Звіт про результати та хід виконання рішення Кам’янської міської ради від 02.11.2018 №1229-29/VІI

опубліковано: 28 січня 2022 оновлено: 10 жовтня 2024

«Про затвердження Комплексної програми сприяння розвитку підприємництва у м.Кам’янському на 2019 – 2021 роки»

         На виконання рішення Кам’янської міської ради від 02.11.2018 №1229-29/VІI «Про затвердження Комплексної програми сприяння розвитку підприємництва у м.Кам’янському на 2019 – 2021 роки» департаментом муніципальних послуг та регуляторної політики міської ради (далі – департамент) протягом звітного року було проведено відповідну роботу, про що повідомляємо наступне.

         Відповідно до затверджених заходів у 2021 році робота проводилась по 8 основним напрямам:

1)    упорядкування нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності та забезпечення виконання державної регуляторної політики на території міста;

2)    зниження адміністративних бар’єрів ведення бізнесу;

3)    розвиток кадрового потенціалу суб’єктів малого та середнього підприємництва;

4)    сприяння доступу СПД до ресурсів, необхідних для започаткування
та ведення діяльності;

5)    посилення ринкових позицій СПД на внутрішньо- та зовнішньо- регіональних ринках;

6)    інформаційна підтримка суб’єктів підприємницької діяльності;

7)    підвищення громадської значущості малого та середнього підприємництва;

8)    забезпечення діяльності координаційної ради з питань розвитку підприємництва у м.Кам’янському.

І. Департаментом постійно здійснюється координація та контроль структурних підрозділів міської ради в частині забезпечення реалізації повноважень органів місцевого самоврядування у сфері державної регуляторної політики.

З метою забезпечення відкритості діяльності виконавчих органів Кам’янської міської ради, додержання органами місцевого самоврядування вимог та принципів державної регуляторної політики, відповідно до ст.ст.7, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» в місті своєчасно (у термін до 15 грудня 2020 року), рішенням виконавчого комітету міської ради від 09.10.2020 №598 «Про планування діяльності виконавчих органів міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік» та рішенням міської ради від 28.10.2020 №2076-47/VII «Про планування діяльності міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік» (зі змінами) було затверджено відповідні плани з підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік та графіки здійснення заходів із відстеження прийнятих регуляторних актів у поточному році.

Зазначені рішення оприлюдненні на офіційному сайті міської ради
у розділі «Нормативні акти» за посиланнями:

- http://so.kam.gov.ua/ua/treezas_so/pg/121020648570223_d2/ ;

- http://so.kam.gov.ua/ua/treezas_so/pg/51120447069454_d1/.

А також у розділі «Прозоре місто / Регуляторна політика / Планування діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів / 2021 рік» за посиланням http://kam.gov.ua/gromadi/planuvannya_diyalnosti_z_pidgotovki_proektiv_regulyatornikh_aktiv та у друкованому засобі масової інформації «Любиме місто ДЗ»
від 14.10.2020 №43(282), від 04.11.2020 №46(285), від 12.05.2021 №19(312),
від 30.06.2021 №26(319), від 25.08.2021 №34 (327), від 22.09.2021 №38 (331)
та від 29.09.2021 №39(332).

Відповідно до вимог ст.10 зазначеного Закону у місті протягом 2021 року проведено роботу щодо відстеження результативності регуляторних рішень, а саме:

1. Розробником здійснювались заходи із відстеження результативності регуляторного акта. З початку року проведено 6 базових, 4 повторних та 11 періодичних заходів з відстеження результативності за раніше прийнятими регуляторними актами.

2. Департаментом забезпечено належний контроль своєчасного здійснення заходів з відстеження результативності регуляторних актів (з дотриманням затвердженого графіку), підготовки звітів та їх оприлюднення. Строки їх виконання не перевищують 45 днів.

3. В місті забезпечено роботу робочої групи для перегляду регуляторних актів, оновлений склад якої затверджено рішенням виконавчого комітету міської ради від 06.04.2020 №154. В разі наявності підстав, передбачених ст.ст.6, 37 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», департаментом буде вжито заходів щодо організації її засідання та перегляду регуляторних актів.

