «Дніпродзержинське житлове об’єднання» 3 жилих приміщення;

   жиле приміщення переведено у нежиле для подальшого використання під магазин непродовольчих товарів.

            Загальна кількість договорів оренди станом на 01.07.2023 - 280.  Протягом звітного кварталу забезпечено перерахування коштів від орендної плати в сумі 750,3 тис.грн. Постійно проводиться моніторинг заборгованості з орендної плати, проводиться претензійна та роз’яснювальна робота з орендарями, які мають заборгованість з орендної плати за комунальне майно.

Отримано та опрацьовано  13 електронних заявок від потенційних орендарів, всі  направлено балансоутримувачам.

Внесено об’єктів до Переліку першого типу – 6 об’єктів, до  Переліку другого типу – 2 об’єкта.

Підготовлено та оголошено електронних аукціонів – 8, у тому числі 2 повторно. Укладено 4 договори оренди за результатами аукціонів, 4 – без проведення аукціонів.

Затверджено протоколів електронних аукціонів – 4, створено дій до об’єктів 15.

Створено нових об’єктів в електронній торговій системі – 8.

Розірввано договорів оренди – 10.

Проведено інвентаризацію діючих договорів оренди нерухомого майна, та вільних приміщень, які можливо запропонувати для передачі в орендне користування.

Управління земельних відносин

Протягом ІІ кварталу 2023 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено, укладено
й зареєстровано 122 документів на землекористування, а саме:

-       77 договорів оренди та додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;

-       45 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок.

У IІ кварталі 2023 року працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації припинення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).

Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом ІІ кварталу 2023 року:

-       здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;

-       на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;

-       відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи на розробку технічної документації (проектів землеустрою);

-       здійснювався контроль стану виконання рішень міської ради, відповідно до яких землекористувачам надано право користування земельними ділянками комунальної власності на умовах оренди та особистого строкового сервітуту, або продовжуються строки дії існуючих договорів оренди земельних ділянок. До відділу секретаріату міської ради направлено 23 контрольні справи за ходом виконання прийнятих рішень міської ради із земельних питань;

-       спільно з Кам'янським відділом податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;

-       своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;

-       на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 69 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

-       на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 52 довідки про нормативно-грошову оцінку земельних ділянок.

Протягом ІI кварталу 2023 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна
та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів
на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.

 

Протягом ІІ кварталу 2023 року відділом підготовки рішень департаменту розглянуто й опрацьовано:

-          200 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;

-          15 звернень громадян, щодо оформлення документів
на землекористування та отримання земельних ділянок у власність;

-          3 звернення громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;

-       підготовлено 188 проектів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проектами винесено на розгляд та затверджено 188 рішень міської ради;

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

-       здійснено виготовлення та оформлення витягів з рішень міської ради
з питань надання у користування, відведення, вилучення, продовження (поновлення) права користування земельними ділянками комунальної власності.

-       направлено запити до архівного управління міської ради, відділу
у м.Кам’янському міськрайонного управління у Петриківському районі м.Кам’янське Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо.

-       проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також 
з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;

-       проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи.

-       здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.

 

Протягом IІ кварталу 2023 року  юридичним відділом департаменту:

-       взято участь у  110 судових засіданнях при загальній кількості судових справ –  57 з яких: а) 32  справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача, б) 25 справ,
в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як відповідача та третьої особи;

-       загальна кількість винесених судових рішень –  26;

-        в тому числі на користь міської ради  –  18, департаменту – 1;

-       винесено рішень на користь іншої сторони –  7. 

-       розглянуто та опрацьовано 86 судових документів;

-       перевірено на відповідність діючому законодавству 122  документів на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);

-       подано до суду 11 позовних заяв про визнання укладеним договір оренди земельної ділянки, 1 позовна заява про звільнення самовільно-зайнятої земельної ділянки шляхом знесення споруд, 2 позовні заяви про скасування державної реєстрації права власності;

-       проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.

