Звіт про роботу відділу запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами Кам’янської міської ради за 2024 рік (з урахуванням воєнного стану)
1. Аналітична робота
У звітному періоді здійснювався аналіз виконання виконавчими органами міської ради та правоохоронними органами міста розпорядчих документів голови Дніпропетровської ОДА, міського голови, а також рішень міської ради та її виконавчого комітету.
За результатами проведеного аналізу підготовлено узагальнені інформації до облдержадміністрації на виконання:
рішення Дніпропетровської обласної ради від 25.03.2016 №30-3/VII «Про регіональну Програму забезпечення громадського порядку та громадської безпеки на території Дніпропетровської області на період до 2020 року»
(зі змінами);
розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 25.01.2022 №Р-32/0/3-22 «Про план заходів щодо реалізації Концепції боротьби з тероризмом на території Дніпропетровської області»;
розпорядження голови Дніпропетровської ОДА від 27.01.2016 №Р-35/0/3-16 «Про організацію роботи з питань запобігання та виявлення корупції»;
спільного розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації та голови Дніпропетровської обласної ради від 28.05.2021 №Р-494/0/3/-21/118-р «Про заходи спрямовані на протидію поширенню наркоманії серед неповнолітніх у Дніпропетровській області до 2025 року» та листа Координаційної ради з протидії наркоманії серед неповнолітніх у Дніпропетровській області від 08.07.2021 №04 «Про рішення Координаційної ради».
За напрямком роботи відділу підготовлено узагальнені інформації міському голові на виконання:
рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIІІ «Про затвердження комплексної Програми забезпечення громадського (публічного) порядку та безпеки на території Кам’янської територіальної громади на 2022-2025 роки (зі змінами);
рішення міської ради від 12.05.2023 №947-33/VIII «Про затвердження Програми організації та проведення суспільно корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення на 2023–2025 роки»;
розпорядження міського голови від 07.05.2018 №174-р «Про затвердження заходів щодо запобігання проявам тероризму на території міста»;
розпорядження міського голови від 26.01.2023 №19-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2023 рік»;
розпорядження міського голови від 14.06.2021 №253-р «Про заходи, спрямовані на протидію поширенню наркоманії серед неповнолітніх у м. Кам’янському, до 2025 року».
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» для розгляду у відділ надійшло 39 звернень громадян, усі розглянуто. Також, надійшов 1 – запит на інформацію та 2 заяви, які було передано до відділу звернень громадян, для подальшої організації опрацювання.
Підготовлено проєкти рішень міської ради:
від 01.03.2024 №2065-46/VIII«Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами»;
від 15.03.2024 № 2143-47/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами»;
від 31.05.2024 №2340-51/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами»;
від 28.06.2024 № 2472-53/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами»;
від 06.09.2024 № 2685-57/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами»;
від 18.10.2024 № 2862-60/VIII «Про надання у 2025 році пільг засудженим особам, які відбувають покарання в державній установі «Кам’янська виправна колонія (№34)»;
від 18.10.2024 №2863-60/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами»;
від 22.11.2024 №3026-62/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами»;
від 25.12.2024 №3273-65/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами».
Підготовлено проєкт рішення виконавчого комітету міської ради від 12.08.2024 №661 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 26.05.2022 №178».
Підготовлено проєкти розпоряджень:
від 01.02.2024 №40-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2024 рік»;
від 14.02.2024 №48-р «Про здійснення у 2024 році заходів для подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»;
від 07.03.2024 №97-р «Про визнання такими, що втратили чинність, розпоряджень про врегулювання конфлікту інтересів»;
від 28.03.2024 №24-адм «Про утворення тимчасової комісії з перевірки правомірності дій посадових осіб департаменту житлово-комунального господарства та будівництва міської ради»;
від 17.05.2024 №169-р «Про внесення змін до розпорядження від 29.08.2018 №313-р зі змінами»;
від 05.06.2024 №45-адм «Про проведення службового розслідування»;
від 01.08.2024 №235-р «Про організацію роботи із внесеними викривачами повідомленнями»;
від 19.08.2024 №260-р «Про внесення змін до розпорядження від 14.06.2021 №256-р».
Підготовлено 124 проєктів розпорядження про врегулювання конфлікту інтересів, внесення змін до вже врегульованих конфліктів інтересів.
З метою забезпечення умов для перемоги України у війні проти російської федерації, за вимогою НАЗК, здійснювався моніторинг даних з метою виявлення фактів колабораційної діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування, яка завжди здійснюється в умовах конфлікту інтересів.
2. Методична робота
Проводилась методична та роз’яснювальна робота щодо забезпечення дотримання посадовими особами антикорупційного законодавства, у тому числі в умовах воєнного стану. Заповнення посадовими особами виконавчих органів міської ради, керівниками комунальних підприємств, установ, організацій міста декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
За звітний період надано понад 239 консультацій.
