ЗВІТ про роботу департаменту фінансів міської ради у ІV кварталі 2020 року
ЗВІТ про роботу департаменту фінансів міської ради у ІV кварталі 2020 року
Відповідно до Бюджетного кодексу України місцевий фінансовий орган − установа, що відповідно до законодавства України здійснює функції зі складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету.
У своїй діяльності департамент фінансів міської ради керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, департаменту фінансів облдержадміністрації, рішеннями обласної та міської рад, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації та міського голови, рішеннями виконавчого комітету міської ради, а також Положенням про департамент фінансів та забезпечує їх виконання в межах компетенції.
В процесі вирішення пріоритетності виконання завдань, передбачених функціональними повноваженнями, робота департаменту фінансів міської ради ґрунтується на принципах законності, обґрунтованості, збалансованості, цільового використання бюджетних коштів та першочерговості фінансування соціально захищених статей видатків бюджету.
Аналітична робота
Протягом ІV кварталу 2020 року робота департаменту здійснювалась згідно із планом роботи, затвердженим по департаменту фінансів міської ради. Крім того, виконувались окремі додаткові контрольні завдання департаменту фінансів обласної державної адміністрації, у т.ч. узагальнювалась інформація виконавчих органів міської ради з метою виконання завдань Міністерства фінансів України, Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, рішень, розпоряджень та доручень обласної ради і обласної державної адміністрації, міського голови, міської ради та її виконавчого комітету, в межах компетенції департаменту.
Відповідно до статті 78 Бюджетного кодексу України в процесі виконання міського бюджету за доходами та видатками щомісяця протягом звітного періоду здійснювався аналіз та моніторинг у частині:
- стану виконання доходної та видаткової частини міського бюджету в цілому та в розрізі джерел за доходами та видатками;
- очікуваного виконання затверджених помісячним розписом власних доходів загального фонду міського бюджету окремо за місяць та наростаючим підсумком з початку року в розрізі надходжень та порівняно з аналогічним періодом минулого року (щодня);
- податкового боргу на підставі отриманої інформації від податкового органу, його динаміку до бюджетів усіх рівнів у розрізі дохідних джерел, у тому числі по підприємствах комунальної та інших форм власності;
- можливих ризиків в частині невиконання затверджених призначень за доходами в умовах застосування обмежувальних карантинних заходів, зокрема по бюджетоутворюючих джерелах надходжень: по платі за землю та податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати тощо;
- стану розрахунків з бюджетом основними бюджетоутворюючими підприємствами-платниками по податку на доходи фізичних осіб, платі за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та акцизному податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів; складались аналітичні довідки для подання першому заступнику міського голови для вжиття управлінських заходів щодо збільшення надходжень плати за землю та ПДФО (щоденно);
- надходжень екологічного податку основними бюджетоутворюючими платниками до спеціального фонду міського бюджету;
- надходжень коштів за надання адміністративних послуг в розрізі органів, які уповноважені відповідно до законодавства надавати такі послуги;
- надходження коштів до бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету в частині коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста та коштів від продажу майна та земельних ділянок комунальної власності в розрізі платників;
- стану надходжень до загального та спеціального фондів міського бюджету коштів місцевих податків в розрізі платежів до загального та спеціального фондів міського бюджету;
- споживання енергоносіїв бюджетними установами та інформування з цього питання департамент фінансів облдержадміністрації;
- виконання видаткової частини бюджету міста по кодах програмної та економічної класифікації видатків;
- динаміки видатків на оплату праці з нарахуваннями працівників бюджетної сфери, у тому числі на оздоровлення та відпустки педагогічних працівників;
- використання фонду заробітної плати та витрачання коштів на виплату заробітної плати бюджетних установ та соціальних виплат населенню та інформування з цього питання департамент фінансів облдержадміністрації;
- фінансування видатків на виконання депутатських повноважень депутатами міської ради та складання відповідного звіту;
- використання коштів субвенції з обласного бюджету на виконання депутатських повноважень депутатами обласної ради;
- надходження коштів до бюджету розвитку міського бюджету, їх освоєння та надання щомісячної інформації до департаменту фінансів ОДА;
