Звіт про роботу департаменту у ІІІ кварталі 2022 року

опубліковано: 06 січня 2023 оновлено: 06 січня 2023

ЗВІТ

про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у ІІІ кварталі 2022 року

 

1. Аналітична робота

Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:

Рішень міської ради – 12 з них:

- 3 (оренда);

- 6 з питань комунальної власності;

- 3 з земельних питань.

Рішень виконавчого комітету міської ради – 7 з них:

- про переведення жилого приміщення у нежиле – 2;

- про оформлення дубліката свідоцтва про право власності на об’єкт нерухомого майна – 1;

- про затвердження актів приймання-передачі майна у комунальну власність міста – 4.

Розпоряджень міського голови – 5.

Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 76, а саме:

- відділ оренди нерухомого майна – 22;

- відділ обліку та управління комунальною власністю – 19;

- загальний відділ – 38.

Відділом обліку та управління комунальною власністю підготовлено
6 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на пленарних засіданнях міської ради у липні, серпні, вересні 2022 року.

На підставі рішень міської ради було:

- збільшено розмір статутного капіталу Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центральні тепломережі»;

- зменшено розмір статутного капіталу Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9»;

- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади зі спільної власності територіальних громад                        сіл, селищ, міст Дніпропетровської області медичного обладнання;

- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади з державної власності станції супутникового зв’язку «Starlink»;

- надано дозвіл на списання комунального майна.

Опрацьовані статути: Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центральні тепломережі», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9».

З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази про передачу
613 одиниць комунального майна.

Протягом ІІІ кварталу 2022 року від комунальних підприємств, установ, закладів надійшли пакети документів на списання 28 664 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані
та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.

На підставі опрацьованих документів, рішеннями міської ради надано дозвіл на списання 464 одиниць основних засобів, які обліковувались
на балансах комунальних підприємств, установ та закладів.

Протягом ІІІ кварталу 2022 року надавалась методична допомога робітникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним
та юридичним особам з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження та ефективного використання, внесення змін
та доповнень до статутів.

Станом на 01.10.2022 в місті діє 319 договорів оренди на об’єкти комунальної власності територіальної громади міста, з них 316 – на нерухоме майно, 3 – на окремо індивідуально визначене майно.

Від оренди нерухомого майна протягом ІІІ кварталу до міського бюджету надійшло 655,5 тис.грн.

Без проведення аукціонів з оренди майна укладено 7 договорів оренди. Шляхом проведення аукціонів з оренди майна укладено 3 нових договори оренди.

Наказами департаменту затверджено 3 протоколи про результати електронних аукціонів. Розірвано 7 договорів оренди.

Створено 10 об’єктів у переліках електронної торгової системи, прийнято та оброблено 15 електронних заявок на укладання договорів оренди.

Направлено на виконання балансоутримувача 15 заявок. Внесено
до Переліку першого типу 3 об’єкти, до переліку другого типу – 7 об’єктів. Надано відповіді на електронні запити потенційних орендарів щодо об’єктів оренди.

Постійно проводиться робота щодо проведення своєчасних, в повному обсязі розрахунків з бюджетом міста з боку орендарів та балансоутримувачів. Направлено 5 претензій орендарям-боржникам, передано 6 справ                                 до юридичного відділу для підготовки звернень до Господарського суду Дніпропетровської області  щодо стягнення заборгованості з орендної плати.

Проводяться консультації з потенційними орендарями
та балансоутримувачами комунального майна, готуються документи
для проведення електронних аукціонів.

Відділом оренди нерухомого майна підготовлено 3 проекти рішень міської ради, які були прийняті на пленарному засіданні міської ради
у липні, серпні 2022 року, а саме:

-  «Про звільнення Акціонерного товариства  «Дніпровська теплоелектроцентраль» від орендної плати на період воєнного стану;

-  «Про внесення змін до рішення міської ради від 28.08.2020
№2013-45/VII «Про оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади м.Кам’янського» стосовно перерозподілу орендної плати між орендодавцем та балансоутримувачем майна.

