Розділ 5. Кодекс етики бюджету участі міста Кам`янське, його дотримання та оскарження порушень

опубліковано: 20 листопада 2020 оновлено: 22 жовтня 2024

5.1. Усі учасники процесу бюджету участі повинні дотримуватися таких правил поведінки:

- керуватися принципами доброчесності, неупередженості, законності, справедливості, моралі та свободи вибору;

- не перешкоджати громадянам, які беруть участь у процесі голосування, здійснювати вільний вибір вподобаного громадського проєкту;

- не допускати випадків будь-якого примусу та тиску, в тому числі адміністративного, з метою впливу на результати голосування та реалізацію громадських проєктів (у тому числі на членів Координаційної ради під час виконання повноважень);

- не чинити тиск та не перешкоджати Координаційній раді та виконавчим органам міської ради здійснювати попередню перевірку, експертизу громадських проєктів та вчиняти інші дії в межах визначених повноважень з метою впливу на остаточний результат;

- не пропонувати та не надавати громадянам, які беруть участь у процедурі голосування, неправомірної вигоди за вчинення або невчинення будь-яких дій, що впливають на результат безпосередньої реалізації права голосу у процесі бюджету участі;

- не вимагати від громадян, які взяли участь у процедурі голосування, інформації про результат такого голосування, у тому числі доказів його здійснення (відеозапису, знімків тощо);

- не вимагати персональних даних громадян для здійснення неправомірного голосування за іншу особу;

- не використовувати наявні персональні дані інших громадян для здійснення неправомірного голосування;

- не допускати публічної дискредитації інших учасників бюджету участі, зокрема розповсюдження недостовірних та/або непідтверджених відомостей про них, їх дії та громадські проєкти їх авторства на публічних заходах, у засобах масової інформації, у тому числі соціальних мережах, які мають негативний вплив на репутацію таких учасників та/чи проєктів;

- з повагою ставитись до всіх учасників процесу, не допускати у спілкуванні чи публічних виступах, у тому числі у засобах масової інформації, соціальних мережах: будь-яких висловлювань, що принижують людську гідність, а також будь-які форми дискримінації, у тому числі за політичними або релігійними уподобаннями, національними, ґендерними, фізичними ознаками тощо;

- у разі виникнення реального чи потенціального конфлікту інтересів чи існування сумнівів щодо його наявності сповістити про це Координаційну раду.

5.2. Під час здійснення агітації за громадські проєкти учасники процесу можуть здійснювати інформування на території міста будь-яким законним шляхом, що не суперечить цьому Положенню. При цьому агітація безпосередньо у приміщеннях для голосування заборонена.

5.3. Посадові та службові особи підприємств, установ та організацій комунальної форми власності не повинні перешкоджати учасникам процесу бюджету участі, із дотриманням законодавства, проводити агітацію на території та у приміщеннях відповідних установ, підприємств та організацій.
У приміщеннях підприємств, установ та організацій приватної форми власності агітація проводиться за згоди їх керівництва.

5.4. Політичні партії, депутати міської ради та їх помічники не можуть використовувати бюджет участі, його учасників та відповідні громадські проєкти у власних політичних цілях та політичній рекламі.

5.5. Нанесення будь-якої символіки або інформації щодо підтримки, окрім символіки бюджету участі, на продукти громадських проєктів бюджету участі та її використання під час агітації заборонено.

5.6. Депутати усіх рівнів не можуть виступати авторами громадських проєктів.

5.7. Посадові та службові особи виконавчих органів міської ради можуть виступати авторами громадських проєктів на рівних умовах з іншими учасниками процесу, заздалегідь повідомивши про потенційний чи реальний конфлікт інтересів у відповідності до Закону України "Про запобігання корупції". У разі, якщо така особа є членом колегіального органу бюджету участі, вона повинна у тому числі утримуватись від прийняття будь-яких рішень, що стосуються безпосередньо громадського проєкту її авторства.

5.8. Цей кодекс етики бюджету участі є обов'язковим до виконання усіма учасниками процесу. У разі порушення його положень кожен громадянин має право подати скаргу щодо недотримання Кодексу етики бюджету участі.

