ЗВІТ про роботу департаменту фінансів міської ради у 2019 році
ЗВІТ про роботу департаменту фінансів міської ради у 2019 році
Відповідно до Бюджетного кодексу України місцевий фінансовий орган − установа, що відповідно до законодавства України здійснює функції зі складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету. У своїй діяльності департамент фінансів міської ради керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, департаменту фінансів облдержадміністрації, рішеннями обласної та міської рад, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації та міського голови, рішеннями виконкому міської ради, а також Положенням про департамент фінансів та забезпечує їх виконання в межах компетенції.
В процесі вирішення пріоритетності виконання завдань, передбачених функціональними повноваженнями, робота департаменту фінансів міської ради ґрунтується на принципах законності, обґрунтованості, збалансованості, цільового використання бюджетних коштів та першочерговості фінансування соціально захищених статей видатків.
Аналітична робота
Протягом 2019 року робота департаменту здійснювалась згідно з затвердженим по департаменту фінансів міської ради планом роботи. Крім того, виконувались окремі додаткові контрольні завдання департаменту фінансів ОДА, у т.ч. узагальнювалась інформація виконавчих органів міської ради відповідно до завдань Міністерства фінансів України, ГУ Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, рішень, розпоряджень та доручень обласної ради і обласної державної адміністрації, міського голови, міської ради та її виконавчого комітету в межах компетенції департаменту.
Відповідно до статті 78 Бюджетного кодексу України в процесі виконання бюджету міста та міського бюджету за доходами та видатками щомісяця протягом звітного періоду здійснювався аналіз та моніторинг щодо:
- стану виконання доходної та видаткової частин бюджету міста та міського бюджету в цілому та в розрізі джерел за доходами та видатками;
- очікуваного виконання затверджених помісячним розписом власних доходів загального фонду бюджету міста за місяць та наростаючим підсумком з початку року в розрізі надходжень та порівняно з аналогічним періодом 2018 року (щодня);
- податкового боргу на підставі отриманої інформації від податкового органу, його динаміку до бюджетів усіх рівнів у розрізі дохідних джерел, у тому числі по підприємствах комунальної та інших форм власності;
- можливих ризиків в частині невиконання затверджених призначень за доходами, зокрема по платі з за землю та податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати тощо;
- стану розрахунків з бюджетом основними бюджетоутворюючими підприємствами-платниками по податку на доходи фізичних осіб, платі за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та акцизному податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів; складались аналітичні довідки для подання першому заступнику міського голови для вжиття управлінських заходів щодо збільшення надходжень плати за землю та по ПДФО(щоденно);
- стану надходжень до міського бюджету коштів місцевих податків в розрізі платежів;
- споживання енергоносіїв бюджетними установами та інформування з цього питання департамент фінансів облдержадміністрації;
- виконання видаткової частини бюджету міста по кодах програмної та економічної класифікації видатків;
- динаміки видатків на оплату праці з нарахуваннями працівників бюджетної сфери, у тому числі на оздоровлення та відпустки педагогічних працівників;
- використання фонду заробітної плати та витрачання коштів на виплату заробітної плати бюджетних установ та соціальних виплат населенню та інформування з цього питання департамент фінансів облдержадміністрації;
- використання коштів, отриманих як субвенція з місцевого бюджету на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, особам, які не мають права на пенсію, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомоги по догляду за особами з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, а також за особою, яка досягла 80-річного віку за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;
- використання коштів, отриманих як субвенція з місцевого бюджету на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло -, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком, поводження з побутовими відходами (вивезення побутових відходів) та вивезення рідких нечистот, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води та теплової енергії, абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;
- використання коштів, отриманих як субвенція з місцевого бюджету на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;
- використання коштів, отриманих як субвенція з місцевого бюджету на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною», оплату послуг із здійснення патронату над дитиною та виплату соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя, підтримку малих групових будинків за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;
- використання коштів, отриманих як субвенція з місцевого бюджету на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;