- економічних показників видатків по галузях освіти, культури, охорони здоров’я, фізичної культури і спорту та соціального захисту населення, будівництва та житлово-комунальної сфери, екологічного фонду ;
- зареєстрованих фінансових зобов’язань в управлінні Державної казначейської служби України у місті, підготовка розпоряджень на фінансування із загального та спеціального фондів міського бюджету, щоденного моніторингу залишків коштів на рахунках головних розпорядників коштів, підвідомчих установ та на рахунках міського бюджету;
- здійснення обліку змін бюджетних призначень, що вносяться до міського бюджету та фінансування бюджетних установ;
- щомісячно надання до департаменту фінансів ОДА інформацію щодо стану кредиторської та дебіторської заборгованостей;
- надання щомісячно до департаменту фінансів ОДА інформації щодо розподілу вільних залишків коштів місцевих бюджетів загального фонду;
- щомісячно надання інформації щодо стану розподілу коштів, отриманих від перевиконання доходної частини загального фонду місцевих бюджетів;
- надання щомісячно до департаменту фінансів ОДА інформації щодо окремих показників фінансово-господарської діяльності підприємств міського електротранспорту;
- надання щомісячно до департаменту фінансів ОДА інформації щодо наявних ресурсів в місцевих фондах охорони навколишнього природного середовища що спрямовуються на здійснення природоохоронних заходів;
- щомісячно надання інформації щодо надходження та використання коштів що надходять до місцевих бюджетів у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва;
- щомісячно надання до департаменту фінансів ОДА інформації щодо наявних ресурсів в місцевих дорожніх фондах, коштів загального фонду та коштів бюджету розвитку, що спрямовуються на дорожнє господарство;
- надання до департаменту фінансів ОДА інформації, щодо освоєння коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;
- щомісячно надання до департаменту фінансів ОДА оперативної інформації про надання з місцевих бюджетів фінансової допомоги, в тому числі шляхом поповнення внесків у статутні капітали суб’єктів підприємницької діяльності;
- надання щомісячно до органу державної казначейської служби у місті поденного касового плану міського бюджету;
- надання щопонеділка та щомісячно до департаменту економічного розвитку ОДА інформації про використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;
- надання щосереди та щоп’ятниці до департаменту фінансів ОДА інформації щодо коштів, виділених з місцевих бюджетів та фактично профінансованих на заходи щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної інфекції COVID – 19;
- щомісячно надання до органу Казначейства інформації щодо обсягу коштів, що передаються із загального фонду бюджету до бюджету розвитку та розподілених залишків бюджетних коштів для врахування при складанні звітності;
- щомісячно надання до органу Казначейства інформації щодо графіку бюджетних платежів за зовнішнім та внутрішнім місцевим запозиченням до міського бюджету;
- щомісячно надання до департаменту економічного розвитку міської ради інформації щодо розподілу коштів на здійснення заходів із будівництва, реконструкції і реставрації об’єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за об’єктами;
- щомісячно надання до департаменту економічного розвитку міської ради оперативної інформації про надання з місцевих бюджетів фінансової допомоги, в тому числі шляхом поповнення внесків у статутні капітали суб’єктів підприємницької діяльності.
Формувались та надавались (щомісячно) в електронному вигляді виписки за окремими рахунками щодо надходжень адміністративних штрафів та інших надходжень в частині плати за тимчасове користування місцем, що перебуває у комунальній власності на запити виконавчих органів міської ради, які здійснюють контроль за відповідними надходженнями в межах чинного законодавства. Опрацьовувались та готувались відповіді на депутатські запити, інформаційні запити, листи підприємств і установ з питань, що належать до компетенції департаменту.
Складались аналітичні довідки про стан розгляду звернень громадян. Готувались інформаційні та аналітичні матеріали, доповідні записки міському голові, першому заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, директору департаменту фінансів для участі у семінарах, колегіях облдержадміністрації, звернення до керівників бюджетоутворюючих підприємств щодо здійснення бюджетних платежів.
Протягом звітного кварталу виконувались контрольні завдання Міністерства фінансів України, облдержадміністрації, департаменту фінансів ОДА, міського голови, першого заступника міського голови, міської ради та її виконавчого комітету у визначені терміни та у повному обсязі. Загалом за УІ квартал 2020 року департаментом виконано 477 контрольних завдань, у тому числі завдань: департаменту фінансів ОДА − 116, облдержадміністрації − 45, міської ради та її виконавчого комітету – 145, інших контрольних завдань – 171.
