Звіт про роботу відділу запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами Кам’янської міської ради за 1 квартал 2025 року (з урахуванням воєнного стану)
1. Аналітична робота
У звітному періоді здійснювався аналіз виконання виконавчими органами міської ради та правоохоронними органами міста розпорядчих документів голови Дніпропетровської ОДА, міського голови, а також рішень міської ради та її виконавчого комітету.
За результатами проведеного аналізу підготовлено узагальнені інформації до облдержадміністрації на виконання:
рішення Дніпропетровської обласної ради від 25.03.2016 №30-3/VII «Про регіональну Програму забезпечення громадського порядку та громадської безпеки на території Дніпропетровської області на період до 2020 року» (зі змінами);
розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 25.01.2022 №Р-32/0/3-22 «Про план заходів щодо реалізації Концепції боротьби з тероризмом на території Дніпропетровської області»;
розпорядження голови Дніпропетровської ОДА від 27.01.2016 №Р-35/0/3-16 «Про організацію роботи з питань запобігання та виявлення корупції»;
спільного розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації та голови Дніпропетровської обласної ради від 28.05.2021 №Р-494/0/3/-21/118-р «Про заходи спрямовані на протидію поширенню наркоманії серед неповнолітніх у Дніпропетровській області до 2025 року» та листа Координаційної ради з протидії наркоманії серед неповнолітніх у Дніпропетровській області від 08.07.2021 №04 «Про рішення Координаційної ради».
За напрямком роботи відділу підготовлено узагальнені інформації міському голові на виконання:
рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIІІ «Про затвердження комплексної Програми забезпечення громадського (публічного) порядку та безпеки на території Кам’янської територіальної громади на 2022-2025 роки (зі змінами);
рішення міської ради від 12.05.2023 №947-33/VIII «Про затвердження Програми організації та проведення суспільно корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення на 2023–2025 роки»;
розпорядження міського голови від 07.05.2018 №174-р «Про затвердження заходів щодо запобігання проявам тероризму на території міста»;
розпорядження міського голови від 01.02.2024 № 40-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2024 рік»;
розпорядження міського голови від 14.06.2021 №253-р «Про заходи, спрямовані на протидію поширенню наркоманії серед неповнолітніх у м. Кам’янському, до 2025 року».
За результатами роботи за звітний рік надано до НАЗК інформацію щодо діяльності відділу за 2024 рік.
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» для розгляду у відділ надійшло 14 звернень громадян (2 з них, перебуває на опрацюванні).
Підготовлено проєкти рішень міської ради:
від 28.02.2025 №3509-68/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами»;
від 21.03.2025 №3595-69/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами».
Підготовлено проєкти розпоряджень:
від 09.01.2025№ 4-адм «Про проведення службового розслідування»;
від 09.01.2025 №7-р «Про врегулювання конфлікту інтересів у Комунальному закладі «Гімназія №34» Кам’янської міської ради»;
від 13.01.2025 №13-р «Про врегулювання конфлікту інтересів у Комунальному закладі «Ліцей №30» Кам’янської міської ради»;
від 20.01.2025 №18-р «Про затвердження плану заходів щодо запобігання корупції на 2025 рік»;
від 20.01.2025 №9-адм «Про здійснення у 2025 році заходів для подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»;
від 05.02.2025 №36-р «Про врегулювання конфлікту інтересів у Комунальному некомерційному підприємстві Кам’янської міської ради «Міська лікарня №9»;
від 05.02.2025 №35-р «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції боротьби з тероризмом в Кам’янській міській територіальній громаді»;
від 28.02.2025 №49-р «Про врегулювання конфлікту інтересів у Комунальному закладі «Центр позашкільної роботи та дитячої творчості» Кам’янської міської ради»;
від 18.03.2025 №71-р «Про врегулювання конфлікту інтересів у Комунальному закладі «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №32 «Дельфін» Кам’янської міської ради»;
від 18.03.2025 №72-р «Про врегулювання конфлікту інтересів у Комунальному закладі «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №32 «Дельфін» Кам’янської міської ради».
