Положення про департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам`янської міської ради
Положення
про департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
(код ЄДРПОУ 20268696)
І. Загальні положення
1.1. Департамент комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
(далі – департамент) є виконавчим органом Кам’янської міської ради,
що утворюється Кам’янською міською радою (код ЄДРПОУ – 24604168).
Департамент є підзвітним та підконтрольним міській раді, підпорядкованим міському голові, виконавчому комітету міської ради.
1.2. Департамент є юридичною особою публічного права, маєсамостійнийкошторис, рахунки в органах казначейства, в банківськихустановах, має печатку з зображенням Державного Герба України, своїмнайменуванням та іншимиреквізитами, власні бланки, печатки, штампи, передбаченніділоводством.
Місцезнаходження департаменту: 51900, м.Кам’янське, проспект Василя Стуса, будинок 10/12.
1.3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Верховної Ради України
та Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, іншими нормативними актами,
а також цим положенням.
1.4. У складі департаменту можуть створюватися структурні підрозділи без права юридичної особи.
1.5. Департаменту підпорядковане, підзвітне та підконтрольне комунальне підприємство Кам`янської міської ради «Ордер». Погодження організаційної структури та штатного розпису КП КМР «Ордер»
є компетенцією департаменту.
II. Основні завдання
Основними завданнями департаменту є:
2.1.Виконання за дорученням міської ради повноважень власника, органу управління, орендодавця та органу приватизації об’єктів права комунальної власності Кам’янської міської територіальної громади,
у т.ч. приватизації комунального та державного житлового фонду.
2.2. Забезпечення реалізації повноважень міської ради, територіальної громади в галузі земельних відносин, регулювання земельних відносин
для забезпечення прав на землю громадян та юридичних осіб.
2.3. Здійснення повноважень суб’єкта державної реєстрації прав
на нерухоме майно та їх обтяжень.
ІІІ.Функції
Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
3.1.Організує у межах компетенції виконання законодавчих актів України, рішень міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
3.2.Забезпечує відповідно до вимог чинного законодавства прийняття відомчого житлового фонду тамайна у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади з державної та інших форм власності
(у т.ч. шляхом дарування, пожертви тощо,укладає (підписує) від імені Кам’янської міської ради відповідні договори), а також передачу об’єктів права комунальної власності в іншу власність, передбачену чинним законодавством.
3.3. На підставі звернень виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ та закладів вносить на розгляд міської ради питання щодо створення, припинення діяльності комунальних підприємств, установ та закладів шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), ліквідації
та банкрутства, затвердження їх статутів (положень) та розмірів статутних капіталів.
3.4. У межах повноважень узгоджує контракти з керівниками комунальних підприємств, установ та закладів, засновником яких є Кам’янська міська рада.
3.5. Здійснює повноваження щодо підготовки документів
для оформлення державної реєстрації права комунальної власності на об’єкти нерухомого майна за Кам’янською міською територіальною громадою.
3.6. Здійснює приватизаціюоб’єктів права комунальної власності, організовує проведення аукціонівта конкурсів, від імені Кам’янської міської ради укладає (підписує) договори купівлі-продажу приватизованих об’єктів.
3.7. Розглядає питання про передачу майна, що належить до комунальної власності, між комунальними підприємствами, установами та закладами,
з метою забезпечення його ефективного використання, та списання комунального майна відповідно до установленого порядку.
3.8.Готує та видає дублікати свідоцтв про право власності фізичним
та юридичним особам на об’єкти нерухомого майна.
3.9.Здійснює заходи щодовключення та виключення комунального майна до відповідних Переліків для передачі в орендувідповідно
до вимогчинногозаконодавства.
3.10.Організуєаукціони з орендинерухомогокомунального майна
в межах, визначенихчиннимзаконодавством та рішеннямиміської ради.
3.11.Укладає договори оренди нерухомого майна, що перебуває
на балансах комунальних підприємств, установ та закладів,
за результатами проведення аукціонів та без проведення аукціонів,
у визначених законодавством та рішеннями міської ради випадках.
3.12.Здійснює нарахування та контролює надходження коштів
від плати за оренду нерухомого майна, що належить до комунальної власності міста, до міського бюджету по договорам, укладеним департаментом.
