Звіт про роботу департаменту за 2022 рік

опубліковано: 06 січня 2023 оновлено: 06 січня 2023

ЗВІТ

про роботу департаменту комунальної власності,
земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради
у 2022 році

 

1. Аналітична робота

Протягом звітного періоду департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно підготовлено:

Рішень міської ради – 69, а саме:

-  з питань оренди нерухомого майна – 8;

-  з питань комунальної власності – 49;

-  з земельних питань – 32.

Рішень виконавчого комітету міської ради – 19, а саме:

- про переведення жилого приміщення у нежиле – 3;

- про виключення з числа службових жилих приміщень – 2;

- про оформлення за Кам’янською міською територіальною громадою права власності на об’єкти нерухомого майна – 1;

- про оформлення дубліката свідоцтва про право власності – 1;

- про внесення змін до рішення – 3;

- про затвердження актів приймання-передачі майна у комунальну власність міста – 9.

Розпоряджень міського голови – 16.

Наказів департаменту комунальної власності, земельних відносин
та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 433, а саме:

- відділом оренди нерухомого майна –109;

- відділом обліку та управління комунальною власністю – 84;

- відділом земельних відносин - 1.

- загальним відділом – 239.

Відділом обліку та управління комунальною власністю департаменту  підготовлено 49 проєктів рішень міської ради, які були прийняті на пленарних засіданнях міської ради протягом 2022 року.

На підставі рішень міської ради було:

- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади захисних споруд;

- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області медичного обладнання;

- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади об’єктів житлового фонду та комунальної інфраструктури, які перебувають у власності Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат»;

- надано згоду на прийняття у комунальну власність Кам’янської міської територіальної громади з державної власності станції супутникового зв’язку «Starlink» та принтера для двостороннього ретрансферного друку;

- внесено зміни до відомостей Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», у зв’язку
з приєднанням до нього Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр» та до відомостей Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги», у зв’язку з приєднанням до нього Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №7»;

- збільшені та зменшені розміри статутних капіталів комунальних підприємств;

- надано згоду Комунальному підприємству «Дніпродзержинське житлове об’єднання» та Комунальному підприємству Кам’янської міської ради «Кам’янське автотранспортне підприємство 042802» на звернення
до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі
про банкрутство;

- затверджені передавальні акти комунальних підприємств у зв’язку
з їх приєднанням до інших підприємств;

- припинено юридичні особи - Комунальне некомерційне підприємство Кам’янської міської ради «Міська лікарня №7» шляхом приєднання
до Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» та  Комунальне некомерційне підприємство Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр» шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунальне підприємство Кам’янської міської ради «Південні тепломережі» шляхом приєднання до Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центральні тепломережі»;

- включено до переліку об’єкт права комунальної власності за адресою: просп.Металургів, 4, приміщення 162, що підлягає приватизації;

- вирішено приватизувати об’єкт права комунальної власності за адресою: просп.Металургів, 4, приміщення 162, шляхом продажу на аукціоні з умовами;

- надано дозвіл на списання комунального майна.

Опрацьовані статути: Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №1», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги №3», Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» та Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Міська аптека», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Кам’янська теплопостачальна компанія», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Південні тепломережі» та Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Транспорт», Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Центральні тепломережі».

З метою раціонального та ефективного використання комунального майна, яке передане в оперативне управління та господарське відання комунальним підприємствам, установам та закладам, підготовлені накази про передачу 1644 одиниць комунального майна.

Протягом 2022 року від комунальних підприємств, установ та закладів надійшли пакети документів на списання 151 399 одиниць інших необоротних матеріальних активів, документи на списання опрацьовані та наказами департаменту надано дозвіл на їх списання.

На підставі опрацьованих документів, міською радою прийняті рішення «Про надання дозволу на списання комунального майна», якими надано дозвіл
на списання 1 738 одиниць основних засобів, які обліковувались на балансах комунальних підприємств, установ та закладів міської ради

Оформлено право власності за територіальною громадою міста                          на 7 об’єктів нерухомого майна комунальної власності.

Створено 1 об’єкт у переліку електронної торгової системи.

Протягом 2022 року надавалась методична допомога робітникам комунальних підприємств, установ та закладів, фізичним та юридичним особам
з питань: списання, прийняття-передачі комунального майна, його збереження
та ефективного використання, внесення змін та доповнень до статутів.

Станом на 01.01.2023 в місті діє 317 договорів оренди на об’єкти комунальної власності територіальної громади міста, з них 315 – на нерухоме майно, 2 –
на окремо індивідуально визначене майно.

Від оренди нерухомого майна протягом звітного року до міського бюджету надійшло 1203,7 тис.грн. Без проведення аукціонів з оренди майна продовжено
4 договори оренди, укладено 23 нових.