Набір фахівцями відділів департаменту на комп’ютері текстової частини інформацій, аналітичних таблиць, презентацій, листів, проєктів рішень та матеріалів до них, копіювання матеріалів на засідання виконкому та сесію міської ради, протоколів комісії, витягів з рішень тощо.
Методична робота.
Складено звіт про роботу департаменту фінансів за ІІІ квартал 2020 року, підготовлено пропозиції до плану роботи виконавчого комітету міської ради на 2021 рік (за формою згідно з додатком). Сформовано план роботи фахівців департаменту фінансів міської ради на 2021 рік. Відповідну інформацію надано до виконавчого комітету міської ради.
Проводились заняття з підвищення кваліфікації працівників департаменту. Опрацьовувались законопроєкти, законодавчі, нормативно-правові акти, оглядові листи тощо з питань бюджету. Взято участь у проведеному Дніпропетровським РВ Асоціації міст України он-лайн - практикумі фінансистів місцевих рад в рамках проекту міжнародної технічної допомоги «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» USAID в частині застосування законодавства на тему: «Державний фонд регіонального розвитку – як інструмент розвитку громади». Окремі працівники приймали участь у он-лайн - семінарі Дніпропетровського регіонального офісу Програми «U-lead із Європою» щодо формування проєкту місцевого бюджету на 2021 рік, у зв’язку із змінами територіального устрою.
Надавалась інформаційно-консультаційна допомога розпорядникам бюджетних коштів з питань бюджету. Проводилися оперативні наради у директора департаменту фінансів з приводу нагальних питань.
Організаційна робота.
Протягом кварталу проводилась робота по формуванню показників проєкту бюджету Кам’янської міської територіальної громади по доходах і видатках на 2021 рік, індикативних показників на 2022-2023 роки на основі чинних норм Бюджетного та Податкового кодексів України; необхідні дані надавались до департаменту фінансів облдержадміністрації для проведення розрахунків Міністерством фінансів України. Опрацьовано лист Міністерства фінансів України про прийняття Верховною Радою України у другому читанні та в цілому Закону України про Державний бюджет України на 2021 рік і пояснювальну записку до нього. Проведено роботу щодо визначення загального рівня прогнозного обсягу доходів на наступний бюджетний період на основі чинних норм Бюджетного та Податкового кодексів України. Здійснено прогнозні розрахунки в розрізі джерел надходжень. Упродовж кварталу здійснювалась координація учасників бюджетного процесу по забезпеченню виконання дохідної і видаткової частин міського бюджету, а саме: координувалась робота з головними розпорядниками бюджетних коштів, управлінням державної казначейської служби, Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області, підприємствами та установами міста в напрямку наповнення дохідної частини місцевих бюджетів.
Опрацьовано отриманий від управління державної казначейської служби звіт про виконання місцевих бюджетів за ІІІ квартал 2020 року по доходах та видатках, а також щомісячні звіти про виконання міського бюджету.
На протязі звітного періоду здійснювалась співпраця з представниками північної екологічної фінансової корпорації (НЕФКО) в частині погашення кредиту та сплати відсотків за користування кредитними коштами та із співробітниками філій банку Дніпропетровського обласного управління та головного управління по м.Київ в частині вибірки кредитних коштів та сплати відсотків за користування кредитними коштами АТ «Державний ощадний банк України».
З метою своєчасного погашення кредиту та сплати відсотків за користування внутрішнім та зовнішнім запозиченням скоординовано роботу з управлінням Державної казначейської служби України у місті. Щомісячно до органів казначейства надавались графіки бюджетних платежів за кредитами. На виконання нормативних актів до Міністерства фінансів України надавались дані про стан розрахунків за місцевими запозиченнями для ведення Реєстру місцевих запозичень при отриманні кредитних коштів та після здійснення видатків на погашення кредиту та процентів за користування кредитними коштами за визначеною формою.
З метою внесення змін до переліку об’єктів, фінансування яких передбачається за рахунок кредитних коштів, у ІV кварталі поточного року підготовлено проєкт рішення виконавчого комітету міської ради, яким внесено зміни до рішення від 26.06.2020 №260 «Про затвердження переліку об’єктів міста, роботи на яких планується здійснити за рахунок місцевого внутрішнього запозичення до бюджету розвитку міського бюджету міста Кам’янське в 2020 році».
