Звіт про роботу департаменту за ІІ квартал 2021 року

опубліковано: 06 липня 2021 оновлено: 10 жовтня 2024

ЗВІТ
про роботу департаменту муніципальних послуг
та регуляторної політики міської ради
за ІІ квартал 2021 року

1. Аналітична робота

Департаментом постійно здійснювався збір, аналіз та надання до ОДА,  Головного управління статистики у Дніпропетровській області, Державної регуляторної служби України та інших установ, структурних підрозділів міської ради такої інформації:

- аналіз розвитку торговельної мережі, сфери побуту та ресторанного господарства міста;

- щодо руху об’єктів роздрібної торгівлі та ресторанного господарства, що належать фізичним особам-підприємцям за підсумками ІІ кварталу 2021 року;

- щодо підготовки оновленої інформації до паспорта міста;

- моніторинг рівня мінімальних та максимальних цін на основні продукти харчування та нафтопродукти;

- щодо змін у мережі об’єктів роздрібної торгівлі та ресторанного господарства, що належать фізичним-особам підприємцям;

- щодо можливості виробництва продовольчих та непродовольчих товарів, а також забезпечення закладами харчування населення міста в особливий період;

- аналіз роздрібного товарообігу та надання побутових послуг населенню у порівнянні з минулим періодом;

- щодо підприємств продовольчого комплексу, які виробляють продукти харчування по місту;

- щодо дислокацій підприємств торгівлі, закладів ресторанного господарства, об’єктів сфери послуг, у тому числі СТО, АЗС, об’єктів ринкового господарства міста контролюючим органам міста Кам’янське;

- щодо забезпечення виконання плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів;

- щодо виконання розпорядження голови ОДА та протокольних доручень засідань міжвідомчої регіональної робочої групи щодо боротьби з нелегальним обігом та роздрібною торгівлею пальним;

- щодо невідкладних заходів з попередження поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусомSARS-CoV-2;

- щодо заходів Стратегії розвитку міста Кам’янське на період до 2027 року;

- щодо результатів здійсненої роботи департаментом направленої на покращення показників у рейтингу прозорості 100 найбільших міст України;

- щодо виконання Плану завдань і заходів з реалізації Експортної стратегії України («дорожньої карти» стратегічного розвитку торгівлі) на 2017 – 2021 роки у Дніпропетровській області;

- про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку міста за ІІ квартал 2021 року;

- про хід виконання рішення Кам’янської міської ради від 30.09.2016 №362-10/VІI «Про заборону продажу алкогольних, слабоалкогольних напоївта пива (окрім безалкогольного) у тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного призначення для здійснення підприємницької діяльності у м.Кам’янське»;

- щодо виконання вимог Закону України «Про адміністративні послуги»;

- про роботу координаційної ради з питань розвитку підприємництва
у м.Кам’янському;

- про стан впровадження державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;

- про надання проєктів регуляторних актів до Державної регуляторної служби України;

- про планування діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів;

- про проведення відстеження результативності регуляторних актів;

- про розвиток підприємництва у місті;

- про діяльність Центру надання адміністративних послуг м.Кам’янського;

- про удосконалення надання адміністративних послуг;

- про вжиті заходи на виконання розпорядження міського голови від 29.01.2021 №29-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2021 рік»;

- про здійсненні антитерористичні заходи на виконання розпорядження міського голови від 07.05.2018 №174-р «Про затвердження заходів щодо запобігання проявам тероризму на території міста».

Протягом ІІ кварталу 2021 року департаментом підготовлено наступні розпорядчі акти:

- рішення міської ради від 28.04.2021 №179-07/VIII «Про внесення доповнень до рішення міської ради від 28.10.2020 №2076-47/VII»;

- рішення міської ради від 23.06.2021 №224«Про внесення доповнень до рішення міської ради від 28.10.2020 №2076-47/VII зі змінами»;

- рішення виконавчого комітету міської ради від 27.04.2021 №292 «Про притягнення до адміністративної відповідальності гр.*** Ганни Володимирівни»;

- рішення виконавчого комітету міської ради від 26.05.2021 №368 «Про притягнення до адміністративної відповідальності гр.*** Віталія Юрійовича».

- розпорядження міського голови від 15.04.2021 № 144-р «Про заходи щодо боротьби з незаконною реалізацією паливно-мастильних матеріалів на території м.Кам’янського».