- використання коштів, отриманих як субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;
- використання коштів, отриманих як субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення робіт, пов’язаних зі створенням і забезпеченням функціонування центрів надання адміністративних послуг, у тому числі послуг соціального характеру, в форматі «Прозорий офіс»;
- використання коштів, отриманих як субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на створення нових, будівельно-ремонтні роботи існуючих палаців спорту та завершення розпочатих у попередньому періоді робіт з будівництва/реконструкції палаців спорту;
- використання коштів, отриманих як субвенція з місцевого бюджету на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах;
- використання коштів, отриманих як інші субвенції з місцевого бюджету на соціально-економічний розвиток, зокрема на поточний ремонт інженерних внутрішньобудинкових мереж теплопостачання, електромереж житлових будинків та гуртожитків, зовнішніх мереж теплопостачання комунальної власності міста та капітальний ремонт покрівель, внутрішньобудинкових мереж тепло -, водопостачання та водовідведення житлових будинків та гуртожитків, відновлення ліфтового господарства комунальної власності міста;
- використання коштів, отриманих як субвенція з місцевого бюджету на будівництво мультифункціональних майданчиків для занять ігровими видами спорту за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;
- фінансування видатків на виконання депутатських повноважень депутатами міської ради та складання відповідного звіту; - використання коштів субвенції з обласного бюджету на виконання депутатських повноважень депутатами обласної ради;
- використання коштів цільового фонду міської ради;
- надходження коштів до бюджету розвитку місцевого бюджету, їх освоєння та надання щомісячної інформації до департаменту фінансів ОДА;
- економічних показників видатків по галузях освіти, культури, охорони здоров’я, фізичної культури і спорту та соціального захисту населення, будівництва, екологічного фонду та житлово-комунальної сфери;
- зареєстрованих фінансових зобов’язань в управлінні Державної казначейської служби України у місті, підготовка розпоряджень на фінансування із загального та спеціального фондів міського бюджету, щоденного моніторингу залишків коштів на рахунках головних розпорядників коштів, підвідомчих установ та на рахунках міського бюджету;
- здійснення обліку змін бюджетних призначень, що вносяться до міського бюджету та фінансування бюджетних установ;
- щомісячно надання до департаменту фінансів ОДА інформацію щодо стану кредиторської та дебіторської заборгованостей; - надання щомісячно до департаменту фінансів ОДА інформації щодо розподілу вільних залишків коштів місцевих бюджетів загального фонду;
- щомісячно надання інформації щодо стану розподілу коштів, отриманих від перевиконання доходної частини загального фонду місцевих бюджетів;
- надання щомісячно до департаменту фінансів ОДА інформації щодо окремих показників фінансово-господарської діяльності підприємств міського електротранспорту;
- щомісячно надання до департаменту фінансів ОДА інформації щодо наявних ресурсів в місцевих фондах охорони навколишнього природного середовища що спрямовуються на здійснення природоохоронних заходів;
- щомісячно надання до департаменту фінансів ОДА інформації щодо наявних ресурсів в місцевих дорожніх фондах, коштів загального фонду та коштів бюджету розвитку, що спрямовуються на дорожнє господарство;
- надання щомісячно до департаменту фінансів ОДА інформацій про використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій що надходили у 2019 році та залишків коштів, що надходили у 2018 році;
- надання щомісячно до органу державної казначейської служби у місті поденного касового плану міського бюджету.
Готувалась інформація до департаменту фінансів ОДА щодо штатної та фактичної чисельності (кількості ставок) за 2018 – 2019 роки та річного фонду оплати праці працівників закладів та установ, що утримуються за рахунок місцевих бюджетів.
Здійснено розрахунки боргового навантаження на міський бюджет у разі здійснення місцевих запозичень у Європейському інвестиційному банку та надання місцевих гарантій для реалізації інфраструктурних проектів на території міста.
Надано пропозиції міському голові щодо проведення відповідної роботи з юридичними та фізичними особами при заключені договорів про набуття права на землю під тимчасовими спорудами з метою зарахування плати за земельний сервітут за окремо визначеним кодом класифікації доходів.
Опрацьовувались та готувались відповіді на депутатські запити, інформаційні запити, листи підприємств і установ з питань, що належать до компетенції департаменту. Складались аналітичні довідки про стан розгляду звернень громадян. Готувались інформаційні та аналітичні матеріали, доповідні записки міському голові, першому заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, директору департаменту фінансів для участі у семінарах, засіданнях АМУ, круглих столах та колегіях облдержадміністрації тощо.