3.13. Здійснює публікацію об’єктів, договорів, рішень та листування
з питань оренди комунального майна в електронній торговій системі в межах, визначених законодавством.
3.14.Створює об’єкти оренди в електронній торговій системі
в обсягах, передбачених законодавством.
3.15.Надає дозвіл на передачу в оренду та суборенду нерухомого майна по укладених департаментом договорах.
3.16.Бере участь у розгляді питань про непридатність житлових приміщень для проживання.
3.17.Бере участь у роботі щодо затвердження рішень адміністрацій
і профспілкових комітетів підприємств, організацій і установ міста про надання службового житла їх працівникам.
3.18. Здійснює повноваження, пов’язані з наданням громадянам житлової площі та її використанням (в тому числі видача ордерів, обмін житла, обстеження житлової площі тощо).
3.19. Підписує від імені Камʼянської міської ради договори міни
з власниками (співвласниками) житла, яке у встановленому порядку визнано непридатним для проживання, договори купівлі-продажу житла,яке придбавається у комунальну власність.
3.20. Здійснює облік житла, що знаходиться в комунальній власності
(у тому числі службового, непридатного для проживання, гуртожитків, житлового фонду соціального призначення, житла для тимчасового проживання тощо).
3.21.Контролює оформлення бронювання житлових приміщень
та видачу охоронних свідоцтв.
3.22.Контролює оформлення обміну державного житлового фонду,
як в межах міста, так і міжміського.
3.23.Бере участь у розробленні перспективних та вдосконаленні існуючих програм реформування земельних відносин.
3.24.Здійснює укладення договорів оренди (суперфіцію, сервітуту)
земельних ділянок.
3.25.Здійснює розрахунки орендної плати для оформлення договорів оренди земельних ділянок у межах міста на підставі витягів про нормативну грошову оцінку.
3.26.Веде електронний реєстр договорів оренди земельних ділянок, укладених з міською радою.
3.27.Організовує проведення аукціонів (конкурсів) на право оренди або купівлі-продажу земельних ділянок відповідно до чинного законодавства
та положень про їх проведення.
3.28. Бере участь у вирішенні земельних спорів у межах міста щодо меж земельних ділянок, що знаходяться у власності та користуванні громадян,
і дотримання громадянами правил добросусідства.
3.29. Проводить визначення у встановленому законодавством порядку розміру збитків власникам землі та землекористувачам (орендарям), заподіяних внаслідок вилучення (викупу) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.
3.30. Складає акти огляду земельних ділянок.
3.31. Здійснює в установленому законодавством порядку заходи щодо державної реєстрації земельних ділянок комунальної власності Кам’янської міської територіальної громади.
3.32. Здійснює ведення претензійно-позовної роботи із землекористувачами міста та орендарями об’єктів права комунальної власності.
3.33. Звертається до суду з таких питань: визнання незаконним володіння або користування комунальним майном, з вимогою про виселення осіб,
які незаконно користуються комунальною власністю, визнання ордера
на житлове приміщення недійсним,набувальної давності, визнання речі безхазяйною тощо.
3.34. У межах здійснення повноважень суб’єкта державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, забезпечує:
проведення державної реєстрації прав;
ведення Державного реєстру прав;
взяття на облік безхазяйного нерухомого майна;
формування та ведення реєстраційних справ;
взаємодіє з органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру;
здійснює інші повноваження, передбачені Законом України
«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
та іншими нормативно-правовими актами.
3.35. Готує проєкти рішень міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови з питань, що належать
до компетенції департаменту.
3.36. Взаємодіє з відділом реклами міської ради. В межах здійснення повноважень погоджує дозволи на розміщення зовнішньої реклами.
3.37. Здійснює заходи щодо протидії корупції та контроль
за додержанням посадовими особами департаменту вимог антикорупційного законодавства, дотриманням правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, враховуючи відповідне розпорядження міського голови
щодо правил врегулювання конфлікту інтересів.
3.38. Розглядає та опрацьовує звернення громадян, запити і звернення народних депутатів, депутатів місцевих рад, інших суб’єктів з питань,
що належать до компетенції департаменту.
3.39. Забезпечує в межах своїх повноважень доступ до публічної інформації, розпорядником якої є департамент.
3.40. Вирішує інші функції, пов’язані з реалізацією наданих повноважень.
