Звіт про роботу департаменту у ІІІ кварталі 2023 року

опубліковано: 16 жовтня 2023 оновлено: 16 жовтня 2023

 

ЗВІТ

про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у ІІІ кварталі 202
3 року

 

 1. Аналітична робота                

Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:

Рішень міської ради – 153 а саме:

-     5 з питань комунальної власності;

-     148 з земельних питань.

Рішень виконавчого комітету міської ради – 8, а саме:

-     про переведення жилого приміщення у нежиле  – 5;

-     про затвердження актів приймання-передачі у комунальну власність – 3;

Розпоряджень міського голови – 3.

Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 82, а саме:

-відділ обліку та управління комунальною власністю – 26;

-загальний відділ – 35;

-відділ оренди майна та обліку житлової площі – 21.

Управління комунальної власності

Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено 5 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на засіданнях міської ради 
у липні 2023 року.

На підставі рішень міської ради було:

-     внесено зміни до відомостей КНП КМР «ЦПМСД №3», у зв’язку
з приєднанням до нього КНП КМР «ЦПМСД №1»;

-     затверджено статути Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №1», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунального закладу «Будинок культури селища Карнаухівка» Кам’янської міської ради в новій редакції;

-     надано згоду на безоплатну передачу з комунальної власності Кам’янської міської територіальної громади у державну власність до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України об’єктів та ділянок проїзних частин вулиць та доріг;

-                   надано дозвіл на списання комунального майна.

Опрацьовано статути Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №1», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунального закладу «Будинок культури селища Карнаухівка» Кам’янської міської ради.

З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази про передачу 5653 одиниць комунального майна.

Протягом ІІІ кварталу 2023 року від комунальних підприємств, установ та закладів надійшли пакети документів на списання 9392 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.

        Оформлено право власності за територіальною громадою міста на 2 об’єкта нерухомого майна комунальної власності.

Спрогнозувати обсяг надходження коштів до бюджету Кам’янської міської територіальної громади на 2024 рік від відчуження майна, що перебуває у комунальній власності, а також кількість та площу об’єктів комунальної власності, які підлягатимуть продажу, не вбачається можливим, оскільки заздалегідь з’ясувати кількість бажаючих придбати комунальне майно неможливо.

Відділом оренди майна та обліку житлової площі за звітний період підготовлено:

- наказів про включення майна до переліків Першого та другого типу – 7;

- наказів про затвердження протоколів аукціонів – 6;

- наказів про проведення аукціонів на право оренди комунального
майна – 4;

- наказів про укладання договорів оренди без проведення аукціонів – 1;

- наказів про розірвання договорів оренди - 1;

- наказів про передачу квартир - 1;

- наказів про передачу майна - 1

- розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 88, а саме:

- про передачу квартир у власність громадян – 58;

про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 30.

Видано:

- 81 свідоцтв про право власності на житло;

- 26 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.

Протягом звітного кварталу відділом проведено підготовчу роботу, оголошено 9 аукціонів на право оренди нерухомого комунального майна, у тому числі 2 – повторних, зі зниженням стартової ціни.

За результатами проведених аукціонів укладено 6 договорів оренди, 1 договір укладено без проведення аукціону. Направлено 2 претензії щодо порушення термінів сплати орендної плати. До бюджету міста перераховано 449,0 тис.грн. плати за оренду нерухомого майна.

Управління земельних відносин

Протягом ІІІ кварталу 2023 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено, укладено
й зареєстровано 108 документів на землекористування, а саме:

-       92 договорів оренди та додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;

-       16 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок.

У ІІІ кварталі 2023 року працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації припинення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).

Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом ІІІ кварталу 2023 року:

-       здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;

-       на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;

-       відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи на розробку технічної документації (проектів землеустрою);

-       здійснювався контроль стану виконання рішень міської ради, відповідно до яких землекористувачам надано право користування земельними ділянками комунальної власності на умовах оренди та особистого строкового сервітуту, або продовжуються строки дії існуючих договорів оренди земельних ділянок. До відділу секретаріату міської ради направлено 23 контрольні справи за ходом виконання прийнятих рішень міської ради із земельних питань;

-       спільно з Кам'янським відділом податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;

-       своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;

-       на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 113 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

-       Замовлено та опрацьовано 62 витяги з Державного земельного кадастру про нормативно-грошову оцінку земельних ділянок.

Протягом IІІ кварталу 2023 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна
та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів
на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.

 Протягом ІІІ кварталу 2023 року відділом підготовки рішень департаменту розглянуто й опрацьовано:

-          165 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;

-          5 звернень громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;

-          3 запити Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

-       підготовлено 148 проектів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проектами винесено на розгляд та затверджено 148 рішень міської ради;

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

-       здійснено виготовлення та оформлення витягів з рішень міської ради з питань надання у користування, відведення, вилучення, продовження (поновлення) права користування земельними ділянками комунальної власності.

-       направлено запити до архівного управління міської ради, відділу
у м.Кам’янському міськрайонного управління у Петриківському районі м.Кам’янське Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо.

-       проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також 
з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;

-       проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи.

-       здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.

Протягом IІІ кварталу 2023 року  юридичним відділом департаменту:

-       взято участь у  123 судових засіданнях при загальній кількості судових справ –  82 з яких: а) 45  справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача, б) 37 справ,
в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як відповідача та третьої особи;

-       загальна кількість винесених судових рішень на користь міської ради  –  13;

-       винесено рішень на користь іншої сторони –  7. 