Готувались в межах повноважень зауваження та пропозиції (особиста думка) до проєктів рішень, які надходили на погодження від інших структурних підрозділів міської ради. Здійснено розрахунки боргового навантаження на міський бюджет у разі залучення кредиту НЕФКО для фінансування інвестиційного проекту «Реконструкція та технічне переоснащення системи водопостачання та водовідведення у м.Кам’янське».
Здійснено фінансовий аналіз бюджету міста за останні три роки (2016-2018 рр) за відповідними формами для надання інформації Укргазбанку для підписання договору лізингу на придбання автотранспорту.
Протягом звітного року виконувались контрольні завдання Міністерства фінансів України, облдержадміністрації, департаменту фінансів ОДА, міського голови, першого заступника міського голови, міської ради та її виконавчого комітету у визначені терміни та у повному обсязі.
За 2019 рік фахівцями департаменту фінансів виконано 2116 контрольних завдань, у тому числі завдань департаменту фінансів ОДА − 685, облдержадміністрації − 69, міської ради та її виконавчого комітету – 586, інших контрольних завдань – 776.
Фахівцями відділів департаменту проводився набір на комп’ютері текстової частини інформацій, аналітичних таблиць, листів, проектів рішень та матеріалів до них, копіювання матеріалів на засідання виконкому та сесію міської ради, протоколів комісії, витягів з рішень тощо.
Методична робота.
Складено звіт про роботу департаменту фінансів за ІУ квартал 2018 року, за 2018 рік, І-ІІІ квартали 2019 року та підготовлено пропозиції до плану роботи виконавчого комітету Кам’янської міської ради на 2020 рік (за формою згідно з додатком).
Сформовано план роботи фахівців департаменту фінансів міської ради на 2020 рік. Відповідні інформації надано до виконавчого комітету міської ради. Окремі працівники приймали участь у семінарі (м. Київ) щодо Програми НЕФКО у водному секторі в Україні в рамках Інвестиційної платформи сусідства.
Взято участь у проведеному Асоціацією міст України засіданні Секції фінансистів місцевих рад (м.Киів) в рамках проекту USAID для обговорення актуальних проблем місцевих бюджетів, зокрема про стан фінансової спроможності місцевих бюджетів у 2019 році та реалізації середньострокового бюджетного планування; показники місцевих бюджетів у проекті Державного бюджету на 2020 рік; зміни до Бюджетного та Податкового кодексів України тощо.
Проводились заняття з підвищення кваліфікації працівників. Опрацьовувались законопроєкти, законодавчі, нормативно-правові акти, оглядові листи. Окремими фахівцями управління, на виконання листа Міністерства соціальної політики України, пройдено он-лайн навчання з питань гендерного бюджетування та курси підвищення кваліфікації у Дніпропетровському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України. Взято участь у засіданні колегії облдержадміністрації щодо стану виконання місцевих бюджетів області за 4 місяці 2019 року та завдання щодо наповнення місцевих бюджетів і підвищення ефективності використання бюджетних коштів.
Надавалась інформаційно-консультаційна допомога Карнаухівському виконавчому комітету з питання організації та виконання бюджету.
Проводилися оперативні наради у директора департаменту фінансів з приводу нагальних питань. Організаційна робота. Упродовж року здійснювалась координація учасників бюджетного процесу по забезпеченню виконання дохідної і видаткової частин бюджету міста та міського бюджету, а саме: координувалась робота з головними розпорядниками бюджетних коштів, управлінням державної казначейської служби, Кам’янським управлінням ГУ Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області, підприємствами та установами міста в напрямку наповнення дохідної частини місцевих бюджетів.
Складено помісячний розпис доходів та видатків загального і спеціального фондів міського бюджету на 2019 рік та надано його управлінню державної казначейської служби, ГУ ДФС України у Дніпропетровській області, структурним підрозділам міської ради для спільного виконання. Опрацьовано отриманий від управління державної казначейської служби звіт про виконання місцевих бюджетів за 2018 рік по доходах та видатках.
