Звіт про роботу департаменту за 2023 рік
ЗВІТ
про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у 2023 році
1. Аналітична робота
Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:
Рішень міської ради – 793, а саме:
- 3 з питань оренди нерухомого майна;
- 59 з питань комунальної власності;
- 3 з житлових питань;
- 728 з земельних питань.
Рішень виконавчого комітету міської ради – 22, а саме:
- про переведення жилого приміщення у нежиле – 10;
- про службові жилі приміщення – 3
- про оформлення за територіальною громадою міста Кам’янське права власності на об’єкти нерухомого майна – 2;
- про внесення змін до рішення про утворення комісії з питань приймання майна у комунальну власність міста – 2;
- про утворення комісії для приймання-передачі окремого індивідуально визначеного майна у комунальну власність – 1;
- про затвердження актів приймання-передачі майна у комунальну власність міста – 4.
Розпоряджень міського голови – 15.
Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 400, а саме:
- відділом оренди нерухомого майна –80;
- відділом обліку та управління комунальною власністю – 94;
- загальним відділом – 226.
Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено 59 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на пленарних засіданнях міської ради протягом 2023 року.
На підставі рішень міської ради було:
надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади нежитлової будівлі – музею разом з майном за адресою: вул.Ігнатія Ясюковича, 17 та будинку клубу за адресою: вул.Вячеслава Чорновола, 1а;
надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади об’єктів комунальної інфраструктури, медичного обладнання, ноутбуків та генератора;
надано згоду на безоплатну передачу автомобіля ГАЗ 6614 та майна з комунальної власності Кам’янської міської територіальної громади у державну власність для забезпечення потреб військових частин;
надано згоду на безоплатну передачу з комунальної власності Кам’янської міської територіальної громади у державну власність до сфери управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України об’єктів та ділянок проїзних частин вулиць та доріг;
закріплено комунальне майно на праві оперативного управління за Комунальним закладом «Дитячо-юнацька спортивна школа №4» Кам’янської міської ради, Комунальним закладом «Спортивний комбінат «Прометей» Кам’янської міської ради, Комунальним некомерційним підприємством Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунальним некомерційним підприємством Кам’янської міської ради «Міська лікарня №7», Комунальним некомерційним підприємством Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги»;
припинено право оперативного управління Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №7» на об’єкт нерухомого майна;
внесено зміни до відомостей Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №1» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», у зв’язку з приєднанням до нього Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1»;
збільшено розмір статутних капіталів комунальних підприємств;
затверджено статути комунальних підприємств та закладів в новій редакції;
створено Комунальне підприємство Кам’янської міської ради «Спорт – сервіс Кам’янське»;
внесено зміни до складу комісій з припинення юридичних осіб - Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр»;
включено до переліку об’єктів права комунальної власності, що підлягають приватизації, нежитлову будівлю за адресою: вул.Васильєвська, 137;
вирішено приватизувати об’єкт права комунальної власності за адресою: вул.Васильєвська, 137, шляхом продажу на електронному аукціоні;
погоджено дострокове припинення дії Концесійного договору та повернено об’єкт концесії;
надано дозвіл на списання комунального майна.
Опрацьовані статути: Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №1» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №3» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа №4» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Дитячо-юнацька футбольна школа «Надія» Кам’янської міської ради, Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти «Мистецька школа №1» Кам’янської міської ради, Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти «Мистецька школа №2» Кам’янської міської ради, Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти «Мистецька школа №3» Кам’янської міської ради, Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти «Мистецька школа №5» Кам’янської міської ради, Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти «Мистецька школа №6» Кам’янської міської ради, Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти «Лівобережна школа мистецтв» Кам’янської міської ради, Комунального закладу спеціалізованої мистецької освіти «Дитяча художня школа ім.І.Г.Першудчева» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Академічний музично-драматичний театр ім.Лесі Українки м.Кам’янського» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Кіноконцертний зал «МИР» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Музей історії міста Кам’янське» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Централізована бібліотечна система м.Кам’янського» Кам’янської міської ради, Комунального закладу «Будинок культури селища Карнаухівка» Кам’янської міської ради, Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №1», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центральні тепломережі», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Кам’янська теплопостачальна компанія», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Транспорт», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Містшляхсервіс», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Новий Квартал», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Спорт – сервіс Кам’янське».
З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази про передачу 5 810 одиниць комунального майна.
Протягом 2023 року від комунальних підприємств, установ та закладів надійшли пакети документів на списання 90 286 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.
На підставі опрацьованих документів, міською радою прийняті рішення «Про надання дозволу на списання комунального майна», якими надано дозвіл на списання 826 одиниць основних засобів, які обліковувались на балансах комунальних підприємств, установ та закладів міської ради.