Для підписання додаткового договору до договору кредитної лінії щодо переліку видатків бюджету розвитку міста у 2020 році, фінансування яких передбачається за рахунок кредитних коштів від АТ «Ощадбанк» підготовлено визначений пакет документів для розгляду питання на кредитному комітетові. Копію додаткової угоди до договору кредитної лінії надано до Міністерства фінансів України. На виконання умов договору кредитної лінії кредитору надано звіт цільового використання кредиту, фінансову та бюджетну звітність по міському бюджету за III квартал 2020 року; інформацію про стан місцевого боргу та графік платежів за кредитами в розрізі кредиторів; перелік найбільших підприємств платників та боржників до бюджету міста; довідки за визначеними формами тощо в визначені терміни.
Надавалась інформація про внесені зміни до міського бюджету в 2020 році. З метою отримання коштів кредиту готувалися заяви на отримання кредиту (траншу) в розрізі об’єктів, які із супровідними листами надано до банку кредитора в електронному вигляді та на паперових носіях. Щомісячно при нарахуванні відсотків за користування кредитними коштами перевірено надані банком довідки розрахунків, після чого надано уточнену інформацію органам держказначейства про суму платежу.
На виконання договору кредитної лінії в визначені терміни надано кредитору рішення міської ради про бюджет Кам’янської міської територіальної громади на 2021 рік та про прогноз бюджету Кам’янської міської територіальної громади на 2022 – 2023 роки в сканованому вигляді в електронному форматі та засвідчені копії. За звітний період підготовлено 8 розпоряджень міського голови «Про внесення змін до розподілу бюджетних призначень бюджету міста Кам’янське на 2020 рік». Внесено відповідні зміни до розподілу бюджетних призначень міського бюджету у поточному році з наступним затвердженням показників на сесіях міської ради.
З метою представлення інформації за бюджетними програмами головних розпорядників міського бюджету підготовлено розпорядження міського голови «Про заслуховування головних розпорядників бюджетних коштів».
Опрацьовано інформацію, надану учасниками бюджетного процесу на виконання розпорядження міського голови «Про заходи щодо забезпечення складання проєкту бюджету міста Кам’янське на 2021 рік та прогнозу бюджету міста Кам’янське на 2022–2023 роки» та враховано при формуванні проєкту бюджета Кам’янської міської територіальної громади на 2021 рік і прогнозу бюджета Кам’янської міської територіальної громади на 2022‒2023 роки. Відповідно до Бюджетного кодексу України підготовлено та направлено головним розпорядникам бюджетних коштів граничні обсяги видатків для підготовки бюджетних запитів. На виконання наказу Міністерства фінансів України від 23.08.2012 №938 «Про затвердження Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів» (зі змінами) погоджено мережу розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету на 2021 рік. Відповідно до Плану заходів із впровадження в дослідну експлуатацію ІАС «LOGICA», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.08.2020 №534, забезпечено подання інформації, що міститься в бюджетних запитах департаменту фінансів міської ради на 2021 рік, в проєкті рішення міської ради «Про бюджет Кам’янської міської територіальної громади на 2021 рік». Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» (зі змінами) доведено до головних розпорядників бюджетних коштів лімітні довідки про бюджетні асигнування на 2021 рік.
Протягом кварталу проводилась певна робота щодо моніторингу надходжень та відповідності зарахування належних міському бюджетів податків і зборів. До державної казначейської служби України у м.Кам’янському надавались пропозиції щодо необхідності відкриття рахунків для зарахування надходжень до міського бюджету по відповідних кодах класифікації доходів бюджету. Надано перелік рахунків за надходженнями до міського бюджету та трансфертами, які будуть задіяні в 2021 році. У зв’язку з введенням Державною казначейською службою України з 01.01.2021 року нових рахунків для обліку доходів місцевих бюджетів підготовлено та направлено листи головним розпорядникам бюджетних коштів щодо нових реквізитів рахунків для надходження коштів, що мають зараховуватися до загального та спеціального фондів бюджету міста Кам’янське за кодами класифікації доходів бюджету у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої населених пунктів України.
