Звіт про роботу департаменту у І кварталі 2024 року
ЗВІТ
про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у І кварталі 2024 року
1. Аналітична робота
Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:
Рішень міської ради – 150 а саме:
- 10 з питань комунальної власності;
- 136 з земельних питань;
- 4 з питань оренди нерухомого майна.
Рішень виконавчого комітету міської ради – 8 а саме:
- про виключення з числа службових жилих приміщень – 1;
- про переведення жилого приміщення у нежиле – 4;
- про службове жиле приміщення – 1;
- про оформлення за територіальною громадою міста Кам’янське права власності на об’єкти нерухомого майна – 2.
Розпоряджень міського голови – 3.
Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 91, а саме:
-відділ обліку та управління комунальною власністю – 13;
-відділ оренди майна та обліку житлової площі – 21;
-загальний відділ – 57.
Управління комунальної власності
Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено 10 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на засіданнях міської ради
у січні, березні 2024 року.
На підставі рішень міської ради було:
- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади об’єкта незавершеного будівництва «Реконструкція комунального закладу «Середня загальноосвітня школа №20 ім.О.І.Стовби» Кам’янської міської ради за адресою: вул.Стовби, 2, м.Кам’янське (І черга);
- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади захисної споруди цивільного захисту №14845 за адресою: вул.Дорожня, 1, м.Кам’янське;
- збільшено розмір статутного капіталу Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Транспорт»;
- затверджені в новій редакції статути комунальних підприємств та закладів;
- закріплено за Комунальним підприємством Кам’янської міської ради «Благоустрій» на праві господарського відання об’єкт нерухомого майна – нежитлову будівлю за адресою: вул.Української Добровольчої Армії, 25;
- змінено найменування Комунального закладу «Міський центр фізичної культури і спорту інвалідів «Інваспорт» Кам’янської міської ради на Комунальний заклад «Міський центр фізичної культури і спорту, комплексної фізичної адаптації осіб постраждалих внаслідок війни та осіб з інвалідністю «Незламні» Кам’янської міської ради;
- змінено найменування Комунального закладу «Централізована бібліотечна система м.Кам’янського» Кам’янської міської ради на Комунальний заклад «Кам’янські міські публічні бібліотеки» Кам’янської міської ради.
Опрацьовані статути: Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Транспорт», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Благоустрій», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Екосервіс», Комунального закладу охорони здоров’я Кам’янської міської ради «Міський медичний центр здоров’я та медицини спорту», Комунального закладу «Кам’янські міські публічні бібліотеки» Кам’янської міської ради Комунального закладу «Міський центр фізичної культури і спорту, комплексної фізичної адаптації осіб постраждалих внаслідок війни та осіб з інвалідністю «Незламні» Кам’янської міської ради.
З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази про передачу 130 одиниць комунального майна.
Протягом І кварталу 2024 року від комунальних підприємств, установ та закладів надійшли пакети документів на списання 629 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані
та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.
Оформлено право власності за територіальною громадою міста на 41 об’єкт нерухомого майна комунальної власності.
Протягом І кварталу 2024 року надавалась методична допомога робітникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним та юридичним особам з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження та ефективного використання, внесення змін та доповнень до статутів.
Відділом оренди майна та обліку житлової площі за звітний період підготовлено:
- наказів про включення майна до переліків Першого та другого типу – 5;
- наказів про затвердження протоколів аукціонів – 4;
- наказів про проведення аукціонів на право оренди комунального майна – 4;
- наказів про укладання договорів без проведення аукціонів – 4;
- наказів про внесення змін до договорів оренди – 4.
- розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 66,
а саме:
- про передачу квартир у власність громадян – 48;
- про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 18.
- Видано:
- 52 свідоцтв про право власності на житло;
- 16 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.
Протягом звітного кварталу відділом проведено підготовчу роботу, оголошено 4 аукціони на право оренди нерухомого комунального майна.
За результатами проведених аукціонів укладено 4 договори оренди. Направлено 4 претензії щодо порушення термінів сплати орендної плати. До бюджету міста перераховано 566,5 тис.грн. плати за оренду нерухомого майна.
Підготовлено 4 проекти рішень міської ради з питань оренди нерухомого майна та щодо внесення майна до переліку таких, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду без проведення аукціону.
Управління земельних відносин
Протягом І кварталу 2024 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено, укладено
й зареєстровано 87 документів на землекористування, а саме:
- 34 договори оренди земельних ділянок;
- 18 додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;
- 35 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок.
У І кварталі 2024 року працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації/припинення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).
Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом І кварталу 2024 року:
- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам’янських відділів податків і зборів з юридичних та фізичних осіб управління оподаткування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;
- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;
- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи на розробку технічної документації (проектів землеустрою);
- спільно з Кам’янськими відділами податків і зборів з юридичних та фізичних осіб управління оподаткування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;
- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;
- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано більш 30 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Протягом I кварталу 2024 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна
та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів
на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.