         У місті забезпечено ефективну роботу Центру надання адміністративних послуг (далі –ЦНАП).

З метою створення максимально зручних і доступних громадянам і суб’єктам господарювання адміністративних послуг, а також впровадження принципу екстериторіальності, в місті працюють 2 територіальні підрозділи ЦНАП, забезпечено роботу віддаленого робочого місця адміністратора ЦНАП в селищі Карнаухівка.

У грудні 2020 року у Кам’янському ЦНАП впроваджено надання сервісу єМалятко. За допомогою цієї комплексної послуги можна однією заявою замовити 9 послуг, потрібних при народженні дитини, а саме: державна реєстрація народження, визначення походження дитини, призначення допомоги при народженні, реєстрація в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, присвоєння дитині унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР), визначення належності дитини до громадянства України, реєстрація місця проживання дитини, призначення допомоги багатодітним сім’ям, внесення інформації про дитину до Реєстру пацієнтів.
За ІІ квартал 2021 року було прийнято 41 заяву на надання саме такої комплексної послуги. Найчастіше батьки замовляють державну реєстрацію народження, призначення допомоги при народженні, реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, присвоєння дитині унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР).

Також у ЦНАП надається комплекс послуг «Народження дитини», який включає: видачу свідоцтва про народження, реєстрацію місця проживання, отримання матеріальної допомоги, запис до дитячого садочка та спортивних секцій, отримання закордонного паспорту.

Крім того, з початку року послугами щодо заміни посвідчення водія, заміни технічного паспорту на автомобіль, причеп, мотоцикл, первинної реєстрації транспортного засобу скористалися 72 особи.

У Кам’янському ЦНАП працює сервіс з надання кваліфікованих електронних довірчих послуг адміністраторами ЦНАП з використанням захищених носіїв особистих ключів або власних носіїв користувачів типу USB-flash. З початку поточного року було оформлено 65 кваліфікованих електронних підписів.

З червня місяця на базі ЦНАП м.Кам’янського впроваджено новий інструмент для громад – муніципальний чат-бот «СВОЇ». Відтепер громодяни у режимі 24/7 можуть користуватися «електронним помічником» – чат-ботом «СВОЇ». Щоб розпочати користування, достатньо перейти за посиланням https://toolkit.in.ua/chatbot або QR-кодом.

За допомогою чат-боту користувачі можуть:

-        отримати консультацію щодо умов отримання послуг та переліку необхідних документів;

-        дізнатися адресу чи графік роботи ЦНАП, спланувати свій маршрут;

-        записатися до електронної черги, обравши для себе зручний день та час візиту;

-        замовити послугу онлайн, наприклад, витяг про земельну ділянку, довідку про відсутність судимості, довідку з реєстру нерухомості чи бізнесу, єМалятко, відкриття ФОП, отримання ліцензій та дозволів тощо;

-        оцінити рівень обслуговування у фронт-офісах ЦНАП та залишити свій відгук;

-        направити до ЦНАП запит чи електронного листа.

В цілому через ЦНАП надається 437 послуг: 330 – адміністративні послуги органів місцевого самоврядування та територіальних органів державної виконавчої влади (в тому числі послуги соціального характеру, які надаються у Офісі соціальних послуг) та 107 послуг комунальних підприємств.

В ІІ кварталі 2021 року кількість звернень до ЦНАП та його філій становить 39014.

Важливою функцією Центру є надання інформаційно-консультативної підтримки громадянам та підприємцям. Протягом звітного періоду у Центрі надано понад 2500 консультацій.

Протягом звітного періоду департаментом проводилась координація роботи комунального підприємства Кам’янської міської ради «Благоустрій».

За ІІ квартал 2021 року до департаменту муніципальних послуг та регуляторної політики міської ради надійшло – 593 документи від Дніпропетровської обласної державної адміністрації, структурних підрозділів міської ради, комунальних підприємств міста тощо з питань надання муніципальних та адміністративних послуг, розвитку підприємництва, споживчого ринку та захисту прав споживачів, з них виконано – 578, до теперішнього часу знаходяться на контролі – 15 документів. Вихідних документів за підзвітний період зареєстровано – 564.

У ІІ кварталі 2021 року до департаменту на розгляд надійшло 53 письмових звернення.