Протягом ІІ кварталу 2023 року управлінням територіального контролю департаменту розглянуто й опрацьовано:

-                   15 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

Протягом звітного періоду посадовими особами управління:

-       проведено обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок – 3, у тому числі:

-       виявлено 3 факти порушення вимог земельного законодавства
(у т.ч. повторно). По виявленим порушенням підготовлено та направлено відповідні матеріали до правоохоронних органів про усунення порушень земельного законодавства.

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

-       направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відділу №3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру
у Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо.

-       проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства.

-       проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування.

-       надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.

 

У IІ кварталі 2023 року загальним відділом було надано інформацію
на:

– виконання листа виконавчого комітету міської ради з метою оновлення єдиної електронної бази даних посадових осіб виконавчих органів до відділу персоналу міської ради;

-       до 25 числа щомісячно надавалась інформація про посадових осіб: призначених, звільнених, яким присвоєно черговий ранг, яким надані відпустки;

-       звіт щодо кількісного складу посадових осіб департаменту
до 25 березня 2023 року.

Документообіг департаменту за звітний період:

 - вхідної кореспонденції – 1503;

 - вихідної кореспонденції – 455.

Проводилось формування особових справ працівників та вносились записи до трудових книжок.

Протягом звітного періоду щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників.

Протягом ІІ кварталу організовано роботу щодо подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Особам, що не встигли подати декларації, у зв’язку з воєнним станом, надано роз’яснення. 

Протягом звітного періоду на виконання доручення міського голови відділом, продовжується робота з індекаторами рейтингу прозорості, а саме:

здійснено верифікацію усіх наборів відкритих даних,закріплених за департаментом;

забезпечено публікацію наборів відкритих даних з врахуванням вимог Міністерства цифрової трансформації України,зокрема щодо періодичності оприлюднення та формату даних.

 

2. Методична робота

 

Надано методичної допомоги :

- керівникам та головним бухгалтерам комунальних підприємств, установ              та закладів щодо прийняття-передачі, списання, приватизації (відчуження) комунального майна, порядку ліквідації, реорганізації, банкрутства;

- працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста по роз’ясненню Методики та порядку надання дозволу бути орендодавцями комунального майна, яке знаходиться на їх балансі, порядку проведення конкурсів на право укладання договорів оренди;

 - приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;

- житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.

Протягом IІ кварталу 2023 року надавалась методична допомога представникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним                        та юридичним особам з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження та ефективного використання, внесення змін
та доповнень до статутів.

Посадовим особам департаменту надавалась практична та методична допомога щодо:

- складання та оформлення службових та розпорядчих документів;

- попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;

- працівників департаменту по прийнятим нормативним документам.

Протягом кварталу надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.

 

 

 

3. Організаційна робота

 

Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів щодо обліку, збереження та управління комунальним майном.

Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна до міського бюджету.

Працівники департаменту приймають участь у роботі міської комісії
по обстеженню житлових будинків (приміщень) на предмет придатності
для проживання. З зазначених питань готуються пропозиції на розгляд виконавчого комітету міської ради.

Крім того, інформація про роботу департаменту розміщувалась
на офіційному сайті Камʼянської міської ради.

З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди
з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».

Проводилась робота з особами, зарахованими до кадрового резерву департаменту, пов’язана з ознайомленням нормативних документів, якими керується департамент у своїй роботі.

Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту
на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку
в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.

 

4. Новітності

             

У поточному періоді було здійснено:

-    вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з питань приватизації (відчуження), передачі майна, ліквідації юридичних осіб;

-    вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;

-    вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;

-    вивчення нових нормативних документів з питань управління комунальною власністю, передачі, списання, бухгалтерського обліку, приватизації (відчуження) майна;

-    вивчення законодавства із земельних питань та змін до відповідних нормативно-правових документів, запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування у межах повноважень департаменту;

-    вивчення судової практики розгляду земельних спорів
та законодавства із земельних питань та запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування.

-    вивчення нормативних документів з удосконалення питань оренди комунальної власності міста;

-    вивчення нововведень у законодавстві та науково-інформаційних джерел з правових питань.