Керівникам виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств закладів, установ, засновником яких є Кам’янська міська рада направлено інформацію про:
вебінар щодо Е-декларування для районних, міських, селищних та сільських рад та їх виконавчих комітетів, проведений Дніпропетровською обласною асоціацією органів місцевого самоврядування спільно з Дніпропетровською обласною радою (за отриманою інформацією вебінар прослухали 28 осіб);
дані для декларації стосовно членів сімʼї;
необхідність подачі декларації за 2023 рік, способи для внесення змін до вже поданих декларацій та матеріали, корисні при заповненні декларацій;
оновлений курс «Зрозуміло про конфлікт інтересів» (близько 100 осіб отримали сертифікати);
належного виконання вимог законодавства при роботі з Єдиним порталом повідомлень викривачів;
організацію роботи з викривачами (можливість проходження курсу «Робота з Єдиним порталом повідомлень викривачів» та матеріали, які будуть корисні в роботі).
вебінар на тему «Електронне декларування як запорука фінансової доброчесності: еволюція, спрощення та автоматизація».
Керівникам виконавчих органів міської ради проінформовано про:
вебінари в межах проекту «Теорія доброчесності» розроблених НАЗК спільно з USAID «Говерла»: «Засади доброчесності у публічному секторі»; «Прозорість та відкритість у роботі ОМС»; «Розбудова антикорупційного комплаєнсу в ОМС: конфлікт інтересів»; «Розбудова антикорупційного комплаєнсу в ОМС: корупційні ризики та перевірка контрагентів»; «Комунікація та залучення громадськості»;
результати автоматизованої перевірки декларацій;
необхідність підключення до Єдиного порталу повідомлень викривачів;
оновлені пам’ятки, передбачені розпорядженням від 14.06.2021 №255, яким затверджено Положення про впровадження механізмів заохочень та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції»;
лист НАЗК щодо матеріалів досліджень «Топ-10 корупційних ризиків під час реалізації експериментального проєкту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії рф»;
семінар «Розбудова доброчесності в органах місцевого самоврядування»;
пам’ятку «Різдво та Новий рік для публічного службовця: подарунки, що гріють серце та не порушують закон».
Керівникам підприємств, установ, закладів, засновником яких є міська рада направлено інформацію про:
про порядок перевірки факту подання декларацій;
про необхідність підключення до Єдиного порталу викривачів корупції;
про організацію роботи згідно наказу НАЗК від 03.01.2024 №1/23 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного порталу повідомлень викривачів» (зі змінами).
Управлінню охорони здоров’я міської ради, комунальним некомерційним підприємствам міської ради направлено інформацію про:
розширення суб’єктів декларування (йдеться про осіб (як правило, лікарів), які входять до складу військово-лікарських комісій (ВЛК), лікарсько-консультативних комісій (ЛКК), лікарсько-льотних комісій (ЛЛК) і медико-соціальних експертних комісій (МСЕК));
посилання на матеріали, які будуть корисні при заповненні декларацій;
законопроєкт №10313;
звільнення голови та членів ЛКК від обов’язку подання декларацій.
Департаменту освіти міської ради, комунальним закладам загальної середньої освіти направлено матеріали, які будуть корисні для обговорення з учнями теми доброчесності та впровадження інструментів для навчання; збірник кращих вчительських практик з доброчесності, для використання в освітньому процесі.
Департамент освіти міської ради проінформовано про проєкт «Прозора школа», реалізований офісом доброчесності Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) та ініційовано директорам шкіл приєднатися до зазначеного проєкту.
3. Організаційна робота
Відділ веде 4 окремих розділів на офіційному вебсайті міської ради під назвою: «Відділ запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами», «Запобігання проявам корупції», «Громадські формування з охорони громадського порядку», «Центри пробації» в яких розміщено соціально важливу інформація для громадян. Поступово розділи наповнюються новою інформацією.
На офіційному вебсайті міської ради в розділі «Новини» розміщувалась актуальна інформація, яка стосувалась напряму роботи відділу у зв’язку зі змінами в законодавстві.
Забезпечено координацію діяльності виконавчих органів міської ради щодо сприяння правоохоронним органам міста з питання організації та забезпечення охорони громадського порядку під час проведення масових заходів різних напрямків, з урахуванням Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», у тому числі за участю працівників відділу. Завдяки попередньо вжитим профілактичним заходам грубих порушень публічної безпеки допущено
не було.
З метою недопущення порушень чинного законодавства, впорядкування роботи виконавчих та дорадчих органів міської ради, забезпечення виконання покладених на відділ повноважень були підготовлені та надані керівництву близько 235 доповідних записок, у тому числі щодо антикорупційного законодавства.
Підготовлено листи, інформації, телефонограми за напрямком роботи відділу до виконавчих органів міської ради та правоохоронних органів.
Підготовлено листи, інформації, телефонограми за напрямком роботи відділу до виконавчих органів міської ради та правоохоронних органів.
