Звіт про роботу департаменту у ІІІ кварталі 2024 року
ЗВІТ
про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у ІІІ кварталі 2024 року
1. Аналітична робота
Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:
Рішень міської ради – 274 а саме:
- 13 з питань комунальної власності;
- 259 з земельних питань;
- 2 з житлових питань.
Рішень виконавчого комітету міської ради – 3, а саме:
- про виключення з числа службових жилих приміщень – 1;
- про переведення жилого приміщення у нежиле – 2;
- про внесення змін до рішення про утворення комісії з питань приймання майна у комунальну власність міста – 1.
Розпоряджень міського голови – 3.
Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 126, а саме:
-відділ обліку та управління комунальною власністю – 55;
-відділ оренди майна та обліку житлової площі – 20;
-загальний відділ – 54.
Управління комунальної власності
Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено 13 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на засіданнях міської ради
у липні, серпні, вересні 2024 року.
На підставі рішень міської ради було:
- надано згоду на передачу майна з комунальної власності Кам’янської міської територіальної громади у державну власність для забезпечення потреб військових частин;
- закріплено за комунальним некомерційним підприємством Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9» на праві оперативного управління рухоме та нерухоме майно;
- закріплено за Комунальним закладом «Прометей» Кам’янської міської ради на праві оперативного управління об’єкт нерухомого майна – нежитлову будівлю за адресою:вул. Сергія Слісаренка, 5;
- затверджено передавальний акт Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №1»;
- внесено зміни до відомостей Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9» у зв’язку з приєднанням до нього Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №1»;
- збільшено розмір статутних капіталів комунальних підприємств;
- затверджено статути комунальних підприємств та закладів в новій редакції;
- виключено із об’єктів нерухомого майна закладів освіти об’єкт нерухомого майна комунальної власності;
- надано дозвіл на списання комунального майна.
На підставі опрацьованих документів міською радою прийнято рішення «Про надання дозволу на списання комунального майна», яким надано дозвіл на списання 37 одиниць основних засобів, які обліковувались
на балансах комунальних закладів.
З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази про передачу 5125 одиниць комунального майна.
Протягом ІІІ кварталу 2024 року від комунальних підприємств, установ та закладів надійшли пакети документів на списання 17 923 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.
Оформлено право власності за територіальною громадою міста на 2 об’єкти нерухомого майна комунальної власності.
Відділом оренди майна та обліку житлової площі за звітний період підготовлено:
- наказів про включення майна до переліків Першого та другого типу – 5;
- наказів про внесення змін до договорів – 5;
- наказів про укладання договорів оренди без проведення аукціонів – 3;
- наказів про припинення договору – 4;
- розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 101, а саме:
- про передачу квартир у власність громадян – 52;
- про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 49.
- Видано:
- - 59 свідоцтв про право власності на житло;
- - 46 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.
Відповідно до покладених на відділ повноважень опрацьовано 20
електронних заявок та доданих документів, направлено на розгляд балансоутримувачів. Підготовлено 9 додаткових угод до діючих договорів оренди, 5 договорів оренди об’єктів комунальної власності. Підготовлено та проведено 3 аукціони на право оренди нерухомого майна ( у тому числі 1 – повторно). Створено 6 об'єктів нерухомості та опубліковано ев електронній торговій системі.
Направлено 4 претензії щодо порушення термінів сплати орендної плати.
До бюджету міста перераховано 441,30 тис.грн. плати за оренду нерухомого майна.
Управління земельних відносин
Протягом ІІІ кварталу 2024 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено, укладено
й зареєстровано 53 документи на землекористування, а саме:
- 26 договорів оренди земельних ділянок;
- 2 договори суперфіцію;
- 9 додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;
- 16 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок.
У ІІІ кварталі 2024 року працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації припинення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).
Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом ІІІ кварталу 2024 року:
- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам’янським відділам податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних та юридичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області;
- за запитом юридичного відділу було підготовлено 3 проекти договорів та інших необхідних документів для провадження судової діяльності.
- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;
- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи на розробку технічної документації (проектів землеустрою);
- спільно з Кам’янськими відділами податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних та юридичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;
- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;
- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 22 інформаційні довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 20 витягів з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки.
Протягом ІІІ кварталу 2024 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна
та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів
на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.
Протягом ІІІ кварталу 2023 року відділом підготовки рішень департаменту розглянуто й опрацьовано:
- 270 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;
- 4 звернення громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;
- підготовлено 259 проектів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проектами винесено на розгляд та затверджено 259 рішення міської ради;
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- направлено запити до архівного управління міської ради, відділу №3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, доповідні записки тощо.
- проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також
з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи.
- здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.
Протягом IІІ кварталу 2024 року юридичним відділом департаменту:
- взято участь у 149 судових засіданнях при загальній кількості судових справ – 123 з яких:
- а) 45 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача,
- б) 78 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як відповідача та третьої особи (загальна кількість винесених судових рішень – 18; в тому числі на користь міської ради – 9, департаменту – 1; винесено рішень на користь іншої сторони – 8);
- подано до суду 2 позовні заяви про внесення змін в договори оренди земельної ділянки та 1 позовна заява про визнання укладеним договору оренди земельної ділянки;
- розглянуто та опрацьовано 45 судових документів;
- перевірено на відповідність діючому законодавству 53 документів на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо).
Проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.
Протягом ІІІ кварталу 2024 року відділом моніторингу департаменту розглянуто й опрацьовано 27 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області.
Протягом звітного періоду посадовими особами відділу:
- проведено обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок – 208, у тому числі:
- виявлено 2 факти порушення вимог земельного законодавства
(у т.ч. повторно). По виявленим порушенням підготовлено та направлено відповідні матеріали до правоохоронних органів.
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- направлено запити до відділу №3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру
у Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;
- проведено роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;
- проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування;
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;