На виконання контрольного завдання департаменту фінансів облдержадміністрації від 22.01.2019 №170/0/17-19 щодо подання річного звіту, листа Міністерства фінансів України від 22.01.2019 №05230-17-6/1721 «Щодо пояснювальної записки до річного звіту за 2018 рік», складено та надано у визначені терміни річний звіт щодо виконання доходної та видаткової частин бюджету по м. Кам’янському за 2018 рік з усіма необхідними аналітичними матеріалами, в тому числі звіт по мережі, штатах і контингентах установ, що фінансуються з місцевих бюджетів.
На виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 01.03.2018 року №Р-117/0/3-18 «Про затвердження плану заходів на 2018 рік щодо наповнення місцевих бюджетів, ефективного використання бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни» підготовлено та надано до ДФ ОДА інформацію про хід виконання Плану заходів у частині виконання бюджету м. Кам’янське за доходами за підсумками 2018 року за визначною формою 7 додатків.
Відповідно до бюджетного законодавства, з метою інформування громадськості з питань складання, розгляду, затвердження, виконання місцевих бюджетів, підготовлено та проведено публічне представлення звіту про виконання міського бюджету за 2018 рік. З метою проведення попереднього аналізу затверджених показників місцевих бюджетів області на 2019 рік, до управління доходів ОДА направлено інформацію щодо планових показників дохідної частини міського бюджету на 2019 рік у порівнянні з фактичними надходженнями за 2018 рік, із ґрунтовними поясненнями до планування показників доходної частини бюджету міста на 2019 рік у розрізі податків і зборів.
Керуючись статтею 6 Бюджетного кодексу України, на виконання листа Міністерства фінансів України від 20.02.2019 року № 389/0/17-19 «Про зведення показників місцевих бюджетів на 2019 рік» до департаменту фінансів облдержадміністрації подано зведення планових показників місцевих бюджетів разом з пояснювальною запискою по доходах, видатках та показниками по мережі, штатах та контингентах бюджетних установ.
Для надання матеріалів до зведення місцевих бюджетів на 2019 рік, до департаменту фінансів ОДА направлено інформацію щодо ставок окремих місцевих податків і зборів, які будуть чинними у 2019 році за формами згідно з додатками.
Проведено перевірки отриманих від головних розпорядників коштів зведених кошторисів та планів асигнувань щодо їх відповідності встановленим бюджетним призначенням по галузях. Проведено опрацювання, аналіз і погодження проектів паспортів бюджетних програм на 2019 рік, наданих головними розпорядниками коштів міського бюджету, для затвердження їх спільним наказом департаменту фінансів і головних розпорядників коштів у рамках програмно-цільового методу бюджетування.
Подано до департаменту фінансів ОДА рішення міської ради «Про міський бюджет на 2019 рік» з додатками до нього для проведення експертизи на відповідність діючому законодавству. Підготовлені рішення виконавчого комітету міської ради «Про затвердження плану заходів щодо організації виконання бюджету міста та міського бюджету у 2019 році» та «Про затвердження міських заходів щодо наповнення місцевих бюджетів, ефективного та раціонального використання бюджетних коштів у 2019 році», якими визначено напрямки роботи виконавчих органів міської ради, контролюючих органів міста, управління державної казначейської служби та інших учасників бюджетного процесу по забезпеченню виконання дохідної частини бюджету, скороченню податкового боргу, підвищенню рівня платіжної дисципліни комунальних підприємств та ефективного і раціонального використання бюджетних коштів.
До департаменту фінансів ОДА, з метою здійснення порівняльного аналізу доходів місцевих бюджетів у розрізі місцевих бюджетів, що мають взаємовідносини з державним бюджетом, надано інформацію про помісячні фактичні надходження доходів місцевих бюджетів у 2018 році (щомісячно, наростаючим підсумком з початку року) в розрізі податків за формою, згідно з додатком.
На виконання контрольного завдання департаменту фінансів ОДА підготовлено та надано інформацію щодо реалізації місцевими бюджетами змін до Податкового кодексу України в частині туристичного збору внесення змін до рішень місцевих рад щодо встановлення ставок, розміру ставок тощо. У зв’язку з відкриттям управлінням Державної казначейської служби України нових рахунків та переходом на централізовану модель виконання доходної частини бюджетів на адресу Північної екологічної фінансової корпорації (НЕФКО) надано уточнені реквізити рахунку з метою внесення змін до кредитного договору для отримання траншу позики від НЕФКО на здійснення проекту «Підвищення енергоефективності в м. Кам’янське».