3.41. Здійснює діловодство управлінської діяльності та кадрове діловодство відповідно до чинного законодавство та згідно з інструкціями
і правилами діловодства.
ІV. Права
Департамент має право:
4.1. Залучати посадових осіб виконавчих органів міської ради, представників підприємств, установ, закладів та організацій (за погодженням з їх керівниками) для вирішення питань, що відносяться до компетенції департаменту.
4.2. Одержувати в межах повноважень та у встановленому законодавством порядку від виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, закладів
і організацій всіх форм власності документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4.3.Зобов’язувати керівників комунальних підприємств, установ
та закладів подавати дострокові звіти про їх дії, якщо останні допустили недбалість, невиконання своїх обов’язків щодо управління комунальним майном та його використанням.
4.4. Проводити візуальний огляд земельних ділянок комунальної форми власності з метою визначення їх станута дотримання умов використання.
4.5. Розробляти та подавати міській раді на затвердження нормативні документи (положення, порядки тощо) з питань, віднесених до компетенції департаменту, які є обов’язковими для виконання виконавчими органами міської ради, а також комунальними підприємствами, установами та закладами.
4.6. Приймати в межах повноважень рішення щодо управління комунальною власністю, що є обов’язковими для виконання виконавчими органами міської ради, комунальними підприємствами, установами
та закладами.
4.7. Брати участь в роботі засідань міської ради та її виконавчого комітету, нарадах та семінарах.
4.8. Представляти інтереси Кам’янської міської територіальної громади, міської радиу відносинах з державними органами, установами, підприємствами (у тому числі у загальному, господарському, адміністративному судах, прокуратурі), іншими юридичними та фізичними особами, резидентами
та нерезидентами.
4.9. Звертатись до суду від імені та в інтересах міської ради
іКам’янської міської територіальної громади для виконання покладених
на департамент завдань, передбачених цим положенням.
4.10. Взаємодіяти під час виконання покладених на нього завдань
з виконавчими органами міської ради, підприємствами, установами, організаціями, громадянами та їх об’єднаннями, незалежно від форми власності та підпорядкування.
4.11. Скликати у встановленому порядку наради з питань, що належать
до компетенції департаменту.
V. Організація роботи
5.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду
і звільняється з посади міським головою у встановленому законодавством порядку.
5.2. Директор департаменту здійснює функціональні обов’язки відповідно до повноважень департаменту та несе персональну відповідальність
за виконання покладених на департамент завдань та визначає ступінь відповідальності працівників. Без довіреності представляє інтереси департаменту, міської ради у відносинах з установами, організаціями
та підприємствами всіх форм власності.
5.3. Працівники департаменту, які не є посадовими особами місцевого самоврядування, призначаються на посаду та звільняються з посади наказом директора департаменту.
5.4. Посадові інструкції директора та працівників департаменту затверджує міський голова.
5.5. Департамент утримується за рахуноккоштівмісцевого бюджету. Граничначисельністьпрацівників департаменту затверджуєтьсяміською радою. Штатний розпис департаменту затверджується міським головою згідно із затвердженою чисельністю та фондом оплати праці працівників.
5.6. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України, інші печатки і штампи, інші реквізити.
5.7. Покладання на департамент обов’язків, не передбачених цим положенням, не допускається.
5.8. Департамент забезпечуєтьсяприміщенням, телефоннимзв’язком, засобамиоргтехніки та доступу до мережіІнтернет, відповіднообладнанимимісцями для зберіганнядокументів, а такожзаконодавчими та іншиминормативними актами і довідковимиматеріалами з питань, віднесених
до компетенції департаменту.
5.9. Положення про департамент затверджується міською радою. Зміни
та доповнення до положення про департамент вносяться в порядку, встановленому для його затвердження.
5.10. У разі утворення структурних підрозділів директор департаменту затверджує їх положення.
5.11. Припинення діяльності департаменту здійснюється за рішенням міської ради або в установленому порядку відповідно до вимог чинного законодавстваУкраїни.
VI. Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів
6.1.Посадові особи департаменту зобов'язані:
дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених розпорядчими документами міської ради, виконавчого комітету міської ради, міського голови та Законом України «Про запобігання корупції»;
вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;
письмово повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального
чи потенційного конфлікту інтересів міського голову;
не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.