Усі звернення оперативно розглянуто керівництвом департаменту та опрацьовано без порушення строку виконання.

2. Методична робота:

Надавалась методична та консультативна допомога суб’єктам господарювання щодо проведення торговельного процесу, розвитку підприємництва та у справах захисту прав споживачів.

З метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2 у період карантину методична та консультативна допомога суб’єктам господарювання щодо проведення торговельного процесу, розвитку підприємництва та у справах захисту прав споживачів здійснюється з урахуванням вимог нормативно-правових актів, що регулюють питання дотримання карантину та етапів послаблення протиепідемічних заходів.

3. Організаційна робота:

У зв’язку з введенням на території України протиепідемічних заходів та обмежень, спрямованих на запобігання поширенню нової коронавірусної інфекції (Covid 2019), протягом ІІ кварталу поточного року на території міста ярмарки з продажу сільськогосподарської продукції не проводились, проведення публічних заходів для представників підприємництва протягом звітного періоду було обмежено. Однак, з метою максимального забезпечення задоволення потреб мешканців міста у товарах та послугах, недопущення несанкціонованої торгівлі на території міста було організовано виносну дрібнороздрібну торгівлю з продажу меду та продуктів бджільництва. Під час проведення торгівлі було забезпечено дотримання відповідних протиепідемічних заходів, у тому числі маскового режиму та соціальної дистанції.

Крім того відділом споживчого ринку та захисту прав споживачів постійно протягом підзвітного періоду громадянам надавались консультації і роз’яснення з проблемних питань у сфері захисту прав споживачів та шляхів їх вирішення, а також громадянам надавалась допомога у складанні заяв, претензій, скарг до суб’єктів господарювання (продавців товарів, надавачів послуг).

Відділом споживчого ринку та захисту прав споживачів протягом звітного періоду було розглянуто та опрацьовано 75 звернень громадян міста, у тому числі 38 письмових. Звернення надходили з питань придбання товарів неналежної якості, скарги на якість вітчизняних та іноземних непродовольчих товарів, таких як складна побутова техніка, мобільні телефони та інші промислові товари, а також звернення громадян щодо порушення громадського спокою об’єктами торгівлі та закладами ресторанного господарства, тощо. Щодня у телефонному режимі отримують консультації з питань чинного законодавства про захист прав споживачів понад 10 осіб, 98% порушених питань вирішено позитивно на користь споживачів.

В засобах масової інформації проводилась роз’яснювальна робота, спрямована на інформування населення про роботу департаменту. Зокрема, віщання на «Телерадіокомпанія «Мікомп» та в щотижневику «Первая социальная газета Каменского «Любимый город».

Також інформацію про роботу департаменту було розміщено на офіційному сайті Кам’янської міської ради.

Одночасно на сайті міської ради розміщувались повідомлення для представників малого та середнього бізнесу. Передусім акцентувалась увага підприємців на офіційних інформаційних ресурсах. Наприклад, загальнийінформаційний ресурс для бізнесупід час карантину –http://sme.gov.ua/covid19/. На сайті доступна інформація про діючі обмеження для МСБ з метою протидії поширенню захворювання COVID-19, перелік заходів державної підтримки, відповіді на головні питання від бізнесу.

Ресурс постійно наповнюється корисними посиланнями, порадами фахівців та новинами для підприємців з питань започаткування та розвитку власної справи, існуючих програм підтримки бізнесу, подій та заходів, які спрямовані на стимулювання розвитку підприємництва.

Крім того, зверталась увага зацікавлених осіб щодо актуальності інформації, яка міститься на Єдиному державному порталі адміністративних послуг –  https://my.gov.ua/. Даний інтернет-ресурс є одночасно корисним та інформативним, як для суб’єктів господарювання, так і для громадян.

З посадовими особами департаменту проводились профілактичні бесіди з недопущення порушень Закону України «Про запобігання корупції».

Також було вжито заходів щодо організації адміністраторам ЦНАП м.Кам’янського:

-       доступів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, до Державного реєстру актів цивільного стану громадян, до Єдиного державного демографічного реєстру засобами відомчої інформаційної системи Державної міграційної служби України, а саме Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління міграційними процесами,
до відомостей Державного земельного кадастру;

-       отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг та засобів криптографічного захисту інформації.