-       подано до суду 4 позовні заяви про визнання укладеним договір оренди земельної ділянки;

-       розглянуто та опрацьовано 80  судових документів;

-       перевірено на відповідність діючому законодавству 108  документів на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);

-       Проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.

Протягом ІІІ кварталу 2023 року управлінням територіального контролю департаменту розглянуто й опрацьовано:

-                   21 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

Протягом звітного періоду посадовими особами управління:

-        проведено обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок – 9, у тому числі:

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

-       направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відділу №3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо.

-       проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства.

-       проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування.

-       проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи.

-       надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.

 У IІІ кварталі 2023 року загальним відділом було підготовлено:

- інформація про посадових осіб, які були прийняті у період дії воєнного стану;   

-       звіти щодо кількісного складу посадових осіб департаменту
до 25 числа 2023 року кожного місяця.

Документообіг департаменту за звітний період:

 - вхідної кореспонденції – 1108;

 - вихідної кореспонденції – 494;

 - звернень громадян – 90;

 - запитів на інформацію, що надійшли до департаменту – 2.

Відповідно до розпорядження від 15.12.2022 №310-р та наказу департаменту від 14.03.2023 №01/12, якими затверджені набори даних,
що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником яких
є наш департамент було забезпечено:

 -         формування наборів даних публічної інформації;

-         перетворення публічної інформації у публічну інформацію у формі відкритих даних;

-         публікацію наборів відкритих даних на офіційному сайті міської ради
та Data.gov.ua.

                Згідно ст. 13 постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року №12 «Про внесення змін до Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час» провели бронювання та відстрочку від призову за мобілізацією та у воєнний час до Збройних сил України 3-х працівників департаменту.

          З метою створення дієвої системи запобігання проявам корупції
та правопорушень, пов’язаних з корупцією, беручи до уваги розпорядження  міського голови від 26.01.2023 №19-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2023 рік», працівники департаменту пройшли курс
з питань запобігання та виявлення корупції та отримали персональні сертифікати.

Проводилось формування особових справ працівників та вносились записи до трудових книжок.

Протягом звітного періоду щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників.

Протягом ІІІ кварталу організовано роботу щодо подання декларацій особам, що не встигли подати декларації, у зв’язку з воєнним станом, надано роз’яснення. 

Протягом IІІ кварталу 2023 року до відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради, надійшло 220 заяв про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з них:

        - по 218 заявам прийнято рішення про державну реєстрацію;

       - по 2 заявам відмовлено у проведені державної реєстрації.

        Отримано 2 листів від фізичних та юридичних осіб, органів державної влади про надання роз’яснень порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

       Всі отриманні листи опрацьовані та надані письмові відповіді у строк передбачений діючим законодавством.

       Забезпечено надання консультацій громадянам та адміністраторам ЦНАП в Центрі надання адміністративних послуг, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

  2. Методична робота

 Надано методичної допомоги :

- керівникам, головним бухгалтерам та працівникам комунальних підприємств, установ та закладів міста щодо прийняття-передачі, списання, приватизації (відчуження) комунального майна, порядку ліквідації, реорганізації, банкрутства;

- працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста по роз’ясненню Методики та порядку надання дозволу бути орендодавцями комунального майна, яке знаходиться на їх балансі, порядку проведення конкурсів на право укладання договорів оренди;

 - приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;

- житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.

Протягом IІІ кварталу 2023 року надавалась методична допомога представникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним                        та юридичним особам з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження та ефективного використання, внесення змін та доповнень до статутів.

 Посадовим особам департаменту надавалась практична та методична допомога щодо:

- складання та оформлення службових та розпорядчих документів;

- попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;

- працівників департаменту по прийнятим нормативним документам.

Протягом кварталу надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.

 

3. Організаційна робота

 Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів щодо обліку, збереження та управління комунальним майном.

Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна до міського бюджету.

Працівники департаменту приймають участь у роботі міської комісії
по обстеженню житлових будинків (приміщень) на предмет придатності
для проживання. З зазначених питань готуються пропозиції на розгляд виконавчого комітету міської ради.

Крім того, інформація про роботу департаменту розміщувалась на офіційному сайті Камʼянської міської ради.

Відповідно до вимог розпорядження від 15.05.2023 №125-р «Про затвердження порядку розроблення посадових інструкцій апаратів та виконавчих органів Кам’янської міської ради» підготовлено посадові інструкції на працівників департаменту за новою формою.

З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».

Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.

 4. Новітності

           У поточному періоді було здійснено:

-                   вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з питань приватизації (відчуження), передачі майна, ліквідації юридичних осіб;

-    вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;

-                   вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;

-                   вивчення нових нормативних документів з питань управління комунальною власністю, передачі, списання, бухгалтерського обліку, приватизації (відчуження) майна;

-    вивчення законодавства із земельних питань та змін до відповідних нормативно-правових документів, запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування у межах повноважень департаменту;

-    вивчення судової практики розгляду земельних спорів
та законодавства із земельних питань та запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування.

-    вивчення нормативних документів з удосконалення питань оренди комунальної власності міста;

-    вивчення нововведень у законодавстві та науково-інформаційних джерел з правових питань.