Звіт про роботу відділу запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами Кам’янської міської ради за 1 квартал 2024 року (з урахуванням воєнного стану)
1. Аналітична робота
У звітному періоді здійснювався аналіз виконання виконавчими органами міської ради та правоохоронними органами міста розпорядчих документів голови Дніпропетровської ОДА, міського голови, а також рішень міської ради та її виконавчого комітету.
За результатами проведеного аналізу підготовлено узагальнені інформації до облдержадміністрації на виконання:
рішення Дніпропетровської обласної ради від 25.03.2016 №30-3/VII «Про регіональну Програму забезпечення громадського порядку та громадської безпеки на території Дніпропетровської області на період до 2020 року»
(зі змінами);
розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 25.01.2022 №Р-32/0/3-22 «Про план заходів щодо реалізації Концепції боротьби з тероризмом на території Дніпропетровської області»;
розпорядження голови Дніпропетровської ОДА від 27.01.2016 №Р-35/0/3-16 «Про організацію роботи з питань запобігання та виявлення корупції»;
спільного розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації та голови Дніпропетровської обласної ради від 28.05.2021 №Р-494/0/3/-21/118-р «Про заходи спрямовані на протидію поширенню наркоманії серед неповнолітніх у Дніпропетровській області до 2025 року» та листа Координаційної ради з протидії наркоманії серед неповнолітніх у Дніпропетровській області від 08.07.2021 №04 «Про рішення Координаційної ради».
За напрямком роботи відділу підготовлено узагальнені інформації міському голові на виконання:
рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIІІ «Про затвердження комплексної Програми забезпечення громадського (публічного) порядку та безпеки на території Кам’янської територіальної громади на 2022-2025 роки (зі змінами);
рішення міської ради від 12.05.2023 №947-33/VIII «Про затвердження Програми організації та проведення суспільно корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення на 2023–2025 роки»;
розпорядження міського голови від 07.05.2018 №174-р «Про затвердження заходів щодо запобігання проявам тероризму на території міста»;
розпорядження міського голови від 26.01.2023 №19-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2023 рік»;
розпорядження міського голови від 14.06.2021 №253-р «Про заходи, спрямовані на протидію поширенню наркоманії серед неповнолітніх у м. Кам’янському, до 2025 року».
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» для розгляду у відділ надійшло 10 звернень громадян, усі розглянуто.
Підготовлено проєкти рішень міської ради:
від 01.03.2024 №2065-46/VIII«Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами»;
від 15.03.2024 № 2143-47/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами».
Підготовлено проєкти розпоряджень:
від 01.02.2024 №40-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2024 рік»;
від 14.02.2024 №48-р «Про здійснення у 2024 році заходів для подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»;
від 07.03.2024 №97-р «Про визнання такими, що втратили чинність, розпоряджень про врегулювання конфлікту інтересів»;
від 28.03.2024 №24-адм «Про утворення тимчасової комісії з перевірки правомірності дій посадових осіб департаменту житлово-комунального господарства та будівництва міської ради».
Підготовлено 46 проєктів розпорядження про врегулювання конфлікту інтересів, внесення змін до вже врегульованих конфліктів інтересів.
2. Методична робота
Проводилась методична та роз’яснювальна робота щодо забезпечення дотримання посадовими особами антикорупційного законодавства, у тому числі в умовах воєнного стану. Заповнення посадовими особами виконавчих органів міської ради, керівниками комунальних підприємств, установ, організацій міста декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
За звітний період надано понад 106 консультацій.
Керівникам виконавчих органів міської ради та підприємств, установ, закладів, засновником яких є міська рада направлено інформацію про:
вебінар щодо Е-декларування для районних, міських, селищних та сільських рад та їх виконавчих комітетів, проведений Дніпропетровською обласною асоціацією органів місцевого самоврядування спільно з Дніпропетровською обласною радою (за отриманою інформацією вебінар прослухали 28 осіб);
дані для декларації стосовно членів сімʼї;
необхідність подачі декларації за 2023 рік, способи для внесення змін до вже поданих декларацій та матеріали, корисні при заповненні декларацій.
Керівникам виконавчих органів міської ради направлено інформацію про:
вебінари в межах проекту «Теорія доброчесності» розроблених НАЗК спільно з USAID «Говерла»: «Засади доброчесності у публічному секторі»; «Прозорість та відкритість у роботі ОМС»; «Розбудова антикорупційного комплаєнсу в ОМС: конфлікт інтересів»; «Розбудова антикорупційного комплаєнсу в ОМС: корупційні ризики та перевірка контрагентів»; «Комунікація та залучення громадськості»;
результати автоматизованої перевірки декларацій.
Керівникам підприємств, установ, закладів, засновником яких є міська рада направлено інформацію про порядок перевірки факту подання декларацій.
Управлінню охорони здоров’я міської ради, комунальним некомерційним підприємствам міської ради направлено інформацію про:
розширення суб’єктів декларування (йдеться про осіб (як правило, лікарів), які входять до складу військово-лікарських комісій (ВЛК), лікарсько-консультативних комісій (ЛКК), лікарсько-льотних комісій (ЛЛК) і медико-соціальних експертних комісій (МСЕК));
посилання на матеріали, які будуть корисні при заповненні декларацій;
законопроєкт №10313.
Департаменту освіти міської ради, комунальним закладам загальної середньої освіти направлено матеріали, які будуть корисні для обговорення з учнями теми доброчесності та впровадження інструментів для навчання.
3. Організаційна робота
Відділ веде 5 окремих розділів на офіційному вебсайті міської ради під назвою: «Відділ запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами», «Я маю право», «Запобігання проявам корупції», «Громадські формування з охорони громадського порядку», «Центри пробації» в яких розміщено соціально важливу інформація для громадян. Поступово розділи наповнюються новою інформацією.
