Звіт про роботу департаменту у ІІ кварталі 2021 року
ЗВІТ
про роботу департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у ІІ кварталі 2021 року
1. Аналітична робота
Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:
Рішень міської ради – 18 з них:
- 13 з питань комунальної власності;
- 5 з земельних питань.
Рішень виконавчого комітету міської ради – 19 з них:
- про визнання таким, що втратило чинність – 1;
- про видачу ордера – 1;
- про переведення жилого приміщення у нежиле – 7;
- про службові жилі приміщення – 5;
- про затвердження акта міської комісії – 1;
- про оформлення дубліката свідоцтва про право власності на квартиру – 2;
- внесення змін до рішень виконавчого комітету міськоїради – 1;
- про затвердження акта приймання-передачі стоматологічного обладнання – 1;
Розпоряджень міського голови – 4.
Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 201 з них:
- відділ оренди нерухомого майна – 85;
- відділ обліку та управління комунальною власністю – 46;
- загальний відділ – 70.
Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено
13 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на пленарних засіданнях міської ради у квітні, червні 2021 року.
На підставі рішень міської ради було:
- відмінено процедуру припинення юридичної особи – Комунального закладу охорони здоров’я Кам’янської міської ради «Міський медичний центр здоров’я та медицини спорту» шляхом його приєднання до Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №5»;
- надано згоду на прийняття у комунальну власність територіальної громади м.Кам’янського зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області стоматологічного обладнання;
- надано згоду на безоплатну передачу з комунальної власності територіальної громади м.Кам’янського в особі Кам’янської міської ради у державну власність до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України об’єктів;
- припинено в результаті реорганізації юридичних осіб: Комунальне некомерційне підприємство Кам’янської міської ради «Міська лікарня №5» шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №7», Комунальне некомерційне підприємство Кам’янської міської ради «Міська поліклініка №6» шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3»;
- збільшено розміри статутних капіталів комунальних підприємств Кам’янської міської ради «Центральні тепломережі» та «Кам’янська теплопостачальна компанія», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9»;
- затверджено передавальний акт Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня № 4» у зв’язку з приєднанням до Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9»;
- затверджено Положення про аукціонну комісію для продажу об’єктів приватизації комунальної власності територіальної громади м.Кам’янського;
- включено до переліку об’єкт права комунальної власності, що підлягає приватизації шляхом продажу на електронному аукціоні;
- створено Комунальний заклад «Малий груповий будинок «Щасливе майбутнє» Кам’янської міської ради;
- надано дозвіл на списання комунального майна.
Протягом кварталу проводилась робота з приватизації об’єктів права комунальної власності: нежитлового приміщення (вбудоване приміщення №37) за адресою: просп.Дружби Народів, 53а, приміщення 37, нежитлового приміщення (вбудоване приміщення №3) за адресою: вул.Звенигородська, 25, приміщення 3, нежитлового приміщення (вбудоване приміщення №4) за адресою: вул.Звенигородська, 25, приміщення 4. Від приватизації яких до міського бюджету надійшли кошти у сумі 258 893,00 гривень.
Опрацьовані статути: Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центральні тепломережі», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Кам’янська теплопостачальна компанія», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №4», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №5», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №7», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська поліклініка №6», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунального закладу «Малий груповий будинок «Щасливе майбутнє» Кам’янської міської ради.
З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази про передачу 480 одиниць комунального майна.
Протягом ІІ кварталу 2021 року від комунальних підприємств, установ та закладів надійшли пакети документів на списання 26601 одиниці інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.
На підставі опрацьованих документів, міською радою прийнято рішення «Про надання дозволу на списання комунального майна», якими надано дозвіл на списання 411 одиниць основних засобів, які обліковувались на балансах комунальних підприємств, установ та закладів міської ради.
Оформлено право власності за територіальною громадою міста на 2 об’єкти нерухомого майна комунальної власності.
Протягом IІ кварталу 2021 року надавалась методична допомога робітникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним та юридичним особам з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження та ефективного використання, внесення змін та доповнень до статутів.
Станом на 01.07.2021 в місті діє 359 договори оренди на об’єкти комунальної власності територіальної громади міста, з них 339 – на нерухоме майно, 20 – на окремо індивідуально визначене майно.
