Звіт про роботу департаменту за 2024 рік

опубліковано: 17 січня 2025 оновлено: 17 січня 2025

ЗВІТ

про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у 2024 році

 

1. Аналітична робота

Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:

Рішень міської ради – 974, а саме:

- 4 з питань оренди нерухомого майна;

- 55 з питань комунальної власності;

- 4 з житлових питань;

- 911 з земельних питань.

Рішень виконавчого комітету міської ради – 28, а саме:

- про переведення жилого приміщення у нежиле – 11;

- про службові жилі приміщення – 7;

- про оформлення за територіальною громадою міста Кам’янське права власності на об’єкти нерухомого майна – 4;

- про внесення змін до рішення про утворення комісії з питань приймання майна у комунальну власність міста – 1;

- про оформлення дубліката свідоцтва про право власності – 1;

- про затвердження актів приймання-передачі майна у комунальну власність міста – 4.

Розпоряджень міського голови – 13.

Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 494, а саме:

- відділом оренди нерухомого майна –129;

- відділом обліку та управління комунальною власністю – 125;

- загальним відділом – 249.

Управління комунальної власності

Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено 55 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на пленарних засіданнях міської ради протягом 2024 року.

На підставі рішень міської ради було:

надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади об’єкта незавершеного будівництва «Реконструкція комунального закладу «Середня загальноосвітня школа №20 ім.О.І.Стовби» Кам’янської міської ради;

надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади захисної споруди цивільного захисту за адресою: вул.Дорожня, 1;

надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади нежитлової будівлі та споруд за адресою: вул.Миколи Лисенка, 47А;

надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади спецтехніки;

надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади капітальних вкладень щодо розробки проєктно-кошторисної документації по об’єкту незавершеного будівництва;

надано згоду на передачу майна з комунальної власності Кам’янської міської територіальної громади у державну власність для забезпечення потреб військових частин та Кам’янського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки;

закріплено за комунальними підприємствами та закладами рухоме і нерухоме майно на праві господарського відання та оперативного управління;

внесено зміни до відомостей комунальних підприємств та закладів;

припинено Комунальне некомерційне підприємство Кам’янської міської ради «Міська лікарня №1» шляхом його приєднання до Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9»;

затверджено передавальний акт Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №1»;

збільшено розмір статутних капіталів комунальних підприємств;

затверджено статути комунальних підприємств та закладів в новій редакції;

виключено із об’єктів нерухомого майна закладів освіти та змінено функціональне призначення об’єктів нерухомого майна комунальної власності;

включено до переліку об’єктів права комунальної власності, що підлягають приватизації, магазин непродовольчих товарів (вбудоване приміщення №58) за адресою: просп.Свободи, 53, приміщення 58;

вирішено приватизувати об’єкт права комунальної власності за адресою: просп.Свободи, 53, приміщення 58, шляхом продажу на електронному аукціоні;

надано дозвіл на списання комунального майна.

Опрацьовані статути: Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Транспорт», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Благоустрій», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Екосервіс», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Міськшляхтепло», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9», Комунального закладу охорони здоров’я Кам’янської міської ради «Міський медичний центр здоров’я та медицини спорту», Комунального закладу «Спортивний комбінат «Прометей» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Міський центр фізичної культури і спорту, комплексної фізичної адаптації осіб постраждалих внаслідок війни та осіб з інвалідністю «Незламні» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №1» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №2» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №5», Комунального закладу «Кам’янські міські публічні бібліотеки» Кам’янської міської ради, Кам’янської школи мистецтв №1, Кам’янської школи мистецтв №2, Кам’янської школи мистецтв №3, Кам’янської школи мистецтв №4, Кам’янської школи мистецтв №5, Кам’янської школи мистецтв №6, Кам’янської художньої школи ім.Роберта Лісовського.

З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази про передачу 8 661 одиниці комунального майна.

Протягом 2024 року від комунальних підприємств, установ та закладів надійшли пакети документів на списання 92 347 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.

На підставі опрацьованих документів, міською радою прийняті рішення «Про надання дозволу на списання комунального майна», якими надано дозвіл на списання 1 156 одиниць основних засобів, які обліковувались на балансах комунальних підприємств, установ та закладів міської ради.

Оформлено право власності за територіальною громадою міста на 70 об’єктів нерухомого майна комунальної власності.