Шляхом проведення аукціонів з оренди майна продовжено 11 договорів оренди, укладено 18 нових.  9 об’єктів оренди, аукціони по яких не відбулися, виставлені на аукціони повторно.

За результатами проведення електронних аукціонів підготовлено 19 наказів департаменту про затвердження  протоколів  електронних аукціонів. Розірвано
40 договорів оренди.

Опубліковано в електронній торговій системі 147 договорів оренди
та додаткових угод до договорів оренди 127.

Завершена робота щодо створення в електронній торговій системі (ЕТС) переліків та завантаження документів до об’єктів, що перебувають в орендному користуванні або пропонуються для передачі в оренду.

Створено 28 об’єктів у переліках електронної торгової системи,
у тому числі у Переліку першого типу – 14 об’єкти, у Переліку другого типу – 14 об’єктів. Прийнято та оброблено 60 електронних заявок на укладання
договорів оренди.

Направлено на виконання балансоутримувачам 60 заявок. Внесено
до Переліку першого типу 14 об’єктів, до переліку другого типу – 14 об’єктів. Надано відповіді на електронні запити потенційних орендарів щодо об’єктів оренди.

Постійно проводиться робота щодо проведення своєчасних, в повному обсязі розрахунків з бюджетом міста з боку орендарів та балансоутримувачів. Направлено 35 претензій орендарям-боржникам, передано 9 справ                                 до юридичного відділу для підготовки звернень до суду із позовом
про стягнення заборгованості з орендної плати.

Проводяться консультації з потенційними орендарями
та балансоутримувачами комунального майна, готуються документи
для проведення електронних аукціонів.

Підготовлено 8 проектів рішень міської ради з питань оренди комунального  майна, якими унормовано орендні відносини для орендарів, що повністю фінансуються за рахунок місцевого бюджету, стосовно звільнення від орендної плати та ін. 

На виконання рішення міської ради від 19.08.2022 №641-22/VIII
«Про внесення змін до рішення міської ради від 28.08.2020 №2013-45/VII» з метою збільшення доходів міського бюджету внесено зміни до 168 договорів оренди, виконано розрахунки та опубліковано в електронній системі.

Відділом обліку та приватизації житлової площі за звітний період підготовлено:

-      розпоряджень директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно – 175, з них:

-      про передачу квартир у власність громадян – 132;

- про внесення змін до розпоряджень органу приватизації та видачу дубліката свідоцтва – 43.

Видано:

- 128 свідоцтв про право власності на житло;

- 53 дублікатів свідоцтв про право власності на житло та свідоцтв
з внесеними змінами.

Відділом договорів оренди земельних ділянок відповідно до покладених завдань протягом 2022 року:

- здійснювався аналіз стану договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та щомісячно направлялась у встановленому порядку інформація
до департаменту фінансів міської ради та Кам’янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області;

- на вимогу керівництва здійснювався аналіз стану укладення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності фізичними та юридичними особами, які відповідно до рішень міської ради набули право користування земельними ділянками;

- підготовлено 2 проєкти рішення міської ради з питань регулювання земельних відносин, які прийнято на пленарному засіданні міської ради.

- відповідно до прийнятих рішень міської ради здійснювався електронний облік фізичних та юридичних осіб, які набули (втратили) право користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, та громадян, мешканців міста, які виявили бажання приватизувати земельні ділянки
для здійснення певного виду господарської діяльності; які отримали дозволи
на розробку технічної документації (проектів землеустрою);

- направлялись копії рішень та постанов судових органів із земельних питань до Кам'янського відділу податків та зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС /
у Дніпропетровській області;

- здійснювався контроль стану виконання рішень міської ради, відповідно до яких землекористувачам надано право користування земельними ділянками комунальної власності на умовах оренди або продовжуються строки дії існуючих договорів оренди земельних ділянок. До відділу секретаріату міської ради направлено повний перелік контрольних справ у розрізі земельних ділянок комерційного призначення та приватного сектора із пропозиціями
щодо вдосконалення визначення строків опрацювання;

- спільно з Кам’янський відділом податків та зборів з юридичних
та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області здійснювалось звіряння діючих договорів оренди земельних ділянок, що обліковуються у департаменті;

- своєчасно опрацьовувалась вхідна документація відділу, надавались письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб;

- працівники відділу вели налагоджену співпрацю із відділом державної реєстрації нерухомого майна стосовно реєстрації виникнення (припинення) іншого речового права (права оренди земельної ділянки);

- на запит посадових осіб департаменту протягом звітного періоду було отримано й надано 157 інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Протягом 2022 року працівниками відділу договорів оренди земельних ділянок департаменту постійно проводилась роз’яснювальна та консультативна робота з громадянами та представниками підприємств, організацій, установ міста
з питань підготовки та оформлення документів на землекористування, надавались роз’яснення землекористувачам стосовно порядку державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок.