2. Методична робота
Проводилась методична та роз’яснювальна робота щодо забезпечення дотримання посадовими особами антикорупційного законодавства, у тому числі в умовах воєнного стану. Заповнення посадовими особами виконавчих органів міської ради, керівниками комунальних підприємств, установ, організацій міста декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
За звітний період надано понад 170 консультацій.
Керівникам виконавчих органів міської ради та підприємств, установ, закладів, засновником яких є міська рада направлено інформацію про:
методичні рекомендації щодо питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, а також дотримання обмежень щодо запобігання корупції.
інструмент: довідка «Дані для декларації» та надано корисні посилання при заповненні декларацій;
вебінар Національного агентства з питань запобігання корупції спільно
з НАДС, Вищою школою публічного управління на тему: «Заповнення електронних декларацій: новації та інструменти для спрощення»;
можливості вилучення декларацій з відкритого доступу;
вебінар для антикорупційних уповноважених щодо питань кампанії декларування 2025.
Керівникам виконавчих органів міської ради направлено інформацію про:
відеосемінар Дніпропетровської обласної асоціації органів місцевого самоврядування щодо Е-декларування, стандартів доброчесності та загальних правил етичної поведінки посадових осіб органів місцевого самоврядування (близько 75 осіб пройшли навчання);
зміни та доповнення до роз’яснень від 13.11.2023 №4 щодо фінансової доброчесності: застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю (подання декларації, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, повідомлення про відкриття валютного рахунку) від 26.12.2024 №4;
вебінар НАЗК «Організація роботи з декларування в органах місцевого самоврядування».
Керівникам підприємств, установ, закладів, засновником яких є міська рада направлено інформацію про:
вебінар НАЗК щодо перевірки факту подання декларацій суб’єктами декларування 05 лютого 2025 року.
Управлінню охорони здоров’я міської ради, комунальним некомерційним підприємствам міської ради направлено інформацію про:
нові роз’яснення НАЗК про суб’єктність членів експертних команд з оцінювання повсякденного функціонування особи (експертних команд) та строків подання декларацій;
вебінар на тему «Електронне декларування: базові аспекти».
3. Організаційна робота
Відділ веде 4 окремі розділи на офіційному вебсайті міської ради під назвою: «Відділ запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами», «Запобігання проявам корупції», «Громадські формування з охорони громадського порядку», «Центри пробації» в яких розміщено соціально важливу інформація для громадян. Поступово розділи наповнюються новою інформацією.
На офіційному вебсайті міської ради в розділі «Новини» розміщувалась актуальна інформація, яка стосувалась напряму роботи відділу у зв’язку зі змінами в законодавстві.
Забезпечено координацію діяльності виконавчих органів міської ради щодо сприяння правоохоронним органам міста з питання організації та забезпечення охорони громадського порядку під час проведення масових заходів різних напрямків, з урахуванням Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», у тому числі за участю працівників відділу. Завдяки попередньо вжитим профілактичним заходам грубих порушень публічної безпеки допущено
не було.
З метою недопущення порушень чинного законодавства, впорядкування роботи виконавчих та дорадчих органів міської ради, забезпечення виконання покладених на відділ повноважень були підготовлені та надані керівництву близько 87 доповідних записок, у тому числі щодо антикорупційного законодавства.
Підготовлено листи, інформації, телефонограми за напрямком роботи відділу до виконавчих органів міської ради та правоохоронних органів.
