Звіт про роботу департаменту у IV кварталі 2022 року
ЗВІТ
про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно
Кам’янської міської ради
у ІV кварталі 2022 року
1. Аналітична робота
Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:
Рішень міської ради – 36, а саме:
- з питань оренди нерухомого майна – 2;
- з питань комунальної власності – 26;
- із земельних питань – 8.
Рішень виконавчого комітету міської ради – 5, а саме:
- про оформлення за Кам’янською міською територіальною громадою права власності на об’єкти нерухомого майна – 1;
- про затвердження актів приймання-передачі майна у комунальну власність міста – 1;
- про внесення змін до рішення про утворення комісії з питань приймання майна у комунальну власність міста – 1.
- про оформлення дубліката свідоцтва про право власності – 2;
Розпоряджень міського голови – 5.
- з кадрових питань – 5;
Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 117 з них:
- відділ оренди нерухомого майна – 32;
- відділ обліку та управління комунальною власністю – 33;
- загальний відділ – 52.
Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено
26 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на пленарних засіданнях міської ради у жовтні, листопаді, грудні 2022 року.
На підставі рішень міської ради було:
- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади з державної власності принтера для двостороннього ретрансферного друку;
- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області медичного обладнання;
- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади об’єктів житлового фонду та комунальної інфраструктури, які перебувають у власності Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат»;
- збільшено розмір статутних капіталів Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Міська аптека», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Кам’янська теплопостачальна компанія»;
- припинено Комунальне некомерційне підприємство Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр» шляхом його приєднання до Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» та Комунальне некомерційне підприємство Кам’янської міської ради «Міська лікарня №7» шляхом його приєднання до Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги»;
- внесено зміни до відомостей Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3» у зв’язку
з приєднанням до нього Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр» та до відомостей Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» у зв’язку з приєднанням до нього Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №7»;
- затверджено передавальні акти Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №7;
- включено до переліку об’єкт права комунальної власності за адресою: просп. Металургів, 4, приміщення 162, що підлягає приватизації;
- вирішено приватизувати об’єкт права комунальної власності за адресою: просп. Металургів, 4, приміщення 162, шляхом продажу на аукціоні з умовами;
- надано дозвіл на списання комунального майна.
Опрацьовані статути: Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №1», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Міська аптека», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Кам’янська теплопостачальна компанія».
Також на підставі опрацьованих документів, міською радою прийняте рішення «Про надання дозволу на списання комунального майна», яким надано дозвіл на списання 209 одиниць основних засобів, які обліковувались на балансах комунальних підприємств, установ та закладів.
З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази про передачу
384 одиниць комунального майна.
Протягом IV кварталу 2022 року від комунальних підприємств, установ та закладів надійшли пакети документів на списання 108 997 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.
Оформлено право власності за територіальною громадою міста на 7 об’єктів нерухомого майна комунальної власності.
Створено 1 об’єкт у переліку електронної торгової системи.
Протягом кварталу надавалась методична допомога робітникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним та юридичним особам
з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження
та ефективного використання, внесення змін та доповнень до статутів.
Станом на 01.01.2023 в місті діє 317 договорів оренди на об’єкти комунальної власності територіальної громади міста, з них 315 – на нерухоме майно, 2 – на окремо індивідуально визначене майно.
Від оренди нерухомого майна протягом ІV кварталу до міського бюджету надійшло 548,2 тис.грн.
Без проведення аукціонів з оренди майна, укладено 6 нових.
Шляхом проведення аукціонів з оренди майна укладено 4 договори оренди. 2 об’єкти оренди, аукціони по яких не відбулися, виставлені на аукціони повторно, один договір укладений зі зниженням стартової ціни на 50%.
Наказами департаменту затверджено 4 протоколи результатів електронних аукціонів. Розірвано 9 договорів оренди.
На виконання рішення міської ради від 19.08.2022 №641-22/VIII
«Про внесення змін до рішення міської ради від 28.08.2020 №2013-45/VII»
з метою збільшення доходів міського бюджету внесено зміни до 168 договорів оренди, виконано розрахунки та опубліковано в електронній системі.
Створено 11 об’єктів у переліках електронної торгової системи, прийнято
та оброблено 18 електронних заявок на укладання договорів оренди.
