Положення про юридичний відділ Кам’янської міської ради
І. Загальні положення
1.1. Юридичний відділ Кам’янської міської ради (далі – відділ)
є виконавчим органом Кам’янської міської ради без статусу юридичної особи. Відділ утворюється міською радою, є підзвітним та підконтрольним міській раді, підпорядкованим міському голові, виконавчому комітету міської ради.
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про державну службу», «Про запобігання корупції», «Про засади державної мовної політики», «Про доступ до публічної інформації» та іншими, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, розпорядчими актами Дніпропетровської обласної ради та Дніпропетровської обласної державної адміністрації, рішеннями Кам’янської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, іншими нормативними актами та цим положенням.
ІІ. Основні завдання
Основними завданнями відділу є:
2.1. Організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів Кам’янською міською радою, виконавчим комітетом міської ради, міським головою та в межах повноважень виконавчими органами міської ради під час виконання покладених на них завдань
і обов’язків.
2.2. Забезпечення виконання покладених завдань щодо реалізації державно-правової політики в діяльності органів місцевого самоврядування територіальної громади.
2.3. Представлення в установленому законодавством порядку інтересів міської ради її виконавчого комітету та міського голови під час розгляду справ у судах загальної юрисдикції та в інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
2.4. Організація роботи, пов’язаної з укладенням договорів (контрактів), участь у їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов’язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів міської ради.
2.5. Організація та забезпечення виконання законодавства у сфері надання безоплатної правової допомоги суб’єктам права на безоплатну первинну правову допомогу.
2.6. Забезпечення виконання, покладених на органи місцевого самоврядування, завдань в частині організації роботи адміністративної комісії при виконавчому комітеті міської ради.
ІІІ. Функції
Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Бере участь у підготовці проєктів рішень міської ради, виконавчого комітету міської ради, розпоряджень та наказів міського голови в межах повноважень відділу.
3.2. Перевіряє проєкти рішень міської ради, виконавчого комітету міської ради, розпоряджень та наказів міського голови на предмет наявності законних підстав його прийняття відповідним органом.
3.3. Перевіряє чинність нормативно - правових актів, застосованих
у проєктах рішень міської ради, виконавчого комітету міської ради, розпоряджень та наказів міського голови, не надаючи оцінку механізму їх застосування та реалізації у відповідних проєктах.
3.4. Перевіряє правильність застосування чинного законодавства при підготовці відповідальними виконавчими органами контракту з керівником комунального підприємства, закладу або установи, що належить
до комунальної власності територіальної громади.
3.5. Організовує та веде претензійну і позовну роботу в установленому законодавством порядку.
3.6. Представляє інтереси міської ради, її виконавчого комітету
та міського голови в судах загальної юрисдикції, інших органах
під час розгляду правових питань або спорів в установленому законодавством порядку.
3.7. Надає інформаційно-консультативну допомогу керівництву міської ради, депутатам міської ради, постійним комісіям міської ради, керівникам виконавчих органів міської ради, виконавчим органам міської ради (у разі відсутності посадової особи, на яку покладено правове забезпечення діяльності органу) щодо правильного застосування норм законодавства при виконанні ними повноважень.
3.8. Координує роботу офіційних електронних адрес міської ради
та виконавчого комітету міської ради в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі.
3.9. Проводить аналіз наслідків розгляду судових справ, уносить пропозиції щодо вдосконалення правового забезпечення міської ради
та її виконавчих органів.
3.10. Здійснює правовий супровід діяльності адміністративної комісії при виконавчому комітеті міської ради та забезпечує підготовку до розгляду комісією справ про адміністративне правопорушення.
3.11. Організовує звернення до виконання постанов про накладення адміністративного стягнення.
3.12. Бере участь у роботі з укладання господарських договорів міською радою, здійснює правову оцінку договорів (контрактів), що укладаються міською радою, а також погоджує (візує) проєкти договорів та забезпечує
їх реєстрацію.
3.13. Забезпечує правовий супровід укладення договорів оренди об’єктів комунальної власності, стороною яких є міська рада.
3.14. Здійснює оприлюднення документів в електронній торговій системі через електронний майданчик E-tender.ua та інші заходи для забезпечення належного виконання вимог Закону України «Про оренду державного
та комунального майна».
3.15. Бере участь у застосуванні заходів щодо правового впливу в разі невиконання чи неналежного виконання договірних зобов’язань, забезпеченні захисту прав міської ради.
3.16. Надає безоплатну первинну правову допомогу суб’єктам права
на безоплатну первинну правову допомогу, зокрема, надає правову інформацію, консультації і роз’яснення з правових питань мешканцям територіальної громади.
3.17. Надає свої рекомендації до колективних договорів і угод, змін
і доповнень до них, наданих підприємствами, установами, організаціями громади усіх форм власності на повідомну реєстрацію до Кам’янської міської ради.
3.18. Аналізує стан правового забезпечення діяльності виконавчих органів міської ради.
3.19. Спільно з відповідними виконавчими органами міської ради, сприяє своєчасному вжиттю заходів на виконання документів, що приймаються
в межах повноважень судовими, правоохоронними та іншими уповноваженими державними органами.