Від оренди нерухомого майна протягом ІІ кварталу до міського бюджету надійшло 1039,1 тис.грн. (план – 999,0 тис.грн)
Без проведення аукціонів з оренди майна продовжено 6 договорів оренди, укладено 8 нових.
Шляхом проведення аукціонів з оренди майна продовжено 12 договорів оренди, укладено 4 нових. 4 об’єкта оренди, аукціони по яких не відбулися, виставлені на аукціони повторно.
Наказами департаменту затверджено 24 протоколи результатів електронних аукціонів. Розірвано 22 договори оренди.
Опубліковано в електронній торговій системі 30 договорів оренди.
Створено 66 об’єктів у переліках електронної торгової системи, прийнято та оброблено 25 електронних заявок на укладання та продовження терміну дії договорів оренди.
Направлено на виконання балансоутримувача 15 заявок. Внесено до Переліку першого типу, 16 об’єктів, до переліку другого типу – 5 об’єктів. Надано відповіді на електронні запити потенційних орендарів щодо об’єктів оренди.
Постійно проводиться робота щодо проведення своєчасних, в повному обсязі розрахунків з бюджетом міста з боку орендарів та балансоутримувачів. Направлено 9 претензій орендарям-боржникам, передано 6 справ до юридичного відділу для підготування звернень до суду із позовом про стягнення заборгованості з орендної плати.
Проводяться консультації з потенційними орендарями та балансоутримувачами комунального майна, готуються документи для проведення електронних аукціонів.
Прийнято, розглянуто та погоджено заявку на участь у конкурсі щодо передачі в оренду об’єкта у сфері теплопостачання, претенденту надано інформацію щодо підготовки конкурсної документації та сплати реєстраційного збору.
Інформація стосовно передачі майна в оренду, розміщена на офіційному сайті міської ради, систематично оновлюється.
Відділом обліку та приватизації житлової площі за звітний період підготовлено:
- розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 134, з них:
- про передачу квартир у власність громадян – 105;
про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 29.
Видано:
- 102 свідоцтв про право власності на житло;
- 36 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.
Протягом ІІ кварталу 2021 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено укладено
й зареєстровано 118 документів на землекористування, а саме:
90 договорів оренди та додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;
28 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок.
У IІ кварталі 2021 року працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації припинення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).
Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом ІІ кварталу 2021 року:
- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;
- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;
- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи на розробку технічної документації (проектів землеустрою);
- здійснювався контроль стану виконання рішень міської ради, відповідно до яких землекористувачам надано право користування земельними ділянками комунальної власності на умовах оренди та особистого строкового сервітуту, або продовжуються строки дії існуючих договорів оренди земельних ділянок. До відділу секретаріату міської ради направлено 11 контрольних справ за ходом виконання прийнятих рішень міської ради із земельних питань;
- спільно з Кам'янським відділом податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;
- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;
- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 57 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Протягом IІ кварталу 2021 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна
та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів
на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.
Протягом IІ кварталу 2021 року юридичним відділом департаменту:
- взято участь у 122 судових засіданнях при загальній кількості судових справ – 68 з яких: а) 41 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача, б) 27 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Відповідача та третьої особи;
- загальна кількість винесених судових рішень – 28, в тому числі на користь міської ради – 15 , департаменту – 2 ;
- винесено рішень на користь іншої сторони – 11;
- подано до суду 3 позовні заяви. З них: 1 позовна заява про визнання укладеним договору оренди земельної ділянки; 1 позовна заява про стягнення заборгованості за договором оренди нерухомого майна та виселення з нежитлового вбудованого приміщення, 1 позовна заява про скасування державної реєстрації;
- розглянуто та опрацьовано 175 судових документів;
- перевірено на відповідність діючому законодавству 118 документів на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);
- проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.
Протягом ІІ кварталу 2021 року відділом самоврядного контролю департаменту розглянуто й опрацьовано:
26 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;
підготовлено 2 проекти рішення виконавчого комітету міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеним проектом винесено на розгляд та затверджено 2 рішення виконавчого комітету міської ради;
Протягом звітного періоду посадовими особами відділу:
проведено обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок – 30, у тому числі:
- виявлено 5 фактів порушення вимог земельного законодавства
(у т.ч. повторно). По виявленим порушенням підготовлено та направлено листи-попередження про усунення порушень земельного законодавства.