На виконання рішення міської ради підготовлено зміни до 186 договорів оренди, укладених департаментом та розрахунки орендної плати по них.

Відділом обліку та приватизації житлової площі за звітний період підготовлено:

- розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 43, з них:

- про передачу квартир у власність громадян – 36;

про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 7.

 

Видано:

- 35 свідоцтв про право власності на житло;

- 7 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.

Протягом ІІІ кварталу 2022 року відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до рішень міської ради підготовлено укладено
й зареєстровано 106 документи на землекористування, а саме:

–              65 договорів оренди та додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок;

–              41 угод про розірвання договорів оренди земельних ділянок.

У IІІ кварталі 2022 року працівниками відділу подавались заяви через ЦНАП щодо реєстрації припинення іншого речового права (права оренди земельної ділянки).

Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом ІІІ кварталу 2022 року:

- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація до департаменту фінансів міської ради та Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;

- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;

- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки
для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи
на розробку технічної документації (проектів землеустрою);

- здійснювався контроль стану виконання рішень міської ради, відповідно до яких землекористувачам надано право користування земельними ділянками комунальної власності на умовах оренди та особистого строкового сервітуту, або продовжуються строки дії існуючих договорів оренди земельних ділянок. До відділу секретаріату міської ради направлено 14 контрольних справ за ходом виконання прийнятих рішень міської ради із земельних питань;

- спільно з Кам’янський відділом податків та зборів з юридичних
та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;

- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;

- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 79 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Протягом IІІ кварталу 2022 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна
та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста з питань підготовки та оформлення документів
на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.

Протягом ІIІ кварталу 2022 року юридичним відділом департаменту:

- взято участь у 127 судових засіданнях при загальній кількості судових справ – 88 з яких: а) 30 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача, б) 58 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту
як Відповідача та третьої особи;

- загальна кількість винесених судових рішень – 20, в тому числі
на користь міської ради  –  10 , департаменту – 2  ;

- винесено рішень на користь іншої сторони –  8;

- розглянуто та опрацьовано 136  судових документів;

- перевірено на відповідність діючому законодавству 106  документів
на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);

- проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.

Протягом ІІІ кварталу 2022  року управлінням територіального контролю департаменту розглянуто й опрацьовано:

- 24 запити Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області;

- підготовлено 1 проект розпорядження міського голови з питань регулювання земельних відносин, за зазначеним проектом затверджено  розпорядження міського голови

 

 

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

- направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, управління
у Кам’янському районі Головного управління Держгеокадастру
у Дніпропетровській області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;

- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;

- проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування;

- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;

- надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.

Протягом ІІІ кварталу 2022 року відділом земельних відносин департаменту розглянуто й опрацьовано:

- 84 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;

- 3 звернення громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;

- 5 запитів Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

- підготовлено 3 проектів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проектами винесено на розгляд
та затверджено 3 рішень міської ради;

- підготовлено  розпорядження міського голови.

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

- здійснено виготовлення та оформлення витягів з рішень міської ради
з питань надання у користування, відведення, вилучення, продовження (поновлення) права користування земельними ділянками комунальної власності;

- направлено запити до архівного управління міської ради, відділу
у м.Кам’янському міськрайонного управління у Петриківському районі м.Кам’янське Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;

- проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також  з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;

- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;

- здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.

У IІІ кварталі 2022 року загальним відділом проводилась робота щодо ведення діловодства, кадрових та організаційних  питань, запобігання корупції.  Надавалась щомісячна інформація з кадрових питань, а саме:

- щодо виконання листа виконавчого комітету міської ради з метою оновлення єдиної електронної бази даних посадових осіб виконавчих органів
до відділу персоналу міської ради;

- до 25 числа щомісячно надавалась інформація про посадових осіб: призначених, звільнених, яким присвоєно черговий ранг, яким надані відпустки;

- звіти щодо кількісного складу посадових осіб департаменту.