5.9. Скарга щодо недотримання Кодексу етики бюджету участі в обов'язковому порядку має містити:

- ПІБ та контактні дані скаржника;

- ПІБ, контактні дані автора та назву громадського проєкту, щодо якого подана відповідна скарга;

- вмотивоване обґрунтування із зазначенням положень, що порушуються (із посиланням на конкретну норму), опис протиправних дій або бездіяльності, що оскаржуються, та фактичних обставин, що можуть це підтверджувати;

- вимоги скаржника та їх обґрунтування.

5.10. До скарги в обов'язковому порядку додаються документи та інші матеріали, що підтверджують факт порушення Кодексу етики бюджету участі. Скарга подається до громадської приймальні або до департаменту економічного розвитку міської ради.

5.11. Скарга, до якої не долучені докази порушення кодексу етики, або скарга без особистого підпису скаржника, а також така, щодо якої неможливо встановити авторство, до розгляду не приймається.

5.12. Органом оскарження бюджету участі є Координаційна рада, до повноважень якої належить зокрема розгляд скарг, прийняття рішень про застосування заходів впливу щодо порушників.

5.13. Координаційна рада розглядає скаргу на своєму засіданні протягом 10 робочих днів з дня її отримання. На таке засідання запрошується скаржник та особа/особи, дії або бездіяльність яких оскаржуються, інші особи, інформація яких може вплинути на розгляд скарги.

5.14. За результатами розгляду скарги Координаційна рада приймає рішення щодо задоволення або відхилення такої скарги. У разі задоволення чи часткового задоволення Координаційна рада визначає спосіб задоволення вимог скаржника. Усі перелічені рішення Координаційної ради фіксуються в протоколі засідання та оприлюднюються належним чином на офіційному сайті міської ради у відповідному підрозділі разом із отриманою скаргою.

5.15. За порушення кодексу етики бюджету участі Координаційна рада дискваліфікує громадський проєкт, усунувши його від участі у процесі бюджету участі. У разі такої дискваліфікації, особи, що вчинили порушення, позбавляються права участі у процесі протягом 3-х календарних років з моменту прийняття рішення Координаційною радою.

5.16. Для прийняття рішення щодо дискваліфікації конкретного громадського проєкту скарга про порушення не є єдиною підставою для прийняття такого рішення. За умови чисельної кількості свідчень про правопорушення, достатньої доказової бази, безпрецедентної поведінки авторів, які порушують принципи та дискредитують процес у цілому, Координаційна рада може прийняти рішення про дискваліфікацію громадського проєкту без відповідного звернення скаржника.

Також за умови достатньої доказової бази може бути дискваліфікованим громадський проєкт, автор/автори якого розповсюджують неправдиву інформацію про інших учасників процесу, створюють умови для недоброчесної конкуренції, зводять наклеп.

У цьому разі автор/автори повідомляються про прийняття такого рішення Координаційною радою у дводенний строк доступними засобами зв'язку, вказаними у відповідному проєкті.

5.17. Після винесення Координаційною радою первинного рішення щодо розгляду скарги по суті, вдруге подана скарга ідентичного змісту до розгляду не приймається. При цьому скаржнику надається вмотивоване пояснення причини відмови у такому розгляді.

5.18. Останнім днем прийняття скарги є наступний робочий день після закінчення встановленого періоду голосування. Скарги, подані пізніше, не розглядаються.

5.19. У разі незгоди автора/авторів громадського проєкту із рішенням щодо дискваліфікації, протягом 5 робочих днів з дня повідомлення про таке рішення, вони можуть звернутися до Координаційної ради із апеляційною скаргою.
Така апеляційна скарга розглядається Координаційною радою протягом 5 робочих днів з дня її отримання. Наслідком такого розгляду може бути рішення про поновлення громадського проєкту або про залишення у силі попереднього рішення про дискваліфікацію. Про відповідне рішення Координаційної ради автор/автори повідомляються протягом двох робочих днів з моменту винесення.