На офіційному вебсайті міської ради в розділі «Новини» розміщувалась актуальна інформація, яка стосувалась напряму роботи відділу у зв’язку зі змінами в законодавстві.
Забезпечено координацію діяльності виконавчих органів міської ради щодо сприяння правоохоронним органам міста з питання організації та забезпечення охорони громадського порядку під час проведення масових заходів різних напрямків, з урахуванням Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», у тому числі за участю працівників відділу. Завдяки попередньо вжитим профілактичним заходам грубих порушень публічної безпеки допущено не було.
З метою недопущення порушень чинного законодавства, впорядкування роботи виконавчих та дорадчих органів міської ради, забезпечення виконання покладених на відділ повноважень були підготовлені та надані керівництву близько 75 доповідних записок, у тому числі щодо антикорупційного законодавства.
Підготовлено листи, інформації, телефонограми за напрямком роботи відділу до виконавчих органів міської ради та правоохоронних органів.
Взято участь у:
засіданнях виконавчого комітету Кам’янської міської ради;
засіданнях комісії із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності в апараті та виконавчих органах без статусу юридичної особи Кам’янської міської ради;
засіданнях громадської комісії з житлових питань;
засіданнях робочої групи з громадської безпеки та соціальної згуртованості Кам’янської міської територіальної громади;
засіданнях робочої групи з питань погашення заборгованості та легалізації виплати заробітної плати й зайнятості населення у м. Кам’янському;
засіданнях конкурсної комісії з визначення програм (проектів заходів) розроблених інститутом громадянського суспільства для надання фінансової підтримки з бюджету Кам’янської міської територіальної громади;
засіданнях комісії з питань, пов’язаних з найменуванням та перейменуванням вулиць, провулків, проспектів, бульварів, площ, сквері тощо, розташованих на території Кам’янської міської територіально громади та присвоєння їм імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій;
засіданні міської комісії з питань евакуації;
організації забезпечення охорони публічного порядку та безпеки дорожнього руху під час поховань воїнів, які загинули внаслідок бойових дій при захисті території України від військової агресії Російської федерації за безпосередньої участі працівників відділу;
онлайн курсі «Робота з Єдиним порталом повідомлень викривачів» (головним спеціалістом-юрисконсультом отримано сертифікат);
онлайн курсі «Розбудова доброчесних організацій» (головним спеціалістом-юрисконсультом отримано сертифікат);
воркшопі «Використання цифрових інструментів під час перевірки факту подання декларацій»;
інформаційному онлайн-західі «Партнерство «Відкритий Уряд» - OpenGovChallenge»;
вебінарі «Впровадження принципів доброчесності в роботі державних органів, підприємств, установ, організацій та органів місцевого самоврядування»;
онлайн курсі «Новачок на публічній службі» (головним спеціалістом-юрисконсультом отримано сертифікат);
вебінарі щодо Е-декларування для районних, міських, селищних та сільських рад та їх виконавчих комітетів, проведений Дніпропетровською обласною асоціацією органів місцевого самоврядування спільно з Дніпропетровською обласною радою;
вебінарі НАЗК «Основи електронного декларування»;
вебінарі «Електронне декларування: головне від НАЗК»;
вебінарах в межах проекту «Теорія доброчесності» розроблених НАЗК спільно з USAID «Говерла»: «Засади доброчесності у публічному секторі»; «Прозорість та відкритість у роботі ОМС»; «Розбудова антикорупційного комплаєнсу в ОМС: конфлікт інтересів»; «Розбудова антикорупційного комплаєнсу в ОМС: корупційні ризики та перевірка контрагентів»;
спільній нараді з охорони громадського порядку на території Кам’янської міської територіальної громади в період дії воєнного стану.
На постійній основі здійснювались заходи з виявлення конфлікту інтересів.
Відділом запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами міської ради було перевірено близько 820 суб’єктів декларування та 1660 фактів подання декларації посадовими особами місцевого самоврядування, керівниками комунальних підприємств, установ, організацій комунальної власності міста, депутатами міської ради, особами, які припинили діяльність пов’язану з виконанням функцій місцевого самоврядування.
Направлено 53 повідомлення до НАЗК про встановлення факту неподання/несвоєчасного подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
На постійному контролі відділу (в межах повноважень) тримаються рекомендації Transparency International Україна щодо рейтингу нашого міста.
Здійснювалось візування розпоряджень (проєктів) з основної, адміністративної, господарської діяльності, кадрових питань (особового складу), рішень (проєктів) міської ради, виконавчого комітету міської ради, посадових інструкцій.
З метою забезпечення умов для перемоги України у війні проти російської федерації, за вимогою НАЗК, здійснювався моніторинг даних з метою виявлення фактів колабораційної діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування, яка завжди здійснюється в умовах конфлікту інтересів.
Ведеться моніторинг Єдиного реєстру судових рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування, посадових осіб комунальних підприємств, закладів, установ, засновником яких є міська рада за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення.
Посадовими особами відділу постійно проводиться робота щодо вивчення законодавства України та нормативно-правових документів, які регламентують роботу відділу запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами міської ради, проводиться їх аналіз та можливість застосування на практиці.
Співробітники відділу залучались до роботи спільних мобільних груп з числа поліції, представників регіонального ТЦК та СП з питань оповіщення за мобілізацією.
З метою забезпечення належної трудової дисципліни, недопущення фактів порушення вимог правил етичної поведінки, запобігання та протидії корупції, постійно зверталась увага посадових осіб відділу на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку у виконавчих органах міської ради, вимог антикорупційного законодавства у тому числі й в умовах воєнного стану.