Звіт про роботу департаменту у ІІ кварталі 2022 року

опубліковано: 06 січня 2023 оновлено: 06 січня 2023

ЗВІТ

про роботу департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у ІІ кварталі 2022 року

 

1. Аналітична робота

Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:

Рішень міської ради – 18, а саме:

- 10 з питань комунальної власності;

- 3 з оренди нерухомого майна;

- 5 з земельних питань.

Рішень виконавчого комітету міської ради – 5 , а саме:

- про затвердження актів приймання-передачі майна у комунальну власність – 4;

- про оформлення дубліката свідоцтва про право власності – 1.

Розпоряджень міського голови – 3.

Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 75, а саме:

- відділ обліку та управління комунальною власністю – 17;

- загальний відділ – 64.

Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено
10 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на пленарних засіданнях міської ради у квітні, травні, червні 2022 року.

На підставі рішень міської ради було:

- збільшено статутні капітали Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Південні тепломережі» та Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Транспорт»;

- надано згоду Комунальному підприємству «Дніпродзержинське житлове об’єднання» та Комунальному підприємству Кам’янської міської ради «Кам’янське автотранспортне підприємство 042802» на звернення                               до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі                          про банкрутство;

- припинено Комунальне підприємство Кам’янської міської ради «Південні тепломережі» шляхом приєднання до Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центральні тепломережі»;

- внесено зміни до складу комісій з припинення юридичних осіб – Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська стоматологічна поліклініка»;

- внесено зміни до рішень міської ради від 29.08.2014 №1106-54/VI                    та від 23.06.2021 №250-08/VIII.

Опрацьовані статути  Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Південні тепломережі» та Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Транспорт».

З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази                   про передачу 441 одиниці комунального майна.

Протягом ІІ кварталу 2022 року від комунальних підприємств, установ                 та закладів надійшли пакети документів на списання 8366 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані
та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.

Оформлено право власності за територіальною громадою міста                          на 8 об’єктів нерухомого майна комунальної власності.

Протягом IІ кварталу 2022 року надавалась методична допомога робітникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним                        та юридичним особам з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження та ефективного використання, внесення змін                             та доповнень до статутів, збільшення статутних капіталів, реорганізації тощо.

Станом на 01.07.2022 в місті діє 330 договорів оренди на об’єкти комунальної власності територіальної громади міста, з них 326 – на нерухоме майно, 4 – на окремо індивідуально визначене майно.

Від оренди нерухомого майна протягом ІІ кварталу до міського бюджету надійшло 486,9 тис.грн.

Без проведення аукціонів з оренди майна продовжено 1 договір оренди, укладено 5 нових.

Шляхом проведення аукціонів з оренди майна продовжено 4 договори оренди, укладено 1 новий.

Протягом ІІ кварталу опубліковано 6 оголошень про передачу майна
в оренду, 2 об’єкти оренди, аукціони по яким не відбулися, виставлені
на аукціон повторно.

Наказами департаменту затверджено 2 протоколи результатів електронних аукціонів. Розірвано 3 договори оренди.

Опубліковано в електронній торговій системі 7 договорів оренди.

Створено 5 об’єктів у переліках електронної торгової системи, прийнято та оброблено 5 електронних заявок на укладання та продовження терміну дії договорів оренди.

Направлено на виконання балансоутримувачам 3 заявки. Внесено
до Переліку другого типу 4 об’єкти. Надано відповіді на електронні запити потенційних орендарів щодо об’єктів оренди.

Підготовлено 3 проєкти рішень міської ради, які були прийняті
на  засіданні міської ради у травні 2022 року.

На підставі рішень міської ради було:

- оновлено перелік орендарів, для яких застосовується договір оренди

нерухомого та окремо індивідуально визначеного майна, що належить
до комунальної власності територіальної громади м.Кам’янського;

- оновлено перелік орендарів, для яких встановлюється річна орендна плата в розмірі 1 грн.

- включено та виключено майно з Переліку об’єктів, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду без проведення аукціону.

Постійно проводиться робота щодо проведення своєчасних, в повному обсязі розрахунків з бюджетом міста з боку орендарів та балансоутримувачів. Направлено 6 претензій орендарям-боржникам, передано 2 справи                                 до юридичного відділу для підготування звернень до суду із позовом
про стягнення заборгованості з орендної плати.

Проводяться консультації з потенційними орендарями
та балансоутримувачами комунального майна, готуються документи
для проведення електронних аукціонів.

Відділом обліку та приватизації житлової площі за звітний період підготовлено:

-        розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 14, з них:

-        про передачу квартир у власність громадян – 12;

про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 2.

Видано:

-        19 свідоцтв про право власності на житло;

-        5 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.

Протягом ІІ кварталу 2022 року відділом договорів оренди земельних Протягом ІІ кварталу 2022 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено, укладено й зареєстровано
22 документи на землекористування, а саме:

-       13 договорів оренди та додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;

-       9 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок.

та підготовлено шаблони по 44 договорам оренди земельних ділянок.

Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом ІІ кварталу 2022 року:

- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;

- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;

- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи на розробку технічної документації (проектів землеустрою);

- направлялись копії рішень та постанов судових органів із земельних питань до Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС
у Дніпропетровській області;

- здійснювався контроль стану виконання рішень міської ради, відповідно до яких землекористувачам надано право користування земельними ділянками комунальної власності на умовах оренди або продовжуються строки дії існуючих договорів оренди земельних ділянок. До відділу секретаріату міської ради направлено повний перелік контрольних справ у розрізі земельних ділянок комерційного призначення та приватного сектора із пропозиціями щодо вдосконалення визначення строків опрацювання;

- спільно з Кам'янським відділом податків та зборів з юридичних
та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;

- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;

- працівники відділу вели налагоджену співпрацю із відділом державної реєстрації нерухомого майна стосовно реєстрації виникнення (припинення) іншого речового права (права оренди земельної ділянки);

- інформаційні довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно не надавались у зв'язку з призупиненням доступу до реєстру.