За результатами аналізу звітів про відстеження результативності регуляторних актів в місті вжито заходи щодо перегляду діючих регуляторних актів:
8 регуляторних актів з питань оренди комунального майна та 2 регуляторних акти з питань містобудування було визнано такими, що втратили чинність на підставі рішень міської ради від 28.07.2021 №265-09/VIII, від 22.12.2021 №420-14/VIIІ та рішення виконавчого комітету міської ради від 20.09.2021 №745.

Станом на 01.01.2022 року загальна кількість чинних регуляторних актів – 39, в грудні 2021 року розпочато регуляторну процедуру щодо 2 проєктів регуляторних актів. Взагалі до планів підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік було включено назви 17 проєктів регуляторних актів. Щодо більшості пунктів Плану регуляторну процедуру не було розпочато у зв’язку відсутністю змін в чинному законодавстві (в деяких випадках – за їх внесенням), а також зі змінами об’єктивних обставин, якими було обумовлено потребу прийняття регуляторних актів, та перенесенням термінів прийняття зазначених регуляторних актів на 2022 рік..Протягом звітного року прийнято регуляторних актів – 4, втратили чинність – 12.

Рішенням міської ради від 12.11.2021 №335-11/VIII «Про планування діяльності міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік»
та рішенням виконавчого комітету міської ради від 24.11.2021
№873 «Про планування діяльності виконавчих органів міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік» затверджено відповідні плани
з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік та графіки здійснення заходів
із відстеження прийнятих регуляторних актів на 2022 рік. Зазначені рішення оприлюдненні на офіційному сайті міської ради у розділі «Нормативні акти»
за посиланнями:

- http://so.kam.gov.ua/ua/treezas_so/pg/171121390570690_d1/ ;

- http://so.kam.gov.ua/ua/treezas_so/pg/251121238993647_d2/ .

А також у розділі «Прозоре місто / Регуляторна політика / Планування діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів / 2022 рік» за посиланням http://kam.gov.ua/gromadi/planuvannya_diyalnosti_z_pidgotovki_proektiv_regulyatornikh_aktiv  та у друкованому засобі масової інформації «Любиме місто ДЗ» від 17.11.2021 №46(339) та від 01.12.2021 №48(341).

Всі дії щодо реалізації державної регуляторної політики здійснюються відповідно до вимог чинного законодавства: оприлюднення регуляторних актів здійснюється шляхом публікації у ЗМІ та на офіційному сайті Кам’янської міської ради, дотримуються терміни обговорення проєктів регуляторних актів з громадськістю, проєкти регуляторних актів та разом з відповідними документами до них направляються на розгляд до Державної регуляторної служби України (ст.34), висновки ДРСУ опрацьовуються відповідно до вимог чинного законодавства.

Інформація щодо регуляторних актів висвітлюється на офіційному сайті Кам’янської міської ради, в друкованих засобах масової інформації (газета «Любиме місто ДЗ») та на Порталі відкритих даних (https://data.gov.ua/).

Спеціалістами департаменту надається методична допомога розробникам регуляторних актів щодо проведення аналізу регуляторного впливу під час підготовки проєктів рішень, забезпечується своєчасне внесення пропозицій для включення в план з підготовки проєктів регуляторних актів, при необхідності розробки регуляторних актів.

         ІІ. У місті забезпечено ефективну роботу Центру надання адміністративних послуг (далі –ЦНАП) за принципом «єдиного вікна» та «єдиного офісу».

З метою створення максимально зручних і доступних громадянам і суб’єктам господарювання адміністративних послуг, а також впровадження принципу екстериторіальності, в місті працюють 2 територіальні підрозділи ЦНАП та віддалене робоче місце адміністратора ЦНАП на території  Карнаухівського старостинського округу.