Протягом 2024 року надавалась методична допомога робітникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним та юридичним особам з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження та ефективного використання, внесення змін та доповнень до статутів.

  Станом на 01.01.2025 в місті діє 315 договорів оренди на об’єкти нерухомого майна, що перебуває у комунальній власності територіальної громади м.Кам’янського.

Від оренди нерухомого майна протягом звітного року до міського бюджету надійшло 2065,00 тис.грн. плати за оренду нерухомого майна.

Без проведення аукціонів з оренди майна укладено 29 договорів оренди нерухомого майна.

Шляхом проведення аукціонів з оренди майна укладено 17 договорів оренди, 5 об’єктів оренди, аукціони по яких не відбулися, були виставлені на аукціони повторно. Розірвано 14 договорів оренди.

За результатами проведення електронних аукціонів підготовлено 16 наказів департаменту про затвердження протоколів електронних аукціонів.

Створено та опубліковано в електронній торговій системі 42 обєкти оренди, у тому числі у Переліку першого типу – 15 об’єктів, у Переліку другого типу – 27 об’єктів. Прийнято та оброблено 101 електронна  заявка на укладання
договорів оренди.

Проведена  робота щодо створення в електронній торговій системі (ЕТС) переліків та завантаження документів до об’єктів, що перебувають в орендному користуванні або пропонуються для передачі в оренду з урахуванням вимог законодавства щодо роботи ЕТС в умовах воєнного стану.

Направлено на виконання балансоутримувачам 101 електронна заявка. Підготовлено накази департаменту про внесення майна до Переліку першого типу - 15 об’єктів,  до переліку другого типу – 33 об’єктт. Надано відповіді на електронні запити потенційних орендарів щодо об’єктів оренди.

Постійно проводиться робота щодо проведення своєчасних, в повному обсязі розрахунків з бюджетом міста з боку орендарів та балансоутримувачів. Направлено 18 претензій орендарям-боржникам, передано 4 справи до юридичного відділу для підготовки звернень до суду із позовами про стягнення заборгованості з орендної плати.

Проводяться консультації з потенційними орендарями та балансоутримувачами комунального майна, готуються документи для проведення електронних аукціонів.

Відділом оренди майна та обліку житлової площі підготовлено 4 проекти рішень міської ради з питань оренди майна, якими унормовано орендні відносини для орендарів, що повністю фінансуються за рахунок місцевого бюджету та ін. 

Інформація стосовно передачі майна в оренду, розміщена на офіційному сайті міської ради, та в електронній торговій системі. Інформація оновлюється  з урахуванням вимог нормативних документів щодо дії воєнного стану.

 За звітний період підготовлено:

-     розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 385, з них:

-     про передачу квартир у власність громадян – 230;

- про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 155.

Видано:

-        250 свідоцтв про право власності на житло;

-        170 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.

Протягом 2024 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено, укладено
й зареєстровано
286 документ на землекористування, а саме:

          200 договорів оренди земельних ділянок;

          86 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок та додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;.

У 2024 році працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації припинення та виникнення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).

Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом 2024 року:

- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам’янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;

- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;

- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки
для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи
на розробку технічної документації (проектів землеустрою);

- спільно з Кам’янський відділом податків та зборів з юридичних
та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;

- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;

- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 240 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

-       на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було замовлено, отримано та надано 106 витягів із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Протягом 2024 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.

Протягом  2024 року юридичним відділом департаменту:

-       взято участь у 677  судових засіданнях при загальній кількості судових справ –  179  з яких:

-        а)   60  справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача,

-       б)  119   справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як відповідача та третьої особи (загальна кількість винесених судових рішень – 152 ;

-       в тому числі на користь міської ради – 87  , департаменту – 13  ; винесено рішень на користь іншої сторони –  52);

-       подано до суду 7 позовних заяв, з яких: 1 позовна заява про скасування державної реєстрації на об'єкт нерухомого майна, 2 позовні заяви про внесення змін в договори оренди земельної ділянки, 2 позовні заяви про визнання укладеним договору оренди земельної ділянки, 2 позовні заяви про стягнення заборгованості.

-       розглянуто та опрацьовано 191  судовий документ;

-       перевірено на відповідність діючому законодавству 311  документів на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо).

Проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.