  Опрацьовувалась щомісячно та надавалась інформація до телефонного довідника виконавчих органів міської ради щодо посадових осіб департаменту.

Проводилась робота щодо реєстрації, забезпечення розгляду керівництвом службових документів та їх надання на опрацювання виконавцям, відповідно
до резолюції керівника. Протягом кварталу забезпечувалась робота серед виконавців щодо своєчасного опрацювання контрольних службових документів. Документообіг департаменту за звітний період склав:

 - вхідної кореспонденції – 843;

 - вихідної кореспонденції – 391.

Проводилось формування особових справ працівників та вносились записи до трудових книжок, готувались відповідні накази.

Щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників до 15 числа та на кінець місяця.

Протягом IІІ кварталу 2022 року до відділу реєстрації речових прав
на нерухоме майно департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради, надійшло 628 заяв про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з них:

- по 624 заявам прийнято рішення про державну реєстрацію;

- по 4 заявам відмовлено у проведені державної реєстрації.

Отримано 10 листів від фізичних та юридичних осіб, органів державної влади про надання роз’яснень порядку державної реєстрації речових прав
на нерухоме майно та їх обтяжень.

Всі отриманні листи опрацьовані та надані письмові відповіді у строк передбачений діючим законодавством.

Забезпечено надання консультацій громадянам та адміністраторам ЦНАП в Центрі надання адміністративних послуг, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

2. Методична робота

Надано методичної допомоги :

- керівникам та головним бухгалтерам комунальних підприємств, установ та закладів щодо прийняття-передачі, списання, відчуження комунального майна, порядку ліквідації, реорганізації, банкрутства;

- працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста
по роз’ясненню Методики та порядку надання дозволу бути орендодавцями комунального майна, яке знаходиться на їх балансі, порядку проведення конкурсів на право укладання договорів оренди;

 - приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;

- житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.

Проведено навчання:

по складанню та оформленню розпорядчих документів;

про попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;

працівників департаменту по прийнятим нормативним документам.

Протягом кварталу надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.

3. Організаційна робота

Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів щодо обліку, збереженню та управлінню комунальним майном.

Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна до міського бюджету.

Відповідно до рішення міської ради  від 24.06.2022 №609-20/VIII
«Про створення управління територіального контролю департаменту комунальної власності, земельних відносин  та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради», розпорядження міського голови від 15.03.2021 №100-р «Про затвердження структурних підрозділів,
їх чисельності та переліку посад департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради» загальним відділом департаменту проводилась відповідна  кадрова робота щодо прийняття та переведення на відповідні посади посадових осіб департаменту. Підготовлено та прийнято розпорядження міського голови від 31.08.2022 №232-р «Про внесення змін
до розпорядження міського голови від 24.12.2021 №573-р», яке набуло чинності з 01.09.2022.

 Крім того, інформацію про роботу департаменту було розміщено
на офіційному сайті Камʼянської міської ради.

З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди
з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».

Проводилась робота з особами, зарахованими до кадрового резерву департаменту, пов’язана з ознайомленням нормативних документів, якими керується департамент у своїй роботі.

Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.

4. Новітності

У поточному періоді було здійснено:

- вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з питань приватизації, відчуження, передачі майна, ліквідації юридичних осіб;

- вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;

- вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;

- вивчення нових нормативних документів з питань передачі майна, обліку, управління комунальною власністю, бухгалтерського обліку, списання, відчуження майна;

- вивчення законодавства із земельних питань та змін до відповідних нормативно-правових документів, запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування у межах повноважень департаменту;

- вивчення судової практики розгляду земельних спорів
та законодавства із земельних питань та запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства із землекористування.

- вивчення нормативних документів з удосконалення питань оренди комунальної власності міста;

- вивчення нововведень у законодавстві та науково-інформаційних джерел з правових питань.