ЦНАП об’єднує представників адміністративних органів, адміністраторів ЦНАП, державних реєстраторів, представників інших органів, підприємств, організацій та установ. Для забезпечення належної взаємодії всіх учасників у ЦНАП працює 28 адміністраторів.

З метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 у період карантину ЦНАП працює та надає послуги з урахуванням вимог нормативно-правових актів, що регулюють питання дотримання карантину та етапів послаблення протиепідемічних заходів.

В звітному році для забезпечення функціонування ЦНАП м.Кам’янського у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 04.08.2021 №818 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», міською радою прийнято рішення від 12.11.2021 №336-11/VIII «Про затвердження положення та регламенту Центру надання адміністративних послуг м.Кам’янського у новій редакції» (Положення та регламент Центру надання адміністративних послуг м.Кам’янського приведено у відповідність до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2021 №818).

Відповідно до вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2021 р. №969-р «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. №523», рішенням міської ради від 12.11.2021 №337-11/VIII затверджено перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр надання адміністративних послуг м.Кам’янського. Даний перелік містить адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центри надання адміністративних послуг.

Через ЦНАП надається 639 послуг: 532 – адміністративні послуги органів місцевого самоврядування та територіальних органів державної виконавчої влади (в тому числі послуги соціального характеру, які надаються у Офісі соціальних послуг) та 107 послуг комунальних підприємств.

В 2021 році кількість звернень до ЦНАП та його філій
становили 170878.

Важливою функцією Центру є надання інформаційно-консультативної підтримки громадянам та підприємцям. Протягом звітного періоду у Центрі надано 11 830 консультацій.

У звітному періоді за дорученням міського голови Андрія Білоусова задля створення комфортних умов для громадян у ЦНАП було організовано телефонний контактний центр з питань отримання адміністративних послуг та запроваджено єдину телефонну лінію за номером 067 719 90 90.

Наразі, зателефонувавши до єдиного контактного центру ЦНАП містяни отримують необхідну інформацію незалежно від філії ЦНАП, робота якої цікавить чи виду послуги, яку потрібно замовити.

У роботі контакт-центру використано таку цифрову технологію, як IVR-меню (Interactive Voice Response) – інтерактивна система попередньо записаних голосових повідомлень, яка виконує функцію маршрутизації дзвінків всередині контактного центру та створює можливість для клієнтів самостійно обирати необхідний напрямок консультації за допомогою тонального набору на клавіатурі свого телефону.

У  IVR-меню можна швидко прослухати інформацію щодо:

- режиму роботи ЦНАП;

- необхідних документів для отримання послуг з оформлення закордонних та ID паспортів, реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання, реєстрації нерухомості;

- інформацію щодо вартості платних послуг;

- з’ясувати стан готовності документів.

Для отримання більш вичерпної інформації з головного меню можна з’єднатися з консультантом ЦНАП. Також, створена можливість повторно прослухати необхідну інформацію.

Для підвищення рівня телефонного обслуговування громадян, роботу контакт-центру щодня забезпечують два кваліфікованих консультанта – адміністратора ЦНАП. Один адміністратор виконує функцію головного універсального консультанта з усіх питань, пов’язаних з надання послуг у ЦНАП. Другий адміністратор контакт-центру виконує функцію консультанта з питань оформлення паспорту громадянина України для виїзду з кордон та ID-паспорту. З’єднатися з «консультантом з паспортних питань» можна після прослуховування підменю з основною інформацією щодо оформлення паспортів. До речі, корисною для громадян має стати функція щодо попереднього запису через контакт-центр на зручний день та час для оформлення закордонного чи  ID-паспорту. Ця функція мінімізує кількість візитів клієнтів, які бажають оформити паспорт.

З метою покращення якості обслуговування громадян та контролю за високим рівнем спілкування консультантів контакт-центру, здійснюється запис всіх розмов.

Новий сервіс ЦНАП має забезпечити ще кращу консультаційну підтримку кам’янчан з питань отримання адміністративних послуг.