3.20. Аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних
і контролюючих органів, результати претензійної і позовної роботи, дані статистичної звітності, що характеризують стан законності в діяльності міської ради, розробляє пропозиції щодо усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності виконавчих органів міської ради, вносить їх на розгляд керівництва міської ради.
3.21. Відповідно до норм чинного законодавства формує список присяжних для місцевих судів територіальної громади та готує проєкт рішення міської ради з метою їх затвердження.
3.22. Розглядає скарги, заяви, пропозиції громадян у межах компетенції відділу.
3.23. Бере участь в особистому прийомі громадян керівництвом міської ради, надає необхідну правову допомогу у вирішенні питань, що виникають.
3.24. Сприяє організації правової роботи у виконавчих органах міської ради, координує співпрацю юрисконсультів виконавчих органів міської ради, вносить на розгляд керівництва міської ради чи колегіального органу пропозиції щодо її вдосконалення.
3.25. Бере участь в заходах, спрямованих на підвищення рівня правових знань посадових осіб виконавчих органів міської ради, проведенні нарад
та семінарів з вивчення нормативно-правових актів, що стосуються
їх діяльності.
3.26. Уносить міському голові пропозиції щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації посадових осіб відділу.
3.27. Бере участь у роботі консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, які створюються міською радою, виконавчим комітетом міської ради, міським головою.
3.28. Опрацьовує запити, звернення та петиції з питань, що відносяться
до компетенції відділу.
3.29. Забезпечує в межах своїх повноважень, доступ до публічної інформації, з якою працює відділ, надання такої інформації у відповідь на запит на публічну інформацію, публікування на офіційному вебсайті міської ради
та публікування наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних.
3.30. Виконує інші функції, пов’язані з реалізацією наданих повноважень.
3.31. Покладення на відділ обов’язків, які не передбачені
цим положенням і не стосуються правової роботи, не допускається.
ІV. Права
Відділ має право:
4.1. Залучати посадових осіб виконавчих органів міської ради
(за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції.
4.2. Одержувати в межах повноважень та у встановленому порядку
від інших виконавчих органів міської ради документи, довідки та інші відомості, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4.3. Вимагати обґрунтувань проєктів документів, попереднього погодження проєктів керівниками відповідних виконавчих органів міської ради, посилань на норми законодавчих актів. У встановленому порядку затримувати проєкти документів, які потребують ґрунтовного вивчення.
4.4. Брати участь у засіданнях дорадчих і колегіальних органів, нарадах
у разі розгляду на них питань щодо практики застосування законодавства.
4.5. Уносити міському голові пропозиції щодо кадрового резерву
та підвищення кваліфікації працівників відділу.
4.6. Уносити керівництву пропозиції з питань удосконалення
та підвищення ефективності роботи органів місцевого самоврядування територіальної громади.
4.7. Подавати міському голові у встановленому порядку пропозиції щодо відзначення працівників відділу обласними та міськими нагородами, застосування форм матеріального заохочення за високі досягнення у праці.
4.8. Відмовляти у задоволенні прохання у наданні правової допомоги, консультації, роз’яснення, у разі якщо порушене питання не належить
до повноважень відділу.
V. Організація роботи
5.1. Відділ під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє
з іншими виконавчими органами міської ради, а також підприємствами, установами, організаціями, громадянами та їх об’єднаннями.
5.2. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду
та звільняється з посади міським головою відповідно до норм чинного законодавства.
5.3. Начальник відділу підпорядкований заступникові міського голови
з питань діяльності виконавчих органів міської ради.
5.4. Начальник відділу здійснює функціональні обов’язки відповідно
до повноважень та несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань.
5.5. Начальник відділу визначає завдання і розподіляє обов’язки
між працівниками відділу.
5.6. Посадові інструкції начальника та працівників відділу погоджує заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради та затверджує міський голова.
5.7. Начальник відділу вносить пропозиції щодо:
- призначення на посаду та звільнення з посади, а також заохочення
та притягнення до відповідальності працівників відділу;
- визначення потреб відділу у фінансуванні та матеріально-технічному забезпеченні.
5.8. Посадові особи відділу зобов’язані:
- дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених розпорядженням міського голови та Законом України
«Про запобігання корупції»;
- вживати заходів щодо недопущення виникненню реального, потенційного конфлікту інтересів;
- письмово повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізналися чи повинні була дізнатися про наявність у них реального
чи потенційного конфлікту інтересів, міського голову;
- не вчиняти дій та не приймати рішення в умовах реального конфлікту інтересів;
- вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
5.9. Відділ забезпечується приміщенням, телефонним зв’язком, засобами оргтехніки та доступом до мережі Інтернет відповідно обладнаними місцями для зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами з правових та інших питань.
Секретар міської ради Наталія КТІТАРОВА
Положення затвердженно рішенням міської ради від 22.12.2021 №497-14/VIII "Про затвердження положення про юридичний відділ Кам’янської міської ради"