Взято участь у:
засіданнях виконавчого комітету Кам’янської міської ради;
засіданнях комісії із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності в апараті та виконавчих органах без статусу юридичної особи Кам’янської міської ради;
засіданнях громадської комісії з житлових питань;
засіданнях робочої групи з громадської безпеки та соціальної згуртованості Кам’янської міської територіальної громади;
засіданнях робочої групи з питань погашення заборгованості та легалізації виплати заробітної плати й зайнятості населення у м. Кам’янському;
засіданнях конкурсної комісії з визначення програм (проектів заходів) розроблених інститутом громадянського суспільства для надання фінансової підтримки з бюджету Кам’янської міської територіальної громади;
засіданнях комісії з питань, пов’язаних з найменуванням та перейменуванням вулиць, провулків, проспектів, бульварів, площ, сквері тощо, розташованих на території Кам’янської міської територіально громади та присвоєння їм імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій;
засіданні міської комісії з питань евакуації;
організації забезпечення охорони публічного порядку та безпеки дорожнього руху під час поховань воїнів, які загинули внаслідок бойових дій при захисті території України від військової агресії Російської федерації за безпосередньої участі працівників відділу;
вебінарі: «Здійснення уповноваженим перевірки факту подання суб’єктами декларування декларацій»;
відеосемінарі Дніпропетровської обласної асоціації органів місцевого самоврядування щодо Е-декларування, стандартів доброчесності та загальних правил етичної поведінки посадових осіб органів місцевого самоврядування;
вебінарі на тему: «Електронне декларування: базові аспекти»;
вебінарі НАЗК спільно з НАДС, Вищою школою публічного управління на тему: «Заповнення електронних декларацій: новації та інструменти для спрощення»;
вебінарі для антикорупційних уповноважених щодо питань кампанії декларування 2025;
форумі місцевого розвитку територіальних громад на тему: «Стійкість. Відновлення. Розвиток» (начальник відділу);
Ветеранського форуму для ветеранів війни, членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України «Титани.UA» (головний спеціаліст відділу).
Організовано проходження опитування для працівників органів місцевого самоврядування, антикорупційних уповноважених в рамках реалізації проєкту Мінрозвитку у співпраці з ГО «Фундація інституційного розвитку» «Підвищення антикорупційної спроможності громад».
17-18 лютого 2025 року проведено наради щодо вимог фінансового контролю, передбаченого Законом України «Про запобігання корупції» для членів позаштатних військово-лікарських комісій та членів експертних команд з оцінювання повсякденного функціонування особи.
На постійній основі здійснювались заходи з виявлення конфлікту інтересів.
Здійснено перевірку фактів своєчасності подачі 12 декларацій при звільненні. Направлено 2 повідомлення до НАЗК щодо встановлення факту неподання/несвоєчасного подання такої декларації.
На постійному контролі відділу (в межах повноважень) тримаються рекомендації Transparency International Україна щодо рейтингу нашого міста.
Проведено службове розслідування за фактами, викладеними в акті №1222/6321-24 від 27.12.2024 відділу №14 у місті Кам’янському ГУ ДМС у Дніпропетровській області.
Здійснювалось візування розпоряджень (проєктів) з основної, адміністративної, господарської діяльності, кадрових питань (особового складу), рішень (проєктів) міської ради, виконавчого комітету міської ради, посадових інструкцій.
З метою забезпечення умов для перемоги України у війні проти російської федерації, за вимогою НАЗК, здійснювався моніторинг даних з метою виявлення фактів колабораційної діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування, яка завжди здійснюється в умовах конфлікту інтересів.
Ведеться моніторинг Єдиного реєстру судових рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування, посадових осіб комунальних підприємств, закладів, установ, засновником яких є міська рада за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення.
За звітній період було виявлено 3 постанови суду щодо визнання винною особи у вчинені адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 850 грн.
Здійснювалась взаємодія з уповноваженими особами інших міських рад та спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції. Міська рада долучена до рубрики «Взаємодія» для розбудови спільних проєктів із оптимізації процесів запобігання корупції, розробником якої є Управління запобігання корупції Національної поліції України.
Посадовими особами відділу постійно проводиться робота щодо вивчення законодавства України та нормативно-правових документів, які регламентують роботу відділу запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами міської ради, проводиться їх аналіз та можливість застосування на практиці.
З метою забезпечення належної трудової дисципліни, недопущення фактів порушення вимог правил етичної поведінки, запобігання та протидії корупції, постійно зверталась увага посадових осіб відділу на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку у виконавчих органах міської ради, вимог антикорупційного законодавства у тому числі й в умовах воєнного стану.