Крім того, у рамках подальшого розвитку ЦНАП м.Кам’янського та з метою забезпечення максимальної доступності публічних послуг для громадян, міським головою Андрієм Білоусовим 21 вересня 2021 року у приміщенні ЦНАП укладено меморандум про співпрацю зі Спілкою фахівців з нерухомого майна України.

ЦНАП м.Кам’янського з року в рік займає лідируючі позиції в Україні щодо інтегрованості послуг і одним з перших свого часу впровадив надання адміністративних послуг у сфері нерухомого майна. Практика показує, що у комплексі з цим видом послуг громадяни часто потребують отримання фахової консультації щодо конкретної життєвої ситуації.

З метою посилення напряму консультування та правової допомоги громадянам у ЦНАП, максимального вирішення всіх життєвих ситуацій у межах єдиного офісу, згідно укладеного меморандуму на базі ЦНАП запроваджено сервіс отримання консультацій у сфері операцій з нерухомим майном.

Впровадження даного напряму консультацій у ЦНАП дозволило розширити спектр інформаційної підтримки та посилити правову обізнаність громадян. Згідно з укладеним меморандумом про співпрацю зі Спілкою фахівців з нерухомого майна України протягом звітного періоду на базі ЦНАП було надано 107 фахових консультацій громадянам у сфері операцій з нерухомим майном.

Також зазначаємо, що під час відвідування офісів ЦНАП в звітному році у кам’янчан з’явилась можливість застосовувати застосунок Дія не тільки для ідентифікації особи, але й для передачі копій цифрових документів з застосунку.

Можливість ділитися цифровими документами з додатку «Дія» (паспорт громадянина у формі ID-картки, закордонний паспорт, довідка про присвоєний ідентифікаційний номер платника податків, ВПО та свідоцтво про народження)  збільшує ефективність роботи ЦНАП і скорочує час на обробку та перевірку документів заявника.

Крім того, на базі ЦНАП ефективно працює «Офіс соціальних послуг» (в якому надаються послуги соціального характеру, а саме: послуги Пенсійного фонду, управління соціальної політики міської ради, управлінь соціального захисту населення районних адміністрацій, Центра зайнятості населення, Фонду соціального страхування та архівного управління міської ради) та «Офіс комунальних послуг» (в якому надають послуги комунальні підприємства та монополісти у сфері газо-, водо-, теплопостачання, обслуговування житлового фонду, інформаційно-розрахункового центру, енергопостачальної компанії «Дніпровські енергетичні послуги»).

         ІІІ. З метою підвищення кадрового потенціалу суб’єктів малого та середнього підприємництва, а також найманих працівників малого бізнесу, міським центром зайнятості проводилась постійна робота щодо виконання державної політики у сфері надання підтримки безробітним особам у відкритті власної справи.

Протягом 2021 року Кам’янським міським центром зайнятості було проведено 58 навчальних семінарів за участю 595 осіб, в умовах карантину консультації надаються онлайн за допомогою телефона, скайпа, проводяться Вебінари з загальних питань зайнятості.

З метою отримання професії, яка користується попитом на ринку праці для подальшого працевлаштування або організації підприємницької діяльності, міським центром зайнятості систематично організовуються курси професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації. Робота по організації професійного навчання проводиться майже з усіма навчальними закладами та на ПОУ міста.

Також здійснюються заходи щодо сприяння доступу СПД до ресурсів, необхідних для започаткування та ведення власної діяльності та щодо популяризації підприємництва, в т.ч. серед окремих категорій населення (внутрішньо переміщені особи, особи з обмеженими можливостями, молодь, старше покоління тощо).

Відповідно до п.1 ст.14 Закону України «Про зайнятість населення» з 01 січня 2013 року визначені категорії громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню. Згідно п.п.2,3 ст.14 Закону України «Про зайнятість населення» роботодавці самостійно розраховують квоту категорій громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, та забезпечують їх працевлаштування самостійно.