Протягом 2024 року відділом моніторингу розглянуто й опрацьовано:

- 106 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам’янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

Протягом звітного періоду посадовими особами відділу:

проведено обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок – 221, у тому числі:

- виявлено 7 фактів порушення вимог земельного законодавства
(у т.ч. повторно). По виявленим порушенням підготовлено та направлено листи-попередження про усунення порушень земельного законодавства.

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

- направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, управління
у Кам’янському районі Головного управління Держгеокадастру
у Дніпропетровській області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;

- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;

- проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування;

- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;

-        прийнято участь у розгляді та вирішенні земельних спорів у межах міста щодо меж земельних ділянок, що знаходяться у власності
та користуванні громадян, і додержання громадянами правил добросусідства.

- надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.

Протягом 2024 року відділом підготовки рішень міської ради:

- 960 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;

- 25 звернень громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;

- підготовлено 911 проєктів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проєктами винесено на розгляд
та затверджено
911 рішень міської ради.

 Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

-       направлено запити до архівного управління міської ради, відділу №3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, доповідні записки тощо.

-       проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також 
з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;

-       проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи.

-       здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.

Протягом 2024 року загальним відділом надавалась щомісячна  інформація щодо:

– виконання листа виконавчого комітету міської ради з метою оновлення єдиної електронної бази даних посадових осіб виконавчих органів до відділу персоналу міської ради;

- звіти щодо кількісного складу посадових осіб департаменту.

Зареєстровано, надано на розгляд керівництва департаменту
та направлено на опрацювання посадовим особами департаменту службових документів, а саме:

 - вхідних документів – 5152;

 - вихідних документів – 1845;

 - звернень громадян – 377;

- запитів на інформацію – 2.

 Протягом року проводилась робота з кадрових питань, а саме: формування особових справ працівників та внесення записів до трудових книжок, щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників та інше. Проводилась робота з посадовими особами департаменту щодо щорічного оцінювання, декларування доходів за 2022 рік, підготовка пропозицій щодо формування кадрового резерву посадових осіб департаменту на 2024 рік.

Відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації» посадовими особами відділу контролюється та розміщується відповідна інформація на веб-сайті міської ради.

Протягом 2024 року до відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради, надійшло 4235 заяв про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень,
з них:

- по 4118 заявам прийнято рішення про державну реєстрацію;

- по 117 заявам відмовлено у проведені державної реєстрації.

Отримано 26 листів від фізичних та юридичних осіб, органів державної влади про надання роз’яснень порядку державної реєстрації речових прав
на нерухоме майно та їх обтяжень.

Всі отриманні листи опрацьовані та надані письмові відповіді у строк передбачений діючим законодавством.

Забезпечено надання консультацій громадянам та адміністраторам ЦНАП в Центрі надання адміністративних послуг, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

2. Методична робота

Надано методичної допомоги :

- керівникам та головним бухгалтерам комунальних підприємств, установ та закладів щодо прийняття-передачі, списання, відчуження майна,
яке є власністю територіальної громади м.Кам'янського;

- комунальним підприємствам по роз’ясненню порядку ліквідації, реорганізації, банкрутству;

- працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста по роз’ясненню порядку проведення аукціонів на право укладання договорів оренди, щодо укладання договорів без проведення аукціонів, щодо надання інформації для включення об’єктів до Переліків відповідного типу;

 - приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;

- житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.

Проведено навчання:

по складанню та оформленню розпорядчих документів;

про попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;

працівників департаменту по прийнятим нормативним документам.

Протягом року надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.

   3. Організаційна робота

Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів щодо обліку, збереженню та управлінню комунальним майном.

Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна до міського бюджету.

Працівники департаменту приймають участь у роботі міської комісії
по обстеженню житлових будинків (приміщень) на предмет придатності для
проживання. З зазначених питань готуються пропозиції на розгляд виконавчого комітету міської ради.

Крім того, розміщувалась інформація про роботу департаменту
на офіційному сайті Камʼянської міської ради.

З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди
з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».

Проводилась робота з особами, зарахованими до кадрового резерву департаменту, пов’язана з ознайомленням нормативних документів, якими керується департамент у своїй роботі.

Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.

4. Новітності

У поточному періоді було здійснено:

- вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з приватизації, відчуженню, ліквідації;

- вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;

- вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;

- вивчення нових нормативних документів з питань передачі майна, обліку, управління комунальною власністю, бухгалтерського обліку, списання, відчуження майна;