Протягом І кварталу 2024 року відділом підготовки рішень департаменту розглянуто й опрацьовано:
- 150 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;
- 12 звернень учасників бойових дій та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;
- підготовлено 136 проєктів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проєктами винесено на розгляд та затверджено 136 рішень міської ради;
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- направлено запити до архівного управління міської ради, відділу
у м.Кам’янському міськрайонного управління у Петриківському районі м.Кам’янське Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо.
- проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також
з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи.
- здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.
Протягом I кварталу 2024 року юридичним відділом департаменту:
- взято участь у 176 судових засіданнях при загальній кількості судових справ – 94 з яких:
- а) 102 справи, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача,
- б) 74 справи, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як відповідача та третьої особи (загальна кількість винесених судових рішень – 24; в тому числі на користь міської ради – 18, департаменту – 3; винесено рішень на користь іншої сторони – 3);
- подано до суду 1 позовна заява про скасування державної реєстрації на об'єкт нерухомого майна;
- розглянуто та опрацьовано 54 судових документів;
- перевірено на відповідність діючому законодавству 87 документів на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);
Проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.
Протягом І кварталу 2024 року відділом моніторингу департаменту розглянуто й опрацьовано:
- 29 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області.
Протягом звітного періоду посадовими особами відділу:
- проведено огляду земельних ділянок – 4.
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відділу №3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру
у Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо.
- проведено роботу із землекористувачами по приведенню документів
із землекористування у відповідності до чинного законодавства.
- проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування.
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи.
- надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.
У I кварталі 2024 року загальним відділом було підготовлено:
– інформація про посадових осіб, які були прийняті у період дії воєнного стану;
- звіт щодо кількісного складу посадових осіб департаменту
до 25 числа 2024 року кожного місяця.
Відповідно до розпорядження від 15.12.2022 №310-р та наказу департаменту від 14.03.2023 №01/12, якими затверджені набори даних,
що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником яких
є наш департамент було забезпечено:
- формування наборів даних публічної інформації;
- перетворення публічної інформації у публічну інформацію у формі відкритих даних;
- публікацію наборів відкритих даних на офіційному сайті міської ради
та Data.gov.ua.
Документообіг департаменту за звітний період:
- вхідної кореспонденції – 1079;
- вихідної кореспонденції – 522;
- звернень громадян – 58;
- запитів на інформацію – 0.
Проводилось формування особових справ працівників та вносились записи до трудових книжок.
Протягом звітного періоду щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників.
Протягом І кварталу організовано роботу щодо подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Особам, що не встигли подати декларації, у зв’язку з воєнним станом, надано роз’яснення.
Протягом I кварталу 2024 року до відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради, надійшло
871 заяв про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з них:
- по 849 заявам прийнято рішення про державну реєстрацію;
- по 22 заявам відмовлено у проведені державної реєстрації.
Отримано 6 листів від фізичних та юридичних осіб, органів державної влади про надання роз’яснень порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Всі отриманні листи опрацьовані та надані письмові відповіді у строк передбачений діючим законодавством.
Забезпечено надання консультацій громадянам та адміністраторам ЦНАП в Центрі надання адміністративних послуг, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
2. Методична робота
Надано методичної допомоги :
керівникам та головним бухгалтерам комунальних підприємств, установ та закладів щодо прийняття-передачі, списання, відчуження майна, яке є власністю Кам’янської міської територіальної громади;
комунальним підприємствам по роз’ясненню порядку ліквідації, реорганізації, банкрутства;
працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста по роз’ясненню Методики та порядку надання дозволу бути орендодавцями комунального майна, яке знаходиться на їх балансі, порядку проведення конкурсів на право укладання договорів оренди;
приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;
житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.
Посадовим особам департаменту надавалась практична та методична допомога щодо:
- складання та оформлення службових та розпорядчих документів;
- заповнення декларації за 2022-2023 роки;
- попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;
- працівників департаменту по прийнятим нормативним документам.
Протягом кварталу надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.
3. Організаційна робота
Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів щодо обліку, збереження та управління комунальним майном.
Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна до міського бюджету.
Працівники департаменту приймають участь у роботі міської комісії
по обстеженню житлових будинків (приміщень) на предмет придатності
для проживання. З зазначених питань готуються пропозиції на розгляд виконавчого комітету міської ради.
Крім того, інформація про роботу департаменту розміщувалась
на офіційному сайті Камʼянської міської ради.
З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди
з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».
Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту
на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку
в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.
4. Новітності
У поточному періоді було здійснено:
вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з питань приватизації (відчуження), передачі комунального майна, ліквідації юридичних осіб;
- вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;
- вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;
вивчення нових нормативних документів з питань передачі майна, обліку, управління комунальною власністю, бухгалтерського обліку, списання, приватизації (відчуження) майна;
- вивчення законодавства із земельних питань та змін до відповідних нормативно-правових документів, запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування у межах повноважень департаменту;
- вивчення судової практики розгляду земельних спорів
та законодавства із земельних питань та запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування.
- вивчення нормативних документів з удосконалення питань оренди комунальної власності міста;
- вивчення нововведень у законодавстві та науково-інформаційних джерел з правових питань.