Опрацьовано та направлено на виконання балансоутримувачам 18 заявок.
За результатами інформації, наданої балансоутримувачами, внесено
до Переліку першого типу 7 об’єктів, до переліку другого типу – 5 об’єктів. Надано відповіді на електронні запити потенційних орендарів щодо об’єктів оренди.
Постійно проводиться робота щодо проведення своєчасних, в повному обсязі розрахунків з бюджетом міста з боку орендарів та балансоутримувачів. Направлено 14 претензії орендарям-боржникам.
Проводяться консультації з потенційними орендарями
та балансоутримувачами комунального майна, готуються документи
для проведення електронних аукціонів.
Відділом оренди нерухомого майна підготовлено 2 проекти рішень міської ради, які були внесені до порядку денного засідання міської ради
у жовтні 2022 року.
Відділом обліку та приватизації житлової площі за звітний період підготовлено:
- розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 62, з них:
- про передачу квартир у власність громадян – 45;
- про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 17.
Видано:
- 42 свідоцтва про право власності на житло;
- 18 дубліката свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.
Протягом IV кварталу 2022 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено укладено
й зареєстровано 90 документів на землекористування, а саме:
– 75 договорів оренди та додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;
– 15 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок.
У IV кварталі 2022 року працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації припинення та виникнення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).
Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом IV кварталу 2022 року:
- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;
- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;
- підготовлено 1 проект рішення міської ради з питань регулювання земельних відносин, який прийнято на черговому пленарному засіданні міської ради;
- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки
для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи
на розробку технічної документації (проектів землеустрою);
- направлялись копії рішень та постанов судових органів із земельних питань до Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС
у Дніпропетровській області;
- здійснювався контроль стану виконання рішень міської ради, відповідно до яких землекористувачам надано право користування земельними ділянками комунальної власності на умовах оренди або продовжуються строки дії існуючих договорів оренди земельних ділянок. До відділу секретаріату міської ради направлено повний перелік контрольних справ у розрізі земельних ділянок комерційного призначення та приватного сектора із пропозиціями щодо вдосконалення визначення строків опрацювання;
- спільно з Кам'янським відділом податків та зборів з юридичних
та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;
- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;
- працівники відділу вели налагоджену співпрацю із відділом державної реєстрації нерухомого майна стосовно реєстрації виникнення (припинення) іншого речового права (права оренди земельної ділянки);
- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 50 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Протягом IV кварталу 2022 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна
та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів
на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.
Протягом IV кварталу 2022 року юридичним відділом департаменту:
- взято участь у 120 судових засіданнях при загальній кількості судових справ – 89 з яких: а) 29 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача, б) 62 справ,
в яких представники відділу представляли інтереси міської ради
та департаменту, як Відповідача та третьої особи;
- загальна кількість винесених судових рішень – 17;
- в тому числі на користь міської ради – 12, департаменту – 2;
- винесено рішень на користь іншої сторони – 3.
- подано до суду 1 позовна заява про стягнення збитків за користування земельною ділянкою за відсутності правовстановлюючих документів.
- розглянуто та опрацьовано 84 судових документів;
- перевірено на відповідність діючому законодавству 162 документів
на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);
- Проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.
Протягом ІV кварталу 2022 року управлінням територіального контролю департаменту розглянуто й опрацьовано 52 запити Служби безпеки України, місцевої прокуратури та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області.
Протягом звітного періоду посадовими особами відділу:
проведено обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок – 5, у тому числі:
- виявлено 3 факта порушення вимог земельного законодавства
(у т.ч. повторно). По виявленим порушенням підготовлено та направлено листи-попередження про усунення порушень земельного законодавства.
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, управління
у Кам’янському районі Головного управління Держгеокадастру
у Дніпропетровській області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;
- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;
- проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування;
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;
- надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.
Протягом IV кварталу 2022 року відділом земельних відносин департаменту розглянуто й опрацьовано:
- 97 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;
- 5 звернень громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей,
з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;
- 5 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;
- підготовлено 7 проектів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проектами винесено на розгляд
та затверджено 7 рішень міської ради.
