Звіт про роботу департаменту у ІІ кварталі 2025 року
ЗВІТ
про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у ІІ кварталі 2025 року
1. Аналітична робота
Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:
Рішень міської ради – 305 а саме:
- 13 з питань комунальної власності;
- 3 з питань оренди нерухомого майна.
- 289 з земельних питань.
Рішень виконавчого комітету міської ради – 5, а саме:
- з житлових питань – 4;
- про затвердження акта приймання-передачі майна у комунальну власність міста – 1.
Розпоряджень міського голови – 4.
Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 84, а саме:
-відділ обліку та управління комунальною власністю – 26;
-відділ оренди майна та обліку житлової площі – 16;
-загальний відділ – 42.
Управління комунальної власності
Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено 13 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на засіданнях міської ради
у квітні, травні, червні 2025 року.
На підставі рішень міської ради було:
- надано згоду на безоплатне прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади будинку сірководневої лікарні адресою: вул.Соборна, 20;
- надано згоду на прийняття майна у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області;
- передано автомобіль TOYOTA CAMRY з комунальної власності Кам’янської міської територіальної громади у державну власність;
- виділено приміщення комунальної форми власності для реалізації експериментального проекту із запровадження комплексної соціальної послуги з формування життєстійкості на території Кам’янської міської територіальної громади;
- закріплено на праві господарського відання за Комунальним підприємством Кам’янської міської ради «Добробут» комплекс нежитлових будівель та споруд за адресою: вул.Сурська, 174А;
- припинено право господарського відання правокористувача - Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Благоустрій» на об’єкт нерухомого майна;
- створено Комунальну установу «Кам’янський міський ветеранський простір» Кам’янської міської ради;
- внесено зміни до відомостей Комунального закладу «Міський центр фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» Кам’янської міської ради та Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Комунальник»;
- затверджено статути Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9»;
- надано дозвіл на списання комунального майна.
Опрацьовані статути: Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Комунальник», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9», Комунального закладу «Міський центр фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» Кам’янської міської ради та Комунальної установи «Кам’янський міський ветеранський простір» Кам’янської міської ради.
З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази про передачу 124 одиниць комунального майна.
Протягом ІІ кварталу 2025 року від комунальних підприємств, установ та закладів надійшли пакети документів на списання 18 909 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані
та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.
На підставі опрацьованих документів, міською радою прийнято рішення «Про надання дозволу на списання комунального майна», яким надано дозвіл на списання 262 одиниць основних засобів, які обліковувались на балансах комунальних установ та закладів міської ради.
Оформлено право власності за Кам’янською міською територіальною громадою на 2 об’єкти нерухомого майна комунальної власності.
Протягом ІІ кварталу 2025 року надавалась методична допомога працівникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним
та юридичним особам з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження та ефективного використання, внесення змін
та доповнень до статутів.
Відділом оренди майна та обліку житлової площі за звітний період підготовлено:
- наказів про включення майна до переліків Першого та другого типу – 5;
- наказів про затвердження протоколів аукціонів – 2;
- наказів про проведення аукціонів на право оренди комунального майна – 2;
- наказів про укладання договорів оренди без проведення аукціонів – 3;
- наказів про розірвання договорів оренди -2;
- наказів про внесення змін до договорів оренди -2
- розпоряджень департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 65, а саме:
- про передачу квартир у власність громадян – 45;
- про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 20.
Видано:
- 41 свідоцтв про право власності на житло;
- 29 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.
Протягом звітного кварталу відділом проведено підготовчу роботу, оголошено 1 аукціон на право оренди нерухомого комунального майна та 1 аукціон зі зниженням стартової орендної плати.
За результатами проведених аукціонів укладено 2 договори оренди,
3 договори оренди укладено без проведення аукціонів. Створено 4 об’єкти
в електронній торговій системі. Направлено 12 претензій щодо порушення термінів сплати орендної плати. До бюджету міста перераховано
18206,35 тис.грн. плати за оренду нерухомого майна. Підготовлено 3 проекти рішень міської ради стосовно застосування Методики розрахунку орендної плати, Договору оренди для визначеного кола орендарів та щодо пропорцій розподілу орендної плати для створеної комунальної установи «Кам’янський міський ветеранський простір».
Управління земельних відносин
Протягом ІІ кварталу 2025 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено, укладено
й зареєстровано 67 документів на землекористування, а саме:
- 49 договорів оренди земельних ділянок;
- 18 угод розірвання до договорів оренди земельних ділянок;
У ІІ кварталі 2025 року працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації припинення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).
Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом ІІ кварталу 2025 року:
- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;
- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;
- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи на розробку технічної документації (проектів землеустрою);
- спільно з Кам'янським відділом податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;
- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;
- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 26 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 35 витягів з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки.
Протягом IІ кварталу 2025 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна
та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів
на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.
Протягом ІІ кварталу 2025 року відділом підготовки рішень департаменту розглянуто й опрацьовано:
- 300 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;
- 4 звернення учасників бойових дій та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;
- підготовлено 289 проєктів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проєктами винесено на розгляд
та затверджено 289 рішень міської ради;
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- направлено листи до архівного управління міської ради, виконавчих органів міської ради, доповідні записки тощо;
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи.
Протягом IІ кварталу 2025 року юридичним відділом департаменту:
- взято участь у 220 судових засіданнях при загальній кількості судових справ – 136 з яких:
- а) 53 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача,
- б) 83 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як відповідача та третьої особи (загальна кількість винесених судових рішень – 35; в тому числі на користь міської ради – 16, департаменту – 11; винесено рішень на користь іншої сторони – 8);
- подано до суду 1 позовна заява про визнання укладеним договору оренди земельної ділянки, 3 позовних заяви про стягнення заборгованості за користування комунальним майном, 8 заяв про видачу судового наказу;
- розглянуто та опрацьовано 528 судових документів;
- перевірено на відповідність діючому законодавству 49 документів на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);
Проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.
Протягом ІІ кварталу 2025 року відділом моніторингу департаменту розглянуто й опрацьовано:
- 24 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;
Протягом звітного періоду посадовими особами відділу:
- проведено оглядів земельних ділянок – 3, у тому числі:
- виявлено 1 факти порушення вимог земельного законодавства. По виявленим порушенням підготовлено та направлено відповідні матеріали до правоохоронних органів та листи-попередження про усунення порушень земельного законодавства.
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- направлено запити до відділу №3 управління забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, виконавчих органів міської ради, доповідні записки тощо.
- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства.
- проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування.