Звіт про роботу департаменту у І кварталі 2023 року

опубліковано: 30 травня 2023 оновлено: 30 травня 2023

ЗВІТ

про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у І кварталі 202
3 року

 

 

1. Аналітична робота                

Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:

Рішень міської ради – 93 з них:

-     18 з питань комунальної власності;

-     75 з земельних питань.

Рішень виконавчого комітету міської ради – 3, а саме:

-     про утворення комісії для приймання-передачі окремого індивідуально визначеного майна у комунальну власність – 1;

-     про затвердження акта приймання-передачі майна у комунальну власність – 1;

-     про оформлення за Кам’янською міською територіальною громадою права власності на об’єкти нерухомого майна – 1.

Розпоряджень міського голови – 3.

Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно 107, а саме:

-відділ обліку та управління комунальною власністю – 30;

-відділ оренди майна та обліку житлової площі – 21;

-загальний відділ – 66.

Управління комунальної власності

Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено 14 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на засіданнях міської ради                 у січні, лютому, березні 2023 року.

На підставі рішень міської ради було:

надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади нежитлової будівлі – музею разом з майном;

закріплено комунальне майно на праві оперативного управління                         за Комунальним некомерційним підприємством Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» та за Комунальним некомерційним підприємством Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги»;

внесено зміни до відомостей Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», у зв’язку з приєднанням до нього    Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр»;

внесено зміни до складу комісій з припинення юридичних осіб - Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр»;

створено Комунальне підприємство Кам’янської міської ради «Спорт – сервіс Кам’янське»;

збільшено розмір статутного капіталу Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Транспорт»;

погоджено дострокове припинення дії Концесійного договору                            та повернено об’єкт концесії;

надано дозвіл на списання комунального майна.

Протягом І кварталу 2023 року проводилась робота з приватизації об’єкта права комунальної власності: нежитлового приміщення (вбудоване приміщення) за адресою: просп.Металургів,4 приміщення 162, від приватизації якого до міського бюджету надійшли кошти у сумі 108 000,00 гривень.

Опрацьовані статути: Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Транспорт», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Спорт – сервіс Кам’янське», Комунального закладу «Дитячо-юнацька футбольна школа «Надія» Кам’янської міської ради.

З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази                              про передачу 50 одиниць комунального майна.

Протягом І кварталу 2023 року від комунальних підприємств, установ                   та закладів надійшли пакети документів на списання 16 325 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані                       та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.

На підставі опрацьованих документів міською радою прийнято рішення «Про надання дозволу на списання комунального майна», яким надано дозвіл на списання 249 одиниць основних засобів, які обліковувались на балансах комунальних підприємств, установ та закладів міської ради.

Оформлено право власності за міською територіальною громадою                       на 1 об’єкт нерухомого майна комунальної власності.

Відділом оренди майна та обліку житлової площі за звітний період підготовлено  4 проекти рішень міської ради які були прийняті на засіданнях міської ради  у лютому, березні 2023 року. На підставі рішень було:

- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади гуртожитку за адресою: вул.Волкова,10, який перебуває у власності ПрАТ «КАМЕТ-СТАЛЬ»;

- внесено зміни до рішення міської ради від 28.07.2021
№262-09/VIII  (зі змінами) стосовно Методики розрахунку орендної плати
за нерухоме комунальне майно територіальної громади м.Кам’янського
для визначеного кола орендарів;

- внесено зміни до рішення міської ради від 26.02.2021 №114-05/VIIІ

(зі змінами) стосовно договору оренди нерухомого майна та окремо індивідуально визначеного майна, що належить до комунальної власності територіальної громади м.Кам’янського;

         - внесено зміни до рішення міської ради від 28.08.2020
№2013-45/VII (зі змінами) стосовно впорядкування орендних відносин.

         Підготовлено проект рішення виконавчого комітету «Про затвердження акт приймання-передачі гуртожитку за адресою: вул..Волкова,10, який перебуває у власності ПрАТ «КАМЕТ-СТАЛЬ», який був прийнятий на засіданні виконавчого комітету у березні 2023.

      Також підготовлено:

- розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 46, а саме:

- про передачу квартир у власність громадян – 32;

- про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 13;

- про утворення тимчасової комісії для забезпечення житлом сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України із числа багатодітних сімей, в яких виховується п’ятеро і більше неповнолітніх дітей та які потребують поліпшення житлових умов.

Підготовлено наказів директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 22, у тому числі:

-   про включення об’єктів до Переліку першого типу – 2;

-   про включення об’єктів до Переліку другого типу – 2;

-   про затвердження протоколів аукціонів – 4;

-   про оголошення аукціонів – 4;

-   про укладання договорів без проведення аукціонів – 2;

-   про розірвання договорів оренди  – 8.

Видано:

- 35 свідоцтв про право власності на житло;

- 12 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.

Протягом звітного кварталу проведено 4 аукціони на право оренди нерухомого майна, за результатами аукціонів укладено 5 договорів оренди, без проведення аукціоні укладено 2 договори оренди. Опрацьовано 9 електронних заявок, підготовлено 9 претензій орендарям, які мають заборгованість з орендної плати більше 3-х місяців.

Управління земельних відносин

Протягом I кварталу 2023 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено 81 проект документів на землекористування, укладено й зареєстровано 38 документів
на землекористування, а саме:

-      30 договорів оренди та додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;

-      8 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок.

У I кварталі 2023 року працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації припинення та виникнення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).

Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом I кварталу 2023 року:

- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;

- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;

- підготовлено 1 проект рішення міської ради з питань регулювання земельних відносин, який прийнято на черговому пленарному засіданні міської ради;

- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи на розробку технічної документації (проектів землеустрою);

- направлялись копії рішень та постанов судових органів із земельних питань до Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС
у Дніпропетровській області;

- здійснювався контроль стану виконання рішень міської ради, відповідно до яких землекористувачам надано право користування земельними ділянками комунальної власності на умовах оренди або продовжуються строки дії існуючих договорів оренди земельних ділянок. До відділу секретаріату міської ради направлено повний перелік контрольних справ у розрізі земельних ділянок комерційного призначення та приватного сектора із пропозиціями щодо вдосконалення визначення строків опрацювання;

- спільно з Кам'янським відділом податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;

- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;

- працівники відділу вели налагоджену співпрацю із відділом державної реєстрації нерухомого майна стосовно реєстрації виникнення (припинення) іншого речового права (права оренди земельної ділянки);

- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 112 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та відомостей з Державного земельного кадастру.

Протягом I кварталу 2023 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна
та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів
на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.

Протягом І кварталу 2023 року відділом підготовки рішень розглянуто й опрацьовано:

-          98 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;

-          6 звернень громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;

-          5 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

-       підготовлено 74 проєкти рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проєктами винесено на розгляд та затверджено 74 рішень міської ради;

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

-       здійснено виготовлення та оформлення витягів з рішень міської ради з питань надання у користування, відведення, вилучення, продовження (поновлення) права користування земельними ділянками комунальної власності.

-       направлено запити до архівного управління міської ради, відділу
у м.Кам’янському міськрайонного управління у Петриківському районі м.Кам’янське Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо.

-       проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також 
з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;

-       проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи.

-       здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.

 

Протягом I кварталу 2023 року  юридичним відділом департаменту:

-       взято участь у  105 судових засіданнях при загальній кількості судових справ –  55 з яких: а) 25  справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача, б) 30 справ,
в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як відповідача та третьої особи;

-       загальна кількість винесених судових рішень –  19;

-        в тому числі на користь міської ради  –  12, департаменту – 2;

         -        винесено рішень на користь іншої сторони –  5. 

         - подано до суду 2 позовні заяви про скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно;

-       розглянуто та опрацьовано 81  судовий документ;

-       перевірено на відповідність діючому законодавству 38  документів на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);

-       Проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.