За бажанням безробітні навчаються на двохтижневих курсах за цільовою програмою «Створення малого бізнесу: практичні та теоритичні аспекти» та мають можливість оцінити свої здібності, сформувати та розвинути бізнес-ідею, визначитись у початкових діях під час організованих у центрі зайнятості семінарів «Як розпочати свій бізнес».

В міському центрі зайнятості створений куточок «Від безробіття до власної справи», де постійно поповнюється та оновлюється інформація. Зібрана законодавча база з даного напрямку: Закон України «Про підприємництво», збірник законодавчих та нормативно-правових актів з питань організації та заняття підприємницькою діяльністю, «Рекомендації щодо орієнтації безробітних на підприємницьку діяльність», методика складання бізнес-плану для безробітних, які вирішили започаткувати власний бізнес, книжки та брошури про те, як розпочати власний бізнес, як розробити бізнес-план, юридична література про оподаткування, бухгалтерський облік та ін., адреси та контактні телефони організацій, бізнес-консультантів, юридичних контор і приватних юристів, банків, податкових інспекцій і страхових компаній, які нададуть інформацію, необхідну для започаткування власної справи; карта із зазначенням перспектив розвитку підприємництва в місті; позитивний досвід з питань самозайнятості та зайняття підприємницькою діяльністю безробітних, які одержали одноразову виплату допомоги по безробіттю в центрі зайнятості; буклети, листівки з питань зайнятості та підприємницької діяльності, інші матеріали, які можуть бути корисними безробітним, що бажають зайнятися підприємницькою діяльністю.

ІV. З метою налагодження зв’язків з інвесторами та усіма, хто зацікавлений у взаємовигідній співпраці, на офіційному сайті Кам’янської міської ради у розділі «Інвестиційна діяльність» висвітлюється актуальна інформація щодо інвестиційного паспорту міста, щодо карти інвестиційних можливостей, щодо інженерних можливостей, щодо новин грантів та фандрейзингу тощо.

Крім того, на інформаційних ресурсах сайту міської ради здійснюється розміщення актуальної інформації для підприємців (інформація суб’єктам господарювання щодо програм підтримки МСБ; щодо діяльності КП ДОР «Центр підтримки малого та середнього бізнесу»; щодо перспектив та відкриття можливостей налагодження співпраці з іноземними компаніями; щодо проведення семінарів, практикумів з питань ведення бізнесу; щодо регуляторної діяльності; щодо діяльності та заходів Дніпропетровської облдержадміністрації тощо).

Департаментом надається методична та консультативна допомога суб’єктам господарювання щодо проведення торговельного процесу та у справах захисту прав споживачів.

Також на базі ЦНАП забезпечено роботу інформаційно-ресурсного центру. У центрі встановлено інформаційний кіоск з виходом до порталу «Відкрита влада» та офіційного сайту міської ради.

Разом з цим, на базі ЦНАП м.Кам’янського в звітному році впроваджено новий інструмент, що сприяє розвитку активності територіальної громади – муніципальний чат-бот «СВОЇ». Починаючи з червня місяця 2021 року громадяни у режимі 24/7 мають можливість користуватися «електронним помічником» – чат-ботом «СВОЇ». Щоб розпочати користування, достатньо перейти за посиланням https://toolkit.in.ua/chatbot або QR-кодом.

За допомогою чат-боту користувачі можуть:

-        отримати консультацію щодо умов отримання послуг та переліку необхідних документів;

-        дізнатися адресу чи графік роботи ЦНАП, спланувати свій маршрут;

-        записатися до електронної черги, обравши для себе зручний день та час візиту;

-        замовити послугу онлайн, наприклад, витяг про земельну ділянку, довідку про відсутність судимості, довідку з реєстру нерухомості чи бізнесу, єМалятко, відкриття ФОП, отримання ліцензій та дозволів тощо;

-        оцінити рівень обслуговування у фронт-офісах ЦНАП та залишити свій відгук;

-        направити до ЦНАП запит чи електронного листа.