Протягом IІ кварталу 2022 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна
та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів
на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.

Протягом IІ кварталу 2022 року юридичним відділом департаменту:

- взято участь у 175 судових засіданнях при загальній кількості судових справ – 79 з яких: а) 31 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача, б) 48 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту
як Відповідача та третьої особи;

- загальна кількість винесених судових рішень – 23, в тому числі
на користь міської ради  –  14 , департаменту – 4;

- винесено рішень на користь іншої сторони –  5;

- подано до суду 1 позовна заява про визнання недійсним та застосування наслідків недійсності до договору купівлі-продажу;

- розглянуто та опрацьовано 35 судових документів (відзиви, заперечення тощо);

- перевірено на відповідність діючому законодавству 21 документ
на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);

- проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.

Протягом ІІ кварталу 2022 року відділом самоврядного контролю департаменту розглянуто й опрацьовано:

18 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

підготовлено 4 проєкти рішення міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проєктами винесено на розгляд
та затверджено 4 рішення міської ради;

Протягом звітного періоду посадовими особами відділу:

проведено обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок – 5.

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

- направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відділу у м.Кам’янське міськрайонного управління у Петриківському районі та м.Кам’янське Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;

- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;

- проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування;

- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;

- надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.

Протягом ІІ кварталу 2022 року відділом земельних відносин департаменту розглянуто й опрацьовано:

- 75 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;

 

- 1 звернення громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;

- 5 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

- підготовлено 1 проект рішення міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеним проектом винесено на розгляд
та затверджено 1 рішення міської ради.

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

- здійснено виготовлення та оформлення витягів з рішень міської ради з питань надання у користування, відведення, вилучення, продовження (поновлення) права користування земельними ділянками комунальної власності;

- направлено запити до архівного управління міської ради, відділу у м.Кам’янському міськрайонного управління у Петриківському районі м.Кам’янське Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;

- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;

- проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також
 з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;

- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;

- здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.

У IІ кварталі  2022  року загальним відділом було надано статистичну інформацію щодо кадрових питань, а саме:

- виконання листа виконавчого комітету міської ради з метою оновлення єдиної електронної бази даних посадових осіб виконавчих органів до відділу персоналу міської ради;

- щомісячні звіти щодо кількісного складу посадових осіб департаменту;

- службові листи щодо запобігання корупції та особливості заповнення декларації посадовими особами департаменту під час воєнного стану та інші.

Документообіг департаменту за звітний період:

 

 - вхідної кореспонденції – 785;

 - вихідної кореспонденції – 358.

Зареєстровано та надано на опрацювання працівникам департаменту
6 звернень громадян.

Проводилось формування особових справ працівників та вносились записи до трудових книжок.

Протягом звітного періоду щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників.

Протягом IІ кварталу 2022 року відділом реєстрації речових прав
на нерухоме майно департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради прийом та розгляд  заяв про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно
та їх обтяжень, у зв’язку з запровадженням воєнного стану на території України та зупинкою роботи Єдиних та Державних реєстрів Міністерства юстиції України не проводився.

Отримано 3 листи від фізичних та юридичних осіб, органів державної влади про надання роз’яснень порядку державної реєстрації речових прав
на нерухоме майно та їх обтяжень.

Всі отриманні листи опрацьовані та надані письмові відповіді у строк передбачений діючим законодавством.

Забезпечено надання консультацій громадянам та адміністраторам ЦНАП в Центрі надання адміністративних послуг, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

2. Методична робота

Надано методичної допомоги :

- керівникам та головним бухгалтерам комунальних підприємств, установ та закладів щодо прийняття-передачі, списання, відчуження майна,
яке є власністю територіальної громади м.Кам'янського;

- комунальним підприємствам по роз’ясненню порядку ліквідації, реорганізації, банкрутству;

- працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста
по роз’ясненню Методики та порядку надання дозволу бути орендодавцями комунального майна, яке знаходиться на їх балансі, порядку проведення конкурсів на право укладання договорів оренди;

 - приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;

- житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.

Працівникам департаменту:

-  по складанню та оформленню розпорядчих документів;

- про попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;

- по прийнятим нормативним документам.

Протягом кварталу надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.

3. Організаційна робота

Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів щодо обліку, збереженню та управлінню комунальним майном.

Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна до міського бюджету.

Крім того, інформацію про роботу департаменту було розміщено
на офіційному сайті Камʼянської міської ради.

З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди
з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».

Проводилась робота з особами, зарахованими до кадрового резерву департаменту, пов’язана з ознайомленням нормативних документів, якими керується департамент у своїй роботі.

Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.

4. Новітності

У поточному періоді було здійснено:

- вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з приватизації, відчуженню, ліквідації;

- вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;

- вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;

- вивчення нових нормативних документів з питань передачі майна, обліку, управління комунальною власністю, бухгалтерського обліку, списання, відчуження майна;

- вивчення законодавства із земельних питань та змін до відповідних нормативно-правових документів, запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування у межах повноважень департаменту;

- вивчення судової практики розгляду земельних спорів
та законодавства із земельних питань та запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування.

- вивчення нормативних документів з удосконалення питань оренди комунальної власності міста;

- вивчення нововведень у законодавстві та науково-інформаційних джерел з правових питань.