 

Протягом І кварталу 2023 року управлінням територіального контролю департаменту розглянуто й опрацьовано:

-                   14 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

Протягом звітного періоду посадовими особами управління:

-        проведено обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок – 16, у тому числі:

-                   виявлено 13 фактів порушення вимог земельного законодавства
(у т.ч. повторно). По виявленим порушенням підготовлено та направлено відповідні матеріали до правоохоронних органів та листи-попередження
про усунення порушень земельного законодавства.

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

-       направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відділу №3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру
у Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо.

-       проведено роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства.

-       проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування.

-       проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи.

-       надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.

У I кварталі 2023 року загальним відділом було надано інформацію
на:

– виконання листа виконавчого комітету міської ради з метою оновлення єдиної електронної бази даних посадових осіб виконавчих органів до відділу персоналу міської ради;

-       до 25 числа щомісячно надавалась інформація про посадових осіб: призначених, звільнених, яким присвоєно черговий ранг, яким надані відпустки;

-       звіт щодо кількісного складу посадових осіб департаменту
до 25 березня 2023 року.

Документообіг департаменту за звітний період:

 - вхідної кореспонденції – 1071;

 - вихідної кореспонденції – 442.

Проводилось формування особових справ працівників та вносились записи до трудових книжок.

Протягом звітного періоду щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників.

Протягом І кварталу організовано роботу щодо подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Особам, що не встигли подати декларації, у зв’язку з воєнним станом, надано роз’яснення. 

Відповідно до розпорядження міського голови від 26.01.2023 №32-р «Про проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами виконавчих органів міської ради покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2023 році» проведено щорічне оцінювання посадових осіб
за результатами роботи у 2023 році. За результатами проведення щорічної оцінки до відділу персоналу міської ради надано інформацію.

 

2. Методична робота

 

Надано методичної допомоги :

- керівникам та головним бухгалтерам комунальних підприємств, установ              та закладів щодо прийняття-передачі, списання, приватизації (відчуження) комунального майна, порядку ліквідації, реорганізації, банкрутства;

- працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста по роз’ясненню Методики та порядку надання дозволу бути орендодавцями комунального майна, яке знаходиться на їх балансі, порядку проведення конкурсів на право укладання договорів оренди;

 - приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;

- житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.

Протягом I кварталу 2023 року надавалась методична допомога представникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним                        та юридичним особам з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження та ефективного використання, внесення змін
та доповнень до статутів.

Посадовим особам департаменту надавалась практична та методична допомога щодо:

- складання та оформлення службових та розпорядчих документів;

- заповнення декларації за 2023 рік;

- попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;

- працівників департаменту по прийнятим нормативним документам.

Протягом кварталу надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.

 

3. Організаційна робота

 

Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів щодо обліку, збереження та управління комунальним майном.

Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна до міського бюджету.

Працівники департаменту приймають участь у роботі міської комісії
по обстеженню житлових будинків (приміщень) на предмет придатності
для проживання. З зазначених питань готуються пропозиції на розгляд виконавчого комітету міської ради.

Крім того, інформація про роботу департаменту розміщувалась
на офіційному сайті Камʼянської міської ради.

З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди
з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».

Проводилась робота з особами, зарахованими до кадрового резерву департаменту, пов’язана з ознайомленням нормативних документів, якими керується департамент у своїй роботі.

Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту
на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку
в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.

 

4. Новітності

             

У поточному періоді було здійснено:

-                       вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з питань приватизації (відчуження), передачі майна, ліквідації юридичних осіб;

-вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;

-вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;

-  вивчення нових нормативних документів з питань управління комунальною власністю, передачі, списання, бухгалтерського обліку, приватизації (відчуження) майна;

-    вивчення законодавства із земельних питань та змін до відповідних нормативно-правових документів, запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування у межах повноважень департаменту;

-    вивчення судової практики розгляду земельних спорів
та законодавства із земельних питань та запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування.

-    вивчення нормативних документів з удосконалення питань оренди комунальної власності міста;

-    вивчення нововведень у законодавстві та науково-інформаційних джерел з правових питань.