Інформація про зміну рахунків оприлюднено в газеті «Любиме міто» на вебсайті міської ради в розділі оголошення департаменту фінансів міської ради.
За поданням Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області опрацьовувались електронні висновки про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань за платежами, належними міському бюджету, та платежами, які підлягають розподілу між державним і місцевими бюджетами в системі «Електронний кабінет». Відповідно до звернень платників податків готувались та погоджувались подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету. На виконання рішень міської ради від 24.02.2017 №633-14/УІІ «Про встановлення транспортного податку на території міста», від 28.12.2011 №311-17/VI «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців» зі змінами здійснювався аналіз надходжень до міського бюджету, за підсумками якого підготовлена та надана міському голові відповідна інформація.
Діючи в інтересах територіальної громади міста, з метою недопущення втрат доходної частини міського бюджету через прийняття законодавчих актів щодо звільнення від сплати податку за землю АТ «Укрзалізниця» за підписом міського голови підготовлено та направлено листи народним депутатам України від виборчого округу міста Кам’янське (О.Трухіну, Г.Лічман) з проханням не підтримання законопроекту щодо змін до Податкового кодексу України в частині звільнення АТ «Укрзалізниця» від сплати податку на землю. На виконання контрольного завдання департаменту фінансів облдержадміністрації, з метою наповнення доходної частини міста, уникнення втрат бюджету та виконання затверджених показників з податку на доходи фізичних осіб у 2020 році, на підставі інформації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо переліку юридичних осіб, які протягом ІV кварталу 2020 року нараховували/виплачували середньомісячну заробітну плату окремим працівникам нижче встановленого законодавством мінімуму, було скоординовано роботу з Кам’янським управлінням ГУ ДПС та відділом праці та соціально-трудових відносин міської ради, а також підготовлено та направлено 18 листів суб’єктам господарювання з питання забезпечення виплати працюючим заробітної плати на рівні, не нижчому за мінімально встановлений законодавством України.
Діючи в інтересах територіальної громади міста, з метою забезпечення фінансової спроможності місцевого самоврядування та недопущення втрат доходної частини міського бюджету, відповідно до листа Асоціації міст України, за підписом першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради підготовлено листи народним депутатам України від виборчого округу міста Кам’янське (Трухіну, Лічман) з проханням відстояти інтереси місцевого самоврядування та підтримати звернення народних депутатів до Голови ВРУ щодо збереження у 2021 році зарахування до місцевих бюджетів частини (13,44%) акцизного податку з виробленого в Україні пального та акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального.
В результаті місцевий акциз збережено – парламент ухвалив відповідні зміни до Бюджетного кодексу. Відповідно до листа Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» щодо втрат податку на доходи фізичних осіб місцевих бюджетів за 2020-2021 роки через зміну юридичної адреси платниками податку посеред бюджетного року та/або не за адресою їх фактичного розташування, а за адресою податкового агенту (головного офісу), проведено аналіз та до Дніпропетровського РВ АМУ підготовлено та надано відповідну інформацію. До департаменту економічного розвитку міської ради підготовлено та направлено інформацію стосовно заповнення заявки для участі у кредитному проєкті Європейського інвестиційного банку щодо проведення муніципалітетом оцінки своєї позикової спроможності. Керуючись ст.78 Бюджетного кодексу України проведено роботу з головними розпорядниками бюджетних коштів щодо внесення змін до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями бюджетних установ в частині коригування за необхідності кошторису спеціального фонду без внесення відповідних змін до бюджетного розпису за спеціальним фондом бюджету.
На ім’я першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради підготовлено та направлено службову записку щодо пропозиції скористатися нормою Закону України «Про внесення змін до ПКУ та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, затверджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2» в частині врегулювання податкового боргу платників податку для забезпечення оздоровлення фінансового стану комунальних підприємств міста.