Протягом 2022 року  юридичним відділом департаменту:

- взято участь у  558 судових засіданнях при загальній кількості судових справ –  168 з яких: а) 42  справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту як Позивача, б) 126 справ, в яких представники відділу представляли інтереси міської ради та департаменту
як Відповідача та третьої особи;

- загальна кількість винесених судових рішень – 79;

- в тому числі на користь міської ради  – 51, департаменту – 9;

- винесено рішень на користь іншої сторони – 19. 

- подано до суду 2  позовні заяви, з яких: 1 позовна заява про визнання недійсним та застосування наслідків недійсності до договору купівлі-продажу;
1 позовна заява про стягнення збитків за користування земельною ділянкою
за відсутності правовстановлюючих документів.

- розглянуто та опрацьовано 333 судових документів;

- перевірено на відповідність діючому законодавству 447  документів
на землекористування (договорів оренди земельних ділянок, угод про внесення змін до договорів, угод про розірвання договорів тощо);

Проводиться робота з відповідними підрозділами виконавчої служби стосовно примусового виконання наказів господарського суду Дніпропетровської області та виконавчих листів місцевих судів.

Протягом 2022 року управлінням територіального контролю департаменту розглянуто й опрацьовано:

- 108 запит Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам’янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

- підготовлено 1 проєкт рішення виконавчого комітету міської ради
з питань регулювання земельних відносин, за зазначеним проєктом винесено
на розгляд та затверджено  рішення виконавчого комітету міської ради;

- підготовлено 4 проєкти рішення міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проєктами винесено на розгляд
та затверджено 4 рішення міської ради;

-              підготовлено 1 проєкт розпорядження міського голови з питань регулювання земельних відносин, за зазначеним проєктом затверджено  розпорядження міського голови;

Протягом звітного періоду посадовими особами відділу:

проведено обстежень стану та дотримання умов використання земельних ділянок – 18, у тому числі:

- виявлено 6 фактів порушення вимог земельного законодавства
(у т.ч. повторно). По виявленим порушенням підготовлено та направлено листи-попередження про усунення порушень земельного законодавства.

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

- направлено запити до Кам'янського відділу податків та зборів
з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Дніпропетровській області, управління
у Кам’янському районі Головного управління Держгеокадастру
у Дніпропетровській області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;

- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;

- проведено роботу з нарахування недоотриманої орендної плати
за користування земельними ділянками без оформлених документів
на землекористування;

- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;

- надано письмові відповіді на запити фізичних та юридичних осіб.

Протягом 2022 року відділом земельних відносин департаменту розглянуто
й опрацьовано:

- 340 звернень та клопотань землекористувачів з питань оформлення документів на землекористування, передачі у приватну власність земельних ділянок, укладання (переукладання) договорів оренди земельних ділянок, продовження їх строків дії, внесення змін до договорів оренди землі;

- 25 звернень громадян, які виконували військовий обов’язок щодо захисту мирних громадян під час антитерористичної операції та членів їх сімей, з питань отримання земельних ділянок у приватну власність;

- 20 запити Служби безпеки України, місцевої прокуратури
та Кам'янського ВП ГУНП в Дніпропетровській області;

- підготовлено 14 проектів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, за зазначеними проектами винесено на розгляд
та затверджено 13 рішень міської ради.

Також, відповідно до покладених на відділ завдань:

- здійснено виготовлення та оформлення витягів з рішень міської ради
з питань надання у користування, відведення, вилучення, продовження (поновлення) права користування земельними ділянками комунальної власності;

- направлено запити до архівного управління міської ради, відділу №3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, виконавчих органів міської ради, службові записки тощо;

- проведено претензійну роботу із землекористувачами по приведенню документів із землекористування у відповідності до чинного законодавства;

- проведено роботу з землекористувачами щодо належного оформлення документів на землекористування після отримання витягу з рішення, а також 
з учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей;

- проведено консультативну роботу та надано методичну допомогу громадянам міста з питань оформлення документів на землекористування
у Центрі надання адміністративних послуг та безпосередньо за місцем роботи;

- здійснено опрацювання документації у програмі «Віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області»
за напрямом діяльності.

