Звіт про роботу відділу запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами Кам’янської міської ради за 1 квартал 2021 року
Аналітична робота
У звітному періоді здійснювався аналіз виконання виконавчими органами міської ради та правоохоронними органами міста розпорядчих документів голови Дніпропетровської ОДА, міського голови, а також рішень міської ради та її виконавчого комітету.
За результатами проведеного аналізу підготовлено узагальнені інформації до облдержадміністрації на виконання:
- рішення Дніпропетровської обласної ради від 25.03.2016 №30-3/VII «Про регіональну Програму забезпечення громадського порядку та громадської безпеки на території Дніпропетровської області на період до 2020 року»;
- розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 22.07.2014 №Р-422/0/3-14 «Про план заходів щодо запобігання на території Дніпропетровської області проявам тероризму»;
- розпорядження голови Дніпропетровської ОДА від 27.01.2016 №Р-35/0/3-16 «Про організацію роботи з питань запобігання та виявлення корупції».
За напрямком роботи відділу підготовлені узагальнені інформації міському голові на виконання:
- рішення міської ради від 21.12.2018 №1283-30/VIІ «Про Комплексну програму забезпечення громадського (публічного) порядку та громадської безпеки у м. Кам’янське на 2019-2021 роки»;
- розпорядження міського голови від 07.05.2018 №174-р «Про затвердження заходів щодо запобігання проявам тероризму на території міста»;
- розпорядження міського голови від 07.02.2020 №77-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2020 рік».
Також, до НАЗК надана інформація щодо оцінювання ефективності уповноважених підрозділів (осіб) з питань запобігання та виявлення корупції за результатами діяльності у 2020 році; інформація для підготовки національної доповіді щодо реалізації засад антикорупційної політики.
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» для розгляду відділу надійшло 21 звернення громадян, 1 запит на інформацію.
Методична робота
Проводилась методична та роз’яснювальна робота щодо забезпечення дотримання посадовими особами антикорупційного законодавства.
Проведено перевірку фактів своєчасності подачі 11 декларацій перед звільненням за результатами якої направлено 1 повідомлення про встановлення факту неподання декларації до НАЗК.
Проводилась методична та роз’яснювальна робота щодо заповнення посадовими особами виконавчих органів міської ради, керівниками комунальних підприємств, установ, організацій міста декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. За звітний період надано понад 295 консультацій.
Відділ веде чотири окремі розділи на офіційному вебсайті міської ради під назвою: «Я маю право», «Запобігання проявам корупції», «Громадські формування з охорони громадського порядку», «Центри пробації» в яких розміщено соціальну важливу інформація для громадян. Поступово розділи наповнюються новою інформацією.
На офіційному вебсайті міської ради в розділі «Новини» розміщувалась актуальна інформація, яка стосувалась напряму роботи відділу.
Керівникам виконавчих органів міської ради, керівникам підприємств, установ, організацій, що перебувають у комунальній власності міської ради депутатам міської ради VIII скликання надіслано інформацію щодо:
- типових помилок декларування, основних переваг оновленого Реєстру декларацій та повідомлено про відповідальність за декларування недостовірної інформації, неподання/несвоєчасне подання декларацій;
- роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю (подання декларацій та повідомлень
про суттєві зміни в майновому стані) від 03.02.2021 №1;
- безкоштовного онлайн-курсу “Просто про е-декларування”, розроблений НАЗК спільно з платформою онлайн-курсів Prometheus;
- пам’ятку НАЗК «Декларуйся вчергове: що треба пам’ятати»;
- проведення Дніпропетровською обласною асоціацією органів місцевого самоврядування відеосемінару з питань роз’яснення особливостей е-декларування майна, доходів витрат
і зобов’язань фінансового контролю.
Також, керівникам підприємств, установ, організацій, що перебувають
у комунальній власності міської ради надіслано інформацію щодо навчального курсу «Викривач у законі».
Особам, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також, суб’єктам декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків повідомлено про необхідність повідомлення НАЗК про суттєві зміни в майновому стані та відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента ними та членами їх сімей на протязі звітного періоду.
Направлено нагадування про обов’язок подання е-декларації суб’єктам декларування виконавчих органів міської ради без статусу юридичних осіб та керівникам підприємств, які припинили діяльність у 2020 році.
Організаційна робота
Забезпечено координацію діяльності виконавчих органів міської ради щодо сприяння правоохоронним органам міста з питання організації та забезпечення охорони громадського порядку під час проведення масових заходів різних напрямків з урахуванням Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, у тому числі за участю працівників відділу. З цією метою до правоохоронних органів направлено 20 повідомлень. Завдяки вжитим заходам грубих порушень публічної безпеки не допущено.
Підготовлено проєкт рішення міської ради від 26.02.2021 №1283-05/VIIІ «Про затвердження комплексної Програми забезпечення громадського (публічного) порядку та безпеки у місті Кам’янське на 2021-2025 роки».
