Розділ 4. Вимоги та порядок подання громадських проєктів
4.1. Вартість реалізації громадського проєкту має становити не більше 300 000 гривень.
4.2. Проєкти можуть подавати дієздатні громадяни України віком від 14 років, які зареєстровані або проживають на території м.Кам’янського, що підтверджується офіційними документами (паспортом з відміткою про реєстрацію або паспортом у вигляді ID-картки з довідкою про реєстрацію місця проживання особи, або свідоцтвом про народження та/або довідкою про місце роботи, навчання) або володіють на праві власності об’єктом нерухомості у м.Кам’янське, що підтверджується витягом з відповідного реєстру прав власності, у тому числі приватні підприємці, зареєстровані як платники податків у м.Кам’янське, внутрішньо переміщені особи, які мають документи, що підтверджують такий статус.
4.3. Громадські проєкти подаються за чотирма категоріями:
4.3.1. Категорія "Інфраструктура".
Така категорія включає в себе проєкти, продукти реалізації яких направлені на розвиток інфраструктури, благоустрій, комунальне господарство, поліпшення естетичного стану міста, просторовий розвиток і не виступають об'єктами авторського права відповідно до чинного законодавства. Як правило, такі проєкти мають ознаки "твердих"проєктів.
4.3.2. Категорія "Фізична культура та спорт".
До такої категорії належать громадські проєкти, сферою впровадження яких є розвиток спортивної галузі міста, в тому числі спортивного туризму, а також заходи, які направлені на популяризацію ведення здорового способу життя населенням тощо. Зокрема до категорії належать будь-які проєкти, метою яких розвиток є туристичної галузі, зокрема туристичної привабливості міста. Такі громадські проєкти можуть містити ознаки як "твердих", так і "м`яких" проєктів. До цієї категорії не входять проєкти, продукти яких розміщуються у приміщеннях комунальних закладів, підприємств та установ.
4.3.3. Категорія "Екологія, ІТ та культура".
До цієї категорії належать громадські проєкти, сферою реалізації яких є екологія, охорона навколишнього середовища, у тому числі із використанням джерел відновлювальної енергії, енергозберігаючих технологій, просвітницькі заходи екологічного спрямування тощо. Також до цієї категорії віднесені громадські проєкти, кінцевим продуктом яких є ІТ, зокрема метою яких є впровадження сучасних інноваційних рішень та використання інструментів електронної демократії в межах чинного законодавства. В таку категорію входять громадські проєкти, продукт яких направлений на розвиток культурної галузі, що передбачають у тому числі виготовлення об'єктів авторського права (зокрема літературні письмові та музичні твори, твори образотворчого мистецтва, твори архітектури, містобудування і садово-паркового мистецтва, фотографічні твори, твори ужиткового мистецтва, збірники творів тощо), культурні заходи. При цьому продукти таких проєктів мають бути у загальному користуванні та направленими на культурний розвиток і виховання особистості. Такі громадські проєкти можуть містити ознаки як "твердих", так і "м`яких" проєктів.
4.3.4. Категорія "Просвіта, охорона здоров’я".
До цієї категорії належать будь-які загальнодоступні та неприбуткові проєкти, продукти яких носять освітній, соціальний або просвітницький характер, направлені на покращення якості надання послуг населенню, в тому числі у сфері охорони здоров’я тощо. Спрямуванням таких проєктів має бути утворення громадського простору. Продукти проєктів цієї категорії у результаті реалізації розміщуються на території/ у приміщеннях комунальних підприємств, закладів, установ. При цьому не приймаються до участі проєкти, реалізація яких належить до прямих повноважень такого підприємства, закладу, установи передбачає виключно покращення матеріально-технічної бази, та повинна фінансуватися з відповідних профільних програм розвитку.
Як правило, такі проєкти мають ознаки як "твердих" так і "м`яких".
4.4. Якщо поданий громадський проєкт містить ознаки одразу двох, або більше категорій, визначальним є зміст кошторису проєкту.
За результатами аналізу такого кошторису визначається превалююча частина ознак певної категорії, за якою класифікують конкретний проєкт. У разі, якщо кошторис містить складний характер, рішення щодо віднесення громадського проєкту до якоїсь із категорій приймається Координаційною радою.
4.5.Обсяг видатків, який спрямовується на реалізацію процесу бюджету участі в цілому у відповідному році, визначається рішенням міської ради про бюджет Кам`янської міської територіальної громади,але передбачена сума не має бути меншою за 0,25% власних доходів бюджету. При цьому доля фінансування кожної з категорій громадських проєктів становить по 25% від обсягу видатків, виділених для реалізації процесу бюджету участі у конкретному бюджетному році, без урахування коштів на супровід (інформаційно-промоційну кампанію).