З Мінцифрою постійно опрацьовуються питання пов’язані з налагодженням роботи порталу державних послуг «Дія». На теперішній час портал «Дія» https://diia.gov.ua/ є універсальною точкою доступу громадян і бізнесу до всіх електронних державних послуг за єдиними стандартами, оптимізує регулювання та полегшення адміністративних процедур для малого та середнього бізнесу. Здійснено налаштування системи валідації та шерингу документів з Дії за допомогою технологічних експертів з «Реноме-Смарт».

V. З метою посилення ринкових позицій суб’єктів підприємницької діяльності та місцевих товаровиробників на споживчому ринку, залучення до торгівлі членів селянських фермерських господарств, членів сільськогосподарського виробництва, переробки та торгівлі, а також вжиття заходів зі збільшення обсягів привозу та розширення асортименту товарів, в місті проводяться заходи з продажу живих квітів, сільськогосподарської продукції, меду та продуктів бджільництва.

З метою підвищення конкурентоспроможності та вивчення СПД досвіду іноземних підприємств здійснюється співпраця з Дніпропетровською торгово-промисловою палатою (далі – ДТПП). Всі листи ДТПП уважно опрацьовуються, інформація щодо заходів з організації загально-державних і регіональних інформаційно-освітніх кампаній для демонстрації успішно реалізованих підприємницьких проєктів, обміну досвідом підприємницької діяльності та розвитку бізнесу, доводяться до відома СПД, висвітлюються на офіційному сайті Кам’янської міської ради.

У зв’язку з дією на території України протиепідемічних заходів та обмежень, спрямованих на запобігання поширенню нової коронавірусної інфекції (Covid 2019), на території міста ярмарки з продажу сільськогосподарської продукції не проводились, проведення публічних заходів для представників підприємництва протягом звітного періоду було обмежено. Однак, з метою максимального забезпечення задоволення потреб мешканців міста у товарах та послугах, недопущення несанкціонованої торгівлі на території міста, напередодні Міжнародного жіночого дня 8 березня, у визначених місцях на території міста було організовано виносну дрібнороздрібну торгівлю з продажу живих квітів, а також в звітному періоді було організовано роздрібну торгівлю з продажу меду та продуктів бджільництва та натуральними ялинками. Під час проведення торгівлі було забезпечено дотримання відповідних протиепідемічних заходів, у тому числі маскового режиму та соціальної дистанції.

В 2021 році відповідно до законів України «Про бджільництво», «Про ветеринарну медицину» опрацьовано питання щодо реєстрації пасік на території м.Кам’янського через ЦНАП. Впровадження нової послуги дозволяє на підставі заяви фізичної особи або суб’єкта господарювання незалежно від форми власності здійснити реєстрацію пасік та оформити довідку про їх реєстрацію. Крім того, департаментом було проведено відповідну роботу щодо отримання бджолярами спеціальної бюджетної дотації за наявні бджолосім’ї відповідно до чинного законодавства. За результатами проведеної роботи 8 власників бджолосімей отримали спеціальну бюджетну дотацію за наявні бджолосім’ї.

. Інформаційна підтримка суб’єктів підприємницької діяльності здійснювалась постійно наступними засобами:

- розміщення на інформаційних ресурсах сайту міської ради актуальної інформації для підприємців (інформація суб’єктам господарювання щодо програм підтримки МСБ; щодо перспектив та відкриття можливостей налагодження співпраці з іноземними компаніями; щодо проведення семінарів, практикумів
з питань ведення бізнесу; щодо регуляторної діяльності тощо);

- інформування через друкований засіб – газету «Любиме місто ДЗ» (інформування населення про роботу департаменту та ЦНАП, поглиблення правових знань споживачів; про оприлюднення проєктів регуляторних актів тощо) та висвітлення актуальних заходів на міському телебаченні КП «МІС».

Передусім в 2021 році увага підприємців акцентувалась на офіційних інформаційних ресурсах. Наприклад, загальний інформаційний ресурс «Портал для підприємців» – http://sme.gov.ua . На сайті доступна інформація щодо заходів державної підтримки, відповіді на головні питання від бізнесу, в тому числі про діючі обмеження для МСБ з метою протидії поширенню захворювання COVID-19.