Оформлено право власності за територіальною громадою міста на 12 об’єктів нерухомого майна комунальної власності.
Протягом 2023 року надавалась методична допомога робітникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним та юридичним особам з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження та ефективного використання, внесення змін та доповнень до статутів.
Станом на 01.01.2024 в місті діє 280 договорів оренди на об’єкти нерухомого майна, що перебуває у комунальній власності територіальної громади м.Кам’янського.
Від оренди нерухомого майна протягом звітного року до міського бюджету надійшло 2374,5 тис.грн. Без проведення аукціонів з оренди майна укладено 6 договорів оренди нерухомого майна.
Шляхом проведення аукціонів з оренди майна укладено 17 договорів оренди, 5 об’єктів оренди, аукціони по яких не відбулися, виставлені на аукціони повторно.
За результатами проведення електронних аукціонів підготовлено 12 наказів департаменту про затвердження протоколів електронних аукціонів. Розірвано 61 договір оренди.
Опубліковано в електронній торговій системі 25 об’єктів оренди.
Завершена робота щодо створення в електронній торговій системі (ЕТС) переліків та завантаження документів до об’єктів, що перебувають в орендному користуванні або пропонуються для передачі в оренду з урахуванням вимог законодавства щодо роботи ЕТС в умовах воєнного стану.
Створено 21 об’єкт у переліках електронної торгової системи,
у тому числі у Переліку першого типу – 15 об’єктів, у Переліку другого типу – 6 об’єктів. Прийнято та оброблено 35 електронних заявок на укладання
договорів оренди.
Направлено на виконання балансоутримувачам 35 заявок. Підготовлено накази департаменту про внесення майна до Переліку першого типу 15 об’єктів, до переліку другого типу – 6 об’єктів. Надано відповіді на електронні запити потенційних орендарів щодо об’єктів оренди.
Постійно проводиться робота щодо проведення своєчасних, в повному обсязі розрахунків з бюджетом міста з боку орендарів та балансоутримувачів. Направлено 28 претензій орендарям-боржникам, передано 1 справа до юридичного відділу для підготування звернень до суду із позовом
про стягнення заборгованості з орендної плати.
Проводяться консультації з потенційними орендарями
та балансоутримувачами комунального майна, готуються документи
для проведення електронних аукціонів.
Відділом оренди майна та обліку житлової площі підготовлено 3 проекти рішень міської ради з питань оренди майна, якими унормовано орендні відносини для орендарів, що повністю фінансуються за рахунок місцевого бюджету та ін.
Інформація стосовно передачі майна в оренду, розміщена на офіційному сайті міської ради, та в електронній торговій системі, систематично оновлюється.
Відділом обліку та приватизації житлової площі за звітний період підготовлено:
- розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 367, з них:
- про передачу квартир у власність громадян – 187;
- про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 91.
Видано:
- 228 свідоцтв про право власності на житло;
- 89 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.
Протягом 2023 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено, укладено
й зареєстровано 412 документ на землекористування, а саме:
– 233 договорів оренди земельних ділянок;
– 179 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок та додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;.
У 2023 році працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації припинення та виникнення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).
Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом 20213 року:
- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам’янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;
- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;
- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки
для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи
на розробку технічної документації (проектів землеустрою);
- спільно з Кам’янський відділом податків та зборів з юридичних
та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;
- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;
- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 221 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Протягом 2023 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.
Протягом 2023 року юридичним відділом департаменту:
- взято участь у 462 судових засіданнях при загальній кількості судових справ – 194 з яких: а) 102 справи, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача, б) 92 справи, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту
як Відповідача та третьої особи;
- загальна кількість винесених судових рішень – 100;
- в тому числі на користь міської ради – 68, департаменту – 7;
- винесено рішень на користь іншої сторони – 25.
- подано до суду 27 позовних заяв, з яких: 22 позовні заяви про визнання укладеними договори оренди земельної ділянки; 1 позовна заява про звільнення самовільно-зайнятої земельної ділянки; 4 позовні заяви про скасування державної реєстрації.
- розглянуто та опрацьовано 301 судовий документ;
- перевірено на відповідність діючому законодавству 412 документів
на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);
- Проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.
Протягом 2023 року управлінням територіального контролю департаменту розглянуто й опрацьовано:
- 69 запит Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам’янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;
- підготовлено 4 проєкти рішення міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проєктами винесено на розгляд
та затверджено 4 рішення міської ради;
Протягом звітного періоду посадовими особами відділу:
проведено обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок – 32, у тому числі:
- виявлено 18 фактів порушення вимог земельного законодавства
(у т.ч. повторно). По виявленим порушенням підготовлено та направлено листи-попередження про усунення порушень земельного законодавства.