4.6. Кожен автор/ група авторів можуть подати 1 громадський проєкт в будь-якій із визначених категорій на один Конкурс.
4.7. Кожен мешканець має право проголосувати за 4 громадських проєкти, по одному у кожній із чотирьох категорій. Відповідно загальна кількість підтриманих мешканцем проєктів може бути не більше чотирьох.
4.8. Громадський проєкт готується автором/ групою авторів шляхом заповнення трьох обов'язкових форм: бланку-заявки громадського проєкту, декларації авторства, переліку підписів осіб, які підтримують громадський проєкт, згідно з додатками 1–3 до Положення. Усі поля бланків, які не містять позначки про необов’язкове заповнення, повинні бути заповнені у повному обсязі згідно встановленої форми. За необхідності автор/група авторів можуть додати до громадського проєкту будь-які інші додатки (фото, малюнки, схеми, графіки тощо).
Автором/ групою авторів не може виступати особа/особи, щодо якої/ яких діють обмеження згідно з цим Положенням.
4.9. Соціальна значущість проєкту та необхідність його впровадження має бути доведена автором/ групою авторів шляхом збору особистих підписів мешканців міста у кількості не менше 20 осіб (крім автора/групи авторів) шляхом заповнення форми, згідно додатку 3 до цього Положення.
Така підтримка проєкту, з метою дотримання єдиного та неупередженого підходу до здійснення попередньої перевірки, має бути забезпечена виключно до його подання та відповідної реєстрації.
Заповнення бланку від імені іншої особи не допускається. Справжність підписів може бути вибірково перевірена.
4.10. Назва проєкту має бути викладена лаконічно, одним реченням. Оригінальні назви повинні відображати зміст проєкту та не суперечити їх основній меті.
У разі якщо проєкт має визначену цільову аудиторію (студентська молодь, люди пенсійного віку тощо), назва цієї цільової категорії повинна відображатися у назві такого громадського проєкту з метою забезпечення повноти інформування голосуючих мешканців.
4.11. Громадський проєкт повинен мати кінцевий результат, який є повноцінним та самодостатнім його продуктом.
Розробка проєктно-кошторисної документації не може бути продуктом громадського проєкту, а лише його частиною у разі необхідності.
4.12. У разі, якщо до складу орієнтовної вартості проєкту включені ремонтні роботи приміщення, то їх вартість не може бути більшою, ніж 50% від кошторису. У такому разі ремонтні роботи мають бути невід'ємною складовою створення загальнодоступного та неприбуткового громадського простору.
4.13. Розміщення символіки бюджету участі на продуктах громадських проєктів є обов'язковим і виступає одним із інструментів його популяризації серед мешканців міста. Відповідно, при розробці кошторису громадського проєкту автору/ групі авторів рекомендується включати витрати на виготовлення такої символіки. Форма та матеріали для нанесення символіки, а саме логотипу бюджету участі, залежить від продукту проєкту та визначається автором/ групою авторів проєкту.
З метою забезпечення якісної реалізації проєкту у разі його перемоги, авторам/ групам авторів рекомендується до кошторису включати додаткові 10% від його очікуваної вартості на непередбачувані витрати.
4.14. При розробці проєктів, які включають роботи з будівництва, реконструкції або капітального ремонту об’єктів, авторові/ групі авторів рекомендовано керуватись орієнтовними цінами на основні будівельні матеріали, вироби на конструкції, розміщеними на сайті Міністерства регіонального розвитку та будівництва України www.minregion.gov.ua (підрозділ «Ціноутворення» розділу «Ціноутворення, експертиза та розвиток будівельної діяльності»).
4.15. У разі, якщо реалізація проєкту передбачає використання земельної ділянки або об'єкту містобудування, вони мають належати до комунальної власності територіальної громади міста Кам`янське, спільної власності територіальної громади Дніпропетровської області, до спільної власності мешканців міста.
4.16. У разі, якщо реалізація проєкту передбачає використання земельної ділянки або стосується об’єкту містобудування, їх адреса остаточно узгоджується на етапі експертизи громадських проєктів відповідним виконавчим органом міської ради, про що у картці експертизи проєкту робиться відповідна позначка.
4.17. У разі подання проєктів, кінцевим продуктом яких є художнє зображення (зокрема мурал, як напрям стрітарту тощо):
4.17.1. макет узгоджується на етапі експертизи громадських проєктів.
У картці експертизи відповідного громадського проєкту зазначається інформація про таке узгодження та короткий опис зображення. Макет муралу у формі кольорового зображення / малюнка у масштабі на паперовому носії додається до картки експертизи.