Діючи в інтересах територіальної громади міста Кам’янське , з метою уникнення втрат міського бюджету, за підписом першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради протягом кварталу готувались листи суб’єктам господарювання – боржникам щодо погашення податкового боргу до бюджету міста, голові Дніпропетровської обласної ради щодо заборгованості до міського бюджету по платі за землю КП «Кам’янський міськводоканал» ДОР» та здійснення заходів щодо погашення заборгованості. Опрацьовано та погоджено 12 колективних договорів за напрямом діяльності департаменту з метою подальшої їх реєстрації міською радою. Згідно з затвердженими бюджетними призначеннями здійснювалось фінансування видатків з міського бюджету, складались розпорядження на фінансування та в установленому законодавством порядку подавались до управління Державної казначейської служби у місті. Відповідно до щомісячного звіту управління державної казначейської служби України у місті щодо виконання доходної та видаткової частин бюджету міста здійснювався аналіз виконання міського бюджету за відповідний період, готувалися відповідні аналітичні матеріали.
Підготовлено матеріали для проведення засідання виконкому міської ради та на сесію міської ради (проєкти рішення, доповідні записки, списки запрошених на засідання, виступаючих та складу комісії, реєстри розсилки рішень, ксерокопії рішень та додатків до нього) з наступних питань:
- «Про підсумки виконання міського бюджету за 9 місяців 2020 року»;
- «Про затвердження звіту про виконання міського бюджету за 9 місяців 2020 року»;
- «Про схвалення проєкту рішення міської ради «Про бюджет Кам’янської міської територіальної громади на 2021 рік»;
- «Про бюджет Кам’янської міської територіальної громади на 2021 рік»;
- «Про схвалення прогнозу бюджету Кам’янської міської територіальної громади на 2022–2023 роки»;
- «Про прогноз бюджету Кам’янської міської територіальної громади на 2022 – 2023 роки»;
- «Про затвердження положення про бюджетні слухання»;
- «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 26.06.2020 №260 «Про затвердження переліку об’єктів міста, роботи на яких планується здійснити за рахунок місцевого внутрішнього запозичення до бюджету розвитку міського бюджету міста Кам’янське в 2020 році»;
- «Про внесення змін до рішення міської ради від 24.12.2019 № 1689-39/VІІ «Про бюджет міста Кам’янське на 2020 рік» (зі змінами)».
Забезпечено оприлюднення проєктів та прийнятих рішень на офіційному вебсайті Кам’янської міської ради у визначені терміни.
Відповідно до прийнятих рішень міської ради про внесення змін до рішення «Про бюджет міста Кам’янське на 2020 рік», розпоряджень міського голови «Про внесення змін до розподілу бюджетних призначень бюджету міста Кам’янське на 2020 рік» вносились зміни до автоматизованої програми ІАС «Місцеві бюджети», готувались і надавались довідки про зміни річного та/або помісячного розпису міського бюджету до управління державної казначейської служби у місті для виконання. В установленому законодавством порядку перевірялись та погоджувались проєкти паспортів бюджетних програм, наданих головними розпорядниками бюджетних коштів міського бюджету.
Відповідно до чинного законодавства організовувалась робота щодо внесення змін до розпису міського бюджету за джерелами фінансування, вивантаження показників і доведення їх до управлінням Державної казначейської служби України у м. Кам’янському Дніпропетровської області. Готувались в межах повноважень зауваження та пропозиції до проєктів рішень, які надходять на погодження від інших структурних підрозділів міської ради. За необхідності до зазначених рішень формувалась особиста думка департаменту фінансів міської ради. На виконання п.3 розпорядження голови облдержадміністрації від 26.02.2020 №Р-136/0/3-20 «Про затвердження плану заходів на 2020 рік щодо наповнення місцевих бюджетів, ефективного використання бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни» щомісячно готувалась та надавалась до департаменту фінансів ОДА інформація про хід виконання Плану заходів у частині виконання бюджету м. Кам’янське за доходами за визначною формою згідно 8 додатків.
Здійснювались прогнозні розрахунки потреби міського бюджету в коштах для забезпечення в повному обсязі захищених видатків з урахуванням наявного фінансового ресурсу, формування поденного касового плану по доходах і видатках міського бюджету, який направлявся до УДКСУ м. Кам’янське. Узагальнено отримані від структурних підрозділів міської ради, податкових органів, підприємств та установ, інших учасників бюджетного процесу інформації про виконання рішень виконкому міської ради, розпоряджень міського голови, а саме: від 19.08.2020 №378 «Про підсумки виконання міського бюджету за І півріччя 2020 року», від 26.02.2020 №74 «Про затвердження плану заходів щодо організації виконання міського бюджету у 2020 році», 26.02.2020 №75 «Про затвердження міських заходів щодо наповнення міського бюджету, ефективного та раціонального використання бюджетних коштів у 2020 році». Інформації про хід виконання вищезазначених рішень надано міському голові.