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відділу у м.Кам’янське міськрайонного управління у Петриківському районі та м.Кам’янське Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;
- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;
- проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування;
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;
- надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.
Протягом ІІ кварталу 2021 року відділом земельних відносин департаменту розглянуто й опрацьовано:
- 86 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;
- 9 звернень громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;
- 5 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;
- підготовлено 5 проектів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проектами винесено на розгляд та затверджено 5 рішень міської ради.
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- здійснено виготовлення та оформлення витягів з рішень міської ради з питань надання у користування, відведення, вилучення, продовження (поновлення) права користування земельними ділянками комунальної власності;
- направлено запити до архівного управління міської ради, відділу у м.Кам’янському міськрайонного управління у Петриківському районі м.Кам’янське Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;
- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;
- проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;
- здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.
У IІ кварталі 2021 року загальним відділом було надано інформацію на:
– виконання листа виконавчого комітету міської ради з метою оновлення єдиної електронної бази даних посадових осіб виконавчих органів до відділу персоналу міської ради;
- до 25 числа щомісячно надавалась інформація про посадових осіб: призначених, звільнених, яким присвоєно черговий ранг, яким надані відпустки;
- звіт щодо кількісного складу посадових осіб департаменту
до 25 червня 2021 року.
Документообіг департаменту за звітний період:
- вхідної кореспонденції – 1758;
- вихідної кореспонденції – 1572.
Проводилось формування особових справ працівників та вносились записи до трудових книжок.
Протягом звітного періоду щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників.
Протягом IІ кварталу 2021 року до відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради, надійшло 975 заяв про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з них:
- по 901 заявам прийнято рішення про державну реєстрацію;
- по 74 заявам відмовлено у проведені державної реєстрації.
Отримано 27 листів від фізичних та юридичних осіб, органів державної влади про надання роз’яснень порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Всі отриманні листи опрацьовані та надані письмові відповіді у строк передбачений діючим законодавством.
Забезпечено надання консультацій громадянам та адміністраторам ЦНАП в Центрі надання адміністративних послуг, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
2. Методична робота
Надано методичної допомоги :
- керівникам та головним бухгалтерам комунальних підприємств, установ та закладів щодо прийняття-передачі, списання, відчуження майна,
яке є власністю територіальної громади м.Кам'янського;
- комунальним підприємствам по роз’ясненню порядку ліквідації, реорганізації, банкрутству;
- працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста по роз’ясненню Методики та порядку надання дозволу бути орендодавцями комунального майна, яке знаходиться на їх балансі, порядку проведення конкурсів на право укладання договорів оренди;
- приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;
- житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.
Проведено навчання:
по складанню та оформленню розпорядчих документів;
про попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;
працівників департаменту по прийнятим нормативним документам.
Протягом кварталу надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.
3. Організаційна робота
Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів щодо обліку, збереженню та управлінню комунальним майном.
Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна до міського бюджету.
Працівники департаменту приймають участь у роботі міської комісії
по обстеженню житлових будинків (приміщень) на предмет придатності для проживання. З зазначених питань готуються пропозиції на розгляд виконавчого комітету міської ради.
Крім того, інформацію про роботу департаменту було розміщено
на офіційному сайті Камʼянської міської ради.
З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди
з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».
Проводилась робота з особами, зарахованими до кадрового резерву департаменту, пов’язана з ознайомленням нормативних документів, якими керується департамент у своїй роботі.
Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.
4. Новітності
У поточному періоді було здійснено:
- вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з приватизації, відчуженню, ліквідації;
- вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;
- вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;
- вивчення нових нормативних документів з питань передачі майна, обліку, управління комунальною власністю, бухгалтерського обліку, списання, відчуження майна;
- вивчення законодавства із земельних питань та змін до відповідних нормативно-правових документів, запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування у межах повноважень департаменту;
- вивчення судової практики розгляду земельних спорів
та законодавства із земельних питань та запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування.
- вивчення нормативних документів з удосконалення питань оренди комунальної власності міста;
- вивчення нововведень у законодавстві та науково-інформаційних джерел з правових питань.