Взято участь у:
засіданнях виконавчого комітету Кам’янської міської ради;
засіданнях комісії із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності в апараті та виконавчих органах без статусу юридичної особи Кам’янської міської ради;
засіданнях громадської комісії з житлових питань;
засіданнях робочої групи з громадської безпеки та соціальної згуртованості Кам’янської міської територіальної громади;
засіданнях робочої групи з питань погашення заборгованості та легалізації виплати заробітної плати й зайнятості населення у м. Кам’янському;
засіданнях конкурсної комісії з визначення програм (проектів заходів) розроблених інститутом громадянського суспільства для надання фінансової підтримки з бюджету Кам’янської міської територіальної громади;
засіданнях комісії з питань, пов’язаних з найменуванням та перейменуванням вулиць, провулків, проспектів, бульварів, площ, сквері тощо, розташованих на території Кам’янської міської територіально громади та присвоєння їм імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій;
засіданні міської комісії з питань евакуації;
організації забезпечення охорони публічного порядку та безпеки дорожнього руху під час поховань воїнів, які загинули внаслідок бойових дій при захисті території України від військової агресії Російської федерації за безпосередньої участі працівників відділу;
засіданнях організаційного комітету з підготовки та проведення ярмарків на території Кам’янської міської територіальної громади в осінній період 2024 року;
нарадах з питань організації допомоги Збройним Силам України;
онлайн курсі «Робота з Єдиним порталом повідомлень викривачів» (головним спеціалістом-юрисконсультом отримано сертифікат);
онлайн курсі «Розбудова доброчесних організацій» (головним спеціалістом-юрисконсультом отримано сертифікат);
воркшопі «Використання цифрових інструментів під час перевірки факту подання декларацій»;
інформаційному онлайн-західі «Партнерство «Відкритий Уряд» - OpenGovChallenge»;
вебінарі «Впровадження принципів доброчесності в роботі державних органів, підприємств, установ, організацій та органів місцевого самоврядування»;
онлайн курсі «Новачок на публічній службі» (головним спеціалістом-юрисконсультом отримано сертифікат);
вебінарі щодо Е-декларування для районних, міських, селищних та сільських рад та їх виконавчих комітетів, проведений Дніпропетровською обласною асоціацією органів місцевого самоврядування спільно з Дніпропетровською обласною радою;
вебінарі НАЗК «Основи електронного декларування»;
вебінарі «Електронне декларування: головне від НАЗК»;
вебінарах в межах проекту «Теорія доброчесності» розроблених НАЗК спільно з USAID «Говерла»: «Засади доброчесності у публічному секторі»; «Прозорість та відкритість у роботі ОМС»; «Розбудова антикорупційного комплаєнсу в ОМС: конфлікт інтересів»; «Розбудова антикорупційного комплаєнсу в ОМС: корупційні ризики та перевірка контрагентів»;
спільній нараді з охорони громадського порядку на території Кам’янської міської територіальної громади в період дії воєнного стану;
онлайн трансляції конференції «Переосмислення відбудови: українські громади на лінії перемоги»;
освітньому серіалі «Антикорупційна робота в ОМС» (головним спеціалістом-юрисконсультом, начальником відділу отримано сертифікати);
тренінгу «Формування культури викривання та робота з викривачами корупції» (головним спеціалістом-юрисконсультом отримано сертифікат);
тренінгу з антикорупційного менеджменту (головним спеціалістом - отримано сертифікат);
тренінгу «Контроль дотримання вимог антикорупційного законодавства: поради для уповноваженого (конфлікт інтересів, аналіз контрагентів, візування та антикорупційна експертиза) (начальником відділу отримано сертифікат);
вебінарі на тему: «Управління корупційними ризиками» (головним спеціалістом-юрисконсультом отримано сертифікат);
вебінарі на тему: «Розбудова доброчесності в органах місцевого самоврядування» організованого Асоціацією малих міст України»;
навчанні за напрямом: «Захист персональних даних» (головним спеціалістом-юрисконсультом отримано сертифікат);
спортивно-патріотичному заході «Незламний народ незламної країни!».
спартакіаді Дніпропетровської області «Титани UA»;
проходженні освітнього серіалу «Цифрові юристи» (начальником відділу, головним спеціалістом-юрисконсультом та головним спеціалістом отримано сертифікати);
проходженні освітнього серіалу «ChatGPT для підвищення власної ефективності» (головним спеціалістом-юрисконсультом отримано сертифікат);
На постійній основі здійснювались заходи з виявлення конфлікту інтересів.
Підготовлено пропозиції до регламенту міської ради.
Відділом запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами міської ради було перевірено близько 820 суб’єктів декларування та 1660 фактів подання декларації посадовими особами місцевого самоврядування, керівниками комунальних підприємств, установ, організацій комунальної власності міста, депутатами міської ради, особами, які припинили діяльність пов’язану з виконанням функцій місцевого самоврядування.
Направлено 53 повідомлення до НАЗК про встановлення факту неподання/несвоєчасного подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відділом запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами міської ради було перевірено понад 645 фактів подачі щорічних декларацій за 2023 рік поданими посадовими особами місцевого самоврядування, керівниками комунальних підприємств, установ, організацій комунальної власності міста, депутатами міської ради, особами, які припинили діяльність пов&