Приймались від головних розпорядників бюджетних коштів по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» інформаційні дані щодо фактично нарахованих сум допомог, пільг та субсидій, що фінансуються з місцевого бюджету за рахунок відповідних субвенцій з державного бюджету для узагальнення та надання зведених даних по місту до департаменту фінансів облдержадміністрації.
З метою здійснення Міністерством фінансів України розрахунку базової або реверсної дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на 2020 рік до ДФ ОДА направлено дані про фактичні обсяги надходжень ПДФО за 2018 рік.
На виконання контрольного завдання Міністерства фінансів України до департаменту фінансів ОДА надано інформацію щодо очікуваних надходжень у 2019 році та прогнозу надходжень на 2020-2022 роки у розрізі платежів, що надходять до бюджету міста.
На виконання контрольного завдання департаменту фінансів облдержадміністрації відповідно до листа Мiнiстерства фінансів України, з метою своєчасної та належної розробки показників бюджету на 2020 рік та для забезпечення середньострокового планування показників бюджету на 2021 – 2022 роки, підготовлено та надано очікувані за 2019 рік та прогнозні на три наступні бюджетні періоди показники надходжень екологічного податку (крім податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк), грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності та прогнозні показники орендної плати за водні об’єкти, та проведено звірку в частині відповідних надходжень з органами Державної фіскальної служби та органами Державної казначейської служби (за визначеною формою).
Протягом звітного кварталу проводилась певна робота щодо моніторингу надходжень до цільового фонду та зарахування належних міському бюджету податків і зборів. Підготовлено угоду про спрямування залишків не використаних у 2018 році коштів, наданих ПАТ «ДМК» територіальній громаді міста Кам’янське на досягнення завдань та заходів Програми децентралізації систем теплопостачання правобережної частини міста Кам’янське.
Також підготовлено угоду і меморандум про надання коштів територіальній громаді міста Кам’янське на досягнення завдань та заходів програм розвитку КП КМР «Тепломережі» та/або транспортного комплексу міста Кам’янське у 2019 році.
Опрацьовано інформацію щодо відкриття рахунків для зарахування надходжень до загального та спеціального фондів місцевих бюджетів у 2019 році та надано відповідну інформацію до органів державного казначейства на розблокування рахунків для зарахування належних податків і зборів та міжбюджетних трансфертів Проведено періодичне відстеження регуляторного акту - рішення міської ради від 28.12.2011 №311-17/УІ «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців». За наслідками відстеження складено відповідний звіт за формою передбаченою чинним законодавством про державну регулятору політику та розміщено на офіційному сайті КМР. З метою збільшення фінансової спроможності територіальної громади міста до управління екології та природних ресурсів КМР підготовлено та направлено пропозиції (для узагальнення та надання інформації до облдержадміністрації) щодо розмежування рентної плати за спеціальне використання води між державним, обласним та місцевими бюджетами та визначення на законодавчому рівні фіксованої частини, що має надходити до місцевих бюджетів.
На виконання контрольного завдання департаменту фінансів облдержадміністрації опрацьовано перелік питань, які розглядатимуться на нараді ОДА (19-20 березня 2019 року) у рамках проекту «ЄС для підсилення державних фінансових систем місцевих урядів», завданням якого є зміцнення системи управління державними фінансами на місцевих рівнях, та надано, в межах повноважень, відповідні пропозиції.
Опрацьовано схвалений Урядом Прогноз економічного і соціального розвитку України на 2020-2022 роки щодо основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, лист Міністерства фінансів України про особливості складання проєкту місцевого бюджету на 2020 рік і прогнозу місцевого бюджету на 2021-2022 роки та враховано їх положення при формуванні проєкту міського бюджету по доходах і видатках на 2020 рік та прогнозу бюджету м. Кам’янське на 2021-2022 роки.