Протягом 2022 року загальним відділом надавалась щомісячна  інформація щодо:

- виконання листа виконавчого комітету міської ради з метою оновлення єдиної електронної бази даних посадових осіб виконавчих органів до відділу персоналу міської ради;

- про посадових осіб: призначених, звільнених, яким присвоєно черговий ранг, яким надані відпустки;

- звіти щодо кількісного складу посадових осіб департаменту.

Зареєстровано, надано на розгляд керівництва департаменту
та направлено на опрацювання посадовим особами департаменту службових документів, а саме:

 - вхідних документів – 3603;

 - вихідних документів – 1553;

 - звернень громадян – 179;

 - інформаційних запитів, що надійшли до департаменту – 3.

 Протягом року проводилась робота з кадрових питань, а саме: формування особових справ працівників та внесення записів до трудових книжок, щомісячно складався та надавався табель обліку робочого часу працівників та інше. Проводилась робота з посадовими особами департаменту щодо щорічного оцінювання, декларування доходів за 2022 рік, підготовка пропозицій щодо формування кадрового резерву посадових осіб департаменту на 2023 рік.

Відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації» посадовими особами відділу контролюється та розміщується відповідна інформація на веб-сайті міської ради.

Протягом 2022 року до відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам’янської міської ради, надійшло 1255 заяв
про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень,
з них:

- по 1235 заявам прийнято рішення про державну реєстрацію;

- по 20 заявам відмовлено у проведені державної реєстрації.

Отримано 43 листів від фізичних та юридичних осіб, органів державної влади про надання роз’яснень порядку державної реєстрації речових прав
на нерухоме майно та їх обтяжень.

Всі отриманні листи опрацьовані та надані письмові відповіді у строк передбачений діючим законодавством.

Забезпечено надання консультацій громадянам та адміністраторам ЦНАП
в Центрі надання адміністративних послуг, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

2. Методична робота

Надано методичної допомоги :

- керівникам та головним бухгалтерам комунальних підприємств, установ
та закладів щодо прийняття-передачі, списання, відчуження майна, яке є власністю територіальної громади м.Кам’янського;

- комунальним підприємствам по роз’ясненню порядку ліквідації, реорганізації, банкрутству;

- працівникам комунальних підприємств, організацій та установ міста по роз’ясненню Методики та порядку надання дозволу бути орендодавцями комунального майна, яке знаходиться на їх балансі, порядку проведення конкурсів на право укладання договорів оренди;

 - приватним підприємцям та громадянам міста щодо порядку укладання договорів оренди комунального майна;

- житлово-експлуатаційним підприємствам щодо обліку житлового фонду.

Проведено навчання:

по складанню та оформленню розпорядчих документів;

про попередження встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про засади запобігання і протидії корупції»;

працівників департаменту по прийнятим нормативним документам.

Протягом року надавалась методична допомога юридичним, фізичним особам і громадянам.

3. Організаційна робота

Постійно ведеться робота з виконавчими органами міської ради, керівниками та головними бухгалтерами підприємств, установ, закладів щодо обліку, збереженню та управлінню комунальним майном.

Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно постійно проводиться робота з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ з питань погашення заборгованості по орендній платі та роз’ясненню порядку спрямування оплати за оренду майна
до міського бюджету.

Працівники департаменту приймають участь у роботі міської комісії
по обстеженню житлових будинків (приміщень) на предмет придатності
для проживання. З зазначених питань готуються пропозиції на розгляд виконавчого комітету міської ради.

Крім того, розміщувалась інформація про роботу департаменту
на офіційному сайті Камʼянської міської ради.

З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди
з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».

Проводилась робота з особами, зарахованими до кадрового резерву департаменту, пов’язана з ознайомленням нормативних документів, якими керується департамент у своїй роботі.

Постійно зверталась увага посадових осіб департаменту на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку в департаменті з метою забезпечення належної трудової дисципліни.

4. Новітності

У поточному періоді було здійснено:

- вивчення змін та доповнень в законодавчій базі з приватизації, відчуженню, ліквідації;

- вивчення нових нормативних актів з питань житлового законодавства;

- вивчення інформаційно-аналітичних матеріалів, що надаються кадровою службою;

- вивчення нових нормативних документів з питань передачі майна, обліку, управління комунальною власністю, бухгалтерського обліку, списання, відчуження майна;

- вивчення законодавства із земельних питань та змін до відповідних нормативно-правових документів, запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства
із землекористування у межах повноважень департаменту;

- вивчення судової практики розгляду земельних спорів
та законодавства із земельних питань та запровадження заходів щодо реалізації конституційних прав громадян на землю відповідно до чинного законодавства
із землекористування.

- вивчення нормативних документів з удосконалення питань оренди комунальної власності міста;

- вивчення нововведень у законодавстві та науково-інформаційних джерел
з правових питань.