Ресурс постійно наповнюється корисними посиланнями, порадами фахівців та новинами для підприємців з питань започаткування та розвитку власної справи, існуючих програм підтримки бізнесу, подій та заходів, які спрямовані на стимулювання розвитку підприємництва.

Також зверталась увага зацікавлених осіб щодо актуальності інформації, яка міститься на Порталі електронних сервісів Мінекономіки – https://my.gov.ua/. Даний інтернет-ресурс є одночасно корисним та інформативним як для суб’єктів господарювання, так і для громадян.

Крім того, в звітному році здійснювались заходи щодо інформування платників податків про результати реалізації заходів підтримки громадян та малого бізнесу, які запроваджені Законом України від 04.12.2020 №1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СOVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», у частині списання податкового боргу та про зміни до Закону від 06.07.1995 №265/95ВР щодо змін в застосуванні РРО та ПРРО, відтермінуванні застосування фінансових санкцій та умов скасування штрафних санкцій.

Задля вдосконалення взаємодії суб’єктів підприємницької діяльності з органами державного нагляду (контролю) департаментом в межах наданих повноважень та за напрямком діяльності здійснювалась робота з суб’єктами господарювання щодо організації роботи агропродовольчих ринків, які є операторами ринку харчових продуктів, в тому числі щодо невідкладних заходів з попередження поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

На інформаційних ресурсах сайту міської ради здійснюється розміщення актуальної інформації для підприємців (інформація суб’єктам господарювання щодо програм підтримки МСБ; щодо діяльності КП ДОР «Центр підтримки малого та середнього бізнесу»; щодо перспектив та відкриття можливостей налагодження співпраці з іноземними компаніями; проведення семінарів, практикумів з питань ведення бізнесу; щодо регуляторної діяльності; щодо діяльності та заходів Дніпропетровської облдержадміністрації тощо). Зокрема в звітному кварталі в розділі «Підприємництво» додано посилання на Єдиний експортний веб-портал «Дія.Бізнес.Експорт», а також «Перелік грантодавців».

Таким чином, в звітному році виконувались заходи з забезпечення суб’єктам малого та середнього бізнесу доступу до безкоштовної інформації про можливості започаткування та розвитку бізнесу на локальному рівні через ЦНАП м.Кам’янського, шляхом надання консультацій та доведення актуальної інформації до відома зацікавлених осіб.

VІІ. Підвищення громадської значущості малого та середнього підприємництва перш за все виконувалось шляхом реалізації відповідних інформаційних засобів зазначених у попередньому розділі.

У поточному році через запровадження карантину заходи щодо святкування Дня підприємця та Дня працівників торгівлі не проводились.

VІІІ. У 2021 році у зв’язку із запровадженням карантину та з метою недопущення занесення поширення випадків на території міста Кам’янського гострої респіраторної хвороби COVID-19 проведення публічних інформаційних заходів для представників підприємництва протягом звітного періоду було обмежено.

У період карантину робота департаменту передусім була зосереджена на інформативних заходах, а також на забезпеченні роботи ЦНАП та наданні послуг, в тому числі онлайн, з урахуванням вимог нормативно-правових актів, що регулюють питання дотримання карантину та етапів послаблення протиепідемічних заходів.

Враховуючи викладене вище, а також завершення строку дії Комплексної програми сприяння розвитку підприємництва у м.Кам’янському на 2019 – 2021 роки та прийняття нової Програми сприяння розвитку підлприємництва Камянської міської територіальної громади на 2022 – 2024 роки (рішення міської ради від 22.12.2021 №424-14/VІІІ),  рішення Кам’янської міської ради від 02.11.2018 №1229-29/VІI «Про затвердження Комплексної програми сприяння розвитку підприємництва у м.Кам’янському на 2019 – 2021 роки» знято з контролю та передано до справи.

 

 

Перший заступник

директора департаменту                                                         Михайло КРАВЦОВ