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, управління
у Кам’янському районі Головного управління Держгеокадастру
у Дніпропетровській області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;
- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;
- проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування;
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;
- надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.
Протягом 2023 року відділом підготовки рішень міської ради:
- 875 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;
- 26 звернень громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;
- 12 запити Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;
- підготовлено 728 проектів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проектами винесено на розгляд
та затверджено 728 рішень міської ради.
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- здійснено виготовлення та оформлення витягів з рішень міської ради
з питань надання у користування, відведення, вилучення, продовження (поновлення) права користування земельними ділянками комунальної власності;
- направлено запити до архівного управління міської ради, відділу
у м.Кам’янському міськрайонного управління у Петриківському районі м.Кам’янське Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;
- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;
- проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також
з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;
- здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.
Протягом 2023 року загальним відділом надавалась щомісячна інформація щодо:
– виконання листа виконавчого комітету міської ради з метою оновлення єдиної електронної бази даних посадових осіб виконавчих органів до відділу персоналу міської ради;
- звіти щодо кількісного складу посадових осіб департаменту.
Зареєстровано, надано на розгляд керівництва департаменту
та направлено на опрацювання посадовим особами департаменту службових документів, а саме:
- вхідних документів – 4838;
- вихідних документів – 1225;
- звернень громадян – 330;
- інформаційних запитів, що надійшли до департаменту – 6.
Протягом року проводилась робота з кадрових питань, а саме: формування особових справ працівників та внесення записів до трудових книжок, щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників та інше. Проводилась робота з посадовими особами департаменту щодо щорічного оцінювання, декларування доходів за 2022 рік, підготовка пропозицій щодо формування кадрового резерву посадових осіб департаменту на 2024 рік.
Відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації» посадовими особами відділу контролюється та розміщується відповідна інформація на веб-сайті міської ради.
Протягом 2023 року до відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради, надійшло 2629 заяв про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень,
з них:
- по 2605 заявам прийнято рішення про державну реєстрацію;
- по 24 заявам відмовлено у проведені державної реєстрації.
Отримано 22 листів від фізичних та юридичних осіб, органів державної влади про надання роз’яснень порядку державної реєстрації речових прав
на нерухоме майно та їх обтяжень.
Всі отриманні листи опрацьовані та надані письмові відповіді у строк передбачений діючим законодавством.
Забезпечено надання консультацій громадянам та адміністраторам ЦНАП в Центрі надання адміністративних послуг, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
2. Методична робота
Надано методичної допомоги :
- керівникам та головним бухгалтерам комунальних підприємств, установ та закладів щодо прийняття-передачі, списання, відчуження майна,
яке є власністю територіальної громади м.Кам'янського;
- комунальним підприємствам по роз’ясненню порядку ліквідації, реорганізації, банкрутству;
- працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста по роз’ясненню Методики та порядку надання дозволу бути орендодавцями комунального майна, яке знаходиться на їх балансі, порядку проведення конкурсів на право укладання договорів оренди;
- приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;
- житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.
Проведено навчання:
по складанню та оформленню розпорядчих документів;
про попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;
працівників департаменту по прийнятим нормативним документам.
Протягом року надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.
3. Організаційна робота
Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів щодо обліку, збереженню та управлінню комунальним майном.
Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна до міського бюджету.
Працівники департаменту приймають участь у роботі міської комісії
по обстеженню житлових будинків (приміщень) на предмет придатності для проживання. З зазначених питань готуються пропозиції на розгляд виконавчого комітету міської ради.
Крім того, розміщувалась інформація про роботу департаменту
на офіційному сайті Камʼянської міської ради.
З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди
з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».
Проводилась робота з особами, зарахованими до кадрового резерву департаменту, пов’язана з ознайомленням нормативних документів, якими керується департамент у своїй роботі.
Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.
4. Новітності
У поточному періоді було здійснено:
- вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з приватизації, відчуженню, ліквідації;
- вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;
- вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;
- вивчення нових нормативних документів з питань передачі майна, обліку, управління комунальною власністю, бухгалтерського обліку, списання, відчуження майна;
- вивчення законодавства із земельних питань та змін до відповідних нормативно-правових документів, запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування у межах повноважень департаменту;
- вивчення судової практики розгляду земельних спорів
та законодавства із земельних питань та запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування.
- вивчення нормативних документів з удосконалення питань оренди комунальної власності міста;
- вивчення нововведень у законодавстві та науково-інформаційних джерел з правових питань.