Підготовлені проєкти розпоряджень міського голови:
- від 12.01.2021 №9-р «Про здійснення у 2021 році заходів для подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»
- від 29.01.2021 №29-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2021 рік»;
- від 10.02.2021 №51-р «Про врегулювання конфлікту інтересів у Комунальному закладі «Академічний музично-драматичний театр ім.Лесі Українки м.Кам’янського» Кам’янської міської ради;
- від 10.02.2021 №52-р «Про врегулювання конфлікту інтересів у Комунальному закладі «Академічний музично-драматичний театр ім.Лесі Українки м.Кам’янського» Кам’янської міської ради»;
- від 15.02.2021 №55-р «Про врегулювання конфлікту інтересів у Комунальному некомерційному підприємстві Кам’янської міської ради «Міський консультативно-діагностичний центр»;
- від 31.03.2021 №126-р «Про врегулювання конфлікту інтересів у комунальнму закладі «Парки Кам’янського».
З метою недопущення порушень чинного законодавства, впорядкування роботи виконавчих та дорадчих органів міської ради, забезпечення виконання покладених на відділ повноважень були підготовлені та надані керівництву близько 60 службових записок, у тому числі щодо антикорупційного законодавства.
Підготовлено близько 55 листів, інформацій, телефонограм за напрямком роботи відділу до виконавчих органів міської ради та правоохоронних органів.
Взято участь:
- у роботі спостережної комісії при виконавчому комітеті Кам’янської міської ради (головний спеціаліст відділу – секретар спостережної комісії до 19.02.2021);
- засіданнях конкурсної комісії для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад посадових осіб місцевого самоврядування в апараті Кам’янської міської ради та її виконавчих органах;
- засіданнях адміністративної комісії;
- засіданнях громадської комісії з житлових питань;
- засіданнях координаційної ради з питань охорони здоров’я;
- засіданнях робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення у м.Кам’янському;
- нарадах щодо організації свят на території міста;
- засіданнях тендерного комітету Кам’янської міської ради;
- засіданнях постійно діючого конкурсного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Кам’янське;
- засіданнях робочої групи щодо забезпечення ефективного функціонування внутрішнього фінансового контролю, усунення порушень чинного законодавства та запобігання і протидії проявам корупції у сфері використання бюджетних коштів;
- засіданнях конкурсної комісії з відбору інститутів громадського суспільства для надання фінансової підтримки з міського бюджету;
- в 2- х службових розслідувань;
- в навчальних вебінарах «100 корупційних схем в регіонах України та як з ним боротись» з подальшим отриманням сертифікату;
- онлайн курсі «Просто про е-декларування» розроблений НАЗК спільно з платформою онлайн-курсів Prometheus, з подальшим отриманням сертифікату;
- навчальному курсі «Викривач у законі» презентований НАЗК у співпраці з Міністерством цифрової трансформації України (Мінцифра) та за підтримки Проєкту «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія» (SACCI), який впроваджується за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), з подальшим отриманням сертифікатів;
- у презентації результатів соціологічного опитування, проведеного в семи містах України на замовлення програми міжнародної технічної допомоги «Антикорупційна ініціатива ЄС в Україні» (EUACI);
- у відеосемінарі з питань роз’яснення особливостей е-декларування майна, доходів витрат і зобов’язань фінансового контролю проведеної Дніпропетровською обласною асоціацією органів місцевого самоврядування.
На постійному контролі відділу (в межах повноважень) тримаються рекомендації Transparency International Україна щодо рейтингу нашого міста.
19.02.2021 проведено з відповідальними особами за заходи з протидії корупції виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств міської ради, нараду щодо вимог фінансового контролю, передбаченого Законом України «Про запобігання корупції».
26.03.2021 – взято участь у дні інформування депутата та доведено інформацію стосовно внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо врегулювання конфлікту інтересів; вимог фінансового контролю передбаченого Законом України «Про запобігання корупції».
Опрацьовано та вжито відповідних заходів на виконання листа Служби безпеки України «Щодо запобігання передумов до настання надзвичайних подій».
Здійснювалось візування проєктів наказів, розпоряджень міського голови з основної діяльності, адміністративно-господарських питань, а також з кадрових питань.
На постійній основі здійснювались заходи з виявлення конфлікту інтересів.
Ведеться відповідний облік посадових осіб органів місцевого самоврядування, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією.
Проводиться координаційна робота з уповноваженими особами з питань запобігання корупції виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної форми власності, надаються практичні рекомендації.
Ведеться моніторинг Єдиного реєстру судових рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування, керівників комунальних підприємств, установ, організацій до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення.
Посадовими особами відділу постійно проводиться робота щодо вивчення законодавства України та нормативно-правових документів, які регламентують роботу відділу взаємодії з правоохоронними органами та запобігання корупції міської ради.
З метою забезпечення належної трудової дисципліни, недопущення фактів порушення вимог правил етичної поведінки, запобігання та протидії корупції, постійно зверталась увага посадових осіб відділу на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку у виконавчих органах міської ради, вимог антикорупційного законодавства.