Також, відповідно до покладених на відділ завдань:
- здійснено виготовлення та оформлення витягів з рішень міської ради
з питань надання у користування, відведення, вилучення, продовження (поновлення) права користування земельними ділянками комунальної власності;
- направлено запити до архівного управління міської ради, відділу №3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;
- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;
- проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також
з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;
- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;
- здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.
У IV кварталі 2022 року загальним відділом велась робота з кадрових питань. Підготовлено та надано інформацію:
- до відділу персоналу міської ради щодо оновлення єдиної електронної бази даних посадових осіб виконавчих органів;
- щомісячно, до 25 числа надавалась інформація про посадових осіб: призначених, звільнених, яким присвоєно черговий ранг, яким надані відпустки;
- звіт щодо кількісного складу посадових осіб департаменту;
Також підготовлено документи щодо: кадрового резерву посадових осіб міської ради на 2023 рік, пропозиції щодо щорічних відпусток посадових осіб
у 2023 році, заходів щодо запобігання та протидії корупції та тероризму.
Загальним відділом зареєстровано, надано на розгляд керівництва департаменту та направлено в роботу посадовим особам службових документів,
а саме:
- вхідних документів – 934;
- вихідної кореспонденції – 440;
- звернень громадян – 179;
- запитів на інформацію, що надійшли до департаменту - 2.
Проводилось формування особових справ працівників та вносились записи до трудових книжок.
Протягом звітного періоду щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників.
Протягом IV кварталу 2022 року до відділу реєстрації речових прав
на нерухоме майно департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради, надійшло 244 заяв про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з них:
- по 235 заявам прийнято рішення про державну реєстрацію;
- по 9 заявам відмовлено у проведені державної реєстрації.
Отримано 12 листів від фізичних та юридичних осіб, органів державної влади про надання роз’яснень порядку державної реєстрації речових прав
на нерухоме майно та їх обтяжень.
Всі отриманні листи опрацьовані та надані письмові відповіді у строк передбачений діючим законодавством.
Забезпечено надання консультацій громадянам та адміністраторам ЦНАП
в Центрі надання адміністративних послуг, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
2. Методична робота
Надано методичної допомоги :
- керівникам та головним бухгалтерам комунальних підприємств, установ
та закладів щодо прийняття-передачі, списання, відчуження майна, яке є власністю територіальної громади м.Кам'янського;
- комунальним підприємствам по роз’ясненню порядку ліквідації, реорганізації, банкрутству;
- працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста
по роз’ясненню Методики та порядку надання дозволу бути орендодавцями комунального майна, яке знаходиться на їх балансі, порядку проведення конкурсів на право укладання договорів оренди;
- приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;
- житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.
Проведено навчання:
по складанню та оформленню розпорядчих документів;
про попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;
працівників департаменту по прийнятим нормативним документам.
Протягом кварталу надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.
3. Організаційна робота
Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів
щодо обліку, збереженню та управлінню комунальним майном.
Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна до міського бюджету.
Працівники департаменту приймають участь у роботі міської комісії
по обстеженню житлових будинків (приміщень) на предмет придатності
для проживання. З зазначених питань готуються пропозиції на розгляд виконавчого комітету міської ради.
Крім того, інформацію про роботу департаменту було розміщено
на офіційному сайті Камʼянської міської ради.
З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди
з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».
Проводилась робота з особами, зарахованими до кадрового резерву департаменту, пов’язана з ознайомленням нормативних документів, якими керується департамент у своїй роботі.
Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.
4. Новітності
У поточному періоді було здійснено:
- вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з приватизації, відчуженню, ліквідації;
- вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;
- вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;
- вивчення нових нормативних документів з питань передачі майна, обліку, управління комунальною власністю, бухгалтерського обліку, списання, відчуження майна;
- вивчення законодавства із земельних питань та змін до відповідних нормативно-правових документів, запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства
із землекористування у межах повноважень департаменту;
- вивчення судової практики розгляду земельних спорів
та законодавства із земельних питань та запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства
із землекористування.
- вивчення нормативних документів з удосконалення питань оренди комунальної власності міста;
- вивчення нововведень у законодавстві та науково-інформаційних джерел
з правових питань.