Опрацьовано надану департаментом фінансів ОДА пояснювальну записку Міністерства фінансів України до горизонтального вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів та розрахунки базової і реверсної дотацій на 2020 рік для м. Кам’янське. Проведено роботу щодо визначення загального рівня прогнозного обсягу доходів на наступний бюджетний період на основі чинних норм Бюджетного та Податкового кодексів України. Здійснено прогнозні розрахунки в розрізі джерел надходжень. Здійснено попередні прогнозні розрахунки необхідного обсягу видатків місцевого бюджету для забезпечення завдань і функцій органів місцевого самоврядування на 2020 рік з урахуванням методичних рекомендацій МФУ щодо складання проекту місцевого бюджету.
Діючи в інтересах територіальної громади міста Кам’янське, керуючись статтею 78 Бюджетного кодексу України, за підписом міського голови, підготовлено та направлено лист Карнаухівському селищному голові з проханням передбачити в селищному бюджеті на 2019 рік кошти субвенції міському бюджету на соціально-економічний розвиток, враховуючи перевиконання затверджених призначень за доходами.
З метою забезпечення ефективного використання ресурсів територіальних громад на основі спільного використання наявних об’єктів комунальної інфраструктури міста Кам’янське підготовлено та направлено Карнаухівській селищній раді додаткову угоду №2 до угоди «Про надання та використання у 2019 році іншої субвенції з місцевого бюджету (субвенція з селищного бюджету до міського бюджету на соціально-економічний розвиток)» та подання про перерахування коштів з селищного бюджету до міського бюджету. З метою ефективного використання в повному обсязі економії коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій, що склалась на кінець 2018 року підготовлено проєкт рішення міської ради «Про затвердження переліку об’єктів та заходів, які фінансуються у 2019 році за рахунок залишків коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій та спів фінансування з міського бюджету по м.Кам’янське», відповідно до прийнятого рішення міської ради вносились зміни до автоматизованої програми ІАС «Місцеві бюджети», готувались і надавались довідки про зміни річного та/або помісячного розпису міського бюджету до управління державної казначейської служби у місті для виконання.
Підготовлено розпорядження міського голови «Про заходи щодо забезпечення складання проєкту бюджету міста Кам’янське на 2020 рік та прогнозу бюджету міста Кам’янське на 2021-2022 роки». На виконання контрольного завдання Міністерства фінансів України до департаменту фінансів ОДА надано уточнена інформація щодо очікуваних надходжень у 2019 році та прогнозу надходжень на 2020-2022 роки у розрізі платежів, що надходять до бюджету міста.
З метою запобігання втратам бюджету міста забезпечення правильності та своєчасності сплати платниками податків платежів до міського бюджету на нові реквізити рахунків у зв’язку із введенням в дію з 01.10.2019 нових банківських рахунків для зарахування податків, зборів та інших доходів державного і місцевих бюджетів, сформованих за стандартом IBAN, проведена роз’яснювальна робота із учасниками бюджетного процесу щодо зміни казначейських рахунків для сплати податків і зборів до державного та місцевих бюджетів, а саме: направлено листи структурним підрозділам міської ради, головним розпорядникам бюджетних коштів, Карнаухівській селищній раді та до ОДПІ, проводились консультації у телефонному режимі; відповідна інформація надрукована у газеті «Любиме місто ДЗ» та розміщена на офіційному веб-сайті Кам’янської міської ради ради в розділі «Повідомлення департаменту фінансів». Відповідно до щомісячного звіту управління державної казначейської служби України у місті щодо виконання доходної та видаткової частин бюджету міста здійснювався аналіз виконання бюджету міста та міського бюджету за відповідний період, готувалися відповідні аналітичні матеріали. З метою забезпечення виконання контрольного завдання Міністерства фінансів України стосовно визначення часток для зарахування до місцевих бюджетів частини акцизного податку з пального у ІІ півріччі 2019 року опрацьовано інформацію про обсяг реалізованого за І півріччя 2019 року суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального, надану Державною фіскальною службою України, та направлено то департаменту фінансів ОДА.
Проводилась робота по формуванню показників проєкту міського бюджету по доходах і видатках на 2020 рік, індикативних показників на 2021-2022 роки, на основі чинних норм Бюджетного та Податкового кодексів України; необхідні дані надавались до департаменту фінансів облдержадміністрації для проведення розрахунків Міністерством фінансів України. Опрацьовано лист Міністерства фінансів України про схвалення Урядом проєкту Державного бюджету України на 2020 рік, підготовленого до другого читання, пояснювальну записку до нього та розрахунок реверсної та базової дотацій, обрахований Міністерством фінансів України на 2020 рік на формульній основі для м. Кам’янське.