Відповідно до службової записки департаменту економічного розвитку міської ради щодо виконання індикаторів завдань методології проміжного оцінювання рейтингу прозорості 100 найбільших міст України до департаменту економічного розвитку направлено результати опрацювання оновлених завдань за формою згідно з додатком.
З метою забезпечення прозорості та відкритості роботи Кам’янської міської ради та її виконавчих органів, відповідно до Бюджетного регламенту міського бюджету міста Кам’янське, затвердженого рішенням виконавчого комітету міської ради від 18.12.2019 №431, керуючись статтею 40, частиною 6 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», фахівцями департаменту розроблено Положення про бюджетні слухання, складено відповідне рішення та винесено на розгляд виконавчого комітету міської ради для затвердження. Підготовлено та направлено до департаменту економічного розвитку міста інформацію до проєкту Програми соціально-економічного та культурного розвитку міста на 2021 рік. Підготовлено та направлено до відділу запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами міської ради інформацію про вжиті заходи впродовж ІІІ кварталу 2020 року на виконання розпорядження міського голови від 07.02.2020 №77-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2020 рік». Протягом звітного періоду здійснювався супровід та внесення змін до програмних продуктів: ІАС «Місцеві бюджети», ІАС «Соцвиплати», програми подання електронної звітності «M.E.Doc», «Мережа розпорядників та одержувачів бюджетних коштів», програми введення платіжних доручень «Merega M». Розміщено 8 наборів даних на порталі відкритих даних DATA.GOV.UA. Оприлюднювалась інформація на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів (Є-Дата). На офіційному сайті Кам’янської міської ради оприлюднювалась інформація департаменту фінансів міської ради, як головного розпорядника коштів, проекти та прийняті рішення виконкому міської ради та міської ради, розробником яких є департамент.
Забезпечено проведення детального аналізу кредиторської та дебіторської заборгованості за даними органів казначейства. До департаменту фінансів обласної державної адміністрації щомісячно надавалися звіти про стан дебіторської та кредиторської заборгованості по бюджетних установах міста. Складено, підготовлено та подано у встановлені строки бухгалтерські місячні та квартальні звіти до УДКСУ, Кам’янського управління ГУ Державної податкової служби у Дніпропетровській області, міського управління статистики та до інших державних соціальних фондів міста. Двічі на місяць нараховувалась заробітна плата, здійснювався розрахунок відпусток, виплат по листам тимчасової непрацездатності працівникам департаменту фінансів, витрат на відрядження.
Підготовлено платіжні доручення, реєстри юридичних та фінансових зобов’язань до УДКСУ на отримання заробітної плати та оплату товарів та послуг. Складено меморіальні ордери з первинною обробкою документів для щомісячного ведення касових і фактичних видатків та прийнятих зобов’язань, внесені відповідні дані до Книги поточних рахунків, Обігових відомостей, Книги «Журнал-Головна». Відображено рух необоротних активів та запасів в обігових відомостях з рознесенням даних до комп’ютерної програми по обліку матеріальних цінностей.
Документально оформлено списання товарно-матеріальних цінностей на протязі звітного періоду. Готувались та надавались аналітичні довідки до відділу з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи міської ради та міського центру зайнятості. Здійснювалась підготовка і видача довідок про середню заробітну плату працівникам департаменту. Готувались накази з особового складу та з загальної діяльності установи. Забезпечено ведення Єдиної державної комп’ютерної програми «Кадри». Здійснено заходи щодо формування інформації через електронну систему дистанційного обслуговування «Клієнт казначейство – Клієнт» (СДО).
На протязі звітного періоду щодня засобами електронного зв’язку через систему СДО формувались та направлялись довідки про зміни до помісячного річного розпису асигнувань загального та спеціального фонду бюджету (за наявності) та розпорядження про виділення коштів загального (спеціального) фонду місцевих бюджетів.
Директор департаменту фінансів міської ради Лариса ШЕВЧЕНКО