У разі непогодження макету зображення відповідним органом, такий проєкт направляється авторові/ групі авторів на доопрацювання у порядку, вказаному у п.п. 4.28.
У разі невиконання процедури погодження макету зображення автором/ групою авторів проєкту, такий проєкт вважається таким, що не пройшов експертизу та не допускається до конкурсу;
4.17.2. у разі, якщо нанесення зображення передбачено на фасаді житлового будинку, згода мешканців квартир будинку, прилеглих до стіни, на якій буде розташоване зображення, має бути доведена автором / групою авторів шляхом збору їх особистих підписів (не менше, ніж 1 особа з кожної квартири).
Така підтримка проєкту має бути доведена до завершення етапу експертизи громадських проєктів та підписання відповідними виконавчими органами міської ради картки експертизи.
У разі відсутності письмового підтвердження підтримки мешканців, проєкт вважається таким, що не пройшов експертизу та не допускається до конкурсу;
4.17.3. після завершення етапу експертизи громадських проєктів та підписання відповідними виконавчими органами міської ради картки експертизи, зміна макету на будь-якому наступному етапі не допускається.
4.18. Подання громадських проєктів відбувається у році, який передує року його реалізації, або у інший строк, встановлений Координаційною радою.
При цьому безпосередня реалізація громадських проєктів-переможців триває протягом бюджетного року.
У разі, якщо реалізація громадського проєкту-переможця виходить поза межі бюджетного року, такий проєкт, з урахуванням обов’язковості його виконання, може фінансуватися поза межами Програми парципаторного бюджетування (бюджету участі) у місті Кам’янське.
4.19. Не приймаються до розгляду проєкти, пов'язані зокрема із поліпшенням матеріально-технічного стану бюджетних установ, фінансування яких передбачено з бюджетів усіх рівнів.
4.20. За необхідності автор/ група авторів може отримати консультацію у виконавчих органах міської ради на будь-якому з етапів процесу бюджету участі. Виконавчі органи міської ради зобов'язані надати інформацію в межах наданих повноважень в повному обсязі невідкладно в усній формі, або протягом 5 робочих днів з моменту запиту у письмовій формі засобами зв'язку, визначеними автором проєкту.
4.21. Подання громадських проєктів авторами здійснюється у період, тривалість та строки якого встановлює Координаційна рада (окремо
для кожного циклу бюджету участі).
4.22. Подання громадських проєктів відбувається двома шляхами:
- в електронному вигляді;
- на паперових носіях.
4.23. У разі подання громадського проєкту в електронному вигляді автор громадського проєкту:
- самостійно розміщує оцифровані заповнені форми проєктуна спеціалізованому інтернет-ресурсі (при цьому автор особисто відповідає
за захист персональних даних, які містяться у проєкті);
- або надсилає оцифровані заповнені форми проєкту на електронну пошту, яка вказана у спеціальному розділі на офіційному сайті міської ради, при цьому завантаження на спеціалізований інтернет-ресурс здійснює місцевий адміністратор платформи (адміністратор самостійно обмежує доступ до персональних даних, вказаних автором у громадському проєкті).
4.24. У разі подання громадського проєкту на паперових носіях автор громадського проєкту звертається до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАПу) або одної двох філій ЦНАПу на території Дніпровського і Південного районів міста. Окрім громадського проєкту, автор надає копії підтверджуючих документів відповідно п.4.2. цього Положення.
4.25. Автор/ група авторів проєкту можуть зняти поданий проєкт з розгляду не пізніше, ніж за 5 робочих днів до початку голосування. Зняття громадського проєкту під час періоду голосування не здійснюється.
4.26. Внесення змін до громадського проєкту на етапах попередньої перевірки та експертизи можливе за ініціативи виконавчих органів міської ради за згодою автора/ групи авторів з метою покращення якості поданого проєкту.
4.27. Внесення змін до громадського проєкту після здійснення голосування за нього під час конкурсу відбувається виключно у випадку неможливості його реалізації без внесення таких змін. У такому випадку ініціатор внесення змін має надати на розгляд Координаційній раді обґрунтування щодо необхідності внесення таких змін із документальним підтвердженням. У разі достатності доказів, за погодженням з Координаційною радою, зміни до такого проєкту вносяться.
4.28. При внесенні змін до проєкту, із урахуванням особливостей, вказаних у п.п. 4.24.–4.25. та/або п.п.4.17, автор/ група авторів заповнює форму щодо внесення таких змін (додаток 4) та подає до виконавчого органу, де знаходиться оригінальний екземпляр громадського проєкту в залежності від етапу бюджету участі.