Здійснювалась робота відповідно до статті 76 Бюджетного кодексу України з підготовки проєкту рішення «Про бюджет міста Кам’янське на 2020 рік» та всіх необхідних матеріалів до нього. Отримано, опрацьовано та використано при формуванні проєкту міського бюджету на 2020 рік та прогнозу на 2021-2022 роки дані учасників бюджетного процесу, отримані на виконання розпорядження міського голови «Про заходи щодо забезпечення складання проєкту міського бюджету на 2020 рік та прогнозу міського бюджету на 2021-2022 роки».
Здійснено прогнозні розрахунки необхідного обсягу видатків місцевого бюджету для забезпечення завдань і функцій органів місцевого самоврядування на 2020 рік з урахуванням методичних рекомендацій МФУ щодо складання проєкту місцевого бюджету. Здійснено розрахунки щодо визначення прогнозного обсягу доходів на наступний бюджетний період в розрізі податків і зборів на основі чинних норм Бюджетного та Податкового кодексів України. Здійснено прогнозні розрахунки в розрізі джерел надходжень.
Опрацьовано бюджетні запити розпорядників бюджетних коштів на 2020 рік та два наступних роки у форматі програмно-цільового методу бюджетування відповідно до інструкції з підготовки бюджетних запитів щодо потреби у коштах на утримання установ міського підпорядкування, реалізацію галузевих програм з урахуванням листа МФУ від 05.09.2019 №05110-14-6/22263 «Про особливості складання проєкту місцевого бюджету на 2020 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2021-2022 роки». Зазначену інформацію узагальнено та враховано при формуванні видаткової частини міського бюджету.
За підсумками проведеної роботи підготовлено відповідний проєкт рішення на 2020 рік та, згідно з вимогами діючого законодавства, внесено для схвалення виконавчим комітетом міської ради даний проєкт рішення з послідуючим поданням на затвердження міською радою.
Складено помісячний розпис доходів та видатків загального і спеціального фондів міського бюджету на 2020 рік та надано його управлінню державної казначейської служби, ГУ ДФС України у Дніпропетровській області, структурним підрозділам міської ради для спільного виконання. Керуючись ст.78 Бюджетного кодексу України та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» проведено роботу з головними розпорядниками бюджетних коштів щодо проведення ґрунтовного аналізу та внесення необхідних змін до кошторису спеціального фонду за власними надходженнями бюджетних установа до кінця бюджетного періоду.
В рамках участі міста в Автоматизованій системі муніципальної статистики, розробленої згідно з проектом Асоціації міст України, до департаменту економічного розвитку міської ради надано інформацію за напрямком діяльності департаменту щодо показників розвитку міста за 2018 рік, за формою згідно з додатком. Також, до департаменту економічного розвитку міської ради підготовлено та надано відповідну інформацію з метою невідкладної підготовки кредитного рейтингу міста Кам’янське.
Підготовлено 38 розпоряджень міського голови «Про внесення змін до розподілу планових асигнувань міського бюджету на 2019 рік». Внесено відповідні зміни до розподілу бюджетних призначень міського бюджету у поточному році з послідуючим затвердженням показників на сесіях міської ради. Протягом року проводилась певна робота щодо моніторингу надходжень та відповідності зарахування належних міському бюджетів податків і зборів.
До державної казначейської служби України у м. Кам’янському надавались пропозиції щодо необхідності відкриття рахунків для зарахування надходжень до міського бюджету по відповідних кодах класифікації доходів відповідно до наказу ДКСУ від 10.05.2019 №141 «Про внесення змін до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету».
За поданням Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області опрацьовувались електронні висновки про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань за платежами, належними міському бюджету, та платежами, які підлягають розподілу між державним і місцевими бюджетами. Відповідно до звернень платників податків готувались та погоджувались подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету.
З метою отримання першого траншу кредиту відповідно до кредитного договору між Кам’янською міською радою та Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією (НЕФКО) підготовлено та направлено пакет визначени